X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DC-scart Hjælp


Svar
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 03/05-04 09:31 
Hejsa folk, og røvere..
Jeg købte igår min anden dreamcast. Ligesom den første har den det problem, at når jeg bruger scart-stikket er skærmen usandsynligt mørk! Så mørk at man kun kan ænse de lyseste dele af nogle af ikonerne på start-up skærmen, lyden går dog fint igennem.. Ved min første DC troede jeg at det skyldtes et defekt kabel, men nu tror jeg der må ligge noget andet bag, ellers er jeg bare røv uheldig..
Er der nogen der kan hjælpe mig? Har DC'en noget specielt med scart-kablerne, eller har jeg misforstået et eller andet..
Tak på forhånd.
(Skynd jer at skriv, husk at jeg spiller med antennetikskablet indtil videre!..) Det er altså ikke just lagkage :)
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
JuggernautJuggernautSkrevet 03/05-04 09:37, rettet 03/05-04 09:39 
Havde samme problem i starten da jeg havde DC. Prøv den anden scart indgang i tv'et hvis du har en sådan.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-04 10:51 
Sker dette også med andre konsoller? Mit TV havde nogle spasmer med at gøre alt der kom fra scart stik så mørkt at det stort set var umuligt at spille. Jeg syntes at det lyder lidt underligt hvis det kun er DCen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DenverDenverSkrevet 03/05-04 11:12 
Jeg havde samme problem. Da jeg købte min brugte Dreamcast fungerede det fint, men efter et par måneder skete det som du fortæller. Skærmen blev næsten helt sort på mit Samsung fjernsyn. Sjovt nok virkede den stadig på et andet fjernsyn (SONY). Men jeg købte et nyt scart-stik og har ikke haft problemer siden. Bortset fra det mener jeg at hvis du har to eller flere indgange på fjernsynet er det bedst at anvende den der hedder RGB.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/05-04 11:19, rettet 03/05-04 11:21 
Med det kabel han har, _skal_ han bruge RGB

Mit råd er, at du hiver fat i sælgeren og giver ham en ordentlig røvfuld... du kan få hans adresse af mig ;)

Spøg til side - selvom du har oplevet det før, synes jeg stadig du burde investere i et nyt kabel. Det du har fået med til maskinen af mig, har jeg som sagt også selv haft en del problemer med. Da jeg skiftede kabel virkede det perfekt. Hvis du er interesseret, er du meget velkommen til at låne det kabel jeg bruger, det virker i hvert fald 100% sikkert. Så kan du se, om det måske er noget med fjernsynet
RJKRJKSkrevet 03/05-04 12:16 
Der er ikke composite i det originale DC RGB-kabel. Så hvis man ikke bruger det på en RGB-indgang får man en sort skærm.

Derudover er det vist rimeligt normalt, at DC'ens 12V output til AV-udgangen ryger. Alt virker så stadigvæk, bortset fra at RGB activate pin'en i RGB-kablet ikke virker. Hvormed de fleste fjernsyn igen bare vil give et sort billede.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 03/05-04 12:19 
Tak til jer alle for den hurtige besvarelse :)

-Konsolkongen: Ja det er kun DC'en som skaber sig.. Strange :)

-Denver: Jeg prøvede fluks at sætte den i den anden scart port på mit tv. Fan'me om skærmen ikke nu var var lys og fin, men kørte fra højre hjørne i toppen af skærmen ned til ventre i bunden!? Ligesom et GODT brugt VHS-bånd..

-KidCaffeine: Hej Casper :) Den DC, og det kabel jeg omtaler her, er ikke det fra dig.. Det er nyt som jeg købte igår. Pissefint tilbud med at låne dit kabel :) Men jeg må jo få et selv.. Fik foresten Soul Calibur med i købet igår ;)
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/05-04 12:38 
Soul Calibur er intet mindre end fantastisk, det skal du nok blive glad for :) Sig til hvis du mangler noget til at spille imports med ;)
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 03/05-04 13:14 
Ok, så fidlede jeg lidt med indstillingerne på mit fjernsyn, og nu funker det! Jeg tror det jeg gjorde var, at ændre signal input (eller output.. er ikke så klog på området..) på min ene Ext. kanal til Video istedet for S-Video.. Hvis ikke det var for studierne, så havde jeg spillet Soul Calibur, Sonic adv. og Blue Stinger resten af dagen :)
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig