X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste themes


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/03-03 00:49, rettet 24/03-03 00:49 
Med al den snak om Oscars kom jeg til at tænke på, hvilken film der vinder for bedste soundtrack i år... Men det er nu ikke dét... Hvilke film synes I har de bedste soundtracks?
Nogle af mine favoritter:

Hunt for Red October
The Edge
Legends of the Fall
American Beauty
Hannibal
Thelma & Louise
Jurassic Park
Independence Day
Gladiator
Forrest Gump
Tombstone
Ghost and the Darkness
Jewel of the Nile
Crocodile Dundee
Titanic (Klassikeren :)

Ovenstående passer perfekt til filmens stemning, foruden også at være 'ørehængere'.
Andre, der har nogen?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 24/03-03 00:59 
The Nightmare Before Christmas

Ingen andre i nærheden deraf.

Ellers er jeg generelt meget glad for John Williams og selvfølgelig Danny Elfman, men også folk som James Horner, Howard Shore, Vangelis, Jerry Goldsmith og Marco Beltrami har lavet rigtig gode ting.

Egentligt vurderer jeg det ikke vildt højt, men jeg kommer til at tænke på Contact-soundtracket, som egentligt er utroligt smukt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/03-03 01:16, rettet 24/03-03 01:19 
Jeg synes James Horner har det med at bruge lidt for meget fra sine forskellige film. Se bare på Titanic og Braveheart... Nogle gange kan man blive i tvivl om, hvad man egentlig hører...

Alan Silvestri er også fantastisk god.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 24/03-03 01:20 
Ja, James Horner genbruger groft. Jeg synes også kun, at det nogle gange bliver rigtigt godt (Aliens fx omend James Cameron vist nok fortjener meget kredit for det).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 24/03-03 06:24 
8 Mile
Star Wars
Fellowship of the Ring
» a winner is you «
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/03-03 23:39, rettet 24/03-03 23:54 
• Hans Zimmer (Black Rain, Gladiator, Days of Thunder, Rain Man, Broken Arrow, M:I:2 m.fl.) er helt sikkert den jeg respekterer mest, fordi han stort set altid skifter stil, prøver nye ting af men samtidig altid lige smider referencer ind til tidligere soundtracks, som han har lagt mange kræfter i...

• Trevor Rabin (Deep Blue Sea, The One, Enemy of the State, The 6th Day, Armageddon...) var min foretrukne nymoderne soundtrack-komponist i et stykke tid, men han er begyndt at genbruge for meget.

• Jerry Goldsmith fascinerede mig en årgang, og han har min fulde respekt for Rambo 1-2-3 og Superman 1-2-3-4. Men jeg synes ikke længere han leverer varen som i 80erne.

• Mark Mancina (Bad Boys, Con Air, Twister, Disneys Tarzan) kører lidt i samme spor som Trevor Rabin, men han laver desværre ikke så meget for tiden.

• John Williams respekterer jeg mest for Indiana Jones, Jurassic Park og de oprindelige Star Wars komponeringer.

• Danny Elfman (Army of Darkness, Batman).

EDIT: Flere komponister...

• Brad Fiedel (Terminator 1-2-3, Johnny Mnemonic) er desværre alt for undervurderet, og mest til TV-serier for tiden.

• Jan Hammer (Dark Angel, Miami Vice) er desværre ikke på mode mere, men netop derfor værdsætter jeg hans 80er syntheziser soundtracks mere end nogensinde.

• Basil Poledouris (Conan, RoboCop, Hunt for Red October, Starship Troopers) for enkelte lydspor der virkelig klinger...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 25/03-03 00:13 
StrideR >
• Hans Zimmer (Black Rain, Gladiator, Days of Thunder, Rain Man, Broken Arrow, M:I:2 m.fl.)

Og Black Hawk Down!! (der er i hvert gald et enkelt godt nummer med)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 25/03-03 06:44 
Oh... Og MGS2 soundtracket leveret af Harry Gregson-Williams selvfølgelig!
» a winner is you «
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/03-03 00:03 
StrideR >
• Brad Fiedel (Terminator 1-2-3, Johnny Mnemonic) er desværre alt for undervurderet, og mest til TV-serier for tiden.


Undrer mig du nævner T3!!! Ved du om det er ham der laver soundtracket, eller om de bare gør ligesom med Jurassic Park 3 (hvilket er mit gæt)??

Desuden, favorit soundtracks:

Alien 3, nok den mørkeste stemning jeg længe har oplevet
T2, selvfølgelig, og igen hvilken ultimativ stemning!
ET, superfede melodier
Jurassic Park, elsker specielt nummeret "My Friend, the Brachiosaurus"
LOTR 1 og 2, Howard Shore har gjort et fantastisk stykke arbejde!
Edward Scissorhands, er bestemt også at anbefale!

Desuden lyttede jeg til Braveheart soundtracket i mange år, og gør det stadig en gang imellem!

Jeg er i øvrigt på udkig efter et site hvor de sælger spil-soundtracks. På gamemusic.com har de ikke særlig meget eller også er det udsolgt. Nogen der kender til andre sites?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 26/03-03 02:07 
A Clockwork Orange og Rocky.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
MobyMobySkrevet 26/03-03 12:11 
The Beach (Moby Porcelain :)
Star Wars
Lord of the Rings

Kan ikke komme på andre...
PlaykidPlaykidSkrevet 26/03-03 12:25 
Jeg er selv meget glad for både JP's og independenceday's theme.
Spiller nu: Halo 3
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/03-03 19:14, rettet 26/03-03 19:14 
Azalon >
Undrer mig du nævner T3!!! Ved du om det er ham der laver soundtracket, eller om de bare gør ligesom med Jurassic Park 3 (hvilket er mit gæt)??

Det var egentlig kun med henblik på temamusikken, der genbruges i T3. Til gengæld står Marco Beltrami bag resten af lydsporet (Resident Evil, Blade II, Scream, Jeg er Dina m.fl.). Ham burde jeg lige tilføje på min egen liste.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/03-03 20:53, rettet 26/03-03 21:02 
The Gummibears theme.

Edit: Og jeg mener det faktisk! Hvis I ikke kan huske det, så tjek det ud. Klassisk.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/03-03 21:38, rettet 26/03-03 21:39 
Er det ikke den dér Disney-tegnefilmserie? Nu er dette emne jo mest rettet imod rigtige film, men jeg er selv enorm stor fan af Gummibjørnene, og temaet ER faktisk ret godt >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/03-03 21:55 
Jo undskyld, men man kan ikke have "Bedste themes" uden Gummibjørnene ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
The BruceThe BruceSkrevet 12/09-03 12:25 
Born2Play >
Jo undskyld, men man kan ikke have "Bedste themes" uden Gummibjørnene ;-)

De hedder nu Bubbi-bjørnene, men ja- det er et klassisk tema!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/09-03 12:26 
Die! ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Zzap!Zzap!Skrevet 12/09-03 14:03 
StrideR >• Jerry Goldsmith fascinerede mig en årgang, og han har min fulde respekt for Rambo 1-2-3 og Superman 1-2-3-4. Men jeg synes ikke længere han leverer varen som i 80erne.

Superman musikken er af John Williams.

Af dem der ikke allerede er nævnt, er nogen få af mine favoritter: Arthur B. Rubinstein, for Wargames og Blue Thunder scoresene (suveræn beherskelse af synthesizeren:-)). Henry Mancini for talløse klassikere, hvoraf de første jeg kan huske er Pink Panter og Basil Mouse soundtracket, før jeg overhovedet vidste hvem han var. Eric Serras, Le Grand bleu score.
Born to kill space
PapandPapandSkrevet 12/09-03 14:31 
Uden tvivl "Fantasia" fra Disney.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KTCKTCSkrevet 12/09-03 14:41 
Det meste af John Williams.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 12/09-03 14:48, rettet 12/09-03 15:50 
Fight Club.

Sig hvad man vil om filmen, men The Dust Brothers har med soundtrack'et begået et dystert Trip-Hop mesterværk, der udover at passe filmens tone perfekt, også er fantastisk lyttevenlig som separat CD. At filmen slutter med en Pixies klassiker skader heller ikke.
(...)
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/09-03 15:41 
Hans Zimmer som er blevet nævnt er for vild!!! Black Hawk Down... Det der mong musik er for godt:) Og Gladiator..... Weeee..... Det er også Enya der er med der ikke? Så også kudos til LOTR:)

8 Mile er også fed:=) Specielt den battle til sidst var gal:P

John Williams også nævnt! Han har lavet så meget at man tro det er løgn! Lavede han ikke også musikken til last of the mohicans(flot film!)?? Ellers kan jeg godt lide mange af starwars temaerne! Det bedste er det til sidst i episode 1 med Darth maul.... Det er ikke Halo munke super godt, men der er stadig sygt:D

Dommedag nu - Har også genial musik!!! Rise of the valkyries sangen er for vildt:)
Well crucify the insincere tonight...
The BruceThe BruceSkrevet 12/09-03 16:21 
Jan Hammer for Crocket's theme i "Miami Vice" Klasse HELE vejen igennem.

Jan Hammer is the king of the world!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
YamadaYamadaSkrevet 12/09-03 16:25 
Holder da også helt klart på Hans Zimmer, specielt tracket fra Gladiator :) Enya er også med på listen og ikke mindst Nobuo Uematsu som har lavet en del til Final Fantasy serien :)

Min top tre.
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
Zzap!Zzap!Skrevet 12/09-03 21:02 
KTC >
Det meste af John Williams.

Har du hørt intromusikken til Lost in Space (TV-serien)?
På en eller anden måde, synes jeg fra tid til anden, at det er det bedste stykke musik han nogensinde har lavet.
Det er langt fra det mest grandiose eller storslåede, men på en eller anden måde formår det at opsumere og koncentrere alt det John Williams står for, i ét stykke musik.
Der ikke nogen pointe til denne post, blot en observation. :-P
Born to kill space
KTCKTCSkrevet 15/09-03 13:31 
Har da set et par afsnit af serien, men må indrømme at jeg ikke kan genkalde mig temaet. Må lige se om jeg kan finde det et eller andet sted så...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/09-03 01:11 
Zzap! >
StrideR >• Jerry Goldsmith fascinerede mig en årgang, og han har min fulde respekt for Rambo 1-2-3 og Superman 1-2-3-4. Men jeg synes ikke længere han leverer varen som i 80erne.

Superman musikken er af John Williams.

Helt korrekt, min slem. Jeg mente Star Trek... >;)

Vil lige henlede opmærksomheden på Howard Shore. Mandens 'The Fellowship of the Ring Suite' er himmelsk...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 25/09-03 11:54 
Snowman >
Uden tvivl "Fantasia" fra Disney.

Helt sikkert!

Foruden et par af dem, der er blevet nævnt, synes jeg også, at Joe Hisaishi skal nævnes. Kendte ham ikke før jeg - fra et par dage siden - modtog もののけ姫 (Princess Mononoke). Skal helt sikkert have anskaffet soundtracket; manden er jo genial!

Joe Hisaishi - manden bag もののけ姫s musik
元気ですか。
KeenKeenSkrevet 25/09-03 12:15, rettet 25/09-03 12:17 
Lord Of The Rings
Braveheart
Star Wars
Titanic
og mange andre...

Og lige til det der med bubbi-bjørnene så bliver jeg jo nok nød til at give jeg ret. Den er det helt store hit i 2.a på htx i svendborg (min klasse sjovt nok)
KakarotKakarotSkrevet 25/09-03 18:34, rettet 25/09-03 18:45 
GHOST DOG:The way of the samurai OST
8 Mile OST
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/10-03 01:22, rettet 28/10-03 01:23 
For første gang fik jeg endelig set 'John Carpenter's In the Mouth of Madness' her på Tv2 Zulu for noget tid siden. Virkelig en af hans bedre film, nok den sidste gode, han har lavet. Kan godt lide H.P. Lovecraft-settingen.

Men musikken...stemningsfuldt stads - og Carpenter kan jo absolut sit håndværk med guitar-riffsne. Især instrumental-musikken i End Credits fandt jeg ret iørefaldende på den måde, at den har en lækker ambient overgang og samtidg brager derudaf med Carpenter's rock-agtige riffs...

Filmen er i øvrigt en klassiker efter min mening. Noget af det bedste jeg har set indenfor den selvironiske gyser-horror-genre i meget lang tid. Bedste Carpenter-film siden 'The Thing', 'Escape from New York', 'Big Trouble In China' og 'They Live'...ja. Prøver stadig at glemme 'Ghosts of Mars'... 'Vampires' var kun lige seværdig.

Men 'In the Mouth of Madness' lader til at være vildt overset. Rigtig synd. Flotte effekter og det hele fra Industrial Light & Magic...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 28/10-03 01:44 
SkyblazeR >
Men 'In the Mouth of Madness' lader til at være vildt overset.

Helt enig. Og jeg er også generelt glad for hans musik.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/10-03 02:06 
Gad vide om manden er gået på pension efter 'Ghosts of Mars'...? Ikke det bedste stykke filmkunst at ende sin karriere med. Håber virkelig han får chancen til at slutte af med noget holdbart.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MarcusMarcusSkrevet 28/10-03 17:44 
Skatteøen (en gammel version vidst)
En af mine favorit temaer.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/09-05 16:27 
Nu har jeg lige investeret i den nyeste udgave af Jaws (Suk, Universal) og måtte lige have det fænomenale soundtrack med her.
I øvrigt en fed DVD udgivelse og alle pengene værd - indtil Universal slipper en ny og bedre udgave løs...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
MadsMadsSkrevet 07/09-05 18:51 
Jeg kan ikke huske alle navnene på komponisterne, men hvis I er interesseret i dem kan I jo selv slå dem op. Her er dog en liste over de film, jeg lige umiddelbart husker som havende en fremragende lydside(her tænker jeg ikke bare på et velklingende tema, men bare generelt et godt lydspor, om det så er lavet specielt til filmen eller ej):

Le Mépris
Dreamers (ellers en kedelig omgang, udover de endeløse referencer til fede film)
Reservoir Dogs
Pulp Fiction
2001: A Space Oddysey
Badlands
Profondo Russo
De fleste Lynch-film
Barbarella
Trainspotting
Godfather
De fleste Kieslowski film med Preisner som komponist
Once Upon a Time in America
Once Upon a Time in the West
The Good, the Bad and the Ugly
Buffalo '66

+ dem jeg ikke lige kan huske, eller i hvert fald ikke gider bruge energi på at huske...
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Michael_Michael_Skrevet 07/09-05 21:25 
Lost in Translation OST
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig