Magical Mirror

Efter at have spillet Hugo The Evil Mirror og Donald Duck Qauck Attack, har jeg efterhånden anmeldt et par af disse (børne)titler. Og helt ærligt, hvad er det vi tilbyder den nye generation af gamere, begge førnævnte spil havde/har seriøse problemer med både kontrol og grafik, og det hæmmer jo spillets gameplay. Tror spil producenterne at bare fordi at publikumet er ungt, så har det ikke sans for kvalitet? Nå men nu er det Capcom der har stået for udviklingen, og jeg har stort set kun spillet gode Capcom spil (undtagen et par dårlige æbler) så forhåbentligt er Disney Magical Mirror: Mickey Mouse, ikke et spil i samme kategori som før nævnte.

Shhh Det er for børn

Efter den gang mave gas, må vi hellere komme i gang med anmeldelsen, Mickey ligger og sover, da han hører en mærkelig lyd, som den nysgerrige lille mus han er skal det selvfølgeligt undersøges. Stemningen skifter imellem nuttet og skummel (så skummelt som det kan blive, når man snakker om en tegneserie mus) det viser sig at være et spøgelse der har vækket Mickey, eller har det vækket ham? Nå, men spøgelset lokker Mickey til at gå igennem et magisk spejl, som selvfølgeligt går i stykker. Nu er Mickey fanget i en magisk verden og spejlet er blevet spredt i alle vinde, nu skal Mickey så have samlet spejlet for at kunne komme tilbage til virkeligheden.

Mickey fungere som det typiske peg og klik adventurespil, hvor man går fra det ene rum til det andet og finder nye ting på sin vej, man styrer ikke Mickey men en lille hånd, som man så rykker rundt på skærmen. Nogle ting kan man røre ved og så vil hånden lyse. Man skal som sagt få samlet spejlet så man kan komme tilbage. Spillet bliver konstant afbrudt af små filmsekvenser, der sikkert vil underholde 4-8-årige, men for den lidt mere erfarende gamer, er det mere en belastning, da det sløver spillet ned.
Disney stregen i 3D

I modsætning til Donald Duck Quack Attack er Disney Magical Mirror: Mickey Mouse, faktisk rigtigt godt lavet rent grafisk, med masser af farver, selv om omgivelserne kan blive noget ensformige. Animationerne på musen selv, er også ret fine, og spillets svaghed er ikke grafikken, der ligger et stykke over gennemsnittet. Lyden er der desværre ikke gjort ret meget ud af, nuttet baggrunds musik og pling plang dominere her, og det trækker lidt ned på den samlede karakter.

Forældre venligt!

Disney Magical Mirror: Mickey Mouse må være et af de bedste spil på markedet til dato, hvis man har brug for lidt kvalitets tid sammen med ungerne, man har nemlig mulighed for at sætte en ekstra kontroller til, og guide ens barn igennem spillet. Dette gøres ved at trykke A-knappen nede, og derefter overtager man styringen af pilen, det er et ret fint tiltag, og ret godt tænkt, personligt har jeg ikke børn endnu, men jeg synes meget godt om ideen.

Som konklusion må man sige at Disney Magical Mirror: Mickey Mouse er et udmærket spil hvis man er 8, plus minus 4 år. Desværre ligger jeg ikke i den aldersgruppe mere, for så ville jeg helt sikkert få noget mere ud af Mickeys eventyr. Mickey scorer ikke en top karakter, men det er bestemt en forbedring siden Donald Duck Quack Attack!

Magical Mirror (EU)
6/10

Magical Mirror   © Nintendo 2002   (GCN)    1/4 Magical Mirror   © Nintendo 2002   (GCN)    2/4 Magical Mirror   © Nintendo 2002   (GCN)    3/4