Lethal Enforcers I / II

For alle med daglig gang i den lokale grillbar er Lethal Enforcers næsten 100% sikkert et velkendt spil. For Jer der ikke har den store trang til burgere og pomfritter, kan jeg afsløre, at det er en spillemaskine med 2 tilhørende pistoler som man skyder på skærmen med - lige som vi kender lightgun-spil til PlayStation. Spillet er udviklet af Konami - dem som også har udviklet HyperBlaster'en til PlayStation (den grønne lightgun - se anmeldelse her på PlayStation Online DK).

Da spillet kom frem i grillbarerne og spillehallerne i starten af 90'erne var det noget nær fantastisk. Det var simpelthen "State of the art" og folk proppede gladelig 5 og 10-kroner i automaterne for at spille dette "interaktive" spil. Grafikken var, i forhold til datidens standard, meget flot og realistiske da udviklerne havde indscannet rigtige billeder og personer ind så det lignede den virkelige verden (næsten da) og selvom figurerne var meget statiske, så virkede det ægte nok. Men, men, men - sammenlignet med hvad vi er vant til i dag, så kan man ikke lade være med at tænke på om det ikke bare er et desperat forsøg fra Konami's side for at presse de sidste småpenge ud af lommerne på folk.
Historierne udspiller sig henholdsvis i en storby med gangstere og i det vilde vesten med cowboys og indianere og med hensyn til indholdet af historierne er der ingen, andet end bare at skyde løs på (næsten) alt hvad der rør sig. Bevægelsesfrihed er der ikke noget af, da det hele vejen igennem kører sidelæns.

Konklusion: Hvis man er hardcore lightgun-fan og bare SKAL have alt hvad der findes hertil, kan man måske nok få en times tid sjov ud af Lethal Enforcers I & II, men for alle andre (inklusive mig selv), vil jeg anbefale spil som "Die Hard Trilogy" og "Time Crisis" (se anmeldelser her på PlayStation Online DK), da disse spil tilbyder så meget mere.

Lethal Enforcers I / II (US)
Hvis man er hardcore lightgun-fan og bare SKAL have alt hvad der findes hertil, kan man måske nok få en times tid sjov ud af Lethal Enforcers I & II...
2/6