X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

P:R 4.1: Hvad skete der?


Svar
Le RoofLe RoofSkrevet 21/03-04 18:09 
Nu føler jeg efterhånden at vi (dem som ikke var med til P:R 4.1) har siddet i blinde hele weekenden. Kan vi ikke lige få noget info om hvad der skete til træffet?
Hvad var højdepunkterne?
Hvordan endte konkurrencerne?
Var lokalerne gode?
Hvad var godt og hvad var skidt?
osv.

PS. Øv hvor har forummet været kedeligt i weekenden :(
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
quadquadSkrevet 21/03-04 18:13, rettet 21/03-04 18:17 
Blandt højdepunkterne var nok PES3-cuppen, at se Rune spille 'Samba de Amigo' og "Cronoss Vs. Barret" i DDR. Og så hyggede de sig i en sofa næsten hele weekenden, med: FF:CC.

Alt i alt var det rigtig godt træf, med både en masse shootere og 2D/3D-fightere samt de nødvendige kampe i både Halo, Gitaroo man og PES.

Der blev afholdt en 2-D fighter konkurrence, som jeg dog ikke kender resultate af, udover jeg tabte knebent til Kenneth. En PES3-Cup blev afholdt, en længere afhandling er Johannes ved at skrive om den.

Træffet føltes utroligt kort, måske fordi jeg sov så meget - Men alt i alt var det igen en fremragende oplevelse der var turen værd.

Svært at finde nogle negative ting udover der nok manglede et par PS2-konsoller et par og nogle flere fjernsyn ville helt sikkert også have bragt glæde.
Største Svipsere: Konsolkongen glemte at slukke for ovnen efter en pizza-bagning hvilket resultere i; 4-5 timers konstants opvarmning af pizza-dunst.

Mads der seedede sig selv som nummer 1 i gruppen mod mig var også en fatal svipser, måske jeg kommer til næste PES-cup, eller i det mindste køber spillet.
RJKRJKSkrevet 21/03-04 18:36, rettet 21/03-04 18:39 
Det var et godt og afvekslende træf, uden problemer af nogen art (måske bortset fra aftensmad...). Det var lidt besværligt at komme ind/ud, men ellers var lokalerne fine.

Jeg skal nok prøve at skrive lidt om SNK fighter-konkurrencen (som blev til en MOTW-konkurrence med 21 deltagere...) senere. Kort fortalt vandt 3of19 meget overbevisende.

Der blev spillet meget Crystal Chronicles (mere end PES3...) og jeg tør godt sige, at det er sjove fire mand end alene. Af andre titler jeg så tydeligt kan i flæng nævnes:

Typing Of The Dead, Samba De Amigo, GigaWing 2, Speedball 2, Sensible Soccer, Ninja Gaiden, Lotus 3, Halo, Super Monkey Ball 2, Metal Slug 3, Disgaea, Lament Of Innocence, Shrek Super Party (historie følger senere), PowerStone 2, Soul Calibur 2 og Virtua Fighter 4 (historie følger), MOTW, Radiant Silvergun, Turrican 2, Animal Crossing, R-Type Final, Shienryu 2, Strikers 1945 II, Chi No Rondo, Dungeons & Dragons, Gitaroo Man, DDR, Wonder Boy og sikkert en helt masse andet, som jeg har glemt eller overset.

EDIT: Jeg synes personligt det var lidt skidt, at vi havde XXX antal GameCubes med alt muligt og vi så ikke Mario Kart én eneste gang...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 21/03-04 18:50 
Ja, jeg ville også gerne have spillet Mario Kart - men det så lidt uoverskueligt ud at skulle finde en masse tv for at få link op at køre. Vi kunne selvfølgelig bare have spillet på ét tv...

Ikaruga med OuroborosSlayer var fedt - vi nåede næsten at gennemføre Chapter 3 selvom ingen af os havde prøvet spillet før :)

Det var også godt at få prøvet SkyBlazer til SNES igen, selvom det kun blev til 3-4 baner.

Lokalerne var helt fine (jeg så ikke noget til hverken mus eller bander), og med den kortere rejsetid frem til dem håber jeg næste træf kan foregår der også.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-04 19:27 
Wagner>
Største Svipsere: Konsolkongen glemte at slukke for ovnen efter en pizza-bagning hvilket resultere i; 4-5 timers konstants opvarmning af pizza-dunst.

Beklager, Ved ikke hvad jeg tænkte på. :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
CronossCronossSkrevet 21/03-04 19:47 
PES 3 Cup:

Gruppe A:
Cronoss og Boysen videre. Cronoss suveræn vinder af puljen

Gruppe B:
Wagner og Barret videre. Ydmygelse for Barret, der havde seedet sig selv som 1’er - og som var heldig med at slippe videre til 2. runde.

Gruppe C:
HN og Danni videre. Relativt lige gruppe, hvor HN slog sin nevø Danni for sejren.

Gruppe D:
RJK og Naiera videre. Overbevisende sejr til RJK, bl.a med en 4-0 sejr over Naiera. Nedturen er på dette tidspunkt ikke begyndt endnu.

2. Runde:

Kvartfinalerne var spændende, undtagen Cronoss' sejr over Barret, hvor den storpralende Barret blev så nervøs inden kampen fordi han SÅ gerne ville banke Cronoss, at han endte med at blive lammetævet 4-1

Wagner slår noget heldigt Boysen, og fornemmer virkeligt at han har heldet med sig. Et skud på stolpen i sidste minut rokker ikke ved Wagners sejr.

Naiera slår meget overraskende den topseedede HN, efter at sidstnævnte førte 3-1 med små 8 minutter tilbage. Herefter formåede HN at lave selvmål, og Naiera scorede derefter lige før overtiden. I forlænget spilletid tog Naiera sejren, og HN smed joypaddet i frustration.

RJK vinder relativt nemt over Danni, og det mest bemærkelsesvise ved denne kamp var at Danni formåede at få 8 gule kort med 8 forskellige spillere.

Semifinaler:

Cronoss udspillede Wagner totalt igennem hele kampen, men alligevel spillede hans klassiske semifinalesyndrom ind, og gjorde kampen unødigt spændende. Cronoss kunne ikke lukke kampen, og da Wagner samtidigt fik et svineheldigt mål, blev afslutningen en spændende oplevelse. Gang på gang blev Cronoss slagtet i feltet, og til sidst gav dette også verdens mest åbenlyse straffespark. Et formidabelt overskud sendte for første gang den moralske mester fra PES 1 Cuppen i finalen.
Boldbesiddelsen 66 – 34 % til Cronoss siger vist alt.

RJK mødte Naiera i den anden semifinale, og denne kamp udviklede sig helt anderledes end RJK havde forventet. Efter en nem walkover i første runde mod Naiera havde alle forventet en gentagelse, men RJK blev spillet totalt ud af banen, og var stort set bagud fra første fløjt.
RJK blev tørret så hårdt gang på gang, og Naiera gik fortjent i finalen - og vi andre kunne endnu engang konstatere at RJK aldrig, aldrig mere skal seedes etter.

Kampen om 3. pladsen:
RJK dominerede mod den svineheldige Wagner, der var meget tæt på at trække sig sejrrigt ud af turneringen. Alligevel fik RJK dog hevet en spinkel sejr hjem - noget ufortjent efter spil og chancer.

Finalen:
Finalen blev en ganske spændende kamp, hvor Cronoss startede med at komme bagud. Han kom dog hurtigt tilbage, og herefter fik begge spillere en del store chancer som de dog ikke udnyttede. Angrebene bølgede frem og tilbage, men til sidst hamrede Cronoss velfortjent sejrsmålet i nettet. En fantastisk opvisning i overlegent fodboldspil sikrede den reelle vinder af samtlige cups sejren, og der blev festet til langt ud på natten med de andre deltagere, der sagtens kunne se at vi havde fundet den reelle vinder.
FizbanFizbanSkrevet 21/03-04 21:59 
nooooooo
Nu kan vi aldrig slippe for at høre på Cronoss...
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
quadquadSkrevet 21/03-04 22:11 
Han var ved at tabe til mig - Han har intet at prale af..
HardballerHardballerSkrevet 21/03-04 22:22 
Det lyder det da heller ikke til at du har, Wagner ;)
quadquadSkrevet 21/03-04 22:26 
Første gang jeg nogensinde prøvede spillet, og nåede hele vejen til semifinalen. Er yderst stolt - Modsat Mads, Rune og Johannes der burde græmme sig over en ringe indsats + Plus piveri om at jeg skulle være heldig ;)
CronossCronossSkrevet 21/03-04 22:39 
Hvordan kan indsatsen være ringe når jeg vandt?
quadquadSkrevet 21/03-04 22:51 
Det var jo ufortjent. Der var ikke straffe der.
CronossCronossSkrevet 21/03-04 22:53 
Seriøst?
Du lavede jo en glidende tackling bagfra.
quadquadSkrevet 21/03-04 22:56 
I semifinalekampen mod dig, det var en x-tackling forfra.

Den glidende tackling var først bagefter da jeg jagtede dig rundt.
MadsMadsSkrevet 21/03-04 23:40 
Der var straffe, der burde også have været dømt straffe før det, men dit held holdt ved i lang tid.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
quadquadSkrevet 21/03-04 23:47, rettet 21/03-04 23:51 
Så siger vi det hr. Jeg-var-seedet-1-men-tabte-i-gruppespillet-til-en-newbie ;)

Lige i den situation synes jeg ikke der var straffe, de forudgående 5 nedslagtninger derimod...
The DaneThe DaneSkrevet 22/03-04 15:33 
Jeg synes nu det var lidt underligt, at jeg kunne slå et par stykker i det kampspil (da jeg fandt en ordentlig figur altså) ved reelt at bruge det samme om og om igen - men nu havde jeg så (på samme måde som i det fodboldspil) ingen anelse om hvordan de store slag skulle sættes ind :D.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RitesRitesSkrevet 22/03-04 15:36 
Vi vil også ha' billeder :(
» a winner is you «
quadquadSkrevet 22/03-04 15:37 
Der er taget en masse billeder, og en lille overraskelse fra Mikael kommer også på.
HankyHankySkrevet 22/03-04 16:04 
Yeah, billeder :)~
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 22/03-04 16:42 
For mig var højdepunktet vel de 5 timer i træk jeg tilbragte med Final Fantasy: Crystal Chonicles. Jeg ville gerne have spillet det mere (og Hauke ville gerne overtale mig :P), men der var så meget andet at se til, og jeg syntes ikke jeg havde tid til mere backtracking. :)
Det var også et hyggeligt spil Samba De Amigo, hvor jeg lige fik tæsket Rune en gang på Super Hard.

Jeg uploader billeder så snart jeg kommer hjem i aften.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/03-04 16:43 
RJK>
Der blev spillet meget Crystal Chronicles (mere end PES3...) og jeg tør godt sige, at det er sjove fire mand end alene. Af andre titler jeg så tydeligt kan i flæng nævnes:

Typing Of The Dead, Samba De Amigo, GigaWing 2, Speedball 2, Sensible Soccer, Ninja Gaiden, Lotus 3, Halo, Super Monkey Ball 2, Metal Slug 3, Disgaea, Lament Of Innocence, Shrek Super Party (historie følger senere), PowerStone 2, Soul Calibur 2 og Virtua Fighter 4 (historie følger), MOTW, Radiant Silvergun, Turrican 2, Animal Crossing, R-Type Final, Shienryu 2, Strikers 1945 II, Chi No Rondo, Dungeons & Dragons, Gitaroo Man, DDR, Wonder Boy og sikkert en helt masse andet, som jeg har glemt eller overset.

Crimson Sea!! Det var da en rystende forglemmelse, når du nu har plads til at nævne Ninja Gaiden ;)

EDIT: Jeg synes personligt det var lidt skidt, at vi havde XXX antal GameCubes med alt muligt og vi så ikke Mario Kart én eneste gang...

Ditto - talte med Sumez om det samme om søndagen. Eneste multiplayer-spil, som jeg virkelig så frem til at prøve.

Der var forresten flere, der gik glip af en spændende sightseeing-tur til Netto :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 22/03-04 16:45 
Nåja. Netto-turen(/Boktai), plus debatten over den rute vi tog tilbage til skolen var også på sin vis et højdepunkt. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 22/03-04 17:37 
Jeg undskylder for forglemmelsen. Crimson Sea så mere spændende ud, end mange af dem jeg nævnte (ikke mindst Ninja Gaiden...). Jeg skal dog ikke udtale mig om kontrollen i førstnævnte, da jeg ikke lige fik det spillet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 22/03-04 18:31, rettet 22/03-04 18:47 
Cronoss>
Finalen:
Finalen blev en ganske spændende kamp, hvor Cronoss startede med at komme bagud. Han kom dog hurtigt tilbage, og herefter fik begge spillere en del store chancer som de dog ikke udnyttede. Angrebene bølgede frem og tilbage, men til sidst hamrede Cronoss velfortjent sejrsmålet i nettet. En fantastisk opvisning i overlegent fodboldspil sikrede den reelle vinder af samtlige cups sejren, og der blev festet til langt ud på natten med de andre deltagere, der sagtens kunne se at vi havde fundet den reelle vinder.

Jeg antager finalen var mod Naiera? Noget subjektivt skrevet, men det gør også det hele spændende :)
-----------
Ærgeligt jeg ikke selv kunne komme med, skulle til København og se ballet, dronningen kom iøvrigt også, hvilket vi ikke vidste på forhånd, fordi det var 150 år siden den første gang blev vist. (Et folkesagn)

Jeg håber jeg kan komme med næste gang i København, ellers må det i hvert fald være muligt med næste gang igen i Århus omegnen.

Næste gang må vi tage Castlevania serien fra 1'eren og gennemføre dem alle =) Og så må jeg til at se alle de spil i andre interesserer jer for! :)

<EDIT>
Og det lyder som om jeg må se at få fat i Ikaruga :) Mine andre GC spil er jeg ikke helt så tilfreds med så det ville være godt med nogle højkvalitets spil med lang holdbarhed :)

<Rettelser foretaget>
KeenKeenSkrevet 22/03-04 18:37 
Mysterious>
skulle til København og se ballet, dronningen var der også fordi det var 150 år siden den første gang blev vist. (Et folkesagn)


hvis det var mig var jeg nok være kommet til at tage toget til århus ved et "uheld" :)

Det lyder da godt nok kedeligt...
RJKRJKSkrevet 22/03-04 18:39 
Mysterious>
Noget subjektivt skrevet

"noget"...?

;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 22/03-04 18:41, rettet 22/03-04 18:42 
Knight Keen>>
Hehe :)
Det lyder umiddelbart kedeligt og jeg havde heller ikke ligefrem høje forventninger, da det var første gang jeg skulle se ballet :), men det var faktisk ganske godt.

Og udover det var det sammen med familien hvor der også var tid til at gå på pladeindkøb.

RJK>>
:)
quadquadSkrevet 22/03-04 18:59 
Sumez>
Nåja. Netto-turen(/Boktai), plus debatten over den rute vi tog tilbage til skolen var også på sin vis et højdepunkt. :P

Og igen - Kan i huske hvem der valgte den hurtige genvej tilbage? ;o)
quadquadSkrevet 22/03-04 19:01 
RJK>
Mysterious>
Noget subjektivt skrevet

"noget"...?

;p

Utroligt med de adjektiver hver eneste gang han skriver mit navn..
HankyHankySkrevet 22/03-04 20:55 
Så.. alle folk der havde Cam med til P:R4.1 .. Upload
nu nogle pics til folket :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-04 21:11, rettet 22/03-04 21:18 
Jeg har set nogle af billederne, og de var ik for kønne da ;)

EDIT: Ken der er sq et af dig i sofaen,... desværre ser du rimelig normal ud på det billede :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
KeenKeenSkrevet 22/03-04 21:16 
Hanky>
Så.. alle folk der havde Cam med til P:R4.1 .. Upload
nu nogle pics til folket :)

Hvordan gør man egetlig??? er det noget man kan selv eller skal man sende dem id til en moderator?
KeenKeenSkrevet 22/03-04 21:19 
Konsolkongen>
Jeg har set nogle af billederne, og de var ik for kønne da ;)

EDIT: Ken der er sq et af dig i sofaen,... desværre ser du rimelig normal ud på det billede :/

Yes!!!! der var jeg sku heldig :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-04 21:22 
Ja... det kunne ha været så skidt, men det blev så godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 22/03-04 21:27 
Jeg ved ikke, jeg har nu også et liggende på mit kamera, vist nok ikke mig der tog det:)
Spiller nu: Halo 3
KeenKeenSkrevet 22/03-04 21:28, rettet 22/03-04 21:29 
Vil du ikke nok skåne dem ved ikke at oploade det!!! :P
RJKRJKSkrevet 22/03-04 21:49 
Knight Keen>
Hvordan gør man egetlig??? er det noget man kan selv eller skal man sende dem id til en moderator?

Hvis du/I selv kan finde ud af at udvælge, skalere, lyssætte og kommentere "ordentligt", så kan du/I godt få adgang. Ellers skal det gå igennem undertegnede.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 22/03-04 21:53, rettet 22/03-04 22:06 
Og jeg vil også uploade mine billeder så snart jeg får access til det. ;)

Edit: Eller RJK bare gider lave et galleri, jeg kan uploade til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/03-04 22:59 
Der var også en Gunstar Heroes/Contra klon til PSX, der var ovarraskende god. Hvad var det nu, spillet hed?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 22/03-04 23:08 
Var det ikke Gunner's Heaven (/Rapid Reload)?
元気ですか。
RJKRJKSkrevet 22/03-04 23:10, rettet 22/03-04 23:14 
Jo.

Jeg troede egentligt, at du hadede det, Sumez ;) Jeg kan heller ikke forstå, at Per hader det så meget. Det er da ganske udmærket (bortset fra manglende 2 player...).

EDIT: Og jeg har ledt efter et sted at skrive det, men nu kommer det så her. Af alt vi så og spillede til træffet, så var der ét spil, der skilte sig ud for mig. Ét spil der virkelig tændte mig og gav mig lyst til at gå hjem og spille det. Disgaea, Crimson Sea, Lament Of Innonce og Crystal Chronicles så da spændende ud, men spillet var altså:

Kingdom Hearts: Final Mix

Selvom det bare var lidt af starten på øen, som jeg så Sumez spille og selvom det hele så ud til at være magen til det normale Kingdom Hearts - bare på japansk - som jeg jo har spillet i utallige timer, så var dét altså _spillet_ for mig. Ganske utroligt, at det stadig kan have den effekt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 22/03-04 23:13, rettet 22/03-04 23:17 
Jo, det var det. Tak.

EDIT: Gav jeg udtryk for at hade det? Det er ikke noget vildt genialt spil, men som sagt var det da overraskende godt. Og det så ud til at blive bedre senere hen. (især når man finder ud af at man kan skifte pistol)
Jeg kan godt lide power-systemet, der sørger for at man skal være hurtig hvis man ikke vil miste styrke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/03-04 23:19, rettet 23/03-04 00:16 
RJK>
Kingdom Hearts: Final Mix
(...)

Det er også uovertruffent, det spil. :)
Jeg ville ønske, jeg kunne spille der herhjemme. Jeg må se mig om efter en moddet PS2 i nærheden til næste tour de chambre..

EDIT: Jeg kan iøvrigt lige tilføje at der faktisk var en del nyt allerede i det stykke jeg spillede til træffet. Først og fremmest spillede jeg på en sværhedsgrad, der var endnu sværere end Expert i den oprindelige udgivelse. Derudover fik jeg som den første ability den meget nyttige "stun impact", der heller ikke er med i originalen.
Der var også et par palette ændringer, mest synligt hos den første boss.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 25/03-04 13:57 
RJK>
Jeg skal nok prøve at skrive lidt om SNK fighter-konkurrencen (som blev til en MOTW-konkurrence med 21 deltagere...) senere. Kort fortalt vandt 3of19 meget overbevisende.

Snart???
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig