Det tyder på, at der er mange der er familiære med bæltedyret Dillon. Jeg lærte først Dillon “The Red Flash”, at kende via Super Smash Brothers, hvor han findes som Assist Trophy. Så da jeg gik ind i Dead-Heat Breakers, forventede jeg ikke meget. Dillon så for første gang dagens lys i 2012, i hans debut spil Dillon’s Rolling Western, som udkom på 3DS. Og nu, efter 6 år er han tilbage! Men hvad byder Dead-Heat Breakers på?

Dillon er et edgy, irritabelt og lynhurtigt bæltedyr, som ikke taler, overhovedet. Han er byens boss, som arbejder sammen med sin makker Russ. Deres opgave er, at de skal hjælpe de hjælpeløse Amiimals, som befinder sig i en ørken, fyldt med en masse fjender. Spillet fungere med wave formater, det vil sige, at der er flere salver af fjender, man skal nedlægge, med pauser imellem. Man har også muligheden for, at rekruttere personer, som kan være med til, at klare missionerne.

Dead-Heat Breakers byder på en blanding af tower defence og “beat’m’up” / action kampe, som foregår mod fjender ved navn “Grocks”. Dette foregår over en dag / nat cyklus, samtidig med at man skal arbejde med de resurser man finder. Udover det, er der en mechanic som bringer dine Miis i spil – Amiimals, som nævnt tidligere. Dette er din egen personlige Mii, i klædt “dyretøj”. Din Miis udseende er tilfældigt, men du kan heldigvis kaste nye terninger, hvis du ikke synes din Mii ser sej nok ud eller lign.
Derudover, hjælper din Amiimal Dillon under missionerne, dog meget passivt.

Det interessante er dog, at selvom din Mii er hovedpersonen, så er det Dillon du styrer under de aggressive og nervepirrende kampe. Dillon har hurtige reflekser, så han kan smadre hvem som helst, der truer de stakkels Amiimals.

Dillon er dog lidt en Sonic The Hedgehog kopi. Selvom et bæltedyr egentlig passer bedre til det, som Sonic gør, er det lidt fjollet, at se en figur der ligeså godt kunne have været med i Sonic, gøre som Sonic.
Det gør ikke mig det store, det er dog en anelse sjovt.

Spillet er nemt at gå i gang med. Det er nemt, hurtigt at lære, og egentlig meget godt udført. Det meste forklarer sig selv via dialogen i det forskellige cutscenes. Grafikken er dog meget rå, og en anelse hård ved øjnene. De skarpe kanter og de tydelige pixels passer desværre ikke så godt, må jeg dog sige. Man skal heller ikke forvente super meget af 3DS. Det er dog bevist, at du kan få spil til at se fantastiske ud – Ocarina of Time 3D, Majora’s Mask 3D, Pokemon mm.

Dillon’s Dead-Heat Breakers er meget godt udført, det er rart at se Nintendo trække lidt hos deres mere opskure karakterer. Spillet er sjovt, der er en meget god historisk fortælling og så er det fedt med noget nyt for en stund.

TL;DR
Vurdering
Forrige indlægEve Online systemkrav sættes op
Næste indlægCoop trailer til Bus Simulator 18
Inkarneret Nintendo veteran. Jeg har altid elsket Nintendo, specifikt for Zelda franchisen. Jeg har været med på Nintendo-bøljen siden jeg var 4 år gammel - da jeg for første gang spillede Super Mario 64. Da Ocarina of Time så kom ud, fik jeg en metaforisk lussing, og blev for alvor bidt af spil verden. Siden da har jeg lagt mig ud med stort set alt gaming på markedet. Der er ikke en genre jeg foretrækker over en anden, da jeg mener at alle typer spil er et stykke kunst i sig selv, og bør opleves på godt og ondt. Giv mig lidt Fire Emblem, noget JRPG og noget Zelda, så skal jeg nok give dig en highfive!
dillons-dead-heat-breakers-anmeldelseDillon's Dead-Heat Breakers er meget godt udført, det er rart at se Nintendo trække lidt hos deres mere opskure karakterer. Spillet er sjovt, der er en meget god historisk fortælling og så er det fedt med noget "nyt" for en stund.