X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
dchangdchangSkrevet 02/12-03 09:38 
Jeg er gået i retro-mode. Jeg har råhørt Daft Punk's Homework og Discovery den sidste uges tid. Ellers er jeg begyndt at høre meget Hotel Costes. Mums slurp mums. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KeenKeenSkrevet 02/12-03 13:06 
Linkin Park, KoRn, P.O.D og hvad der nu ellers er i radioen...
The BruceThe BruceSkrevet 02/12-03 17:51 
dchang >

Jeg er gået i retro-mode. Jeg har råhørt Daft Punk's Homework og Discovery den sidste uges tid. Ellers er jeg begyndt at høre meget Hotel Costes. Mums slurp mums. :-)

Discovery er et suverænt album synes jeg!!

Et mærkeligt "disco-bravo-hiphop-funk-soul-sammensurium"!!

Jeg elsker virkeligt det album!!

Hver gang mig og mine kammerater holder fest på det berømte/berygtede lokums-løse paradis "Loftet" nær Arden så står på kikset "jeg tror jeg kan breake- så jeg tager sgu chancen og forstuver røven"-dancemachine!!

Good times!!

Hvad med "Homework" er det godt?! Jeg har kun hørt singlerne!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
dchangdchangSkrevet 02/12-03 17:54 
Homework er jo fyldt med klassikere. Fx Around The World og Da Funk. Har du hørt Interstellar 555, den nye?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 02/12-03 18:19 
hører lidt beach boys..."pet sounds" er jo guld! ellers står den på röyksopp og queen. jeg er også med på "discovery"-vognen, "face to face" er da klart pladens højdepunkt!

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dchangdchangSkrevet 02/12-03 18:26, rettet 02/12-03 18:27 
Röyksopp er osse særklasse. Den plade har lagt nr. 1 på den alternative UK-chart et halvt år i træk. Det er altså impressive.

EDIT: Face To Face er god, men Voyager er altså noget af det grov-funky'este (selfmade ord) der findes på kloden. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
The BruceThe BruceSkrevet 02/12-03 18:42 
dchang >

Homework er jo fyldt med klassikere. Fx Around The World og Da Funk. Har du hørt Interstellar 555, den nye?


Jeg har hørt Interstellar 555- udemærket, men jeg vil gerne ha nogle flere gode funk-agtige breaks, som de ofte benytter sig af!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
The BruceThe BruceSkrevet 02/12-03 18:53 
dchang >
Röyksopp er osse særklasse. Den plade har lagt nr. 1 på den alternative UK-chart et halvt år i træk. Det er altså impressive.

EDIT: Face To Face er god, men Voyager er altså noget af det grov-funky'este (selfmade ord) der findes på kloden. :-)

Jeg har ikke hørt så meget Röyksopp udover selvfølgelig "Eple", men dét er altså også et af de fedeste feel-good numre fra i år- I absolutely adore it!! :-)

"Face to face er fed", men jeg har også en del andre favoritter på inklusiv "Voyager"!!

Jeg havde ikke rigtigt fået hørt albummet helt igennem før jeg tog op til Born2Play en dag, og vi "opdagede" sidstnævnte nummer!! Vi var FULD-stændigt elektriske over, hvor fedt det lød!!!!!! Ude på "Loftet" havde vi en "Kønnenes kamp" hvor det eneste våben var dansen- musikken til denne eskapade: "Voyager"! ;-)

Jeg kan ikke huske titlerne pt. men én af mine favoritter er også helt klart nummer 12- "Short Circuit"!

Godt gammelt firser-breakbeat-agtigt!! Endnu en fest-favorit!

Nogle af mine kammerater brugte den i en "Bob-dokumentar" på mit gymnasie- LOL- Priceless fun!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
The BruceThe BruceSkrevet 02/12-03 18:54 
Jeg hører:

Kenna- "Vexed & Glorious" (Androgynt mesterværk!)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
MrCaseMrCaseSkrevet 02/12-03 18:58, rettet 02/12-03 18:58 
Lige nu...

..lytter jeg til Jule-radio på shoutcast...
Have you considered sucking less?
MadsMadsSkrevet 02/12-03 20:48 
dchang >

Homework er jo fyldt med klassikere. Fx Around The World og Da Funk. Har du hørt Interstellar 555, den nye?

Desværre er der også en masse ligegyldigt monotont crap derpå som man ikke gider høre, ellers noget virkelig fedt imellem..
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dchangdchangSkrevet 02/12-03 21:28 
Det samme med Discovery, der kan jeg fx bedst lide de numre der ikke hittede.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MadsMadsSkrevet 02/12-03 21:41 
Jeg er nok mere til Chemical Brothers når vi nu alligevel er deromkring ;)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dchangdchangSkrevet 02/12-03 21:44, rettet 02/12-03 21:44 
Ah så ramte du rigtigt. Jeg er osse helt hooked på Chemical Brothers. Nok ikke lige så meget som Crystal Method, men meget. Fatboy Slim er osse en beat-guru for mig, når det skal være i det legende drum'n'bass-univers.

EDIT: Btw, kan du lide Amon Tobin?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MadsMadsSkrevet 02/12-03 21:47 
Amon Tobin, ja selvfølgelig. De må også siges at have brændt sig fast som et stort navn, deres albums er hvis KUN blevet bedre, de har ikke tabt gnisten. Alle deres albums er jo mesterværker.

Jeg ejer desværre kun det nye Out from Out Where, men har lyttet til de andre, dog ikke fået dyrket dem så meget.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dchangdchangSkrevet 02/12-03 21:50 
Supermodified er hans bedste, efter min mening, men Out From Out Where er osse et suverænt album. Og ja standarden er høj, endda høj nok til at bruge hans musik til en Seat-reklame. Det er cool. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MadsMadsSkrevet 02/12-03 21:53 
Der kan du bare se hvor lidt jeg ved om "dem", jeg vidste ikke det var en solist ;P

Du skal forresten prøve at lytte til Funki Porcini, der er vi lidt mere ovre i trip-hop, men stadig noget af det er i samme stil som Amon Tobin.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
HardballerHardballerSkrevet 02/12-03 21:53 
Suspekt - Kinky Fætter..
dchangdchangSkrevet 02/12-03 21:56 
Barrett >
Der kan du bare se hvor lidt jeg ved om "dem", jeg vidste ikke det var en solist ;

Du skal forresten prøve at lytte til Funki Porcini, der er vi lidt mere ovre i trip-hop, men stadig noget af det er i samme stil som Amon Tobin.

Det sker med IDM, jeg gør det selv hele tiden. :-) Funki Porcini har jeg hørt lidt af, men mest nogle mixes. Prøver da lige at kigge på det. Der er altid plads til lidt electronica herhjemme.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MadsMadsSkrevet 12/12-03 01:51, rettet 12/12-03 01:54 
I mellem tiden har jeg fået købt alle hans albums, og lige nu, siger ikke at det ikke kan ændre sig, men ved de første mange gennemlytninger finder jeg helt klart at Permutation er det bedste album til min smag.

Det er simpelthen jazz-jungle når det suverænt er bedst!

Hans fremragende darkside tracks viser også bare at han er den mest overlegne producer i den kategori, bare det at et af dem hedder Reanimator er jo suverænt. Jeg formoder det er taget efter H.P. Lovecraft's Re-Animator - senere hen filmatiseret til en splatterklassiker af Stuart Gordon.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/12-03 07:01 
Hm, alene titlen giver mig lyst til at rende ud og købe det :)

Re-Animator er en af genrens højdepunkter (nu snakker jeg film, ikke musikken) :)
dchangdchangSkrevet 12/12-03 08:31 
Barrett >

Det er simpelthen jazz-jungle når det suverænt er bedst!


Du har fat i den gode ende. :-) Nej han er suveræn. Jeg har ihvertfald ikke fundet nogen som kan matche ham teknisk endnu. Og det lyder jo bare alt for fedt. Fandt forresten ud af her den anden dag at Lamb på deres nye album har lånt et sample af ham (fra Supermodified), uden at kreditere ham for det. Men det er vel typisk.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MadsMadsSkrevet 14/12-03 19:09, rettet 14/12-03 19:11 
KidCaffeine >
Hm, alene titlen giver mig lyst til at rende ud og købe det :)

Re-Animator er en af genrens højdepunkter (nu snakker jeg film, ikke musikken) :)

Ved ikke lige om det er genrens højdepunkt, men en klassiker det er det i hvert fald ;)

Hvis du er til den musikgenre, så vil jeg anbefale at købe ALT med ham, NU!
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
MadsMadsSkrevet 14/12-03 19:11 
dchang >
Du har fat i den gode ende. :-) Nej han er suveræn. Jeg har ihvertfald ikke fundet nogen som kan matche ham teknisk endnu. Og det lyder jo bare alt for fedt.

Nu må jeg alligevel tilstå at Supermodified er alligevel sindsoprivende godt, de to albums er på samme niveau vil jeg sige.

Ærgeligt han ikke har lavet mere.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
HankyHankySkrevet 14/12-03 19:29 
Linkin Park - Breaking the Habbit
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 14/12-03 19:53 
Barrett >
Ved ikke lige om det er genrens højdepunkt, men en klassiker det er det i hvert fald ;)

Ja, jeg blev nok lige grebet af stemningen :) Men den er i hvert fald på min top 5 i den genre

... og for lige at være on topic, hører jeg lige nu Ikaros - Mr. Brown :)
CalleCalleSkrevet 14/12-03 19:58 
Tenacious D: Tribute

Iced Earth: Melancholy

Motoerhead: Ace of Spades

Det var lidt af det jeg høre.
The BruceThe BruceSkrevet 16/12-03 00:38 
Calle >
Tenacious D: Tribute



Jack Black for president! ;-)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
MadsMadsSkrevet 16/12-03 01:04 
DJ Yoda's How to Cut & Paste - 80s Edition

Fantastisk ny udgivelse fra DJ Yoda, som jo ogsaa medvirker paa DM & Jeminis Ghetto Pop Life.

En hyldest til 80erne, med en masse scratch og en masse grin, det er simpelthen virkelig godt klippet sammen. Giv jer selv en tidlig julegave og anskaf dette fremragende album!
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
HardballerHardballerSkrevet 16/12-03 01:07 
Suspekt - Kinky Fætter.. Igen :d hehe
The BruceThe BruceSkrevet 16/12-03 01:26 
Outkast feat. Killer Mike + Jay-Z- "Flip flop rock!"

God damn- det er funky, ren, uforsødet Outkast! Klaveret i starten af nummeret minder lidt om noget Resident Evil save room-muzak- det går sgu' lig' i bukserne!
Er der nogen af jer andre, der har investeret i Speakerboxxx/The Love Below
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
KakarotKakarotSkrevet 16/12-03 10:13, rettet 16/12-03 10:13 
Bushido: med Outo Feat. Sahira, Noget at det fedeste hiphop jeg har hørt i lang tid..
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 16/12-03 11:56 
Kanye West: Family Business. Jeg glæder mig til The College Dropout.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KeenKeenSkrevet 16/12-03 12:04 
Nu har jeg jo lige fået Cd Linkin Park - Live in Texas s det er hvad jeg hører lige nu
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 16/12-03 13:26 
DR P3
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RebelheartRebelheartSkrevet 16/12-03 16:30 
DR P4
dchangdchangSkrevet 16/12-03 18:56 
Kelis - Tasty

Og det er ret tasty må man fristes til at sige. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
The BruceThe BruceSkrevet 16/12-03 23:00 
Er albummet godt dchang?!

Kaleidascope var et suverænt album (...og til dato stadig noget af det mest spacy/funky jeg nogensinde har hørt...!

Wanderland havde sine rigtigt fede numre, men det var stadig lidt for svingende i kvalitet til at slå Kaleidascope i "kvali"!

Hvad med Tasty- hvordan klarer de "nye" producere det (altså udover hendes faste "partners in crime"- The Neptunes?!)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
MadsMadsSkrevet 16/12-03 23:02 
Daily Operation

Stadig i Top 5 hip hop ever!
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
The BruceThe BruceSkrevet 16/12-03 23:03, rettet 16/12-03 23:04 
Jay-z: "Encore"

Uhhhhmmmm- Kanye- my man! Soul så det batter i form af den ganz velvalgte "blæser-sektion" i beatet!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
dchangdchangSkrevet 16/12-03 23:07 
The Bruce >
Er albummet godt dchang?!

Det er varieret, og mens mange anmeldere brokker sig over at hun ikke er så teatralsk og vild længere, er jeg nu godt tilfreds. For hun har stadig en yderst kælen stemme.

Vi snakker ikke Kaleidoscope her, de er alt for langt fra hinanden. Men det er stadig et rigtigt godt album.

Og for mit vedkommende er jeg godt tilfreds med at Neptunes "kun" har produceret 3 numre på pladen, for dem er jeg ved at være godt og grundigt trætte af. :-)

Så hvis du kan lide Kelis fordi hun er Kelis, og ikke kun pga. de to forrige albums så går du nok heller ikke galt i byen her.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
The BruceThe BruceSkrevet 16/12-03 23:17 
N*E*R*D- "Run to the sun"

Har kun godt at sige om dette Neptunes "projekt", som jeg i første omgang ikke helt satte pris, men det ER fedt- det må jeg sgu tilstå!

More power to 'em......
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/12-03 14:29 
112 - We can do it anywhere

My gawd! Min jul er reddet, det track er gud!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dRxLdRxLSkrevet 20/12-03 14:33 
Bach, J.S., Das Wohltemperierte Klavier I & II (Disk 4)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 20/12-03 16:52, rettet 20/12-03 16:52 
R.E.M Bad Day
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
YamadaYamadaSkrevet 20/12-03 17:00 
Tsuji Ayano - the cat returns - Kaze ni Naru (ending theme) et dejligt stykke glad japansk musik fra en glad japansk anime :D
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
RebelheartRebelheartSkrevet 20/12-03 17:18 
Hithouse på P4.
dpldplSkrevet 20/12-03 17:58, rettet 20/12-03 18:00 
Numb fra linkin park. (det er den nye fra Outcast lige nu)

Også hopper jeg rundt på diverse online radio´er, som er i Winamp5 (også de 3 med musik fra konsol spil ;) )
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
dchangdchangSkrevet 22/12-03 20:43 
Jeg skamhører Gang Starrs "Momenth Of Truth", igen. Nammenam.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 22/12-03 20:52 
diverse kullede space ambient net radioer, bliver spillet meget for tiden!
soon the world will be one big computer
2'290 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig