X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metalkoncerter


Svar
CoreCoreSkrevet 01/05-04 00:10, rettet 01/05-04 00:41 
Hey, nu er jeg efterhånden stødt på en god håndfuld bangere herinde, så hvad med at vi lige dropper et tip i ny og næ om kommende koncerter ? Jeg starter...

Hold fast, det her bliver en overraskelse...

METALLICA kommer i parken, d. 26. Maj sammen med SLIPKNOT og LOST PROPHETS (har jeg hørt, herinde, hvor har du det fra, Calle ?).

Derudover...

SO... Se hele indlægget
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
67 emne(r).
« < 1 2

Svar
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/09-05 22:52, rettet 15/09-05 22:58 
Har hørt lidt fra den nyeste og ud fra det er især vokalen et mega turn-off for mig og derudover er der også noget keyboard-sovseri og selve deres lyd som jeg, af mangel på et bedre ord, fristes til at kalde 80'er-agtig, som overhovedet ikke er min smag. På clonemetal.dk bliver deres lyd beskrevet som "neo-metal" med elementer af bl.a. power-metal og "klassisk heavy metal". Det er desværre slet ikke mig :)
Kan generelt bedst lide metal, der i mere eller mindre grad inkorporerer hardcore-elementer, hvadend det er melodisk hardcore som Misery Signals, metalcore med udpræget melodød lyd som Darkest Hour eller tekniske bands som Dillinger Escape Plan og Every Time I Die eller noget helt tredje.

Illdisposed mindes jeg egentlig ikke at have hørt, selvom jeg selvfølgelig har hørt navnet før.
(...)
RuneSPRuneSPSkrevet 15/09-05 23:00 
Ja ok mht Mercenary, der er vi vist bare forskellige :) Kan godt specielt godt lide vokalen og det lidt "klassiske" :) Men hvis du ikke har hørt Illdisposed så er det da vist på høje tid, tror netop det er noget for dig :P

Tjeck www.illdisposed.dk og vær sikker på at downloade "Dark"!
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/09-05 23:12 
Jeg har selvfølgelig hørt folk hype bandet og læst, at de har skrevet kontrakt med roadrunner osv, men har aldrig lige fået hørt det. Det må jeg da lige prøve så, men kan ikke garantere, at det er noget der fænger :)
(...)
JuggernautJuggernautSkrevet 16/09-05 07:29 
Må lige blande mig igen :) Illdisposed og Mercenary er afgjort 2 af de størte bands vi pt har herhjemme. Nu er dette nok mest til Fox og andre som ikke kender bands'ene. Ang Mercenary skal du nok prøve at checke "Sreaming From The Heavens" på albummet Everblack (og købe det, fordi det generelt er et godt album). Illdisposed har lavet noget rigtigt godt og noget der samtidig er ligeså dårligt. En god skive at starte med, er: "There's Something Rotten In The State Of Denmark". Hvis du ikke bryder dig om den skive, er Illdisposed nok ikke noget for dig.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CoreCoreSkrevet 10/03-06 23:27 
Jeg følger lige Juggernauts eksempel, og snakker koncerter....igen.

Er der andre fra Århus end mig der skal ind og se Fear Factory på Train d. 28'ende ?

Og samme spørgsmål: Bare KoRn d. 20/6 ligeledes i Århus (for en gangs skyld)...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 08/07-09 19:38, rettet 08/07-09 19:39 
Lige en update, udfra hvad jeg med sikkerhed selv skal se:

Jeg gider ikke at remse Metallica-koncerterne op, både fordi at de udsolgte, og fordi at jeg ikke selv skal dertil ;)

MEN!

D. 27/7 (mens Metallica spiller i Kbh) spiller MACHINE HEAD i Århus, med CALIBAN som support. Det skal jeg med sikkerhed se, og har faktisk takket nej, til en firmabetalt Metallica-koncert samme aften, af samme grund.

Mindst lige så stort bliver:
KB-Hallen. D. 27. September:
Metalkoncerter
I AM SO THERE! Dream Theater er det bedste band i verdenen.

Og noget længere ude i fremtiden:
D. 20/11: Neckbrakers Ball m. DEVILDRIVER og BEHEMOTH m.fl. Også i Århus, nærmere betegnet på Voxhall.
Devildriver er superfede.

Det er hele tre bands fra min all time favorite Top 5-liste på samme år :)

Dertil kommer den fantastiske nye plade fra Dream Theater der kom for 2 uger siden, og en ny Devildriver d. 15. i denne måned. På metal-siden udvikler dette år sig rigtig godt.

Eneste ærgelse for mit eget vedkommende, er at jeg må gå glip af Lamb Of God, da jeg som nævnt har takket nej til Metallica :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
solid snakesolid snakeSkrevet 08/07-09 20:16 
Hvis man vil høre fed god tråd, skal man rykke til Festival i udlandet, Rock Am Ring i Tyskland kan klart anbefales, jeg var afsted i år, og overvejer meget kraftigt at tage afsted igen, desværre er det samme tid som eksamerne..
Men overvejes skal det..
http://www.rock-am-ring.com/newsitem.html?objId=33

Ellers er der denne her i Belgien, den har nogen af mine venner været på, og de siger god for den ;O)

Graspop Metal Meeting
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KeenKeenSkrevet 08/07-09 23:01, rettet 09/07-09 08:49 
Core>
I AM SO THERE! Dream Theater er det bedste band i verdenen.

Det kunne også godt være at jeg dukkede op til den, men det ville nu mest være pga. opeth

og så er årets headbangers ball tour i odense på en fredag så der er man helt sikker på at kunne finde mig

og så er der jo ogaå en bring me the horizon koncert i vega den 19/10 hvis man kan li dem...

samt amon amarth i århus og kbh d. 14/10 og 15/10
RuneSPRuneSPSkrevet 09/07-09 08:21 
apropo Amon Amarth, nogen der så dem til roskilde? det var ret fedt :D
JuggernautJuggernautSkrevet 09/07-09 12:56 
Behemoth + diverse support i Voxhall, Århus. Arrangementet foregår den 20.nov og koster den nette sum af 230,-.

Det er langt væk fra min bopæl, men det skal opleves. Folk der har en svaghed for Morbid Angel burde tjekke Behemoth ud. Særdeles velspillende band!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 09/07-09 15:01 
jeg vil også hvis ellers det passer ind med skolen, op til århus og se behemoth, DevilDriver er også superfede.

- Jeg er også en smule piss'd på metallica at de sku slæbe Lamb of god med til deres 5-dobbelt koncert her i DK, så går der nok en del år inden Lamb of god gæster Danmark, Ku jeg forestille mig :(. de super fede
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 09/07-09 22:26 
I glemmer helt Arsis, er nu det fedeste band til den koncert, hvis det ikke var fordi arsis var så skide ustabile til at dukke op til deres koncerter ville jeg fluks købe en billet. behemoth spiller ellers jævnligt i dk, jeg har ihvertfald set dem 2-3 gange.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 09/07-09 22:51 
Behemoth's nye plade syntes jeg er utrolig fed.!..den starter kanon godt ud i første sang.. og så er der eller go smæk på hele vejen.

arsis har jeg ik hørt så meget med, så det er mest devildriver/behemoth der trækker i mig.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
CoreCoreSkrevet 09/07-09 23:03, rettet 09/07-09 23:04 
Det er udelukkende Devildriver der trækker mig til Neckbreakers Ball. Jeg er ikke så hooked på det mere traditionelle dødsmetal.

Men hvis All That Remains eller Children Of Bodom dukker op mellem de endnu ikke annonceret optrædende, så ville det være ekstra bonus. Det er de resterende to bands fra min Top 5 :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/07-09 02:25 
NuckingBigFuts>
Behemoth's nye plade syntes jeg er utrolig fed.!

Og hvordan ved du det ;-) hehe.

Ja, det virker som en fed skive, skal lige have hørt den lidt mere. Irriterer mig dog at start-riffet til nr 8 "The Seed Ov I" kunne så let ha været noget jeg havde brygget, men nu kom de først.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 10/07-09 11:33 
Hehe, har da sneak-lyttet mig til det ;).

All That Remains er super fede, dog er deres seneste album ikk helt så godt som the fall of ideals, det er deres bedste album, for mit vedkommende.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
CoreCoreSkrevet 10/07-09 11:54 
NuckingBigFuts>
dog er deres seneste album ikk helt så godt som the fall of ideals, det er deres bedste album, for mit vedkommende.

Enig.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
67 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig