The Sims: Unleashed

The sims er et af de bedst sælgende spil nogensinde til PC, den kombination af nytænkning og gameplay, som Maxis lancerede spillet med, ramte forbrugerne lige i hjertet, og har henrykket et stor mængde mennesker. Der gik heller ikke lang tid før der kom en udvidelses pakke, den solgte ca. lige så godt, selv om den egentligt ikke kom med de store muligheder, men så kom der en til og en til. Hurtigt blev The Sims spillet mere og mere avanceret, pludseligt kunne man holde fest, så kunne man date og tage på ferie, der blev flere og flere karrierevalg, man kunne tage. Nu har Maxis atter engang sluppet snurren og deres Sims kommer nu også dækket af pels.

Det er altid rart med nogle nye tilføjelser til et spil, som man i forvejen var/er glad for, det kan forlænge spille glæden, og gøre, at man får meget mere ud af spillet. Men man kan også risikere, at denne udvidelses pakke næsten ikke bidrager med noget nyt, og at man derfor står med fornemmelsen af at have smidt sine penge ud af vinduet. Dette er ikke helt tilfældet med The Sims Unleashed. Gameplayet er stadigt det samme, og det holder selvfølgeligt stadigt, selv om det er fyldt nogle år efterhånden. Der er kommet fem nye karriere muligheder der blandt andet indeholder Design, Cirkus og jobbet som skolelærer. Dette er i sig selv meget sjovt, men ikke helt grund nok til at købe en udvidelses pakke. Dette ved maxis, så der er også kommet en del møbler og andet hallihalløj med i pakken.

Som titlen svagt antyder har Maxis virkeligt sluppet snurren, og dermed gjord det muligt at anskaffe sig husdyr. Som for nylig hundeejer vil jeg starte med at sige at Maxis har fået en god realisme frem, man starter med at adoptere sin hund eller kat, derefter tager man så kræet med hjem. Og her bliver det sjovt, lige som alle andre Sims kan hunden lærer forskellige egenskaber, som for eksempel ikke at pølle på gulvet. Dette skal man lære dyret, og det er ikke helt til, på samme tid skal man også sørge for at hunden/katten det meste af tiden er glad, for ellers bliver den fjernet. Der er ikke ret meget man ikke kan gøre med sin hund, man kan gå til hunde træning og udstilling, det sidste kræver dog at du har opdraget din hund, for ellers bider hunden muligvis dommeren, når han tjekker hundens tænder.
Det er ikke noget unde,r at The Sims Unleashed fylder to cd'er. Det er muligt at lave dine egne forretninger, du kan lave en dyrehandel hvor du kan sælge alt fra katte legetøj, til irriterende papegøjer. Du kan lave dit eget feriested eller hvad med en blomster handler. Indholdsmæssigt fejler the sims Unleashed intet, og kommer også med lidt nytænkning der resultere i en overraskende originalitet i forhold til at det er en udvidelse pakke vi snakker om.

Baggrunds musikken kan være ret irriterende, men man kan skrue ned, hvilket er det mest positive, man kan sige om baggrunds støjen, alle dagligdags lydene er der dog, selv om de godt kan virke ret flade. Hunden bjæffer og katten mijaver, der er ikke så meget at sige her, andet end at the sims sagtens kan spilles uden Dolby.

Det er stadigt 2D, der er bestemt ikke noget, der har ændret sig her, menneskerne er dog stadigt relativt realistisk sat sammen, og omgivelserne skaber et fint og levende miljø. Nogle vil muligvis kalde grafikken i The Sims lidt forældet, og garanteret, det er den da også, men ikke nok til at jeg vil mene, at det skader spillet. Omgivelserne er levende og kan man så bede om mere. Alle genstande har en pæn detaljerighed, mennesker og dyrs animationer kan godt virke lidt stive, men generelt så fungerer det som det skal,

The Sims Unleashed er en opdatering, det vil sige at det kræver det originale The Sims. Underholdningen ligger i top, og dette gør at pakken næsten er et must for alle os der har de andre. Man kan godt regne med, at pakken vil tilføje 10-30 ekstra timer sammen med dit The Sims. Og dette gør at pakken opfylder de krav jeg har til den. Den vejledende salgspris kan man heller ikke klage, for godt 250 kr. kan du tage the sims unleashed med hjem, noget der klart kan anbefales. Spillet får ikke en tårnhøj karakter, dels fordi det er en udvidelse dels fordi, at indholdet er noget som (lige som alle de andre expansions) kunne havde været på det originale spil, eller på en 2,er.

Sims, The: Unleashed
82%

The Sims: Unleashed   © EA 2002   (PC)    1/4 The Sims: Unleashed   © EA 2002   (PC)    2/4 The Sims: Unleashed   © EA 2002   (PC)    3/4