Britney's Dance Beat

Pigernes idol og drengenes våde drøm - Britney Spears er nu kommet med sit eget spil. De fleste af os så det vel egentligt komme, når westlife kan lave pc-software, så kan Amerikas kæledække lave hendes eget spil. (Okay hun har nok ikke selv lavet det) og hun kan også tage det til det næste niveau; kombinere et danse spil med en Quiz og en masse ekstra materiale som hendes musik videoer og en masse andet data om hende og hendes karriere. Det lyder som det ultimative spil for en fan. Derfor er denne anmeldelse lidt speciel, vi er nemlig to om den. En som sympatiserer kraftigt med pop idolet, og en som ikke nærer den samme begejstring ved Britneys udfoldelser.

Slave Musik

Britney Spears har set sit navn fast i stjerne himlen, hvorfor? Nok mest på grund af hendes ørehængere af sange, men bestemt også på grund af den helt rigtige markedsføring. Det er helt sikkert, at der har stået nogle meget dygtige PR folk bag den lille pige. At der nu kommer et spil med hende, kan nok ikke overraske nogen - som nævnt før. Men er det mere end blot et danse spil?
Din opgave er at blive Britneys backup dancer. Til det skal du igennem en masse auditions, før du kan komme med til koncert. Man kan godt få tanken: Er dette ikke bare en ekstra dyr cd? Nej det er det faktisk ikke der er noget mere, man skal bare virkeligt gerne ville se det.

Som spillets hovedmål, skal du blive Britney's Backup dancer (college piger skriger vildt i baggrunden) dette skal gøres ved at komme igennem en række auditions. Dette gøres i bedste Parappa The Rapper stil, det vil sige, at du skal trykke på knapperne på de rigtige tidspunkter. Dette skal gøres ved hjælp af pile tasterne og space-knappen. Din rolle (en tilfældig pige) udfører derefter de forskellige moves, og hvad de ellers gør. Dette er meget nemt, og du kommer hurtigt igennem dette, musikken til dine auditions er selvfølgelig bestående af britney hits, og hendes videoer som baggrund.
Når og jeg siger når, fordi det ikke er den store udfordring, at du har bestået prøverne får du så lov til at, komme med til 3 koncerter. Det er med andre ord ikke hæsblæsende underholdning, man bliver udsat for. Men der er noget mere, du har mulighed for at lave din egen koreografi. Men hvis det ikke er noget, så er der også en quiz, hvor du kan finde ud af, hvor meget du ved om Britney!

Det er vist en smags sag her! Det er hendes musik (klart nok), der præger hele spillet. Selve lyden er god nok, da det hele går rent ind, men det sidste afhænger klart af, om man er fan eller ej. Hvis du ikke er en fan, vil du ikke kunne lide lyden, og omvendt! Så karakteren her bevæger sig ind i en grå zone, og konklusionen er at lyden er over middel men bestemt et stort vurderings spørgsmål, og man kan lide Britney Spears eller ej!

Tjo, animationerne af danserne er skam fine, og virker meget realistiske. Men texturene er ikke noget at råbe hurra for, spillet er faktisk tyndt på dette punkt. Videoerne som er inkluderet afspilles dog meget glidende, og i en ganske pæn opløsning. Og Britney selv er jo ganske pæn at kigge på. Omgivelserne er meget hurtigt oversete og der er ikke blevet gjort noget særligt ud af denne afdeling.

Westlife lavede fantomia, et digitalt leksikon til deres fans, Britney Spears "og sikkert en masse pengemænd" har taget det næste skridt, projektet har sammensat en Quiz, musikvideoer og et spil, ned i en gave pakke til alle de mange fans derude. Spillet er helt sikkert ikke for alle, faktisk er det nok de færreste der vil finde meget sjov i det. Faktisk tror jeg, at man kan skære det ned til to grupper, en meget snæver og en bred, "Piger i alderen 5-12 år som har drømmen om at blive Britney" og "Resten af de stakler derude i verden, der bare er håbløst forelsket" det ville dog være synd at sige at spillet er godt, for det er det langt fra!

Britney's Dance Beat
65%

Britney's Dance Beat   © THQ 2002   (GBA)    1/3 Britney's Dance Beat   © THQ 2002   (GBA)    2/3 Britney's Dance Beat   © THQ 2002   (GBA)    3/3