X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

WOW!! lissom...


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 16/02-04 20:06 
Hvilke spil har bare fået jer til at tabe undermunden på jorden. Endten gameplay, grafik, musik eller...?

En personlig "wow" oplevelse var med RE:Code Veronica på Dreamcast da jeg spillede det den første gang. Havde lige hentet det, på udgivelses dagen, sammen med en ven og efter vi havde set den flotte indtro. hvor spiller køre over til ingame gafik så var der ingen af os der havde lagt mærke til skiftet, og så var det "Hvad? Skal jeg styre NU?" Der sad man bare og tænkte *WOW!!* det er sku´ da blæret grafik:)
HardballerHardballerSkrevet 16/02-04 20:17, rettet 16/02-04 21:05 
F-ZERO GX, SSBM og CS(PC & XBX)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/02-04 20:19 
Zelda: TWW.. Grafiken er absolut über najs!
Home is where the hardware is..
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 16/02-04 20:25 
Zelda: TWW, som Søgaard siger så er grafikken genial (omend nogle af figurerne er noget grimme)
Men jeg synes det spil er så storslået på en eller anden måde.
APHAPHSkrevet 16/02-04 20:25 
Jeg syntes at Rallisport Challenge, Project Gotham Racing 2 og Moto GP har været de mest imponerende spil, rent grafisk, i denne generation.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
dchangdchangSkrevet 16/02-04 20:27 
Det har nok mest været Viewtiful Joe og PGR2 for mit vedkommende.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/02-04 20:27, rettet 16/02-04 20:34 
Det spil, der i den grad har rykket mine forventinger for, hvad der er muligt har været Unreal. Ja, det er til PC, men der kunne ligeså godt være en Xbox version.

Grafikken var - og er - intet mindre end fantastisk flot, farverig og ulig alt andet på det tidspunkt (Og stadig, efter min mening).
Lyd og musik var af højeste kvalitet, og gameplayet sublimt - specielt alene, men også multiplay.

Alt i alt en uovertruffen stemning i det bedste spil, jeg nogensinde har prøvet.

Jeg kunne VIRKELIG godt bruge en Xbox-version, hallo Epic!?

EDIT: Turok 1 til N64 var også en eye-opener.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 16/02-04 20:31, rettet 16/02-04 20:46 
Det var da rimelig wow, at rende rundt i Kokiri Forest første gang.

Åbningssekvensen i Half-Life, var også ret cool lavet.

Ja, og så er de mellemsekvenser i FFX, der ikke er lavet med in-game grafikken, jo for flotte :)
JuggernautJuggernautSkrevet 16/02-04 20:33 
Metroid Prime...Selve menu skærmen. Det er kunst. Men ellers skal vi tilbage til amiga tiden tror jeg. Man bliver mere kræsen og forventer nok mere idag mht spil.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
fearless popcornfearless popc...Skrevet 16/02-04 20:40 
Metroid Prime her :)
just plug it in.
montequillamontequillaSkrevet 16/02-04 20:47 
Gothic II, Bloodmoon og Icewind Dale serien. (PC)
We Trust In You Epoch!
ValkyrieValkyrieSkrevet 16/02-04 20:49 
Første gang jeg prøvede Planetside.

Det var en bruger herinde fra der gjorde mig opmærksom på det! Jeg tror det var cosmos dk(??) Og jeg kan huske jeg syntes det lød fedt.

Det er et First Person Shooter til PC, der også er et MMO. Det vil sige mange 1000vis af mennesker går rundt og nakker hinanden, i Tanks, fly og køretøjer. Der var fyldt med forskellige roller og våben, og man skulle stige i LvL, for at få adgang til nye dragter, licenes til våben og køretøjer og ting så man kunne blive medic, sniper eller hacker måske. Det var muligt at blive usynligt og alt muligt, ret fedt lavet.
Jeg kan huske første gang jeg skulle ud sammen med en gruppe og forsvare en base der var under angrebO_O

Det kan simpelthen ikke beskrives når 200 vs 200 mennesker står og skyder hinanden som om det var 2 vs 2 I Halo.. Wow... Det var bare vildt:)

Ellers of course Halo!! Slutningssekvensen:O

Og OOT/Majoras Mask også:) OOT var stort og episk og rigtig flot, mens Majoras Mask var skummelt og mere bizart, men ligeså fedt, på en anden måde:)

-Val
Well crucify the insincere tonight...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 16/02-04 20:54 
Sidste gen:
FF7
Resident Evil
MGS
Mario64
Zelda: OoT

Denne gen:
Halo
FFX
Kingdom Hearts
Devil May Cry
Resident Evil: Remake
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RJKRJKSkrevet 16/02-04 21:05, rettet 16/02-04 21:08 
Hvis vi snakker grafik fra et mere teknisk aspekt (som tråden vist er gået over i), så har Daytona USA (arcade) og Soul Calibur (Dreamcast) nok været de største wow-oplevelser for mit vedkommende. I helhedsoplevelse var det nok nærmere Final Fantasy VII.

EDIT: Defender Of The Crown (Amiga) var helt sikkert min største grafiske wow-oplevelse indenfor mediet. At gå fra en Commodore 16 til dette spil var et abnormt spring.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DizzyDizzySkrevet 16/02-04 21:11 
Jeg kan huske første gang jeg prøvede pong i farver det var tilbage i 81, mit første møde med et tv-konsol. WOW......

Af "nyere" titler må je nævne Shadow of the beast, som solgte en del amigaer. Myst på Pc, Wipeout til PSX.
Og ja Defender of the Crown gjore også stort indtryk på mig
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
JAAJAASkrevet 16/02-04 22:32, rettet 16/02-04 22:39 
Mine største "wow" oplevelser har nok været nogle af de første Amiga spil, jeg så (Ports of Call, Stunt Car Racer, Buggy Boy, for slet ikke at snakke om It Came From The Desert, der godt nok kom senere), og første gang jeg så Battle Arena Toshinden og Twisted Metal på en lejet PlayStation.

I begge tilfælde gik der under 14 dage, før jeg ejede hardwaren.

Dreamcasten sørgede for, at jeg ikke rigtigt er blevet målløs over Xbox/PS2/GCN grafik.

I arkaderne har det stort set altid været Sega racere, der virkelig har fået gang i mit mundvand. Outrun, Power Drift, Daytona, Sega Rally, Scud Race o.s.v.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/02-04 23:24 
'Star Wars: Rogue Leader' synes jeg også er værd at nævne..
Home is where the hardware is..
Danny SallingDanny SallingSkrevet 17/02-04 00:24 
Jeg er fuldstændig enig med Greaseball :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
quadquadSkrevet 17/02-04 00:27 
Første gang jeg satte mig i en Daytona USA arcademaskine, og første gang jeg prøvede henholdsvis en SNES, N64 og så JSR i troldspejlet.
WehnerWehnerSkrevet 17/02-04 00:30 
Det undrer mig, at jeg hidtil er den eneste, der har nævnt Donkey Kong Country. Det slog benene væk under een dengang. I hvertfald grafisk set.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-04 00:32 
Star Wars KOTOR, F-Zero GX og Max Payne 2, for lige at nævne de flotteste i denne gen.
Og så har Nuller og jeg op til flere gange beundret animationen på et stykke plastic/tape i RS3.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 17/02-04 00:39, rettet 17/02-04 00:40 
Min ultimative WoW oplevelse var at se et twin deluxe virtua racing sæt i bergen sommeren 1994. Det var første gang jeg så så meget 3d, med så mange farver, på så store skærme og med så mange billeder per sekund. For mig startede realtime 3D den dag.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
quadquadSkrevet 17/02-04 00:44 
Konsolkongen>
Og så har Nuller og jeg op til flere gange beundret animationen på et stykke plastic/tape i RS3.

Du kommer ikke med i bilen til P:R 4.1 - Scary ;)
HankyHankySkrevet 17/02-04 07:41 
FF VIII
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
PapandPapandSkrevet 17/02-04 08:17 
Elder Scrolls III: Morrowind (PC) og Might & Magic VII (PC). De to spil skabte en virtuel verden, som totalt slog benene væk under mig.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
majjohamajjohaSkrevet 17/02-04 10:02 
JSR har virkelig formået at fange mig :)
Bede-xBede-xSkrevet 17/02-04 10:39, rettet 17/02-04 11:10 
Jeg synes at der har været mange af den slags Wow oplevelser.

Da jeg så C64 første gang hos en kammerart, var jeg blæst væk. Vi havde lige siddet hos mig og spillet Phillips G7200, da vi gik over til ham og så vidunderet. Jeg var blæst væk og gik straks igang med at overtale min mor til at købe en til mig...

Men Mario 64, Daytona, Donkey Kong Contry, Final Fantasy 7, Shadow of the Beast, Barbarian samt mange flere har også kunnet imponere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
seebergseebergSkrevet 17/02-04 11:01, rettet 17/02-04 11:03 
Denne gen:
Metroid Prime, Z:TTW, RE/REØ, BurnOut 2, (HALO)

Ældre:
Banjo Kazooie, Mario 64,Donkey Kong 64
GoldenEye, Half-Life, Red Alert 2, Unreal Tournament.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
RitesRitesSkrevet 17/02-04 12:17 
Final Fantasy VII og Metal Gear Solid, som også er de fedeste spil, jeg har spillet.

Pt. er Unreal Tournament 2004 altså ikke ret tæt på WOW-effekten.
» a winner is you «
seebergseebergSkrevet 17/02-04 14:13 
-->

Jeg mener det gamle UnrealTournament, det slår til enhver tid 2003 udgaven.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
RitesRitesSkrevet 17/02-04 14:20 
Sikkert, undtagen grafisk.
Men Onslaught i 2004 ejer så både UT og 2k3.
» a winner is you «
zAcuzAcuSkrevet 17/02-04 15:02 
Nok det spil som jeg og en ven har tabt underkæben til er det nye "World of Warcraft" som Blizzard er igang med at udvikle - Beta version er kommet ud, men signups er slut ! :(((((((((

Det ikke Warcraft, (som jeg hader personligt) men en mellem ting af rollespil, RPG, 3D, og diablo osv. jeg har virkelig ikke evne til at forklarer alt, for der er simplethen så, meget, men kort sagt, "Lav dig selv som en rollespilsperson, lev i en warcraft verden, og der er ikke grænser for hvad du kan, osv. Men læs det hele inde på dette link: www.Blizzard.com og klik på det 2 mennesker der lige er blevet gift ! det er det fedeste spil til dato, og det vil rykke grænsen for hvad spil er :D
RitesRitesSkrevet 17/02-04 15:07 
For MMORPGs er noget nyt eller hvad...?
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 17/02-04 15:07 
zAcu>
det er det fedeste spil til dato,

Det synes jeg ret tit de her endnu-ikke-udgivne spil er... :-/
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 17/02-04 15:10 
Jeg vil så sige at det ser lovende ud og jeg da skal spille det, men sådan er det jo igen med mange ikke-udgivne spil.

Lad os nu se om Blizzard kan stå distancen.

Og WarCraft spillene er seje!
» a winner is you «
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-04 15:16 
Wagner>
Du kommer ikke med i bilen til P:R 4.1 - Scary ;)

Jammen det er da flot lavet, det bevæger sig meget realistisk i vinden.
og jo... jeg skal nok komme med i bilen ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 17/02-04 15:26 
Den største wow-oplevelse for mig var uden tvivl FFVII, men ellers har også diverse Zelda-titler og MGS formået at fremkalde wow-effekten.
元気ですか。
NaieraNaieraSkrevet 17/02-04 15:30, rettet 17/02-04 15:50 
Samlet set: Klart FFVII.

Ja, os' mig...

Symphony of the Night, som jeg først spillede i 2003, fik mig til at tabe kæben på gulvet, næsten bogstaveligt talt. Måske hjalp det, at jeg, så vidt jeg husker, havde spille CotM en del i dagene umiddelbart før ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 17/02-04 15:49 
Og jeg kan endda bevidne sidstnævnte ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 17/02-04 15:53, rettet 17/02-04 15:58 
Spil der virkelig imponerede mig og stadigvæk gør er uden tvivl følgende spil:

- HALO (Aldrig nogensinde har jeg oplevet sådan et gennemført spil i FPS genren)
- Soul Calibur (pragtfuld stemning, grafik og gameplay)
- Shenmue (virkeligt smukt)
- Resident Evil Code Veronica (havde det på samme måde, som Greaseball)
- Resident Evil Remake (syg grafik og fed horror)
- Star Wars Rogue Leader (best SW game ever)
- Devil May Cry (sindssygt fedt miljø det hele foregår i)
- Zelda Ocarina Of Time (da jeg så Huryle og Link i 3D, var jeg helt væk)
- Silent Hill 2 (damn spooky)
- Golden Eye (fed multiplayer)
- Mario Kart (det hele er bare så genialt udført)
- Mario 64 (Mario i 3D og total vildt mange fede moves. Spillet var også grunden til, at jeg købte en n64)
- Turok (utrolig flot grafik i forhold til mange andre spil den gang)
- Unreal Tournament (elskede farten i spillet og selve spændingen)
- Banjo Kazooie (en næsten ligeværdig spiloplevelse som Mario 64 var for mig, og det er ikke så lidt...)
- Metroid Prime (genial stemning og fed grafik)
- Jet Set Radio (meget specielt, men elskede det)
- Virtua Tennis (fedt lettilgængelig gameplay)

Alle disse spil har efterladt en eller anden *WOW* effekt hos mig, så jeg mener de skal nævnes, selvom der er mange ;)

Ps. Det er ikke en bestemt rækkefølge.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JinkJinkSkrevet 17/02-04 16:39, rettet 17/02-04 16:41 
Sonic The Hedgehog
Mario 64
Sonic Adventure til DC (kun set)
SXX
Gran Turismo 3

Altså det første spil til hver konsol, pånær GT3. Dog gav Halo til Xbox mig ikke en WOW! følelse.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig