X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

En af de allerbedste platformere


Svar
dRxLdRxLSkrevet 05/04-03 21:45 
Jeg har været en tur ned af nostalgia-vej i dag, og vil efterfølgende på det kraftigste anbefale spillet Mickey Mania.

Banerne i spillet spillet er bygget op over 5 klassiske Mickey film. Det der fungerer rigtig godt er at gameplayet tilpasser sig hvad der har været i filmene, og ikke bare bruger disse som en lyd og visuel kulisse.
Al denne variation og udvikling til trods så fungerer gameplayet rigtig godt og er nok det bedste eksempel på en velfungerende platformer jeg på stående fod kan nævne.
Teknisk set er spillet også helt i top med nogle meget lækre grafiske effekter, måske de lækreste jeg har set på MegaDriven. Og så er musikken også rigtig god (jeg ved ikke om den er taget fra de originale film).

Spillet findes til SNES, MegaDrive og Sega CD. Det er SNES versionen jeg har gennemført i dag, men jeg ved at Megadrive versionen er teknisk lidt bedre, med lidt flere sekvenser og effekter og Sega CD versionen skulle efter sigende være den bedste af dem alle.

Det var bare en anbefaling herfra.

Anmeldelse af Sega CD versionen
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/04-03 21:59 
Helt enig!

Selv om det efterhånden er mange år siden jeg spillede dette spil, kan jeg stadig huske hvor fedt det var - grafikken var fantastisk for sin tid, og spillet var fantastisk sjovt at spille.
En af banerne, som står tydeligst i min hukommelse, er f.eks. Mickey Mouse's allerførste film som tema, hvor man ser alt i sort hvid. Det var næsten som om at man var i filmen, kan jeg huske.

Jeg kom dog desværre til at sælge spillet for lang lang tid siden, og har ikke spillet det siden. Har kun det der andet Mickey spil til Snes, Magical Quest, som også er rigtig godt.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Mati-GolMati-GolSkrevet 05/04-03 21:59 
Mickey Mouse platformeren jeg har til PSX er vist nogenlunde det samme, hvor man skal igennem en masse af hans film. Der er vist bare mere end 5 baner i det!
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/04-03 22:12 
Jeps, Mickey Wild Adventures. Kom også i Platinum. Spillet starter med Mickey's første (sort/hvide) film Steamboat Willie og fortsætter med Mad Doctor og andre perler. Jeg har kun spillet Playstation versionen og tør ikke sige om de ældre versioner er identiske. Men spillet er et must for Mickey Mouse fans.
dRxLdRxLSkrevet 05/04-03 22:18 
Jeg vil gå så langt som til at sige at det er et must for platform fans. Virkeligt vellykket gameplay. Men jeg synes at det er lidt mærkeligt at jeg ikke kan finde ret meget om "Mickey Wild Adventures" på google og at det slet ikke er listed på gamefaqs.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 05/04-03 22:35 
Jeg har også Mickeys Wild Adventures til PSX. Jeg har ikke fået spillet det så meget endnu, men efter de første par baner at dømme er det et rigtig godt spil.

Tror, jeg vil hive det frem igen og spille på PS2...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 05/04-03 22:36, rettet 05/04-03 22:37 
Jeg synes at PSX versionen (Wild Adventures) var MEGET kedelig!
Mickey Mouse: World of Illusion på MegaDrive var derimod virkelig godt.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SephirothSephirothSkrevet 05/04-03 22:41, rettet 05/04-03 22:43 
Jep, genial platformer - dog hurtigt gennemført, så vidt jeg husker. Har selv ejet SNES-versionen

EDIT: Men efter min mening var de første to Mickey-spil fra Capcom, der udkom på SNES endnu bedre. Det ene er netop genudgivet på GBA, og det andet hed vist The Great Circus eller noget i den stil. Begge disse led osse af en forholdsvis kort levetid...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/04-03 22:41 
dRxL >
Men jeg synes at det er lidt mærkeligt at jeg ikke kan finde ret meget om "Mickey Wild Adventures" på google og at det slet ikke er listed på gamefaqs.


gamefaqs
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/04-03 00:02 
Har spillet Mickey Mania en del, men synes bedre om Capcoms Magical Quest, som godt nok er hurtigere gennemført - dog med et mere gennemtænkt gameplay...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dRxLdRxLSkrevet 06/04-03 00:27 
flottenheimer >
Jeg synes at PSX versionen (Wild Adventures) var MEGET kedelig!
Mickey Mouse: World of Illusion på MegaDrive var derimod virkelig godt.

Ej hvor mærkeligt, jeg har det lige præcis omvendt af dig. World of Illusion er jo det spil hvor Mickey og Donald render rundt og svinger med tæpper i alt alt for lang tid, uden at gameplayet (eller den grafiske stil) overhovedet udvikler sig. Jeg mener at jeg har gennemført det sammen med min bror, men er ikke sikker. Det var i hvert fald alt for let og alt for langt.

Hvilket minder mig om at Mickey Mania har lige præcis den rette sværhedsgrad til mig, hvor det kræver at man sidder yderst ude på stolen, men uden at det forekommer umuligt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 06/04-03 00:28 
Jeg vil prøve Magical Quest og vende tilbage med en sammenlignende vurdering.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Per SPer SSkrevet 06/04-03 00:37 
Jeg har selv spillet, og kan kun bekræfte at det er et af de bedste platformspil til MegaCD..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
kimmerkimmerSkrevet 06/04-03 11:28 
dRxL >
Jeg vil prøve Magical Quest og vende tilbage med en sammenlignende vurdering.

Det er også et rigtig dejligt spil, kan kun anbefale det!
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/04-03 00:49, rettet 07/04-03 00:49 
Der kom i øvrigt to fortsættelser: 'The Great Circus Mystery Starring Mickey & Minnie' og 'Mickey to Donald Magical Adventure 3'. Trods det halvtåbelige navn skulle det sidste være det bedste af alle i serien, men blev kun udgivet i Japan og er uhyre svært at opspore...

Mickey to Donald Magical Adventure 3
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 07/04-03 09:51, rettet 07/04-03 09:55 
Nu kan jeg komme med en længere bedømmelse af Mickey Mania, men det har vist allerede været diskuteret, og jeg vil begrænse mig selv til at sige at jeg har spillet Mickey Mania til SNES, og det var en ret skuffende oplevelse. Virkelig dårligt spil, IMO. Men dejlig grafik.

Mht. Magical Quest er det rigtigt godt, synes jeg. Bare ALT for let. Jeg havde udvandet spillet fuldstændig efter at have lejet det en enkelt gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 07/04-03 09:58 
Jeg lejede det også en enkelt gang husker jeg - og nåede at gennemføre det adskillige gange. The Great Circus Mystery var ligeså nemt, og det betalte jeg fuld pris for, men det var nu også en lille perle :) Ja, det var tider, dengang Capcom udviklede Disney-spil...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
dRxLdRxLSkrevet 07/04-03 11:32 
Jeg har nu prøvet de der Capcom Mickey spil, og jeg synes ikke de er ret gode. For det første bygger de alle på at Capcom har fundet på én eller anden historie (og tilhørende verden) der i bedste fald har en perifer tilknytning til Disney universet men sandsynligvis ikke har det (hvorfor er der så mange spiludviklere der lider af den misforståelse af de skal fortælle historier?), for det andet er spille-mekanikken alt for uintuitiv og kedelig da den hele tiden bygger på det samme princip med at gribe fat i bestemte objekter og endelig at man skal udforske på en lidt for adventure agtig måde for min smag.
Derudover er sværhedsgraden og spillehastigheden for lav.

Her er Mickey Mania i følge min mening meget bedre da det for det første ikke er historie baseret men historisk baseret, for det andet har en umiddelbar og meget simpel spille-mekanik der så udbygges væsentligt af stor variation i spillemiljøerne og for det tredje er meget mere overskueligt.

Det er for mig (der jo også er glad for Sonic spillene) en god platformer, Capcoms Mickey spil er bare kedelige og uvedkommende.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 07/04-03 11:49 
Det er meget lang tid siden jeg har prøvet Capcoms Mickey spil (det var lige efter de kom ud), men jeg husker at de var rigtig gode.
Mickey Mania husker jeg klart. Det er meget ligegyldig gå fremad og tag dig af de fjender, der nu dukker op, sammenkogt med en meget irriterende spilkontrol. Jeg synes man får et indblik af et gennemarbejdet spilkoncept med flotte sprites og god atmosfære, men spillet mangler fuldstændig level design. Det er som om de bare har taget de elementer en bane nu består af og så sat dem sammen uden at gøre noget ud af gameplayet. Man får et indblik af at der generelt ikke er taget hensyn til spilleren pga. småting som den irriterende animation af Mickey der falder om, man skal se på hver gang man dør.
Men noget har de vel gjort rigtigt, siden du synes spillet er så godt. Jeg synes bare der er en milevid forskel på Mickey Mania og Sonic, der netop er indbegrebet af genial level design.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
flottenheimerflottenheimerSkrevet 07/04-03 11:52, rettet 07/04-03 11:54 
dRxL >

Ej hvor mærkeligt, jeg har det lige præcis omvendt af dig. World of Illusion er jo det spil hvor Mickey og Donald render rundt og svinger med tæpper i alt alt for lang tid, uden at gameplayet (eller den grafiske stil) overhovedet udvikler sig... Det var i hvert fald alt for let og alt for langt.

UPS! my mistake!

Det er Castle Of Illusion, der er virkelig godt:
http://www.genesiscollective.com/ShowPage.php?GameLink=115
(jeg mindes specielt et "lagkage-level" der var rigtig, rigtig flot...)

World Of Illusion er, ganske rigtigt, kedeligt.
http://www.genesiscollective.com/ShowPage.php?GameLink=116

...men jeg synes stadig ikke at Wild Adventures holder.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
dRxLdRxLSkrevet 07/04-03 12:10 
Castle Of Illusion på Megadrive er givetvis godt og jeg har da også forsøgt at elske det. Men jeg kan ikke fordi jeg prøvede Master System versionen først, og den er genial. Fantastisk gameplay, noget af det bedste grafik på maskinen (hvis ikke det bedste) med gode overbevisende animationer og musik der tryllebinder.

Og så er Mickey ikke deform i SMS udgaven i forhold til hvordan han er kommet til at se ud i MegaDrive versionen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TurricanTurricanSkrevet 07/04-03 12:33 
Den bane hvor man hopper fra blad til blad i Castle of Illusion, er bare SÅ stemningsfuld. Lige da det kom frem var jeg ret betaget af den smukke musik og grafik. Nu har jeg godt nok ikke prøvet SMS udgaven, men jeg synes da ikke at Mickey er deform i MD udgaven....?
The Gods pause for a moment...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/05-03 20:39, rettet 01/05-03 20:41 
Jeg holder stadig fast i at Mickey's Magical Quest er mere gennemarbejdet og jeg kan rigtig godt lide adventure-flowet og det i mine øjne uliniære gameplay.

Til gengæld husker jeg Castle of Illusion til Mega som værende min første rigtig holdbare Disney-spiloplevelse.

Mega Drive's Aladdin er i øvrigt en af de bedste 2d Disney-platformere, jeg til dato har prøvet, langt bedre og mere hardcore end Capcoms Aladdin til SNES, som i øvrigt er alt for let (men stadig charmerende og holdbart). Teknisk set indeholder MD-udgaven (med et helt andet gameplay) en knivskarp grafik med overklasse-animationer og jeg har ikke siden set noget til MD, der bare tilnærmelsesvis når det til de tekniske sokkeholder. Men det borger også for kvaliteten, at det er skabt af samme team, som leverede Eathworm Jim-serien.

Som Mickey Mania har det en simpel spilmekanik men et fikst banedesign.

Maskinoversat anmeldelse (fransk til engelsk)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 02/05-03 09:22 
Jeg er enig mht. MegaDrive's Aladdin. Det er et af de platformspil jeg tænker tilbage på som en noget større oplevelse end den sædvanlige filmlicens. Det har masser af variation og holdbarhed og et dejligt gameplay. Og det er også bedre end Earthworm Jim, synes jeg. Jeg har aldrig tænkt over at det var de samme folk, men nu du siger det, kan jeg godt mærke ligheden.
Og nu vi har gang i gode platformers; Konami's Tiny Toons spil, ikke mindst SNES spillet (der er udviklet af Treasure drengene), skal man bestemt heller ikke undervurdere. Jeg har brugt mange timer i selskab med NES spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/05-03 09:39 
Ja for hulen... shame on me for ikke at have nævnt det. Tiny Toons Adventures til SNES har jeg mindst spillet lige så meget som Super Mario World. Det spil er så ufattelig originalt, at det gør ondt, så det bliver helt sørgeligt, når man kigger på nutidens platformudgivelser. Lykkehjulsfeaturen får mig til at græde af 'opstemthed', når jeg tænker tilbage på den...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 02/05-03 10:24 
Star Wars banen!!!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/05-03 11:22 
Yeeeeeeeees! Og dér hvor man skal sjippe i 'det vilde vesten'-banen...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig