X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvorfor 3d, og ikke 2d?


Svar
happyEDhappyEDSkrevet 25/04-04 16:40, rettet 25/04-04 16:41 
Hvorfor er det sådan at alle spil der bliver lavet nu her, abselute skal være 3D. Tænkt på hvor mange fede gamle 2D spil der er, så må de da kunne lave nogel rigtig gode nu..
Feks Super Punch Out det er da helt suveren Hvorfor ikke prøve at lave en ny af dem, nu kommer der en flot efterligning til GBA, men hvorfor ikke prøve at lave det til GC eller nogle af de andre. nej det skal være Fig... Se hele indlægget
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
66 emne(r).
1 2 > »

Svar
happyEDhappyEDSkrevet 25/04-04 16:40, rettet 25/04-04 16:41 
Hvorfor er det sådan at alle spil der bliver lavet nu her, abselute skal være 3D. Tænkt på hvor mange fede gamle 2D spil der er, så må de da kunne lave nogel rigtig gode nu..
Feks Super Punch Out det er da helt suveren Hvorfor ikke prøve at lave en ny af dem, nu kommer der en flot efterligning til GBA, men hvorfor ikke prøve at lave det til GC eller nogle af de andre. nej det skal være Fight night eller ligende hvor det skal være de rigtige figurer.

Hvorfor skal alle spil være så "rigtige" efterhånden.

Det er da flot og godt nogle gange, men har folk ingen fantasi mere til andet end bare at "tegne" efter den virkelige verden og lave det til et spil med dårlig kontrol og gameplay.

Siger ikke alt 3D skal væk.. slet ikke, men håber virkelig at der sker en forandring snart, ellers er det ikke meget ved.

Hvad syntes I??
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
majjohamajjohaSkrevet 25/04-04 16:54 
Tjaaa, vi har nu også cell-shading. Men, grunden er jo at mainstream folket kan lide realisme - og er lige glade med god gammel retro :)
SumezSumezSkrevet 25/04-04 17:07 
Det har ikke en skid med realisme eller gammel retro at gøre. Det er de færreste 3D spil, der er realistiske (i hvert fald af dem jeg spiller :)), og hvis du laver et 2D spil til PS2 eller Gamecube, med kanonfed 2D grafik i høj opløsning og detaljerede animationer og kæmpestore sprites og fede effekter og hvad man ellers kan i dag, så skal jeg garantere dig for at det kommer til at se hammerfedt ud, og ikke ligne "gammel retro". Se f.eks. Guilty Gear XX og Tales of Destiny 2 (det rigtige til PS2).

Det, der plager mig, at man allerede i en tidlig alder, omkring '97, gik i gang med at lave næsten alle spil 3D, fordi det var i tidens ånd. Grafisk satte det spil flere år tilbage i tiden. For mig virker det ekstremt tåbeligt at ligeså snart man får teknikken til at lave ekstrem flot 2D grafik i SVGA, går man igang med at benytte en ny og uudviklet teknologi, der gør spillene grimme og ufærdige at se på...
Spil som Diablo 2 og Curse of Monkey Island fungerer fint i 2D, og er begge meget populære, og det havde ikke gjort noget bedre hvis de var 3D. I sidstnævnte eksempel er sikker på at det kun havde forværret ting. (ugh. MI med Quake-grafik)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/04-04 17:19 
Det ville også være tåbeligt, at lade de fleste af konsollernes kræfter gå til spilde ved, at smide et "old-fashion" 2d-spil på gaden, desværre :(
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 25/04-04 17:36, rettet 25/04-04 17:39 
1. Hvorfor ville det være tåbeligt?
2. Jeg kan garantere dig for at konsollernes kræfter kan udnyttes meget med 2D spil. Perfekt scaling, mums!
3. Hold da op med at bruge "old fashion" om 2D. Super Mario 3 er old fashion 2D. Symphony of the Night er old fashion 2D. Selv Street Fighter 3 er lav nok opløsning til at kunne betegnes "old fashion". Men det man kan lave på en PS2 er godt nok ikke old fashion!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 25/04-04 17:40, rettet 25/04-04 17:42 
Ja helt enige det er da ikke spildte krafter, de kan da lave noget rigtig fedt, det handler vel om at lave et godt spil gør det ikke?? ellers kan man jo bare se en film.

Det jeg syntes er galt er at det ikke rigtig "kører" i de fleste 3D spil og som sumez siger de ser tit ufærdige ud.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RJKRJKSkrevet 25/04-04 17:43 
Har der overhovedet været et eneste spil med perfekt (anti-aliased) 2d-skalering og rotering? Jeg tror det ikke :(
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 25/04-04 17:46 
det jeg ikke bryder mig så meget om når man snakker 3d (adventure/rpg) er at 3d ser generalt for "rent" ud, selvfølgelig er der undtagelser, men jeg synes mange gange at det gør texture'sne for kedelige. mange 2d spil havde et "grumset" look jeg synes var nice. =P
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 25/04-04 18:09, rettet 25/04-04 18:12 
RJK>
Har der overhovedet været et eneste spil med perfekt (anti-aliased) 2d-skalering og rotering? Jeg tror det ikke :(

Jeg er ret sikker på at der findes en del i Japan.
Jeg var i hvert fald ret imponeret af Le Roof's Tales of Destiny 2, der har hvad du nævner. Virkelig flot. (man undrer sig så over kortet, der mest af alt minder om det fra FFVII)

Jeg er også enig med Darken, men på det seneste har man nu set mange ganske flotte 3D-spil, med gode teksturer. Det tidligste jeg umiddelbart kan komme i tanker om er Devil May Cry, som jeg tit bruger som eksempel. Det ser flot ud, fordi det er LAVET flot, ikke fordi det har mange polygoner eller høj opløsning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 25/04-04 18:25 
Sumez>
og ikke ligne "gammel retro". Se f.eks. Guilty Gear XX og Tales of Destiny 2

Se f.eks. Boomtowns anmeldelse af GGXX. En af anmelderens venner siger, at det ligner noget der er ti år gammelt. For nutidens mainstream gamer SKAL det være 3d-grafik, for ikke at ligne noget der er hundrede år gammelt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 25/04-04 19:35 
Jamen det er jo også noget sludder, og det ved du godt selv.
For ti år siden kunne man godt nok ikke lave sådan noget. Utroligt at Boomtown vil være bekendt at have anmeldere der ikke engang har tjek på den slags.
Desuden bliver Snehvide da heller ikke grimmere af at være over 60 år gammel og 2D.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/04-04 19:36 
Sumez>
1. Hvorfor ville det være tåbeligt?
2. Jeg kan garantere dig for at konsollernes kræfter kan udnyttes meget med 2D spil. Perfekt scaling, mums!
3. Hold da op med at bruge "old fashion" om 2D. Super Mario 3 er old fashion 2D. Symphony of the Night er old fashion 2D. Selv Street Fighter 3 er lav nok opløsning til at kunne betegnes "old fashion". Men det man kan lave på en PS2 er godt nok ikke old fashion!

Du/I fatter tydeligvis ikke min post. De spytter jo ikke et spil, der ligner et NES spil på gaden, DET ville være tåbeligt, for det ville højst sandsyndligt IKKE sælge til mainstream publikumet = Lave salgstal. Derfor kan de jo godt komme med spil som V. Joe!
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 25/04-04 20:20 
Sumez:

Du misforstår Naiera. Anmelderen har tjek på sagen. Han bruger en af sine venner som et eksempel på, at mange ikke "forstår" idéen med 2D-grafik :)

"Grafikken er ganske fantastisk, og ligger langt højere end Capcoms endeløst genbrugte sprites i lav opløsning. Min kammerat var dog overbevist om at jeg spillede et ti år gammelt spil, men han ved heller ikke hvad der er godt for ham. Figurerne i spillet er meget detaljerede, animationen er helt i top, og opløsningen er høj. Baggrundene er – pånær en enkelt eller to – små kunstværker i sig selv, og effekterne når man udfører specialtricks er guf for øjnene. Der er virkelig lagt meget arbejde i Guilty Gear X2’s grafiske flade, og det ses tydeligt, når man (som nogle åbenbart er nødt til) er kommet sig over at der er tale om et todimensionelt sprite-baseret spil, som vor mor lavede det i de gode, gamle dage."
NaieraNaieraSkrevet 25/04-04 20:21, rettet 25/04-04 20:28 
Sumez>
Jamen det er jo også noget sludder, og det ved du godt selv.

Jeg sagde på intet tidspunkt, at jeg var enig. Blot et af mange kritikpunkter i pågældende anmeldelse.

jaes>
Anmelderen har tjek på sagen.

Næh, det mener jeg egentlig ikke... Han tillader sig at blive "en smule" for imponeret. 10/10 er vildt overdrevet, og han siger jo også at det sidste han spillede var noget SFII fis...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 25/04-04 20:25 
Ok, jeg havde ikke læst anmeldelsen, og må indrømme at jeg havde overset det med at det var anmelderens ven. Det lyder da som om han ved hvad han snakker om. :)
Og jeg forstår godt hvor du vil hen, Naiera, men det er stadig noget sludder. Jeg fatter virkelig ikke hvordan nogen seriøst kan mene at f.eks. Halo er flottere end Guilty Gear XX.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 25/04-04 20:29 
toAt>
Hvorfor er det sådan at alle spil der bliver lavet nu her, abselute skal være 3D. Hvad syntes I??

Jeg er helt enig.
Grafikstilen bør efter min mening passe til gameplayet og spiluniverset. Moderne 3D-grafik kan i et vist omfang altid bruges, men der er mange eksempler på, at 2D-grafik ville have været det bedste valg, om ikke andet så for at lave noget anderledes (uha, gys).
Fx så forstår jeg ikke, at stort set alle spil til denne konsolgeneration med 2D-gameplay, er lavet som 3D-grafik. Jeg synes det ødelægger lidt af oplevelsen, og vil mene at det er tilfældet uanset om man kan lide 2D-grafik eller ej.
jaesjaesSkrevet 25/04-04 20:30, rettet 25/04-04 20:32 
Naiera>
Næh, det mener jeg egentlig ikke...

Jeg talte selvfølgelig om grafikken...

EDIT: Og for at udrydde evt. tvivl, så er det Sumez jeg mente misforstod din kommentar, og ikke dig, der misforstod anmelderen :)
NaieraNaieraSkrevet 25/04-04 20:31, rettet 25/04-04 20:33 
OK. "Sagen", ikke "sagerne"...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 25/04-04 20:32 
Jeg ville ikke have noget imod en PS2-opfølger på Symphony of the Night i Contra: SS-stil 3D (det spil fungerer iøvrigt bedst med 3D grafik), men hvis det var i SVGA 2D, ville der nok ikke være nogen grænser for mængden af savl fra min side. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 25/04-04 20:38 
Sumez>
SVGA 2D

Kan vi ikke aftale at kalde det for "højopløsnings 2d" istedet for et så pc-agtigt udtryk som Super VGA...? :))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 25/04-04 20:44, rettet 25/04-04 23:39 
Naiera>
og han siger jo også at det sidste han spillede var noget SFII fis...

Det er ikke for at forsvare den høje score Jonatan har givet (det ved jeg for lidt om 2D-fightere til), men lige præcis dette (eller andet om hans erfaring med 2D-fightere) skriver han ikke - eller har jeg stirret mig blind på teksten?
NaieraNaieraSkrevet 25/04-04 22:01, rettet 25/04-04 22:04 
Næh, men jeg ved ikke, hvor jeg ellers har det fra... Det må være de flittige SFII-referancer i første del af anmeldelsen. Men alligevel... Det er sågar blevet diskuteret i en tidligere tråd. (Daniel mente også, at hans sammenligningsgrundlag var for dårligt)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 25/04-04 22:14 
Hvis man giver GGXX 10/10 er ens sammenligningsgrundlag absolut for dårligt. :)
Ikke desto mindre vil jeg mene at det tit bliver undervurderet i visse kredse, det er faktisk et ret fedt spil, af en fighter at være. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 25/04-04 23:02 
Naiera>
(Daniel mente også, at hans sammenligningsgrundlag var for dårligt)

Hvordan finder man sådan en tråd frem igen?
Har forsøgt at søge lidt på "boomtown", "GGX" og "Guilty Gear" men mistænker så småt serverens søge-tidshorizont for at være indskrænket. Kan det passe RJK?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 25/04-04 23:09 
Nej.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 25/04-04 23:33 
Spillet hedder åbenbart Guilty Gear X2 udenfor Japan. :P
Og det er så også det navn, det står under i databasen. Men jeg vil da lige tilføje Guilty Gear XX som alternativ titel, så Daniel også kan finde det. :)

Guilty Gear X2
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 25/04-04 23:38 
Det var tråden her på forumet jeg gerne ville finde.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 25/04-04 23:41 
Oh. Jeg beklager. Men måske er det alligevel GGX2 du skal søge på. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 26/04-04 07:55, rettet 26/04-04 08:02 
Det er nok rigtig at "mainstream" Gamerne måske vi have svært ved at se det fede i 2d spillende , som i også kan se ved kommentarene uder anmeldelsen på boomtown men det er indtil de prøver spillende og finder ud af at 2d faktisk ser rigtig rigtig lækkert ud, og køre fantastisk.

Det er klart at når der kun kommer et enkle spil i "højopløsnings" 2d ;) At de ikke hopper med på vognen, men tror vikelig at hvis udviklerne begyndte at tænke i de baner ville der komme meget godt ud af det.

og igen vil jeg sige selvfølgelig vil jeg ikke have at alt skal være i 3d.. slet slet ikke bare de spil der gør sig bedst i det.. eller helt nye iderer.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/04-04 10:26 
Sumez>
Jeg fatter virkelig ikke hvordan nogen seriøst kan mene at f.eks. Halo er flottere end Guilty Gear XX.

Det mener du ikke?!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 26/04-04 10:41, rettet 26/04-04 10:42 
Det kan være at Halo ser mere realistisk ud fordi det har fin 3d-grafik, men jeg ville nu mene, at der godt kan argumenteres for at GGX2 er flottere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 26/04-04 17:38 
Jeg synes nu også det er ret flyvsk at bruge "realistisk" i den sammenhæng. Men ok, der var også folk der kaldte Quake realistisk engang.
Halo ser kedeligt ud, hvor GGX2 er ekstremt flot og detaljeret. Jeg synes ikke, der er nogen tvivl. Det var måske dumt af mig at bruge Halo til eksempel, men det gælder mange 3D-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The DaneThe DaneSkrevet 26/04-04 17:53 
Det er måske bare mig, men jeg synes at næsten alle X-Box spil ser ens ud i grafikken (lidt mørkt, og lettere deprimerende).

Men ellers med 3D og adventurespil har det undret mig en del, at de stortset alle laver rimeligt kantede figure/grafik - eks. MI4, eller det kommende "Larry"spil.
Forresten blev Wolfenstein jo også kaldet realistisk dengang (og meget blodigt for den sags skyld).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
happyEDhappyEDSkrevet 26/04-04 19:35 
Nu syntes jeg nu også at Halo er flot nok.. ikke helt vildt, men det er da flot og så har det et fedt gameplay.
Det er sådan det skal være hvis det skal være 3D.

Men stadig syntes jeg at det kan være ligeså flot i 2D men det kan også have noget at gøre med at man er til tegnefilm og Manga og sådan.

Men man kan da alle blive enige om at det ikke ville skade at der blev lavet noget mere i 2D??!!:)

Men Feks Metroid.. hvor fed kunne det ikke blive hvis det blev lavet i 2D til Cuben, 3D versionen har aldrig sagt mig noget.

Hvad kunne ellers have været fed i 2D?? syntes i?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 26/04-04 20:35, rettet 26/04-04 20:35 
Generelt vil jeg have mange flere "højopløsning-2D"-spil. Det er virkelig synd at maskinerne netop IKKE bliver udnyttet fuldtud, og dem med ambitioner om 2D-spil må rykke ned på GBA. Det bedste ved 32 bit-generationen, er for mig helt klart 2D-spillene, der til tider så utroligt fede ud (hvor de fleste 3D-spil var enormt grimme). Giv mig nu noget 128 bit 2D!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 26/04-04 20:45, rettet 26/04-04 21:21 
Nu kommer Paper-Mario 2 jo snart ud, så får du jo nogle flotte "2-dimensionelle" figurer at hoppe rundt med ;p
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
happyEDhappyEDSkrevet 26/04-04 20:47 
ja ja også også zelda 4 swords, men kunne godt lige bruge lidt mere action packed, og anderledes:) men det er da altid noget.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 26/04-04 20:47 
Tror du har misforstået noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/04-04 22:33, rettet 26/04-04 22:36 
Glæder mig personligt meget til PC-spillet Rag Doll Kung Fu, som er sprites i høj opløsning, med DirectX 8 eller 9 shading, og svjh arbejder Mark Healy (det er mere eller mindre et en-mands-projekt), på muligheden for full screen anti aliasing.

At det allederede i alpha-versionen skulle være rigtig sjovt, er lækkert.

http://www.lionhead.com/personal/mhealey/

EDIT: Det er ikke beta men alpha, det er i...
RJKRJKSkrevet 26/04-04 22:39, rettet 26/04-04 22:40 
Når vi sukker efter flere 2d-spil, så er det nok ikke allermest fightere, der tænkes på ;)

EDIT: Disgaea har da forresten højopløsnings 2d og ordentlig skalering/rotering, som jeg lige husker det? Men det er selvfølgelig heller ikke turbaserede strategispil, der tænkes på ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 26/04-04 22:41, rettet 26/04-04 22:43 
Sad du ikke og snakkede om, hvor fedt det var at det var low-res 2d, der til træffet?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 26/04-04 22:43, rettet 26/04-04 22:44 
Personligt savner jeg action/platform-spil som vi kender dem bedst i 2D.

Deisgaea er så vidt jeg husker ikke nær så pænt som jeg havde håbet på, men det er da udmærket. Husker det ikke som høj opløsning, og det var ikke umiddelbart nær så imponerende som Tales of Destiny 2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 26/04-04 22:43, rettet 26/04-04 22:44 
Naiera:

Heh, det er vist også rigtigt ;) Jeg er bare blevet forvirret, fordi jeg lige har siddet og set nogle screens af det, og de er i højopløsning...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 26/04-04 22:47 
RJK>
Når vi sukker efter flere 2d-spil, så er det nok ikke allermest fightere, der tænkes på ;)

Nej selvfølgelig ikke, men RDKF er langt fra en traditionel fighter, det er galskab på den lækre måde :)
Alf81Alf81Skrevet 22/05-06 13:40 
Har den seneste tid tænkt meget over dette. Jeg kan faktisk, overhovedet ikke, finde tilfredsstillelse ved 3D. Kun ganske få titler er sluppet igennem nåleøjet hos mig. Prøver virkelig at finde det positive ved 3D'en, men det kan bare, for mig, virke svært, da det aldrig synes at kunne fastholde mig i særlig lang tid adgangen. Føler lidt, at spil er blevet til ren underholdning og oplevelse, og, dermed har mistet hvad jeg egentlig godt kunne lide ved spil, nemlig stramt gameplay, charme og en helt anden måde at bruge hjernen på. Har aldrig set mig selv som retrogamer, men kan nu ikke komme udenom det faktum, at jeg ikke er blevet positiv overrasket ret mange gange, siden 128Bit-konsollernes indtræden på markedet. Heldigt for mig, er det at jeg stadig mangler utroligt mange titler til de fleste af mine konsoller, men bliver bare en smule slukøret, når jeg ser alle de nye titlers "flotte" 3D. Ved ikke om det er pga. Jeg ser det rent kunstnerisk, men kan virkelig ikke forstå folk der hævder 3D er flottere end 2D. Måske er jeg bare blevet en gammel skid der ikke fatter de unge nu om dage, men det kan da bare ikke passe at 2D-elskere er så stærkt i undertal, som i hvordan markedet ser ud. Hvad er det, der er SÅ fedt ved 3D?
Ting om dét og pis.
jaesjaesSkrevet 22/05-06 13:54 
For mig kommer det udelukkende an på spillet og humøret. Det er jo to vidt forskellige oplevelser, og jeg ville nødig undvære det ene fremfor det andet.

Det eneste problem jeg har med 3D-spil er kameraet og styringen, som driller i de fleste 3D-spil uden faste kameravinkler eller forudbestemt styring a la point and click. Førstnævnte er så mindre godt til mange actionspil.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/05-06 13:55, rettet 22/05-06 13:56 
Hæhæ, har også en lille drøm om at begynde at producere en ny konsol, som er et regulært rendyrket 2D-monster og ikke andet. En maskine med specialiseret 2D-hardware, som får KrydsKasse-HeleVejenRundt og PS3 til at ligne ynkelige 2D-jokes... men jeg tror bare ikke, der er det store marked for den :/
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 22/05-06 14:02 
Killer Bean 2>
Hæhæ, har også en lille drøm om at begynde at producere en ny konsol, som er et regulært rendyrket 2D-monster og ikke andet.

... Saturn... ;)
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/05-06 14:09, rettet 22/05-06 14:31 
Ja, en form for super psycho Saturn :D

Og så kunne man give den et eller andet plat navn som "TooDee" eller noget i den dur ;)

EDIT: Den skulle selvfølgelig bruge cartridges :P
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 22/05-06 14:31 
Sejt! Hvis det skete ville min drøm komme i opfyldelse, men den maskine ville nok ikke begå sig på det lidt mere steriotype konsol marked. 2D Rules.
Bashful Neophyte
66 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig