X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Naruto


Svar
gammagammaSkrevet 26/04-04 23:54 
Er der nogen som kender et sted man kan købe Naruto dvd film.
SumezSumezSkrevet 27/04-04 00:02 
Er de udgivet med andet end japanske undertekster, da?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
gammagammaSkrevet 27/04-04 00:03, rettet 27/04-04 00:09 
Det ved jeg ikke. Men man kan downlode det med engelske undertexter.
JmogJmogSkrevet 27/04-04 01:38 
gamma>
Er der nogen som kender et sted man kan købe Naruto dvd film.

Serien er endnu ikke licenseret, så det kan du ikke finde nogen steder i vesten. At serien findes med engelske undertekster til download har intet at gøre med hvorvidt den er udgivet i vesten. Stort set alle serier - især nye - findes i fansubbede udgave.
SumezSumezSkrevet 27/04-04 03:54, rettet 27/04-04 08:55 
Mangaen kan til gengæld findes på engelsk (og er vist også udgivet i Tyskland af Carlsen, så det er muligt den kommer på dansk).
..Og det ER en fed serie, har ikke set meget, der kan overgå det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 27/04-04 12:20 
Virkelig? Det er en fin serie, men jeg har set _mange_ der overgår den. Jeg forstår ikke rigtig dens popularitet. Underholdningen er god, men der er så meget andet lignende.
SumezSumezSkrevet 27/04-04 12:48, rettet 27/04-04 12:49 
Hvor meget af den har du set/læst?

Man skal se en hel del af den for at sætte sig ind i den. De første 20 episoder (TV) introducerer nogle af de vigtigste figurer, og indeholder mange af seriens fedeste elementer, som f.eks. de utrolig fedt designede kampe (der ikke bare er action, men primært strategi).
Og ikke mindst genial historiefortælling. Kampen på broen er meget langtrukken, og på det tidspunkt varer resuméerne stadig fem minutter ind i episoden (det holder de heldigvis op med senere), én af episoderne er tilmed et stort resumé, men hvis man lever igennem det, får man faktisk fortalt en fed historie om Sabuza og Haku, der er svær at lade være med at leve sig ind i.
Men efter episode 20 begynder den store historie, om folkene og ninja-ungerne i Konoha. Det fede er her, at historien generelt lægger sig opad ting der er sket for længe siden, og man får langsomt fortalt hvad der er sket førhen, som historien skrider frem, og personer som den geniale Orochimaru introduceres. Der er desuden udlagt en stor verden, med masser at tage af fra af både mytologi (elsker de store væsner som bliver summoned, eller på anden vis optræder, de har ligesom deres egen natur og står udenfor menneskenes historie) og de forskellige etablerede byer og klaner.
Seriens største minus er efter min mening at Naruto er så svær at forholde sig til, da han det meste af tiden er en idiot. Der er til gengæld masser af andre fede personligheder, og jeg kan meget bedre relatere til Sasuke, der er mindst ligeså relevant for historien. Og figurerne udvikler sig hele vejen. Faktisk begynder selv Naruto at opføre sig eftertænksomt og ansvarligt et godt stykke inde i serien.
Det er en langtrukken sæbeopera, men den er bestemt værd at sætte sig ind i.

Men det virker som om, det er ligesom Kingdom Hearts. Enten afskyr man det, eller også sætter man sig ind i det, og elsker hver en bid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 27/04-04 15:10 
Hvordan kan man afsky naruto, vis man kan lide anime?? ;)

Men helt enig naruto er noget af det bedste der er kommet i lang tid(selvom chrno crusade og FMA også er fede). Jeg har set alle afsnit og læst alle manga´erne(kun ikke vente længere, så begyndte at læse den)...

Jeg synes nu ikke alle de tilbageblik var det helt stor problem... Især ikke de små der komme ind i alle kampe. Da de virkelig fortæller hvad personerne føler.


Så dejligt at anime´en endelig begynder på det jeg synes har det fedest ind til videre


SPOILER(for folk der ikke læser manga´en)

At de skal ud at finde den nye hokage, og den kamp imellem de 3 legendariske ninja og deres hjælper(naruto, kabuto og hende der pigen)

SPOILER(for folk der ikke læser manga´en) SLUT

Vis Naruto serien kommer til DK. Så bliver den fandme købt!
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
gammagammaSkrevet 30/04-04 19:28 
Hvis der er nogen som finder ud af noget så sig det til mig.
quaNquaNSkrevet 30/04-04 19:56 
Har set nogle box set på Ebay med engelske undertekster. Ved så bare ik om det er fansubs eller hva det nu er.

Nå men nu hvor vi taler om naruto, så giver jeg sumez ret i at det er en meget fed serie. Især pga kampene og alle har hver sin egenskab/teknik.
Men det jeg synes er kedeligt ved serien er at der tit bliver fortalt tilbage til da de var små unger. Dette sker MEGET tit, og selvfølgelig er det da spændende nogengange, men der er nogen personer jeg bestemt ikke synes man burde få så meget at vide om. Dvs en kamp kan foregå over 1 - 3 episoder fordi der lige skal tænkes tilbage...
Ellers meget fed serie som enhver manga/anime fan burde se.
NaieraNaieraSkrevet 30/04-04 20:03 
quaN>
Har set nogle box set på Ebay med engelske undertekster. Ved så bare ik om det er fansubs eller hva det nu er.

Det er selvfølgelig pirat-kopier.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HankyHankySkrevet 30/04-04 22:45 
Jeg holder mig til mit Inuyasha :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JmogJmogSkrevet 01/05-04 02:55 
dpl>
Hvordan kan man afsky naruto, vis man kan lide anime?? ;)

Hvem snakker om at afsky? Det er en udemærket serie der underholder. Jeg synes bare ikke den er fantastisk. Jeg ahr vel set en 10 episoder og i løbet af dem var det en udemærket gang episodisk bad-guy-of-the-week-ramasjang. Det er muligt historien kommer rigtigt igang senere men det er for længe at vente på den slags mener jeg.

Serier som Paranoia Agent (genial), Full Metal Alchemist (fremragende) og Gilgamesh (god) er langt mere interessante med historier, der ikke bare er underholdende, men også originale og ikke-episodiske.

Hvis jeg skal se noget episodisk vil jeg langt heller se Gits: Stand Alone Complex eller Hikaru no go.
dpldplSkrevet 01/05-04 13:43, rettet 01/05-04 13:45 
det med afsky den, var nu men rettet imod det sumez skrev

hmmmm... altså jeg vil sige du skal en smule længere ind i naruto. Da historien første rigtig begynder senere...

Den første rigtig kamp naruto er med i(altså imod zabuza (eller hvad han nu hed)). Jeg vil ikke sige den har så stor betydning som det der sker efter. Især når chuunin eksamen begynder(hvilket sker efter episode 20), så begynder historien at tage fat. Og lige nu, der sker det stor fremskridt i historien. Og de bedste kampe sker også nu...

Sorry men hvad er det lige du mener med "episodisk"??
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 01/05-04 13:57, rettet 01/05-04 13:57 
dpl>
hmmmm... altså jeg vil sige du skal en smule længere ind i naruto. Da historien første rigtig begynder senere...

Det er jo lige præcis problemet med Naruto. (eller et af problemerne)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 01/05-04 14:32 
Jaaaaaaa. Nævn mig en ting der ikke har fejl.. (ind til videre er det den eneste problen naruto har haft IMO)

Og så dårlige er de første episoder da heller ikke...
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
JmogJmogSkrevet 01/05-04 15:40, rettet 01/05-04 15:42 
dpl>
Sorry men hvad er det lige du mener med "episodisk"??

"Episodisk" er en måde at beskrive serier der ikke har én lang gennemgående historie der binder afsnittene sammen, men bare fyrer monster-of-the-week af.

-Cowboy Bebop er gennemgående episodisk med enkelte plotafstikkere.
-Xfiles er på samme måde.
-Lain er 100% plotdevet.
-Love Hina er episodisk.

At en serie er episodisk er ikke lig med at den er dårlig, den skal bare kunne byde på noget særligt på underholdningsskalaen for at fænge lige så længe som en plotdrevet serie.
DarkenDarkenSkrevet 01/05-04 16:20 
Jmog>
Hvis jeg skal se noget episodisk vil jeg langt heller se Gits: Stand Alone Complex eller Hikaru no go.

GITS:SAC er fed! (har dog kun set en 20 stykker af den :\ )

Hikaru no go er... hmn... den er fed når man ser den, bagefter synes jeg man tænker.. "hvad skete der, der?" En dreng der finder et spøgelse der elsker at spille Go, det er kun japanere der kan få en serie til at fungere med det plot :D , men er temmeligt imponeret over det, stemnings musiken er også ret nice.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 01/05-04 16:34, rettet 01/05-04 16:35 
Jmog>
"Episodisk" er en måde at beskrive serier der ikke har én lang gennemgående historie der binder afsnittene sammen, men bare fyrer monster-of-the-week af.

Eh. Er du sikker på at det er Naruto, du har set? Det er lige præcis det, den ikke er. Prøv at læse det jeg skrev om serien længere oppe. Det fede ved Naruto er netop at den er alt andet end episodisk. Der er en gennemgående udvikling og alt har en sammenhæng. Den korteste "episode" hvis man ser episodisk på serien, må være de første 20 episoder, hvor man med lidt god vilje kan dele op næste gang 60 episoder længere inde. Så "episodisk" og "bad-guy-of-the-week" må du gemme til Final Fantasy Unlimited eller lignende lort, for det fede (og som Naiera også nævner, et problem for de utålmodige) ved Naruto er at det er en meget dybdegående sæbeopera. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 01/05-04 17:42 
Det var ikk' lige på den måde jeg mente hvad jeg skrev.

Ingen burde tvinges til at se 80 episoder af en serie, før den skal blive bare nogenlunde god.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/05-04 18:36 
Det er også noget sludder.
Jeg tror Naruto's faste fanskare taler for sig selv. (men ok, DBZ..)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 04/05-04 16:20, rettet 04/05-04 16:21 
Jmog>
Jeg ahr vel set en 10 episoder og i løbet af dem var det en udemærket gang episodisk bad-guy-of-the-week-ramasjang.

Jeg tvivler stærkt på at du har set 10 afsnit af Naruto, når du beskriver den som en 'monster-of-the-week'. Du har tydeligvis ikke set nok til overhovedet at bedømme den serie. Desuden kan man med din definition sige, at Naruto er lige så "episodisk" som Full Metal Alchemist.
Paranoia Agent, Full Metal Alchemist og Gilgamesh er ikke originale. De har deres unikke punkter, som alle andre ting i verden, men langt fra originale.
quaNquaNSkrevet 04/05-04 17:04 
Darken>

Hikaru no go er... hmn... den er fed når man ser den, bagefter synes jeg man tænker.. "hvad skete der, der?" En dreng der finder et spøgelse der elsker at spille Go, det er kun japanere der kan få en serie til at fungere med det plot :D , men er temmeligt imponeret over det, stemnings musiken er også ret nice.

Hikaru no go er en af de første serier som jeg har set hvor der var ca. 80 epi. Den er virkelig fed og selvom man fatter hat af det spil, de spiller så er historien fed og musikken er nice.
SumezSumezSkrevet 04/05-04 23:02 
Ville bestemt gerne se mere af Hikaru No Go. Vi dubbede episode 1 til J-Popcon, og det gav en ganske morsomt resultat. :) Men har hørt rigtig meget godt om den serie..

Og selv DBZ er mere episodisk end Naruto. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
gammagammaSkrevet 05/05-04 22:42 
DBZ er ikke så godt som Naruto efter min mening.
SumezSumezSkrevet 06/05-04 02:49 
Det er latterligt overhovedet at overveje at stille de to serier op mod hinanden. De har ligheder, men ligger i hver sin ende af "hvad-er-værd-at-se-skalaen".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
gammagammaSkrevet 06/05-04 14:28 
Jeg siger bare at det er sjover at se på.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 09/06-07 01:03 
Naruto er som crack...Jeg startede ud med at købe uncut dvderne for sjov og har nu set til afsnit 54 via forskellige fansites. Det er kanon. Historie opbygningen (med masser af hints til senere hændelser)Minder mig om den måde de skrev amerikanske comics på i gamle dage.

Jeg er 26 og totalt hooked - og så ser jeg..

det her
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Bede-xBede-xSkrevet 09/06-07 02:51 
Xboxyde har lidt film + billeder af det:

http://xboxyde.com/news_4414_en.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 31/03-08 00:23 
De viser kiddy Naruto hver mandag kl. 16.35 og Uncut Naruto hver onsdag kl. 0.25!

Tak DR.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/03-08 05:38 
Dansk Dubbet eller noget?
Hvis det er, er det jo forfærdetligt...
SumezSumezSkrevet 31/03-08 09:50 
Ja, jeg faldt tilfældigt over det for nogle uger siden. De danske stemmer ødelægger serien FULDSTÆNDIGT, så er det sagt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ValkyrieValkyrieSkrevet 01/04-08 01:12 
Jeg ved ikke hvorfor jeg er vild med Naruto. Jeg kan godt se hvor hadet kommer fra, men jeg elsker det sgu. Der er nogen low points, med fillers etc, men når det virkelig går for sig, så er det bare wow.

Jeg elsker musikken og humoren, og mange af figuerne. Rock Lee sidder lige i øjet. Det er så skævt, men så sejt på samme måde. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre af mig selv når jeg ser den serie.
Specielt omkring episode 140(I ved hvad jeg mener). Det var bare klasse. Fantastisk animation. Elskede hvordan de opbyggede det hele.
Well crucify the insincere tonight...
CoreCoreSkrevet 11/07-08 00:48, rettet 11/07-08 00:49 
Et hurtigt indlæg, bare fordi at jeg ved at folk hader de oversate Naruto-afsnit som DR viser.

De viser Naruto _Lige Nu_ i u-oversat stand. Så nogle bønner må da være blevet hørt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig