X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Understøtter PAL N64 s-video?


Svar
ABCDABCDSkrevet 13/03-04 01:43 
Modsat Game Cube kan jeg ikke finde nogen steder der står den ikke gør. Er der nogen der ved det 100% sikkert?
RJKRJKSkrevet 13/03-04 02:13, rettet 13/03-04 02:14 
Kig bedre :)

Jeg kan selvfølgelig kun tale ud fra, hvad jeg selv har prøvet. Og det virkede med 100% garanti ikke - billedet er som composite.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ABCDABCDSkrevet 14/03-04 02:25 
Men den amerikanske gør vel i det mindste?
RJKRJKSkrevet 14/03-04 03:12 
Det skulle den gøre, men det skulle PAL'en jo også ;)

Men der skulle være bedre chancer. US'en kører RGB internt, hvor PAL'en ser ud til at køre composite internt (himlen må vide, hvad Nintendo dog har tænkt på...).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/03-04 10:15 
Ja, det ville jeg også gerne vide!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 14/03-04 10:21 
De har vel tænkt på det Nintendo altid tænker på ... $/£/€/¥
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 14/03-04 12:14 
Mon ikke det var billigere at masseproducere US/JAP-boardene, end at begynde at lave et PAL board uden RGB/S...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-12 16:21, rettet 10/10-12 16:22 
Det er åbenbart muligt at få S-video fra en PAL N64 konsol alligevel, det kræver bare et specielt kabel. Det er da ret vildt :)

Customer comment: "The picture quality is absolutely brilliant, incredibly sharp and clear. Probably one of the best upgrades I've ever bought for a video game console!" Samuel Brotchie, Australia

Customer comment: "Received the modified s-video, very happy with it - actually looks pretty decent on an LCD screen now!" Sam Dean, Chester, UK

Customer comment: "Thanks so much for the cable, it works brilliantly. I had so much trouble up to now with wrong cables, everything's pixel-perfect now :) " Ben C., UK

Customer comment: "The blurry murkiness of the N64 is gone, and I can finally see the games as they were intended to look! You have one very happy customer here." John Mulvaney, Dublin, Ireland

Customer comment: "The picture looks as good as RGB to me, awesome, thanks!" Andy Wray, Hull, UK

Customer comment: "Just a quick email to say thanks for the cables. I tried them out and they work perfectly. Excellent job on the modified N64 S-video cable especially!" Mr. G. Short, Australia

http://lifein16bit.blogspot.dk/2011/05/getting-most-out-of-your-pal-n64.html
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 10/10-12 16:39 
Det skal jeg vist se, før jeg tror det... Men man kan vist ikke købe dem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-12 16:43, rettet 10/10-12 16:56 
Så må du jo frem med loddekolben og lave et kabel selv. Du kan sikkert finde et EU AV-pinout et sted.

EDIT: AV-pinouttet er stort set det samme. Der skal nogle caps og shit i kablet, så virker det.

Billeder her:
http://nfggames.com/forum2/index.php?topic=3460.0
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/10-12 17:10 
Hold kæft, hvor er det blæst. I teorien kunne man vel også bare selv tilføje de manglende komponenter på motherboard'et og bruge et alm. s-video kabel :)
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 10/10-12 17:12 
Jeg har kabler og har rodet med det før. Men det er mange år siden, så jeg husker ikke detaljerne. Men det skal der da ses på...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ProzelProzelSkrevet 10/10-12 17:53 
Kan købes lige her, hvis man ikke er til loddekolben.

Link...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-12 18:11 
KillerBean2>
Hold kæft, hvor er det blæst. I teorien kunne man vel også bare selv tilføje de manglende komponenter på motherboard'et og bruge et alm. s-video kabel :)

Ja sagtens :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-12 18:26 
Hmm og det er måske endda muligt at få RGB på en ikke fransk N64 ved at udskiffe DAC'en?
http://www.assemblergames.com/forums/showthread.php?37466

Jeg skal indrømme at jeg ikke har haft tid til at læse tråden igennem endnu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/10-12 19:00 
Konsolkongen>
Hmm og det er måske endda muligt at få RGB på en ikke fransk N64 ved at udskiffe DAC'en?

Det ser såd'n ud. Han bruger en Xilinx XC5936XL (samme CPLD som bliver brugt til Dreamcast modchips) som en slags seriel-til-parallel konverter, så han får 7-bits digital RGB at lege med. Og så har han lavet tre "simple" DACs ud af en ordentlig skovlfuld modstande, for at få analog RGB.

Tim Worthington. Han er nogle gange lidt af en hat, når man støde på ham på forummer rundt omkring, men han ka' sit lort.
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig