X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GC - en pattekonsol?


Svar
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 05/04-04 22:18, rettet 05/04-04 22:19 
Jeg gik forleden og snakkede med en ven, og kom tilfældigt ind på at Gamecuben var ret billig og at jeg faktisk overvejde at investere i en, det mente han var den dummeste idé jeg nogen sinde havde fået, og han mente at det var en pattekonsol. Hvad er det der får folk til at tro det er en pattekonsol? er det designet? spillene?
jeg sagde for at forsvare den at RE og ED ikke var pattespil ma... Se hele indlægget
68 emne(r).
1 2 > »

Svar
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 05/04-04 22:18, rettet 05/04-04 22:19 
Jeg gik forleden og snakkede med en ven, og kom tilfældigt ind på at Gamecuben var ret billig og at jeg faktisk overvejde at investere i en, det mente han var den dummeste idé jeg nogen sinde havde fået, og han mente at det var en pattekonsol. Hvad er det der får folk til at tro det er en pattekonsol? er det designet? spillene?
jeg sagde for at forsvare den at RE og ED ikke var pattespil man han har sgu ikke skiftet mening....
Danny SallingDanny SallingSkrevet 05/04-04 22:31 
Der er jo ret mange "børne"spil til den og det overskygger nok de "voksen"spil der er til den for ham. Jeg ville personligt ikke have noget imod at købe en igen da der efterhånden er en del spil som eksklusivt kun er ude på den jeg godt kunne tænke mig at sætte min fingre i :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
PlaykidPlaykidSkrevet 05/04-04 22:33 
De folk jeg kender, som synes game cube er en "patte konsol", er enten CS nørder og/eller fanboys.
Det er vel et spørgsmål om smag, men nogle folk vælger at vende ryggen til en eller flere platforme, hvilket kun går ud over dem selv.
Spiller nu: Halo 3
RonaldoSanRonaldoSanSkrevet 05/04-04 22:49 
Uvidenhed...
DarkenDarkenSkrevet 05/04-04 23:49 
farven, hvis han kun har set den lila'e.. hvor mange farver er der entenlig? lila, sort, grå, platinum(sølv) .. flere? (er der ikke også en hvid?)

Farven var selvfølgelig ikke hvad der afholdt mig fra at købe den tidligere (det var spillene) men det var med til at holde mig på afstand(ja sry mente også at cube havde skod farve og for mig uintersante spil), nu har jeg en sort (m/player) som passer fint ved siden af min box og station =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ninja copninja copSkrevet 06/04-04 01:14 
Jeg tror også det har meget med farven at gøre, og noget andet må afgjort være dens størrelse. Mange vil jo nok gerne have noget på måtten, der er en hel del større end de har mellem benene.
SumezSumezSkrevet 06/04-04 01:29 
Folks vurdering a GC som "pattekonsol", grunder vel i N64, der i sine sidste dage blev meget populær blandt mindre børn, mest pga. pokémon og Super Smash Bros.
Jeg er tror faktisk at gennemsnitsalderen for GC-ejere er højere end både PS2 og Xbox.
Børn går jo ikke efter det, der er lilla eller spil der har figurer med store øjne, men det, der er "sejt". (Tekken, osv.)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 06/04-04 06:58 
Med risiko for at blive buh'et ud, vil jeg alligevel lige spørge hvilke "voksen"-spil der er til den? Ud over Twin Snakes, Metroid Prime, RE og SCII kan jeg ikke lige komme i tanker om så mange.
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/04-04 07:34 
Nogen mennesker vil aldrig forstå.

Nogen mennesker vil altid kigge skævt på dig, hvis de ser dig købe Steel Batallion eller eje en Gamecube.

I sidste ende, tror jeg ikke at man kan sige at den er "Patte/Børneagtig". Et computerspil er et computerspil, og hvis man selv har sjov med den, så burde andres vudering af den, være ligegyldig.

Jeg ejer selv en Gamecube og er meget imponereret, hardwaremæssigt over den lille sag. Den utrolig lydløs, hurtig og den loader som lynet(Zelda gør ihvert fald).

Men, hvis man gerne vil have "Voksenspil"(Er GTA, Halo og Manhunt voksenspil, fordi der er vold i dem? De bliver jo også spillet af mange børn i 12-14 års alderen!), Så ser Resident Evil 4 meget imponererende ud.

-Val
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 06/04-04 08:37 
KidCaffeine>
Med risiko for at blive buh'et ud, vil jeg alligevel lige spørge hvilke "voksen"-spil der er til den? (...)

Jeg tror ikke SCII er mere populært blandt voksne end Zelda.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/04-04 09:31 
Det fjollede er, at det kun er børn der går op i om en konsol er en børnekonsol.

Jeg kan ikke forestille mig, at der er ret mange gamere over 20 år der ville undgå GameCube fordi den er for barnlig.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JuggernautJuggernautSkrevet 06/04-04 09:44 
Jeg havde da mine tvivl da jeg overvejde at investere i en NGC. Folk snakkede bl.a. om Mario og om at skulle samle bananer og hvad der nu findes i de verdener.
Spillet der dog fik mig overtalt var Metroid Prime. Et spil jeg bestemt ikke vil kategorisere som et børnespil.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
fumfumSkrevet 06/04-04 10:00 
Jeg er ikke ked af at indrømme at det var Mario og Zelda der trak i mig. Og jeg er da over 30. Men jeg vil kun indrømme det overfor jer herinde. De andre jeg kender i real life er ligeglade med konsoller. Med undtagelse af Nuller.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 06/04-04 10:03 
Hvis jeg ender med at skaffe mig en GC, er Zelda da også med sikkerhed et af de første spil jeg skal have. Jeg ser det ikke som et børnespil på nogen måde.
JuggernautJuggernautSkrevet 06/04-04 10:13, rettet 06/04-04 10:20 
Hvad ser du som et børnespil om jeg må spørge? :)

EDIT: Eller rettere...Hvad mener folk herinde kendetegner et børnespil? Titler er velkomne.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ninja copninja copSkrevet 06/04-04 10:37 
At spilmekanikken er så simpel, at en 3-årig kan være med, kendetegner IMO et børnespil. Dvs. spillet skal have et fåtal af knapper og et totalt ukompliceret interface, og så skal sværhedsgraden selvfølgelig være latterligt lav.
AskAskSkrevet 06/04-04 13:04 
Kan Mario Party ikke og siges at være at " børnespil " ? Altså selve gameplayed er jo ret nemt, og det er også nemt at finde ud af.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/04-04 13:22 
Nok nærmere et drikkespil :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
PapandPapandSkrevet 06/04-04 14:13 
Jeg har aldrig set min GameCube som en maskine for børn. Lige indtil den dag hvor min kæreste sagde den var: "nutzi"... Nu står den i skammekrogen...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
tastasSkrevet 06/04-04 14:16 
... Altså kæresten? :p
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
PapandPapandSkrevet 06/04-04 14:39 
Ja hvem ellers..?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/04-04 15:10 
Så kan hun lære det.


Ang. børnespil så skal man passe på med at kategoriserer.
Et spil som Super Monkey Ball er jo vanvittig simpelt, som udgangspunkt.
Jeg vil dog langt fra kalde det et børnespil - bla er det jo fænomenalt godt at drikke øl til.
Derudover har det vel også inspireret den mest hardcore following i nyere tid.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 06/04-04 15:10 
He he, kan godt lide at kæresten er en "den" *lol*
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
FourDFourDSkrevet 06/04-04 15:45 
Lol.. :P

Der er jo også diverse. multi-konsol spil som Def Jam Vendetta, boksespil, Fodbold spil, i det hele taget EA spil, som man vel godt kan betragte som alle-aldre spil.

Men der er også spil for begge aldre. F-zero for eks.
Mange børn kan ikke følge med i det, men samtidig er figurene en smule platte..

Nintendo spil som overbeviser mange folk om at GC'en er en børne konsol er vel spil som Billy hatcher, Super mario sunshine, SSBM (selvom det er sjovt, er det stadig barnligt), Mario party osv.

Jeg bliver pænt sur når folk begynder at kalde GC en børnekonsol, uden at vide hvad de snakker om.
Typisk folk som aldrig har været i nærheden af en konsol side, og som kun har 2-3 spil til PS2'eren, og som kun har set GC'en i butikkerne.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SumezSumezSkrevet 06/04-04 17:13 
SeventhSun>
Jeg vil dog langt fra kalde det et børnespil - bla er det jo fænomenalt godt at drikke øl til.

Vil du dele dit regelsæt med os? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 06/04-04 19:02 
Jeg er selv snart 30, og spiller stadig meget, bl.a. på gamecuben, hvilken jeg syntes er alt for fed... købte den primært pga. Zelda: Windwaker, men ejer idag noget der ligner 12 spil til den, og fortryder ikke et sekund at jeg har købt en! Sure, der er mange "børnevenlige" spil, men det har jeg intet imod, da også min søn kan have glæde af den på den måde! Jeg har desuden alle dage haft en plads i hjertet for nintendo, lige siden nes-dagene :) Faktisk allerede siden Game-and-Watch dagene med Donkey Kong for at være helt præcis :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
AsseAsseSkrevet 06/04-04 19:15 
WilliDaRappa>
SSBM (selvom det er sjovt, er det stadig barnligt)

Øhh.. Noget du vil uddybe?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/04-04 21:49 
Konsolspil er for dateless geeks.

*Løber ind og spiller Ubi Soft titler på sin Cube*
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Zzap!Zzap!Skrevet 07/04-04 01:24, rettet 07/04-04 01:25 
WilliDaRappa>Nintendo spil som overbeviser mange folk om at GC'en er en børne konsol er vel spil som Billy hatcher, Super mario sunshine, SSBM (selvom det er sjovt, er det stadig barnligt), Mario party osv.

Jeg vil godt gå med til at stilen i SMS af og til kan føles lidt som om der bliver talt ned til een, f.eks den langsomme, omhyggelige dialog i FMV sekvenserne, ø-boerne og de "sjove" lyde de kommer med, men SMS er jo heller ikke et særligt godt Mario spil heller.
Men generelt er der i vesten en underlig holdning med, at visse stilarter er strengt forbeholdt bestemte aldersgrupper og køn, noget som i langt mindre grad synes at være tilfældet i f.eks Japan.

Jeg spiller ikke Mariospil på trods af stilen de er lavet i, tværtimod den er en af grundene til at jeg kan lide serien. Den gør mig simpelthen i godt humør.

Det var uden tvivl en fejl fra Nintendos side at vælge ”lilla” som grundfarve til alt udstyr (modigt men dog en fejl), og det har helt sikkert kostet dem markedsandele. Ikke fordi det naturligt er en dårlig farve (jeg har selv en ”lilla” GC), men på grund af førnævnte holdning.
Det må så være Nintendos lektie til næste generation ”Man kan ikke begynde at opdrage på forbrugerne før man faktisk har fået hardwaren ind i deres stuer”.
Born to kill space
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/04-04 10:41 
Sumez>
Vil du dele dit regelsæt med os? :P

He he - vi plejer nu ikke at gøre det til et ølspil ligefrem - det kunne man måske.

Den tur-baserede opdeling i de fleste af minispillene, gør det bare helt perfekt.
Når én person er ved at lave 200 point i Monkey Target, kan de andre gribe flasken imens.
Det er ikke kedeligt at se de andre spille, og timingen er ret god. Man kan lige nå et par slurke før det er éns tur igen.
Jeg har prøvet at være 5 til SMB, hvor kontrollerne så gik på skift.

Udover det, er det som om at man bliver bedre til at spille med lidt øl i blodet.
Der er sket at kontrollen har forvirret mig når jeg var ædru, fordi jeg er vant til at det føles anderledes.

Mario Kart er også fint at drikke til, men der er man jo optaget hele tiden.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
mikkelpmikkelpSkrevet 07/04-04 11:47 
Børnekonsol vs ikke børnekonsol, det er jo aldrig muligt at trække en fast linje... Hvor mange voksne har ikke læst Harry Potter og moret sig gevaldig over den serie? Gør det Harry Potter til en "voksen-bog"???...
"Color, size or brand - Who cares?"
SøgAArdSøgAArdSkrevet 07/04-04 15:04 
KidCaffeine>
Med risiko for at blive buh'et ud, vil jeg alligevel lige spørge hvilke "voksen"-spil der er til den? Ud over Twin Snakes, Metroid Prime, RE og SCII kan jeg ikke lige komme i tanker om så mange.

Kender stadig ingen under 10 år, som har gennemført Zelda, Final Fantasy, F-Zero osv..
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 07/04-04 15:35 
Ja, det er vel det, der er essensen af det hele.

Nintendo gør ofte brug af tegneserie-agtige og "barnlige" elementer i det grafiske udtryk, lyden og det overordnede feel, men gameplayet er højest en lille smule lettere end de fleste traditionelle "voksenspil" :)

Og det er så bare én GC-udvikler. De fleste andre udviklere har lige så tit en mere "voksen" tilgang til spillene på GC, som til andre konsoller.
FourDFourDSkrevet 07/04-04 17:28, rettet 07/04-04 17:29 
Mr.Good>
WilliDaRappa>
SSBM (selvom det er sjovt, er det stadig barnligt)

Øhh.. Noget du vil uddybe?

Vil du måske påstå at det er mere voldeligt end Def jam vendetta, Bloody roar, eller SCII?
Det er barnligt i forhold til andre slås spil, men som jeg siger, gør barnligheden ikke spillet mindre sjovt.

Men det er vel bare min måde at se tingene på.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
AsseAsseSkrevet 07/04-04 17:50 
Barnlighed har ikke noget med vold at gøre..?

Og hvorfor skal vi nu begynde at sætte det i forhold til andre spil? Huh?

Ja, jeg tror også bare det er din måde at se tingene på.. ;)
MadsMadsSkrevet 07/04-04 17:55 
Mr.Good>
Og hvorfor skal vi nu begynde at sætte det i forhold til andre spil? Huh?

Det er meget naturligt, at når du skal bedømme et spil, sammenligner med andre i genren.

Selvfølgelig har SSBM bredere appeal til mindre børn, end spil som Soul Calibur eller Virtua Fighter.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
SumezSumezSkrevet 07/04-04 18:01 
Jeg kender ellers mange børn der ville være ligeså vilde med Soul Calibur.
SSBM har til gengæld masser af appeal til dem, der husker NES-dagene. Det spil er virkelig fyldt med retro-godter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AsseAsseSkrevet 07/04-04 18:05, rettet 07/04-04 18:09 
Mads>
Mr.Good>
Og hvorfor skal vi nu begynde at sætte det i forhold til andre spil? Huh?

Det er meget naturligt, at når du skal bedømme et spil, sammenligner med andre i genren.

Okay, udtrykte mig nok lidt dårligt. Det jeg mente var; Hvis man skal bedømme om et spil er barnligt (hvad barnligt så end er) så kan man jo ikke bare sige "Jamen der er mindre blod end i bla bla..".

Det ville jo være det samme som at sige at Mario party er voldeligt, fordi at Rugrats er >endnu< mindre voldeligt.. Eller hvad?

EDIT: Desuden, hvis man endelig skal snakke om at et spil er barnligere end et andet, så er det da nærmere tekken der er barnligt. I SSBM kan man ikke vinde ved bare at trykke en 3-4 tilfældige knapper ned samtidig, og så være heldig at lave nogen power attacks. Det eneste der måske er "barnligt" er SSBM's interface, hvis noget.
RJKRJKSkrevet 07/04-04 18:15 
Ja, SSBM er faktisk dybere end Tekken, Soul Calibur og Virtua Fighter tilsammen, hvis man lige tænker over det...

;p

Jeg har dog også set mange (små) børn, som er helt vilde med Soul Calibur.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
quadquadSkrevet 07/04-04 19:34 
Børn er jo vilde med disse voldelige spil, netop fordi de er 'voksne' og voldelige..
AsseAsseSkrevet 07/04-04 19:43 
RJK>
Ja, SSBM er faktisk dybere end Tekken, Soul Calibur og Virtua Fighter tilsammen, hvis man lige tænker over det...

;p


Det mener jeg faktisk at det er, men det er en anden sag, det var ikke det jeg sagde ;) Jeg sagde bare at man kunne vinde ved at være "button-masher" i de andre. Det kan man ikke lige så nemt i SSBM.
HankyHankySkrevet 07/04-04 19:49 
Man kan vinde præcist ligeså nemt med button-bash i SSMB som med Tekken & Soul Calibur, og Virtua Fighter skal der faktisk en del mere til for at lave angreb (Fandt jeg udaf i min første kamp mod Boisen :) )
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AsseAsseSkrevet 07/04-04 20:00 
Det er jeg dybt uenig i, men det er vel som man ser det.. Åbenbart..
nullernullerSkrevet 07/04-04 20:27 
som "fum siger, så har jeg også en gc, men KUN pga. resident evil serien og den kære mario.
resident evil, som er et "voksen" spil. skiller sig en del ud fra cubens andre spil,
og jeg ved ikke hvem der er galt på den, Capcom eller Nintendo.? men det er da sært at proppe et voksen spil ind i blandt alle de andre børne og ungdoms spil der findes til cuben, i forvejen.
det havde nok passet lidt bedre at den var kommet til xbox i stedet.
Nu med Xbox 360
SumezSumezSkrevet 07/04-04 20:28 
Hvad er det for noget sludder?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nullernullerSkrevet 07/04-04 20:34 
Sludder ? forklar ...
Nu med Xbox 360
SumezSumezSkrevet 07/04-04 20:41 
Hvorfor passer RE dog ikke til Gamecube? Det falder godt ind med maskinens målgruppe. Du har bare en underlig opfattelse af målgruppen. Er det ulovligt at udgive et uhyggeligt spil til en konsol fordi dem, der står bag maskinen har for vane at udgive spil, der ikke fokuserer på vold?
Nu vil jeg helst ikke gøre mig mere uvenner med Xbox-folkene, men faktum er at den maskine er meget amerikaniseret, og næsten alle udviklerne er amerikanske, og det er i langt større grad "PC-spillere", der hælder til Xbox. Hvis der er noget, der ikke giver mening, er det da RE til Xbox, der iøvrigt sælger væsentligt dårligere end GC i Japan.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 07/04-04 21:13, rettet 07/04-04 21:14 
Mr.Good>
Barnlighed har ikke noget med vold at gøre..?

Og hvorfor skal vi nu begynde at sætte det i forhold til andre spil? Huh?

Ja, jeg tror også bare det er din måde at se tingene på.. ;)

Mr. good, vi har alle hver vores måde at se tingene på...
AsseAsseSkrevet 07/04-04 23:28, rettet 07/04-04 23:40 
Det kan da godt være, men forummet er her jo for at vi kan diskutere vores forskellige meninger?

EDIT: Efter at have læst din post igen må jeg lige tilføje noget; Hvor vil du hen med det?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 07/04-04 23:36 
I henhold til trådens emne, har jeg en lille god historie. :-)

Da jeg startede på min nuværende arbejdsplads for lidt over et år siden, grinte de to andre unge gutter af fordi jeg spillede på gamecube. "Ej, hvor er du barnlig!" osv., de spillede begge selv på ps2, det var jo "en sej konsol". De er begge på ca. min alder (23), og er først kommet med på playstation-bølgen i slutningen af 90'erne.
Kort efter købte jeg en xbox, hvilket jeg i forvejen havde tænkt på. Den talte jeg godt for til de andre to, både mht. dens tekniske overlegenhed og de fede spil osv. Det lykkedes mig at få dem begge til at købe xbox, og de synes begge det var en fed konsol. Faktisk begyndte de at spille ret meget xbox.
Efter endnu lidt tid, kunne den ene af dem ikke længere modstå fristelsen, og gik derfor ud for at købe en gamecube så han kunne spille resident evil. Da jeg ikke havde gjort mere reklame for gamecube'n, var jeg derfor lidt overrasket, men helt klart positivt. "Juhuu! Endnu én til holdet" :-D
Efterhånden som han solgte sin ps2 til fordel for xbox og gc, blev xbox'en også efterhånden sat i skabet og han købte flere og flere spil til gamecuben. Og nu er det kun sjældent xbox'en som kommer frem, men gamecuben som står permanent fremme! :-D

Ja... Sådan kan det nu også engang gå, hehe
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
68 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig