Bust-A-Groove 2: Dance Tengoku Mix

For ca. 2 år siden startede Parappa The Rapper en helt ny bølge af de såkaldte rytme action spil.

Specielt Konami har haft stor succes i arcade hallerne og senere på konsol markedet med deres Dance Dance Revolution, Pop'n'Music og Beatmania spil. På PlayStation fronten var et af de første spil der red højt på dance bølgen, Bust A Move (kaldet Bust A Groove i Europa og USA). Det blev temmelig populært, og nu er fortsættelsen endeligt kommet i form af Bust A Move 2: Dance Tengoku Mix (BAM2).

John Travolta meets Tekken

BAM2 er opbygget på samme måde som etteren: dans imod en række modstandere ved at følge en kombination af knap-tryk der vises på skærmen. Knap trykkene behøver ikke at følge musikkens rytme, kun det afsluttende knap-tryk på hvert fjerde beat, skal passe. Spillets opbygning er en mellemting af Parappa The Rapper og konventionelle beat'em ups. Man "kæmper" imod en række andre dansere for ti l sidst at møde en super dansende boss. Men i stedet for af slå og sparke sine modstandere til en blodig masse for at vinde, skal man i BAM2 vinde ved at score points og dette gøres ved at danse - utroligt simpelt men ganske sjovt. Spillet indeholder også en morsom 2 player mode, hvor man kan danse imod en af sine venner.

Få nyheder
Af nyheder i BAM2 er forskellige sværhedsgrader, hvor der varieres hvilke knapper der skal trykkes.
En god ide for at simplificere spillet for nye "dansere". Af andre nyheder er mere detaljeret grafik og nye karakterer som f.eks. Comet, Bi-O og Tsutomu - i alt er det nu hele 18 karakterer. Grafisk har både karakterer og baggrunde, som alle er i fuld 3D, fået en ansigtsløftning i form af flere detaljer og flere objekter. Alle arenaerne i BAM2 er helt nye og flere er ganske imponerende i både opbygning og detaljegrad. Resultatet er et spil som er endnu flottere end sin forgænger men desværre går forbedringerne ud over hastigheden af grafikken og frameraten er ofte inkonsistent. Animationerne af danserne er stort set identiske med det originale spil, hvilket er positivt da disse i forvejen var super flotte.
Musikken i BAM2 er desværre ikke så i ørefaldende som i sin forgænger, men det er selvfølgelig individuelt i sidste ende om de falder i ens smag.

Mere af det samme

BAM2 er stadig et meget underholdende spil men indeholder desværre ikke nogen store forbedringer i forhold til sin forgænger - der bliver hverken introduceret nye ideer eller noget der kan forbedre spillets holdbarhed. BAM2 anbefales kun for folk som ikke har spillet etteren da de to spil ligner hinanden.

Bust-A-Groove 2: Dance Tengoku Mix (JP)
4/6