For kort og for let
Det altoverskyggende problem ved Agent Under Fire er holdbarheden. På normal sværhedsgrad er missionerne meget lette og de kan typisk gennemføres i første forsøg på under ti minutter. Fjenderne er dumme og langsomme, banerne er små og opdelte, mens det desuden altid er pinligt åbenlyst, hvad man skal gøre for at komme videre. Når der samtidig kun er tolv baner, har man ikke mange timers underholdning. Afvekslingen er ellers stor nok til, at man sagtens kunne have lavet de enkelte baner meget længere. Man kan genspille de enkelte missioner for at opnå forskellige bonusser, men det er stadig ret tyndt.
Multiplayer-morskab
Længere holdbarhed er der i multiplayer-delen. Op til fire agenter kan via splitscreen dyste mod hinanden i klassiske deathmatch-scenarier. Eventuelle ledige pladser kan optages af botter - desværre kommer man alligevel aldrig over fire deltagere. Der er en del indstillingsmuligheder og da kampene flyder fint, er det også ganske underholdende. Halo har sat nye konsolstandarder for genren, men GameCube-ejere kan opleve en lille smule af det samme her.
Et spørgsmål om målgruppe
Som FPS-fan er der ikke meget at komme efter i Agent Under Fires singleplayer-del, hvis man sammenligner med de bedste i genren. Som Bond-fan får man et ganske underholdende og afvekslende spil, der desværre er for hurtigt overstået. Ejer man kun en GameCube, får man en oplevelse, der lige nu ikke kan fåes tilsvarende på konsollen. Om man skal investere i spillet afhænger helt af, hvilken gruppe man tilhører. Isoleret set er Agent Under Fire et middelmådigt actionspil, der leverer lidt af det hele, men ikke gør nogen af delene unikt eller godt nok til at skille sig ud for alvor. Så karakteren skal ses i lyset af, at der lige nu ikke er nogen GameCube-konkurrenter.