X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Passion of Christ


Svar
CrishakeCrishakeSkrevet 06/04-04 23:07, rettet 07/04-04 23:27 
Hej! Jeg har lige været inde at se The Passion of Christ I aftes.
Jeg synes den var mega god, men også barsk! Er der andre der har set den, og hvad synes i om den?
74 emne(r).
1 2 > »

Svar
CrishakeCrishakeSkrevet 06/04-04 23:07, rettet 07/04-04 23:27 
Hej! Jeg har lige været inde at se The Passion of Christ I aftes.
Jeg synes den var mega god, men også barsk! Er der andre der har set den, og hvad synes i om den?
DommergaardDommergaardSkrevet 06/04-04 23:11 
Jeg overvejer at se den, men ved sq ikke helt. Den skulle efter sigende være utrolig populær verden over, og den har indtjent over 300 millioner dollars allerede, hvilket er et utroligt beløb! Tror stadig ikke at det er noget for mig...

Du skulle nok rykke dette topic ind under "Off topic" i stedet ;)
CrishakeCrishakeSkrevet 06/04-04 23:15 
Hej jeg vidste heller ik om det var noget for mig, men jeg valgte at prøve alligevel og det har jeg IKKE fortrudt!
fearless popcornfearless popc...Skrevet 06/04-04 23:21 
300 mio. dolloars = næsten lige så meget som LotR.

Filmland anmelde den. Han fortalte bl.a. at der hvor Jesus blev sømmet på korset, var der lange slow-motion sekvenser, hvilket var unødvendigt, og samtidig et kneb i filmbrancen.

Jeg regner nok alligevel med at smutte forbi biografen en dag. Selvom den er på hebraisk..
just plug it in.
CrishakeCrishakeSkrevet 06/04-04 23:24, rettet 06/04-04 23:35 
Hehe ja, det er kun i starten specielt man lægger mærke til at den er på hebraisk, jeg synes ik at det gør noget.
Foresten lyden er også helt fantastisk!

Der er mange andmeldere som har meget dårligt at sige om den, og nogle få siger det modsatte.

Men kan kun stærkt anbefale den herfra! ;)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 06/04-04 23:31 
Splinter>
Filmland anmelde den. Han fortalte bl.a. at der hvor Jesus blev sømmet på korset, var der lange slow-motion sekvenser, hvilket var unødvendigt, og samtidig et kneb i filmbrancen.

Men ikke desto mindre gav Søren Høy & co. den fem ud af seks mulige og som han siger er det en film, der unægtelig vil dele publikum i to.

Jeg håber på at komme ind og se den i løbet af ferien og danne mig selvsyn for "what all the fuzz is about" :)
(...)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/04-04 23:55 
Jeg glæder mig virkelig meget til at se den. Jeg har fulgt med (lurket) i en shit-fest af en tråd på et film-forum, som kørte totalt af sporet og blev til 8 siders mudderkastning og religions-fornærmelse.

Hvis "diskussionen" havde foregået i et lokale med de involverede parter var det ikke alle som var sluppet ud i live. :-)

Det er klart et hårdt emne at tage under behandling, og Gibson har da også allerede høstet en del tæsk for sin portrættering. Nu bliver det spændende om jeg er enig i kritikken.
SumezSumezSkrevet 07/04-04 00:00 
Jeg har hørt at filmen skulle være meget kedelig og indholdsløs.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 07/04-04 00:07 
Hvis ikke andet, kan man vel efter forlydende bare værdsætte den som én stor gorefest ;)
(...)
CrishakeCrishakeSkrevet 07/04-04 10:30, rettet 07/04-04 11:53 
Jeg er overhovedet ikke enig i al den kritik den har fået, da mange siger at den er indholdsløs og kedelig, så er det typen som ikke kan døje med blod og har meget sarte sjæle, og som hver gang der sker noget uhyggeligt lukker øjne;(.
Nej de skulle hellere være blevet hjemme og se - Far til fire;P
Jeg synes den giver et godt indtryk på mig hvordan Jesus egenligt måtte have haft det de ca. 12 timer fra han blev hentet og til han døde... Men som sagt det er jo bevist at det åbenbart er smag og behag...
SumezSumezSkrevet 07/04-04 12:10 
Chrishake>
så er det typen som ikke kan døje med blod og har meget sarte sjæle, og som hver gang der sker noget uhyggeligt lukker øjne;(.

Jeg har meget god tillid til dem, jeg har hørt feedback fra, og det er NÆPPE tilfældet. Det virker nærmere som om de har været i stand til at se igennem alt det "whåååå, fantastisk storfilm!" gøgl.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
majjohamajjohaSkrevet 07/04-04 12:25 
Chrishake:
Bør folk der ikke tror på biblen men bare synes selve historien er okay se filmen?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/04-04 12:28, rettet 07/04-04 12:29 
Jeg er overbevist om, at den er bedre end LotR (LoRt).
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DommergaardDommergaardSkrevet 07/04-04 13:12 
Nah... tror jeg ikke!
CrishakeCrishakeSkrevet 07/04-04 20:33 
Matt, hmm det ved jeg ikke, men tror det sagtens. Er selv kristen så ved ik helt;P
Men det tror jeg da egenligt godt;)
majjohamajjohaSkrevet 07/04-04 20:38 
Min far er rimelig hooked på at vi skal se Terkel eller Passion of Christ, men hælder nu selv mest til Terkel. Så nu må vi se hvad der sker.. ;)
CrishakeCrishakeSkrevet 07/04-04 20:55 
Jeg har set begge film, men hvis man ikke interesserer sig lidt for religion ville jeg nok vælge Terkel i knibe:P
Hehe men begge film er kanon gode!
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 07/04-04 21:05, rettet 07/04-04 21:06 
Terkel, er en mega fed film, men da jeg ikke tror på gud ser jeg ikke jogen grundt til at se POC....
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 07/04-04 21:06 
Sumez>
Jeg har hørt at filmen skulle være meget kedelig og indholdsløs.

Deb fik 2 forbrydere til at angive sig selv, så helt indholdsløs kan den vel ikke havde været.
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
CrishakeCrishakeSkrevet 07/04-04 21:07, rettet 07/04-04 21:24 
Frederikkeller, Hmm.. Forståeligt;)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/04-04 17:39 
Frederikkeller>
...men da jeg ikke tror på gud ser jeg ikke jogen grundt til at se POC....

Det giver da ingen mening? Der er ingen der har sagt, at man nødvendigvis skal tro på Gud for at kunne nyde en god film, der tilfældigvis omhandler Jesus
3of193of19Skrevet 08/04-04 17:49 
Nej man behøver ikke tro på gud for at kunne lide "Passion". Hvis man har en fetish for pisk og tortur vil man sikkert elske filmen.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/04-04 17:50 
... og selv hvis man ikke har det, vil man nok kunne se den alligevel :)
CrishakeCrishakeSkrevet 08/04-04 17:51 
Ved ik lige hvad jeg synes.
Altså man kan jo sagtens se den uden at være kristen, men ved bare ik hvordan den så ville være:)
Er der nogen som der har set den som ikke er kriste?
Og hvad synes i om den?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/04-04 17:53 
Det skal jeg fortælle dig når jeg har set den

Kan bare ikke forstå hvordan i kan påstå, at det en fordel at tro på Gud, når det handler om at se film
CrishakeCrishakeSkrevet 08/04-04 17:58, rettet 08/04-04 18:00 
Hvis nu det lige er dét der er temaet:D

Og foresten har jeg heller ik sagt noget om at det skulle være en fordel:)
CrishakeCrishakeSkrevet 08/04-04 18:04 
Jeg vil helt vildt gerne hører hvordan din oplevelse har været når du har set filmen;0)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/04-04 18:11 
I'll let you know :)
CrishakeCrishakeSkrevet 08/04-04 18:14 
Thanks;+)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 08/04-04 18:54 
Jeg ved ikke helt om jeg vil se den, men om man er kristen eller ej skal vel ikke afgøre, om man vil se den.
ChronoChronoSkrevet 08/04-04 20:43 
Vi har sgu fået en fed biograf i Aalborg - nu glæder jeg mig til at se en god film i den også :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CrishakeCrishakeSkrevet 08/04-04 21:57 
Hehe ja.
Så skal du se The Passion of Christ;)
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 09/04-04 00:17 
Chrishake>
Altså man kan jo sagtens se den uden at være kristen, men ved bare ik hvordan den så ville være:)
Er der nogen som der har set den som ikke er kriste?
Og hvad synes i om den?

Jeg er agnostiker, så jeg falder vel også ind under den kategori :)

Jeg er lidt skuffet over filmen. Den var i høj grad hvad man forventede - men heller ikke mere - og jeg kan godt forstå, at Morten har fået fortalt, at den er lidt indholdsløs. Dermed skal det ikke siges, at den er blottet for kvaliteter - på ingen måde. Jeg havde blot ventet noget mere, efter Filmland havde givet den 5 pile. 3 pile herfra.
元気ですか。
SøgAArdSøgAArdSkrevet 09/04-04 01:27 
DeluxScan>
Jeg er overbevist om, at den er bedre end LotR (LoRt).

Også begrænset hvor meget, der skal til at "slå" LotR 2 & 3..
Home is where the hardware is..
dRxLdRxLSkrevet 09/04-04 10:38, rettet 09/04-04 10:39 
Chrishake>
Jeg synes den giver et godt indtryk på mig hvordan Jesus egenligt måtte have haft det de ca. 12 timer fra han blev hentet og til han døde...

Nu bruger du ordet egentlig, som om det var noget der havde fundet sted. I virkeligheden er det jo et splatter-eventyr som oldkirken brugte i hvert fald 30 år på udvikle før de blev skrevet ned i form af evangelierne.

Hvem andre end jeg tror på at historier (især når de handler om politik som i dette tilfælde) bliver "bedre" og "bedre" hver gang man fortæller dem?

Og så har jeg ikke en gang været inde på det faktum at dødehavsrullerne, der er nogenlunde samtidige med evangelierne, giver et helt andet billede af hvordan tingene foregik.

Selvfølgelig finder man ikke sandheden i bibelen, men det er da nogle gode historier og de har, tror jeg, bidraget til støbeformen til det samfund, på godt og ondt, vi lever i dag.

Mel Gibson er i øvrigt bare en fanatisk kristen, på sammen måde som talebanerne er fanatiske muslimer.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/04-04 10:55 
Er det noget du siger fordi du véd det, eller fordi du gerne vil understrege en pointe? Jeg spørger ikke fordi jeg vil fremprovokere en diskussion, men fordi jeg egentlig ikke er klar over, hvorvidt Mel Gibson er kristen eller ej
CrishakeCrishakeSkrevet 09/04-04 11:54 
Mel Gibson er en meget konservativ katolik.
Ved egenligt ikke meget mere om ham;P
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 09/04-04 12:11 
Fox McCloud>
Hvis ikke andet, kan man vel efter forlydende bare værdsætte den som én stor gorefest ;)

Haha! Du er syg ;-)
Men nu vil jeg sgu se den!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 09/04-04 12:31 
KidCaffeine>
men fordi jeg egentlig ikke er klar over, hvorvidt Mel Gibson er kristen eller ej

Han er en galning. Ligesom Bush og de andre Texanske fundamentalister. Gibson har bare sin egen retning af kristendommen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CrishakeCrishakeSkrevet 09/04-04 12:37 
Hehe, den havde jeg ikke hørt før;P
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/04-04 13:30, rettet 09/04-04 13:33 
Naiera>
Han er en galning. Ligesom Bush og de andre Texanske fundamentalister. Gibson har bare sin egen retning af kristendommen.

Hvis det virkelig er så galt som du antyder, giver det mig et helt andet syn på filmen. Som tidligere nævnt, tror jeg næppe man behøver at tro på Gud for at kunne nyde en film om Jesus, men jeg er omvendt ikke interesseret i at være tvangsindlagt til 2 timers intensiv, fanatisk propaganda

EDIT: Og efter at have læst lidt om den, lyder det til at den er temmelig farvet af hans eget synspunkt
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 09/04-04 13:36 
Religion er noget crap - skaber ikke andet end problemer. Kun skabt fordi vi mennesker er for svage til at se realiteterne i øjnene.

Først bliver man født. Så skal man dø.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/04-04 13:42 
Jeg tror nu ville være et godt tidspunkt at citere den store David Lynch :)

"I don't think that people accept the fact that life doesn't make sense. I think it makes people terribly uncomfortable. It seems like religion and myth were invented against that, trying to make sense out of it."

Jeg har haft flere samtaler med præster om emnet, og jeg er stadig ikke overbevist om det modsatte... Tværtimod
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 09/04-04 14:03 
Jeg kan godt lide David Lynch :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 09/04-04 14:32 
Born2Play>
Religion er noget crap - skaber ikke andet end problemer. Kun skabt fordi vi mennesker er for svage til at se realiteterne i øjnene.

Først bliver man født. Så skal man dø.


Jeg tror så en af de realiteter du snakker om her er en af de største fokus punkter i f.eks kristendommen. Jeg mener at kristendommen faktisk kan hjælpe én til at være stærkere til at se realiteter som døden i øjnene. Eller noget..
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/04-04 15:18 
Sandt nok, men så behøver det i teorien heller ikke have noget med kirken at gøre. Hvis religion kan hjælpe det enkelte menneske med at gøre tilværelsen nemmere, så ikke et ondt ord herfra. I bund og grund er det vigtigste i kristendommen også næstekærlighed, og det er der vel ingen der vil komme og påstå er en dårlig ting?
CrishakeCrishakeSkrevet 09/04-04 15:57 
dRxL, så vidt jeg ved har dødehavsrullerne ikke noget at gøre med Jesus, og Jesu korsfæstelse er bevidnet af 2 ikkekristne historieskrivere fra jesu tid. En romer: Tacitus og en jøde: Josefus.
Jesu opstandelse derimod er en trossag - den kan ikke bevises;)
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 09/04-04 15:58, rettet 09/04-04 15:59 
KidCaffeine> Jeg mener også at selve kirken er noget pjat, men jeg er enig i mange af de kristne idealer, som i bund og grund bygger på ren sund fornuft.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/04-04 16:15 
Det kan vi hurtigt blive enige om :)
ChronoChronoSkrevet 09/04-04 16:25 
Chrishake>
Så skal du se The Passion of Christ ;)

Det var netop den jeg så - skrammel fra start til slut :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
74 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig