X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gamecube... hvorfor egentligt?


Svar
JimPPJimPPSkrevet 05/04-03 20:12 
Jeg havde en (som altid) skrammende samtale med Rites her fra forummet, hvor han stillede et spørgsmål der slog mig helt ud af fatning.

Han bad mig nævne, de spil der gør Gamecuben pengene værd.

Udover Metroid Prime og Det kommende Zelda kunne jeg faktisk ikke rigtigt komme på nogle rigtigt store titler. Som udelukkende kommer til Gamecube!

Nu sider jeg så o... Se hele indlægget
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
58 emne(r).
1 2 > »

Svar
JimPPJimPPSkrevet 05/04-03 20:12 
Jeg havde en (som altid) skrammende samtale med Rites her fra forummet, hvor han stillede et spørgsmål der slog mig helt ud af fatning.

Han bad mig nævne, de spil der gør Gamecuben pengene værd.

Udover Metroid Prime og Det kommende Zelda kunne jeg faktisk ikke rigtigt komme på nogle rigtigt store titler. Som udelukkende kommer til Gamecube!

Nu sider jeg så og er ved at miste troen på maskinen, og det er her at i kommer ind i billedet, fortæl mig hvilke "ONLY" spil, som gør Gamecuben sin pris værd?

Min liste:

Metroid Prime
Starfox Adventures
Super Mario Sunshine
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/04-03 20:19 
Du skal ikke lade dig slå ud af Rita :)

Super Monkey Ball 1 & 2
Eternal Darkness

er helt oplagte valg. Desuden har jeg et par andre favoritter:

Wave Race
Pikmin
majjohamajjohaSkrevet 05/04-03 20:22 
1080 avalanche
Zelda: Tww
SSBM

kan jeg komme på lige nu
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/04-03 20:22 
Zelda
Mario 128
Super Mario Sunshine
Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader
SSBM
Eternal Darkness
Star Fox Adventures
Super Monkey Ball 1+2
Resident Evil
Metroid Prime

+ Alverdens Mario titler (Mario Party, Wario osv. De kommer jo kun til GC)
Home is where the hardware is..
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/04-03 20:35 
I fremtiden eller pt.?
Det kommer jo meget an på smag, men her er de spil, jeg synes gør gc'en værd at eje, af de eksklusive.

Well...
De spil du nævner (Metroid Prime, SFA og SMS)
F-zero Gc
Resident Evil 0,1, 4 (ja, det er stadig eksklusivt, i henhold til aftalen indgået i september 2001, indtil det modsatte er sagt).
Wario World og 1080 Snowboarding (om man ser frem til disse titler er vel en smagssag, men jeg gør ihvertfald)
Eternal Darkness
Zelda: Wind Waker (Det her spil er simpelthen en af de bedste spiloplevelser de seneste par år, det SKAL købes)
Pikmin 2
Animal Crossing 1+2
Mario Kart
Mario Tennis og Golf
Final Fantasy: Chrystal Chronicles
Star Fox Armada
Super Smash Brothers Melee
Harvest Moon
Mario 128
Metroid Prime 2
Super Monkey Ball spillene
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
tastasSkrevet 05/04-03 21:07 
Min X-box til fordel for GC lige fået kniven, da jeg stillede samme spørgsmål om den.

Nok i bund og grund en smagsag.
Jeg mener i hvert fald af de ovenstående spil titler har for mig, været beretigende for GC'en, og jeg har ikke været i stand til at lave en lignende til X-box.

Tror såmænd det er 'hvad man er til' :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
APHAPHSkrevet 05/04-03 21:15, rettet 06/04-03 14:32 
jeg har købt en brugt gc, og det gjorde jeg udelukkende for at kunne spille Winning Eleven 6 FE...jeg skal også have zelda TWW, men ellers er der ikke rigtigt nogle spil, som jeg ser frem til

Hvis PES3 bliver udgivet på xbox, sælger jeg med stor sansynlighed min gc igen
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
LWSLWSSkrevet 05/04-03 21:20 
Final Fantasy: Chrystal Chronicles

Det var sådan set nok argument for mig. ;)
... og så kostede den mig kun 999kr, så hvad pokker.
RJKRJKSkrevet 05/04-03 21:40 
Jeg kan også lave en længere liste til GameCube end til Xbox. Men hvad så? Til priser omkring tusinde kroner så er der - som nævnt - ingen grund til ikke at have dem alle...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JimPPJimPPSkrevet 05/04-03 22:00, rettet 05/04-03 22:00 
RJK-> Det er selvfølgeligt rigtigt!

Havde helt glemt Pikmin og SMB 1&2

Verden er igen et godt sted af leve :P
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/04-03 22:03 
JimPP >
Havde helt glemt Pikmin og SMB 1&2

Verden er igen et godt sted af leve :P

Som sagt, så handler det jo om smag. Og hvis du ikke kan lide spillene, så ville det da være en god idé at sælge.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RonaldoRonaldoSkrevet 05/04-03 23:28 
Det er efterhånden en cliche at folk på boards over hele verden spørg om hvilke AAA, eller bare gode spil der gør GameCube værd at købe. Som om at der blev spyttet sådan nogle titler ud på Xbox og PS2 hver uge. Folk siger hvad har GC udover Metroid Prime og Zelda (hvilket burde være mere end grund nok til at købe systemet, medmindre man af en eller anden underlig uforklarlig grund ikke kan lide either af de titler), men så spørg folk hvad har Xbox udover Halo? Man kan ikke sætte store spørgsmålstegn ved Playstation 2's software biblotek, fordi det er så bredt og stort og fyldt med flere små og store perler. Det er nok også fordi PS2 var hurtigere ude... Men nok om det.
MajorPMajorPSkrevet 05/04-03 23:34 
Hvad Xbox har udover Halo? Jeg håber du ikke mener det!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/04-03 23:37 
Tror mere det var en hentydning til, at folk kun stiller spørgsmålstegn ved GCN!
Home is where the hardware is..
RonaldoRonaldoSkrevet 05/04-03 23:38 
Paasch >
Hvis PES3 bliver udgivet på xbox, sælger jeg med stor sansynlighed min gc igen

Det gør det ikke... Det er ikke engang sikkert at GC får Winning Eleven 7.
la0sla0sSkrevet 05/04-03 23:41 
står phantasy star der???
Hvad sker der?
RonaldoRonaldoSkrevet 05/04-03 23:50, rettet 05/04-03 23:51 
MajorP >
Hvad Xbox har udover Halo? Jeg håber du ikke mener det!

Hvis på samme måde som hvad har GC udover Metroid Prime og Zelda, så ja. Bare nævn en titel der kommer tæt på den kvalitet.
JimPPJimPPSkrevet 06/04-03 00:03 
XB havde Splinter Cell men det kommer jo til det hele nu, så jeg kan faktisk heller ikke komme på andre end HALO...
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
SoqratesSoqratesSkrevet 06/04-03 00:09 
Hørte jeg nogen sige Fable???
NaieraNaieraSkrevet 06/04-03 00:13 
"HAR"
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 06/04-03 00:16 
Dette kan diskuteres til døde!

Man køber jo en konsol, alt efter hvilke spil man kan li'!
Home is where the hardware is..
SoqratesSoqratesSkrevet 06/04-03 00:21 
Jeg står uforstående.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 06/04-03 00:22 
Overfor mit indlæg?
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 06/04-03 00:22, rettet 06/04-03 00:23 
Soqrates >
Jeg står uforstående.

Overfor hvad jeg skrev?

Vi snakkede om hvad maskinerne har. Xbox har ikke Fable, det får den...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SoqratesSoqratesSkrevet 06/04-03 00:25, rettet 06/04-03 00:28 
Hvorfor er jeg fanboy fordi jeg nævner et af de mest ventede xbox spil til dato? Og hvis du kigger tråden igennem står der en masse om spil der ikke er udkommet endnu....
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/04-03 00:27 
Nu er det jo også forskelligt hvad vi ser som AAA tittler ikke:)?

Jeg har lige pludslig fået kolde fødder.....

Tror jeg vil se tiden lidt an endnu!

Dog synes jeg ikke det virker som om at GC for en fair chance....... For fanden Sony! Giv dem lige lidt hvilerum:)
Well crucify the insincere tonight...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 06/04-03 00:36 
Hvorfor har du fået kolde fødder?
Home is where the hardware is..
JoachimMAJoachimMASkrevet 06/04-03 00:43 
Fordi han er Toilet Chief - Kongen af tallerkenvendinger;)

Jeg er enig med Freddie - Der bliver oftest fokuseret på gc'ens lineup med forventninger om at der skal være 100 spil som kan matche zelda og mp - og det er der jo selvfølgelig ikke.

En meget god ting før man køber konsol, er at stille spørgsmålet til alle konsoller: "Hvilke spil SKAL jeg eje nu og i fremtiden" - Den konsol med de fleste tiltagende spil vælger man. Det er en personlig smag som varierer, for efter min mening er alle 3 konsoller værd at eje.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 06/04-03 00:44 
Joachim M Andersen >
Fordi han er Toilet Chief - Kongen af tallerkenvendinger;)

Jeg er enig med Freddie - Der bliver oftest fokuseret på gc'ens lineup med forventninger om at der skal være 100 spil som kan matche zelda og mp - og det er der jo selvfølgelig ikke.

En meget god ting før man køber konsol, er at stille spørgsmålet til alle konsoller: "Hvilke spil SKAL jeg eje nu og i fremtiden" - Den konsol med de fleste tiltagende spil vælger man. Det er en personlig smag som varierer, for efter min mening er alle 3 konsoller værd at eje.

Enig.. Plus at man også køber konsoller fordi man er fanboy!
Home is where the hardware is..
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/04-03 00:59 
Jeg har fået kolde fødder fordi pludslig høre man om hvor dårligt GC sælger og alle tager den væk alle steder!

Også når jeg tænker over det, altså rigtig dybt, hvilke spil vil jeg så gerne spille?

Måske er jeg bare typen der bare vil game spil som Fable, BC, Halo 2 og den slags.

Jeg vil dog altid have et øje for Zelda. Jeg har ikke droppet ideen om en cube, slet ikke, jeg sætter bare lige købeplaneren lidt på hold. Lad os se om der virkelig er hold i alt det ros om metroid og zelda:-)

-The one and only Chief..... The Toilet Chief
Well crucify the insincere tonight...
RitesRitesSkrevet 06/04-03 07:23 
Ryddede lidt op her i weekenden og fandt ud af, at jeg sgu ikke har nogen GC spil.

Så smed maskinen ned i kassen igen og satte den ind i skabet.
» a winner is you «
APHAPHSkrevet 06/04-03 08:11, rettet 06/04-03 08:58 
FreddiE >
Paasch >
Hvis PES3 bliver udgivet på xbox, sælger jeg med stor sansynlighed min gc igen

Det gør det ikke... Det er ikke engang sikkert at GC får Winning Eleven 7.

Det er ikke offenligjort om Pes3 bliver udgivet på alle 3 next gen konsoler eller ej. Der har været meget kraftige rygter om, at det ikke kunne betale sig for sony, at købe en ekskulciv aftale på spillet, pga det relative lave salg på verdensplan.

Hvis det ikke bliver udgivet på xb, har jeg også en ps2 jeg kan spille det på, men jeg vil helst have det til xb...altså hvis spillet understøtter live
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RitesRitesSkrevet 06/04-03 08:54 
Plus at det nok er flottest på Xbox.
» a winner is you «
APHAPHSkrevet 06/04-03 08:57 
det tror jeg ikke, det bliver sikkert en ps2 port, ligesom WE FE til gc også er en direkte port
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 06/04-03 11:04, rettet 06/04-03 11:05 
Det skal jeg ikke kunne svare på!

*Tilbage til emnet* :P
Home is where the hardware is..
tue hazukitue hazukiSkrevet 06/04-03 11:47 
Pikmin
RE
»You'll never walk alone«
la0sla0sSkrevet 06/04-03 12:07 
er det ikke værd at bemærke at man rent faktisk kan stille det spørgsmål om cuben? Det er vel i sig selv desværre problematisk?
Hvad sker der?
tastasSkrevet 06/04-03 12:52 
Jeg stiller det samme om boxen :(
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SolaegSolaegSkrevet 06/04-03 13:22 
FreddiE >
MajorP >
Hvad Xbox har udover Halo? Jeg håber du ikke mener det!

Hvis på samme måde som hvad har GC udover Metroid Prime og Zelda, så ja. Bare nævn en titel der kommer tæt på den kvalitet.

Panzer Dragoon Orta!
RJKRJKSkrevet 06/04-03 13:37 
Paasch >
Det er ikke offenligjort om Pes3 bliver udgivet på alle 3 next gen konsoler eller ej. Der har været meget kraftige rygter om, at det ikke kunne betale sig for sony, at købe en ekskulciv aftale på spillet, pga det relative lave salg på verdensplan.

PES2 solgte omkring 3 millioner eksemplarer i Japan og Europa tilsammen, Ikke specielt lavt...

Spørgsmålet er nok nærmere, om Sony ville vinde noget ved at have det eksklusivt? Det tror jeg egentligt ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 06/04-03 13:57 
Griberg >


Panzer Dragoon Orta!



Og Halo
» a winner is you «
quadquadSkrevet 06/04-03 14:08 
Rites >
Griberg >


Panzer Dragoon Orta!



Og Halo



Tydeligt eksempel på en der IKKE har læst emnet igennem ;)

(sry for fail-quote, er med vilje)
jaesjaesSkrevet 06/04-03 14:52 
RJK >
Jeg kan også lave en længere liste til GameCube end til Xbox. Men hvad så? Til priser omkring tusinde kroner så er der - som nævnt - ingen grund til ikke at have dem alle...

1000 kr.? Kun for folk med spilbranche relationer vel ;)
JesperJesperSkrevet 06/04-03 14:58 
1000 kr for en konsol må da siges at være rimelig billigt...
jaesjaesSkrevet 06/04-03 15:02 
Netop, det har jeg aldrig set dem til - bundles gælder ikke :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/04-03 15:05 
GC har skuffet mig grusomt. Udover Mario Party 4 er det ikke rigtig nogen interessante spil for mig på den konsol. Hverken Metroid eller Zelda er noget, jeg interesserer mig for, og med Rare hos Microsoft, så ser jeg ingen grund til at have maskinen (Har dog også solgt min ene GC - den anden samler støv på loftet).
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JoachimMAJoachimMASkrevet 06/04-03 15:18, rettet 06/04-03 15:20 
DeluxScan >
GC har skuffet mig grusomt. Udover Mario Party 4 er det ikke rigtig nogen interessante spil for mig på den konsol. Hverken Metroid eller Zelda er noget, jeg interesserer mig for, og med Rare hos Microsoft, så ser jeg ingen grund til at have maskinen (Har dog også solgt min ene GC - den anden samler støv på loftet).

Det er da klart! Hvis du ikke interesserer dig for spil som Metroid og Zelda, så var det, ja undskyld, lidt dumt at købe en GC i første omgang. Hvad havde du forventet at der så ville være på den, hvis du ikke engang er tilfreds med MP og Zelda, siden du nu er så skuffet?
Det har jo altid været den type spil der har været til Nintendo's konsol, så jeg forstår ikke din skuffelse.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RJKRJKSkrevet 06/04-03 15:19 
jaes >
1000 kr.? Kun for folk med spilbranche relationer vel ;)

Alle tre nuværende konsoller har kunnet købes fra nye til den pris (nogle med bundles, hvor man vel kan diskutere den eksakte pris). Og hvis ikke, kan de da findes brugt deromkring. GameCube kan i hvert fald sagtens.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 06/04-03 15:23 
Brugt ja så ok.
Og for dem der ikke tør købe brugt ca. 1500,- :)
NaieraNaieraSkrevet 06/04-03 15:45 
GC var en overgang på tilbud til 1000 kr. i Toys R Us...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
58 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig