Command & Conquer: Renegade

Det er efterhånden rigtig længe siden vi første gang hørte om et FPS spil i Command & Conquer serien. Vi var efterhånden mange der ikke rigtig troede det nogensinde ville komme, men for et par år siden begyndte der at komme håndfaste beviser på, at Command & Conquer: Renegade var under udvikling. Efter at have kigget på video og billeder fra spillet i lang tid, har vi nu endelig fået spillet imellem hænderne.

Havoc

Spillets hovedperson er Havoc, en elite soldat som er GDI’s trumfkort overfor NOD. Havocs missioner er meget forskellige, men tilfælles har de dog, at du skal sparke noget NOD-r*v! Missionerne bliver bundet godt sammen af film-sekvenser som vi kender det fra de andre C&C spil. Film-sekvenserne er med til at lægge den helt rigtige stemning og få dig til at føle du er med i en historie. Missionerne er som sagt meget forskellige, og du vil ofte blive overrasket under spillet, hvilket giver det en ekstra dimension. Alt i alt er singleplayer delen af Renegade sjov og god, uden dog at være banebrydende.

Internettet – Here I come!

Singleplayer delen er god, men multiplayer delen af Renegade er suveræn! Via Westwood Online kan du til hver en tid joine masser af spil. Disse spil er den evige kamp imellem NOD og GDI. Du starter som menig soldat for en af siderne, men efterhånden som du tjener penge, kan du udvikle din person til f.eks. at blive sniper eller ligefrem tank-fører. Penge tjenes ved først og fremmest at dræbe modstandere, men du får også penge fra dit Refinery, helt præcist 2 credits i sekundet. Bliver dette ødelagt får du kun en,
så det er om at beskytte det. Du kan selvfølgelig prøve at lege Rambo og klare alt alene, men det går sjældent godt, for i Renegade er samarbejde et nøgleord. Hvis dit hold succesfuldt skal ødelægge fjendens base gælder det om at samarbejde. Det er simpelthen et af de ultimative online-spil jeg nogensinde har prøvet, jeg er sikker på at mange Counter-Strike spillere vil blive fanget af spillet.

Det er spil som Renegade der gør man bliver rigtig glad for sin flatrate forbindelse... Hvis du gerne vil udnytte spillets online muligheder fuldt ud, anbefales jeg min. en 256 Kbit linie og så også gerne 256 MB-Ram, ellers vil det gå for langsomt når der rigtig kommer gang i kampene.

Flot uden at være prangende

Renegade er ikke et grimt spil, men det er heller ikke så flot som mange andre nye PC spil er. Grafikken er lidt kantet og ikke ret detaljeret. Det er bestemt ikke Renegade der vil blive solgt med den nye generation af GeForce kort. Men som det fremgår af de vores screenshots fra spillet, så er grafikken da hel sikkert til at holde ud at kigge på.

Lyden er også langt fra det bedste vi har hørt på PC, den er dog ret stemningsfuld. Musikken er som i de andre Command & Conquer spil, dvs. udmærket men ikke noget man vil smide i anlægget når man ikke spiller spillet.

En sikker vinder

Selvom grafikken og lyden ikke spillet ikke er topkvalitet, så er der mange timers god underholdning i singleplayer delen, og multiplayer delen vil kunne stjæle rigtig mange uger fra dig. Renegade vil efter min mening blive den nye multiplayer konge!

Command & Conquer: Renegade
9/10

Command & Conquer: Renegade   © EA 2002   (PC)    1/6 Command & Conquer: Renegade   © EA 2002   (PC)    2/6 Command & Conquer: Renegade   © EA 2002   (PC)    3/6