X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mint


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 23/04-04 08:15, rettet 23/04-04 08:16 
Er det udtryk ikke lidt ved at tage overhånd?

Nu ser man i annoncer ting som:
".. Flækket boks, ellers mint" ...
...en tilstand kan da ikke være perfekt bortset fra en fejl...
Så er den jo ligesom ikke perfekt mere..

Måske skulle vi skrue vores ordvalg lidt ned...
Have you considered sucking less?
60 emne(r).
1 2 > »

Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 23/04-04 08:15, rettet 23/04-04 08:16 
Er det udtryk ikke lidt ved at tage overhånd?

Nu ser man i annoncer ting som:
".. Flækket boks, ellers mint" ...
...en tilstand kan da ikke være perfekt bortset fra en fejl...
Så er den jo ligesom ikke perfekt mere..

Måske skulle vi skrue vores ordvalg lidt ned...
Have you considered sucking less?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 23/04-04 08:20, rettet 23/04-04 08:50 
Nu kan jeg se det er min annonce du henviser til, så jeg må vel forklare hvorfor jeg har skrevet det...

Pointen er ikke, at ordet "mint" skal sniges ind, for at give et indtryk af, at varen er i bedre stand end den i virkeligheden er.

Angående min DC-IE, så er æsken revnet under transporten i sin tid. Da den kun er brugt meget lidt, vil det sige, at såvel indlæg som cd stadig er mint. Deraf ".. Flækket boks, ellers mint"

Der er mange der misbruger ordet mint, synes jeg. Jeg har ofte modtaget en "mint" vare, som jeg højst ville bedømme som værende i god stand. Dér er et problem, hvilket jeg ikke synes det andet er, da beskrivelsen jo rent faktisk passer på varen

EDIT: En lille tilføjelse... Som du kan se, har jeg også kun sat standen til "middel". Det du henviser til, er jo min beskrivelse af varen. Jeg synes at "middel" er meget godt dækkende for en flækket æske med mint cd og cover.
RJKRJKSkrevet 23/04-04 10:55 
KidCaffeine har ret. "Ellers" indikerer jo hvordan standen ville have været, hvis det ikke havde været for nævnte defekt. Det giver en bedre beskrivelse af standen. Så længe stand-vurderingen så også er tilsvarende og selvfølgelig ikke sat til "mint" i sådan et tilfælde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 23/04-04 11:10 
Når det gælder spil/produkter, der kommer i cd covers vil jeg også mene at tilstanden af mediet og "papirindlæggene" er mere vigtige. Nu ved jeg ikke hvad KidCaffeine's DC-IE kommer i, men især europæiske DC-covers er næsten altid i stykker, selvom man får varen ny og forseglet (jeg prøver forgæves at holde sammen på mit SF3 og Chu Chu Rocket). Og selvom de måske ikke er den nemmeste æske at finde erstatninger til, KAN de erstattes. Det er selvfølgelig ikke fedt at vide at originalæsken er blevet erstattet, men reelt set er der ingen forskel på dem. Der er en grim skramme i æsken til mit Typing of the Dead, som var der da jeg fik varen i forseglet stand (tak, PostDanmark), men det er en almindelig gennemsigtig cd-jewel-case, og resten er i perfekt stand, så jeg har valgt at give den betegnelsen "god stand". Den fortjener måske højst middel, men jeg kunne teknisk set erstatte æsken og sælge den som "mint", uden at nogen ville opdage det. Er det forkert at gøre? Jeg kunne godt nok ikke selv finde på det, men jeg holder nogen af dem jeg har købt PC Engine spil af under mistanke for at have lavet det trick.

Det var lidt et sidespor, og i grunden ville jeg være ret ligeglad med standen af en bootdisc. Det er ikke det store samlerobjekt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 23/04-04 11:23 
Japanske Saturn-spil har jeg skiftet mange covers på... En jewel case er en jewel case. Hvis ikke der er nogen forskel på den "originale" og en man har, som man kan skifte ud med, så er der.... ingen forskel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 23/04-04 11:29 
Hm. Hvorfor købe seal king-lommer, når man kan få nye jewel cases i Netto. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 23/04-04 11:32, rettet 23/04-04 12:48 
Fordi ikke alle spil kommer i helt normale jewel cases. Fordi man ikke smadrer sine jewel cases selv. Fordi man kan lide at have sine spine-cards synlige, i stedet for at have dem siddende inde i coveret.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
seebergseebergSkrevet 23/04-04 18:01 
Jeg har også lagt mærke til at mange skriver "mint" ved f.eks deres GCspil. Det er stortset umuligt at holde et spil mint, hvis man bare har haft det ude af hylden et par gange. Boxen bliver jo ridset i en eller anden forstand.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
The DaneThe DaneSkrevet 23/04-04 18:16 
Nu behøver man jo ikke have boksen fremme for at spille et GC spil - eller andre for den sags skyld. Man kan købe (eller kunne ved gamebits) en CD holder til GC spil, og PS2/X-BOX har jo normal størrelse. På samme måde med GB/A spil kan man få holdere til selve spillet og have kassen sikret.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
seebergseebergSkrevet 23/04-04 18:33 
Det var ikke for at spille kong-smart... Jeg tror bare ikke at det er alle inkl. migselv, der gør det på den måde :)
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/04-04 18:55 
For mig er små ridser på æsken ligegyldige - Hell, mange æsker er ridset når man køber spillene i butikken.

Hvor jeg derimod er monster sygelig, er standen af discen og manualen.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
seebergseebergSkrevet 23/04-04 18:59 
Ja, men så er spørgsmålet så om æsken stadig er mint ;P
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
MrCaseMrCaseSkrevet 24/04-04 22:47, rettet 24/04-04 22:48 
KidCaffaíne: Jeg kan godt se at det måske var lidt ufint at henvise til din annonce uden at gøre det direkte; undskyld for det.
(og jeg lagde også først mærke til din "middel" efter jeg havde skrevet indlægget. Sorry)

...som sagt mener jeg at "perfekt bortset fra fejl" er en lidt mærkelig betegnelse. Men kan dog dække over en sandhed... at alt andet er i skønneste orden, bortset liiiige fra...
Have you considered sucking less?
CoreCoreSkrevet 24/04-04 22:58 
Jeg bruger aldrig ordet mint i en salgsannonce, uanset hvor god standen er, primært fordi at jeg meget sjældent sælger noget der er 100 % nyt, og som gammel tegneserie-samler så er min opfattelse af ordet mint, 100% som da det forlod fabrikken (trykkeriet), og ja, i min bog tæller det også ridser i æsken, en fold i et hjørne på en side i manualen eller et mikroskopisk hak i papir-omslaget. Men samtidig forventer jeg ikke at det jeg ser i "handel" skal leve op til de kriterier, det er bare min måde at gøre det på, og så slipper jeg også for at der efter handlen kommer en "HEY, din bølle, du lovede..."-besked.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 24/04-04 23:00 
Mint ER altså også "perfekt", så du er ikke en smule mere kritisk, end andre BURDE være...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 25/04-04 00:04, rettet 25/04-04 00:11 
MrCase>
...som sagt mener jeg at "perfekt bortset fra fejl" er en lidt mærkelig betegnelse. Men kan dog dække over en sandhed... at alt andet er i skønneste orden, bortset liiiige fra...

Men det var som nævnt heller ikke det der er meningen med det. Meningen er nærmere "flækket æske, men de andre dele er mint". I den forstand som du nævner her, kan vi nemt blive enige om, at det er en mærkelig (og forkert) måde at skrive det på

EDIT: Ved nærmere gennemlæsning, tror jeg måske jeg har misforstået dit seneste indlæg lidt. Jeg er faktisk ikke engang helt sikker på, at jeg endnu har forstået om du er enig eller uenig med mig ;)
MrCaseMrCaseSkrevet 25/04-04 10:49 
...jeg burde nok melde mig til et kommunikations-kursus...
Jeg er enig med dig. Din middel er fair, og beskrivelse er som sådan også fair.
..bare lidt spøjst ordvalg... that's all :)
Have you considered sucking less?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 25/04-04 11:53 
Okay, jeg var nu også lidt træt da jeg læste dit indlæg :)
nerosnerosSkrevet 25/04-13 17:08, rettet 25/04-13 17:09 
Hvor meget er et Komplet mint PAL Zelda: A Link to the Past værd idag. Så et komplet mint et på ebay til omkring 2.200 USD !!?
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 25/04-13 17:25 
Blev det SOLGT til den pris?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 25/04-13 20:26, rettet 25/04-13 20:26 
Ja!!! Og en på facebook har vist også givet pænt mange penge for sit mint eksemplar og praler med det til højre og venstre..Det er da for dumt at give så mange penge for et Zelda spil? Herinde på P:R kan jeg se folk har et Zelda (SNES) mint komplet til 325,- ?
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/04-13 20:39 
Jeg ga' 300kr for mit. med alt i manual/kort OSV (på ebay)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 25/04-13 20:51 
og det var i fuldkommen mint condition altså i folie osv aldrig åbnet ?
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/04-13 21:16, rettet 25/04-13 21:17 
Var i folie, men åben.
Mint er jo ikke nyt....men i stand som ny
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BankyBankySkrevet 25/04-13 21:18 
"Folie - aldrig åbnet" var så de afgørende ord, du havde udeladt i den første beskrivelse. Det mangedobler straks prisen i forhold til et "mint" eksemplar. Du kan sammenligne det lidt med Radiant Silvergun - ikke specielt sjældent, men meget eftertragtet, derfor en højere pris.

Zelda spil (specielt ALTTP) er meget efterspurgte blandt samlere af forseglede spil.

Det er muligvis nedenstående auktion du har set?

SNES ALTTP £2049
nerosnerosSkrevet 25/04-13 22:04 
Men det er jo hul i hovedet!!!!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-13 22:08 
Det er sgu egentlig et okay spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/04-13 22:27 
Jeg har aldrig fattet folk der samler på forseglede spil, det er lidt for ekstremt til mig.

neros>
Herinde på P:R kan jeg se folk har et Zelda (SNES) mint komplet til 325,- ?

De der P:R værdier er rimelig langt fra virkeligheden i 99.9999% af tilfældene, så det skal du aldrig bruge som sammenligning. Det ville også et umuligt arbejde at værdi bestemme alle de spil, de burde bare slette det tbh.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/04-13 07:07 
Der nogle der har det stramt med at købe brugt spil, ved ikke hvorfor? SARS smittet måske sådan? :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/04-13 10:22 
Det giver meget lidt mening. Man finder drømmekvinden fanget i et bur, og så tænker man bare: "Yes! Buret er intakt! Jeg stiller hende lige op på hylden og skider på, at jeg har nøglen." :/
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 26/04-13 10:28, rettet 26/04-13 11:51 
Der er ikke noget ved en drømmekvinde der ikke er kørt til først :)

Jeg kan udemærket godt forstå ønsket om at pakke spillet ud selv, men at have det stående på hylden, forsejlet, uden plan om at spille det er en af de 9 synder.
j/k
ElgenElgenSkrevet 26/04-13 10:50 
Jeg har flere forseglede spil på hylden, men det er blot fordi jeg ikke har haft tid til at spille dem endnu };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 26/04-13 11:51 
Det er jo noget andet :)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/04-13 12:06 
Har lige åbet mit SEAL conker's bad fur day!!! Det er der sikkert mange meninger om?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 26/04-13 12:21 
Håber du har filmet det!
j/k
NaieraNaieraSkrevet 26/04-13 13:09 
Jeg har sjette flest forseglede spil i samlingen, her på P:R, og jeg er stolt af det! Forseglede spil er for lækre!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 26/04-13 13:35 
Mint
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/04-13 13:45 
Nej det har jeg ikke . Men for mig har seal spil ingen værdig. (Slet ikke det folk vil ha for dem)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ElgenElgenSkrevet 26/04-13 13:58 
Jeg har 1027 forseglede dåser makrel-i-tomat i mit køkkenskab, og jeg er stolt af det. Forseglede dåser med fiskepålæg er for lækre!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 26/04-13 14:04 
Det var nu også kun for at kunne provokere forseglingsfolket, men det er der selvfølgelig heller ingen grund til :)

@Elgen: Nå, det er dig der har hamstret!
j/k
nerosnerosSkrevet 26/04-13 21:52, rettet 26/04-13 21:52 
Naiera>
Jeg har sjette flest forseglede spil i samlingen, her på P:R, og jeg er stolt af det! Forseglede spil er for lækre!

Haha det bare for dumt :D
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 26/04-13 22:01 
Mange samler på ting der ikke gør andet end at stå på hylder og være dekorative. For mig kan spil også være herlige samlerobjekter, uden nødvendigvis at skulle spilles. Har jeg tid og lyst til at spille spillet, så skal jeg selvfølgelig nok pakke det ud og spille det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 26/04-13 22:09 
Der er sikkert også folk som køber nye dyre biler kun for at se på dem.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/04-13 22:16 
Man kan næsten ikke andet med dyre biler her i landet. Vejret og vejene tillader ikke rigtig andet, end at hurtige biler lavet af kostbart metal bliver stående i garagen :D
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 26/04-13 22:28 
neros>
Der er sikkert også folk som køber nye dyre biler kun for at se på dem.

Ja, det er der da. Skal det også være forbudt? Det er på en helt, helt anden skala (et spil til samlingen koster nogle hundrede, mens samlerbiler vel koster nogle millioner), så sammenligning er måske ikke helt passende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/04-13 22:41 
Jeg synes, sammenligningen er okay. Store drenge, dyrt legetøj. Biler har, på samme måde som spil, en åbenbar og tiltalende funktion. Hvorfor skulle prisen gøre sammenligningen ugyldig? Det er jo bare en voldsom udgave af AES :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 26/04-13 22:51 
Nu var det ikke så meget tingenes værdi, men tingenes gøremål jeg henviste til, men jeg ved godt visse samlere tænker anderledes med hensyn til den problematik.
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/04-13 22:54, rettet 26/04-13 22:55 
Der er ingen rigtig måde at samle på.
Man skal gøre , hvad gør en glad som collector :)
Har masser af spil som ikke er blevet prøvet i nu.
Der er folk som samlet på baseballkort/mønter,uden at bruge dem.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/04-13 23:00 
Det' sgu også fair nok. Men det var vel heller ikke det, den her tråd oprindeligt handlede om?

Var det ikke bare noget med, at "amerikaner-mint" var blevet standard på hele kloden?
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/04-13 23:02 
Hvordan bruger man et baseball-kort?
Spiller nu: Phantasy Star IV
60 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig