fortrolig med det. Dertil kommer små detaljer med selve præcisionen: Ofte oplever man, at dino´en kan stå i luften (!) hvis man går ud over kanten af en lille platform. Andre gange kan ens dino gå gennem solide vægge!!! Et specielt dumt tilfælde er hvor man har bevæget sig opad et stykke tid, og altså nu er så højt oppe, at man ikke vil overleve et fald. Hér føler man sig så sikker for det ses tydeligt, at trappe-formationen man befinder sig på ser "solid" ud -- men nej, nej! Man kan vade lige igennem en væg for derefter at falde ned i den sikre død.
Dino´en har også en røv-irriterende evne til at lige at tage et skridt for meget efter for eksempel et spring, og derved vade ud over kanten for en i forvejen alt for lille platform.
Sådan kunne jeg blive ved med åndsvage detaljer, som er med til at gøre Lost World til en ubrugelig titel -- faktisk tager vi lige én mere: Når man spiller Tyrannosaurus Rex, burde man jo mene at man er lidt af en BMF, men hér er det praktisk talt umuligt bare at gennemføre den første bane. Man bliver angrebet af en tilsyneladende uendelig strøm af Raptors, og det passer lige med at mens man tager livet af den første, er der to andre Raptor-buddies som angriber bagfra, og hér kan man ikke nå at vende sig: Nej, nej -- man skal selvfølgelig først tygge på, svinge med og til sidst kaste med hver eneste Raptor man fanger. Det ser meget godt ud, men det er ligesom ikke pointen, når man gerne bare vil videre.
The Lost World: Jurassic Park kunne være blevet en helt fantastisk titel, hvis det altså ikke bare for nogle helt ufattelige store fejl i gameplayet: Det er for svært, og man mister hurtigt modet. Så med mindre du er sadistisk nok til at foretrække spil, hvor GARANTERET skal bruge mindst 20 forsøg per level, og har Frustrerende-Spil-Er-Bare-sagen som mellemnavn, så er The Lost World: Jurassic Park IKKE en titel for dig. Brug med andre ord dine surt-tjente SU-kroner på noget andet.