X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Photoshop, hjælp!


Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/04-04 19:37 
Hvordan skærer/klipper man bedst muligt figurer, tekster osv ud i et billede, i photoshop?
Home is where the hardware is..
KTCKTCSkrevet 25/04-04 19:49 
Magic Wand, color-select eller ganske enkelt god gammeldags klipperi med markeringsværktøjet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/04-04 20:13 
Color-select?
Home is where the hardware is..
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 25/04-04 20:21 
dansk oversættelse?
KTCKTCSkrevet 25/04-04 20:25 
Tryllestav og farve-vælger :)

Man kan vælge visse farver i paletten, hvilket kan været godt til at klippe ting ud af et billede.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 14/10-12 13:24 
Findes der nogle gratis versioner af et Photoshop eller et andet program der ligner? Jeg skal mest bruge det til til at beskære i.
Hoid to colony C05 where the computer is...
RJKRJKSkrevet 14/10-12 13:37, rettet 14/10-12 13:37 
Gimp.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KroeboCopKroeboCopSkrevet 14/10-12 14:09 
Fedt tak :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/10-12 15:10 
Der er også Paint.NET - som jeg fandt mere overskueligt at bruge som 'begynder'
Det har dog også lidt flere begrænsninger, såvidt jeg ved - Men så længe det koster gratis, skader det bestemt ikke med flere alternativer :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KroeboCopKroeboCopSkrevet 14/10-12 15:19 
Tak, kigger også lige på det :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
millenniummillenniumSkrevet 14/10-12 17:53 
Magic Wand er røvballe metoden. ;-)

For det bedste resultat (og bedre kontrol) kan man "male" en maske. Man skal øve sig lidt, men bliver hurtigt bekvem med metoden.
1) Vælg det rette layer, og klik "maske" ikonet nederst i Layers vinduet.
2) Nu har du så en maske i samme layer. Klik på masken i layer-vinduet.
3) Læg mærke til at du nu kun kan male sort og hvidt.
4) Mal sort rundt på de ting du vil have fjernet i fritskrabningen.
5) Hvis du kommer for tæt på, kan du skifte til hvid og male igen. Så kommer det oprindelige tilbage.

Man kan så male masken med forskellige størrelse af brush størrelser og vælge hvor meget hardness der skal være på kanten. Det giver absolut det bedste resultat.
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/10-12 18:00 
Jeg kan også anbefale http://pixlr.com/ som straight-up er en online photo suite.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 14/10-12 18:03 
Det har det fedeste navn, det prøver jeg først :==P
Hoid to colony C05 where the computer is...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/10-12 18:42 
millennium>
For det bedste resultat (og bedre kontrol) kan man "male" en maske. Man skal øve sig lidt, men bliver hurtigt bekvem med metoden.

Det er sådan jeg plejer at gøre... Synes det er så meget lettere at få et tilfredsstillende resultat på den måde. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/10-12 00:26, rettet 15/10-12 00:27 
millennium>
Man kan så male masken med forskellige størrelse af brush størrelser og vælge hvor meget hardness der skal være på kanten. Det giver absolut det bedste resultat.

Masker er vejen frem til utroligt mange ting. Virkelig et stærkt værktøj.
Et par hints:
- du kan lave en ny maske ud fra magic wand eller andet som er valgt med marquee tool. Bare marker området og tryk på ny maske.
- Når du redigerer maske, kan du let skifte farve med genvejstasten X.
- Farverne kan "nulstilles" med D, en ret hurtig måde at finde frem til sort eller hvid.
- Brush size og hardness kan justeres nemt og hurtigt ved at holde Ctrl+Alt nede og så trykke musen ned og dragge. Prøv det, det er super smart. :-)
- Når man skal redigere markering (marquee) så brug evt quick mask (Q), den er god når man bruger en meget blød brush (lav hardness).

Håber det kan bruges. :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KTCKTCSkrevet 15/10-12 19:25 
I ved godt, at I debatterer om noget, der sidst blev diskuteret for over 8 år siden?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 16/10-12 10:45 
KTC>
I ved godt, at I debatterer om noget, der sidst blev diskuteret for over 8 år siden?

KroeboCop rebootede well emnet med et nyt spørrgsmål?

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 16/10-12 11:47 
Jeg skrev ikke at Magic Wand var forkert. Jeg skrev bare at det var en røvballe metode. :-P

Nogle har måske stadig ikke opdaget maske-metoden, fordi Magic Wand er så ligetil.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 16/10-12 11:52, rettet 16/10-12 11:53 
Du kan jo sagtens bruge Magic Wand til at danne fundamentet til en maske, men som regel ville jeg nok foretrække at bruge magnetic lasso, såfremt det absolut ikke kan gøres med paths.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig