LMA Manager 2002

De fleste kan nok stille sig enige i, at vinteraftenerne er lange og at der er lige lovligt mange af dem. Codemasters har et reelt bud til alle fodboldfanatikere på, hvordan man skal få dem til at gå lidt hurtigere. LMA Manager 2002 har potentialet til at få din vinter til at forsvinde i et virvar af tabeller, klubfinanser og strategi.

Fodbold-management har længe været forbeholdt pc-ejere, men med LMA Manager brød Codemasters trenden og den bliver fortsat på fornem vis i 2002 udgaven, der byder på lækkerier for alle management fans. Selv om spillet primært er en opdatering af sidste års udgave, er der forbedringer at vente. Den kunstige intelligens og indlæsningstiderne er to af de vigtigste punkter hvor der er sket forbedringer, men også præsentationen har fået et løft.

Statistisk set

Én ting er der dog ikke ændret på og det er, at LMA Manager går ud på at lede et fodboldhold, valgt fra enten den engelske eller skotske liga, mod toppen. Det er selvfølgelig også muligt, at starte med et tophold, men så skal der også resultater på bordet med det samme. Præsentationen i LMA er stort set upåklagelig for genren, med et utroligt omfattende, men funktionelt menusystem og highlights, som var de taget lige fra Eurosport. Du modtager e-mails om hvordan tingene i din fodboldverden udvikler sig, det kan være om alt fra hvad der sker både på træningsbanen, til hvad der rører sig på det europæiske spillermarked. Det er derefter op til dig, at tage stilling til om det er noget
der skal gøres noget ved eller ej. For dem, der kan lide at fordybe sig i statistikker, er der nok at tage fat på. Man kan med LMA's statistikker simpelthen analysere sig selv herfra og ind i himlen. Alt i alt byder LMA 2002 på alt, hvad et management spil skal byde på og gør det bedre en de fleste andre.

God grafik og lyd

Grafisk holder spillet også vand rimeligt godt, kampene og højdepunkterne er ret standard for hvad man ser på PSOne, men det fungerer fint til formålet og når resten af spillets grafiske brugerflade er så velpoleret, er det svært at klage. Alle menuer og animationer er virkeligt lækkert designede, med et farvevalg der gør, at øjnene kan holde til at stirre på dem i det utal af timer, hvilket de fleste købere af spillet utvivlsomt vil komme til gøre. Lyden er ligeledes rigtigt god. Der høres tilfredsstillende små bip og kliklyde, når man navigerer sig rundt og lidt baggrundsstøj hist og pist for stemningens skyld er der skam også blevet til. Kommentatorerne er umiskendeligt engelske, med alt hvad det måtte indebære. De lyder, om ikke andet, aldeles autentiske og er varierede nok til, at man ikke får flænset nerverne af gentagelser.

Noget af det bedste

Det er næsten umuligt ikke at anbefale LMA Manager 2002 til alle management-fans, da det byder på noget af det bedste vi har set indenfor genren, på alle formater. Har du en PSOne, hang til fodbold og en vinter at brænde af, så løb straks ned til din nærmeste forhandler og investér i spillet!

LMA Manager 2002 (EU)
5/6