For selvfølgelig er stealth drabene fra etteren taget med i fortsættelsen. Nu er der flere forskellige drabsmetoder på fjender, som hvis du sniger dig ind på dem og de ikke når at se dig bliver slået ihjel med et hug. Når dette sker, hvilket er et af hovedformålene med spillet, skiftes der over til en mere overordnet kameravinkel og man ser sin ninja stikke fjenden ned på de mest bestialske måder (min favorit er nu stadigvæk et snit fra øre til øre). Det sker selvfølgelig sammen med at blodet sprøjter til højre og venstre.
Der er også kommet lidt nye forskellige våben med såvel som nogle af de gode gamle, men udover at nævne den ultra seje og specielle ninja udrustning man KAN vinde hvis man er dygtig (læs: uset) nok på missionerne. Så må du selv finde den ved at spille spillet. Men der er altså en del at glæde sig til.
Meget mere alsidig baneopbygninger og udfordringer
Grafisk er der også blevet forbedret en del i spillet, både på banerne, men så sandelig også nogle af de virkelig flotte CGI mellem sekvenser som der desværre er alt for få af. Resten af historien fortælles gennem in-game grafik. Men alt i alt ser det ganske flot ud, uden at man dog falder ned af stolen af forbløffelse.
Hmm.. Jeg må nok også lige nævne en anden, for mig, temmelig væsentlig ændring i spillet. I etteren var et af de bedste våben/redskaber man havde den såkaldte grappling hook. Med denne kunne man ved et hurtigt tryk, i løbet af et par sekunder stå på toppen af taget på det nærliggende hus. Det var helt klart et af de mest gennemtænkte og seje nye ting, en detalje der næsten gjorde Spiderman lidt flov, og man sad med følelsen af at være noget af en motherfucker og total ultra cool ninja. Her i efterfølgeren har udviklerne fået den hjernebrist at, for det første, afkorte længden man kan kaste denne alt for meget. Men som det værste er at man nu skal stå helt perfekt med fronten til den væg / klippe man vil op på og med et vist antal meter mellem dig og væggen før at man kan kaste og hive sig op. Står du bare nogle få grader skævt eller lidt for tæt på er resultatet at du bare falder ned igen. en temmelig frustrerende detalje når man 100 meter over jordoverfladen skal fra et klippe udspring til et andet.
Men der er dog en anden temmelig sej tilføjelse som er med til at man kan se igennem fingrene med fejlene i spillet. Der er lavet en mission editor. Hvor vi næsten er vant til at andre spil's editors enten er for simple eller alt for besværlige i opbygning adskiller Tenchu 2's sig ved at være nem at gå til og rigelig omfangsrig til at give timevis af underholdning. Man skal angive hvilken slags mission man ønsker at opbygge og herefter er det faktisk bare at indsætte objekter, vægge, fjender, fælder m.m.
Man kan desuden når som helst iklæde sig et ninja kostume og prøve banen og finde fejl og mangler for den helt rette udfordrende oplevelse. Baddabing, baddabum og du har din helt egen ninja mission. Den kan du så gemme på memorykortet og udfordre dine kammerater og se om de kan klare sig igennem.
Timevis af underholdning og bestialske sværdkampe, kan klart anbefales.
Tenchu 2 er på mange måder et rigtig godt spil, men det er altså ikke det store spring fra etteren som jeg havde håbet. Forstå mig ret, det er et spil som bliver spillet en del hos mig, men det er altså skuffende at de fejl der er nævnt i anmeldelsen er tilstede i spillet. For selv om det med de andre nye tilføjelser og bibeholdelse af andre gamle ting er et rigtig godt spil så vil jeg betegne det som et godt spil der med få midler kunne have været fremragende.