X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Geo?


Svar
nerosnerosSkrevet 04/05-04 12:00 
Lige fra tidernes morgen og førstegang jeg fik kendskab til at man kunne få en Neo Geo Konsol hjem i stuerne har jeg altid ønsket mig sådan en maskine. Men hvilken en af dem skal man vælge skal det være den hurtige udgave af CD-maskinen eller Neo Geo AES eller skal det være MVS. Jeg kan ikke finde ud af det. De er jo nogle dyre drenge, men et eller andet siger mig at AES er det bedste, men hvad siger i? MVS virker lidt besværgeligt at ha med at gøre jeg er nemlig ikke det store tekniske geni!
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 04/05-04 12:06 
MVS er ikke en konsol, AES er det (suverænt) dyreste og CD det dårligste. Naiera er sikkert vild efter at komme med en længere forklaring ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 04/05-04 13:01, rettet 04/05-04 13:02 
Hvis man går CD-vejen, skal man være forberedt på ulidelige loade-tider. Tænk EA spil påPSX, bare ti gange langsommere. Desuden blev spillene med tiden også "konverteret", i stedet for bare "overført", så der altså mangler frames i animationerne osv. Desuden kom der ingen spil efter KOF '99. Det vil altså sige ingen Mark Of The Wolves, ingen Metal Slug 3 eller Blazing Star.

Hvis man vælger AES, så skal man lade være med at begå den fejl, at købe en masse af de tidlige og billige spil, for derefter at finde ud af, at AES sucks. Hvis man vælger AES, så vælger man også at smide 1500,- til 2000,- efter de gode titler. Ellers er der ikke noget ved formatet.

Med hensyn til MVS, kan man højst sandsynligt finde nogen, der gider tage sig af det tekniske (for $$$, selvfølgelig ;). F.eks. hvis der skal laves en SuperGun, eller man skal have et kabinet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 04/05-04 13:30 
Men er der ikke noget med, at der er en cd-maskine som skulle have meget hurtigere loadetider end den første cd-maskine som Neo Geo lavede? Men skidt med den jeg tror også, at jeg vælger AES systemet. Der er der ihvertfald gode tidligere titler som er hver at købe, hvad med Art Of Fighting 1, Samurai shodown 1-2 og senguko 1-2!
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 04/05-04 13:41 
Der er en single speed og en double speed CD, men det er stadig langsomt.

Check nu lige op på priserne på AES, før du kaster dig ud i dem... Det er DYRT.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 04/05-04 13:44 
Der er ikke double speed drev i CDZ. Der er bare dobbelt så meget cache.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 04/05-04 13:44 
Der er mange folk der giver sig i kast med AES, men giver op pga. priserne. Jeg ville normalt anbefale MVS til den lille mand med den lille pung, men det kræver til gengæld at man sætter sig lidt ind i den slags, da det er et system lavet til arkade, og anskaffer sig enten førnævnte Supergun eller et arkadekabinet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 04/05-04 13:47 
Nerosretro>
Der er der ihvertfald gode tidligere titler som er hver at købe, hvad med Art Of Fighting 1, Samurai shodown 1-2 og senguko 1-2!

AoF 1 er ret værdiløst. Du bliver nødt til at købe 2'eren eller 3'eren. SS har jeg ikke så meget til overs for, og så skal du lige huske at Sengoku 2 ikke er vanvittigt billigt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 04/05-04 14:12 
Naiera>
Der er ikke double speed drev i CDZ.

Sikker?

http://www.defunctgames.com/neogeo.htm
http://www.cyberiapc.com/vgg/neogeo_cd.htm
http://www.game-machines.com/consoles/neogeo.php

Bare for at tage et par stykker...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
amigaforeveramigaforeverSkrevet 04/05-04 15:17 
VGI mener også at det er doublespeed :-)

VGI
nerosnerosSkrevet 04/05-04 17:31 
Sumez>
Der er mange folk der giver sig i kast med AES, men giver op pga. priserne. Jeg ville normalt anbefale MVS til den lille mand med den lille pung, men det kræver til gengæld at man sætter sig lidt ind i den slags, da det er et system lavet til arkade, og anskaffer sig enten førnævnte Supergun eller et arkadekabinet.

Hvad er en supergun? Er det selve kassen fra en arcade maskine eller hva?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 04/05-04 18:17, rettet 04/05-04 18:20 
RJK>
Bare for at tage et par stykker...

Der er MANGE der tager fejl :)

Et sted de ikke tager fejl
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 04/05-04 18:18 
Nerosretro>
Hvad er en supergun? Er det selve kassen fra en arcade maskine eller hva?

En SuperGun er en "dims" man laver, så man kan få et billede fra et arcadeboard, til et fjernsyn. Desuden vil den også inkludere controllerporte, så man kan tilslutte f.eks. en modificeret Saturn-controller eller et Neo Geo stick.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
happyEDhappyEDSkrevet 04/05-04 18:36, rettet 04/05-04 18:37 
er det nemt nok med supergun... nogle der har en de sælger??

Eller nogle gode steder at købe sådan ,, altså andet en Ebay?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
NaieraNaieraSkrevet 04/05-04 18:45 
Såfremt den er lavet godt nok, så burde det ikke være sværere end med en normal konsol, at bruge en SuperGun. Der er andre steder der sælger SuperGuns, men så koster de minimum 1000, ofte 2000, kroner.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 04/05-04 19:52 
Naiera>
Der er MANGE der tager fejl :)

Det må man sige... Jeg har altid hørt det som om den havde 2x speed, hvilket vel også passer med den hastighedsforøgelse, folk siger den giver. Er det ikke lidt mærkeligt, at lidt ekstra cache RAM skulle fordoble loadhastigheden? I dunno...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 04/05-04 19:56 
Er halveringen i loadetiden nu også et faktum? Det er også hvad jeg har hørt, men det er jo ikke ensbetydende med sandheden.

Med hensyn til 2x speed eller ej, så er jeg ret sikker i min sag. Det er ikke for sjov at jeg modsiger VGI og, så vidt jeg husker, selveste Neo Store.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 04/05-04 20:04 
"Folk siger".

Jeg ved det ikke. Vi må få SkyblazeR til at tage sin med engang, så vi kan dissekere den og få sagen afgjort ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig