X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Yooka-Laylee and the Impossible Lair


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 07/06-19 15:46, rettet 14/06-19 13:38 
Jeg ved ikke om Playtonic har opgivet DLC'en til det første, men de har i hvert fald lige annonceret en opfølger til Yooka-Laylee, der ligger sig tættere på de moderne Donkey Kong Country spil, dog med en mere spilbar overworld, som sender tankerne i retningen af Grunty's Revenge.

https://youtu.be/2OuHmGfihfw

Ser umiddelbart lidt stift ud, med karakterdesign og animationer der ikke når samme charmerende niveau som DKC spillene, men jeg var vild med YL og elsker platformsspil, så det bliver et must buy for mig. Lyder også til Wise igen leverer noget af musikken.

Udkommer i år til Switch, PS4, PC og XO med Team17 som publisher.

Yooka-Laylee and the Impossible Lair

Yooka-Laylee and the Impossible Lair

Yooka-Laylee and the Impossible Lair
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-19 15:49 
Jeg synes det ser uendeligt meget mere interessant ud end det første :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 07/06-19 18:07 
Det ser jo fantastisk ud :)

Det er nok urealistisk at det når på niveau med Tropical Freeze, men det ligner bestemt noget derhen ad. Og så er det altid en fornøjelse at høre nye toner fra David Wise.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 07/06-19 18:57 
Instabuy
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
quadquadSkrevet 07/06-19 21:17, rettet 07/06-19 22:42 
Hvis det bare nærmer sig DKC er det formentlig bedre end 99% der sælges i dag. Det viste gameplay ser desværre ikke så fantastisk ud. Bliver spændende at høre fra hands on.
RaGeRaGeSkrevet 07/06-19 21:35 
Jeg er solgt :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-19 10:39, rettet 14/06-19 10:41 
Ny video med masser af gameplay og info:

https://youtu.be/M3yOChAqaQw

Ligesom i Crackdown kan man gå op til slutsektionen (the impossible lair), når som helst, men gør man det i starten, kan man kun klare at blive ramt én gang. Ved at gennemføre de normale baner og redde bier, bliver man i stand til at kunne klare flere hits. Op til 48. Det var nok det eneste i videoen, jeg ikke var helt overbevist om, for det må blive en ret ubalanceret slutbane, når spilleren kan komme til den med så mange hit points. Omvendt måske en sjov udfordring at forsøge fra starten af.

Bortset fra den lille detalje er jeg solgt på det hele. Det er som om Playtonic laver spil lige til min smag :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 14/06-19 10:42 
Ja, 48 lyder godt nok overpowered. Men jeg kan godt lide idéen med at man kan prøve at tackle den med 1 hit point hvis man er modig nok! Jeg forestiller mig at det er en meget lang bane uden mulighed for a heale på noget tidspunkt?
Det er en åbenlys speedrun kategori/challenge run.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-19 10:47, rettet 14/06-19 11:02 
Ja, kan også godt lide ideen. Det er mere det med de 48 hit points. Det er godt nok mange. Måske det ville have været bedre, at styrke spilleren på flere måder, end bare at øge antalle af hits, når nu tallet er så højt. Man kunne fx lade spilleren “fjerne” eller nedgradere forhindringer på slutbanen i stedet for eller noget lignende.

De siger i videoen, at sidste bane er fire gang så lang, som de andre og at der vil være 20 baner i alt, men med alternative versioner til dem alle (ikke sikker på om slutbanen også har en alternativ udgave).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 14/06-19 10:49 
Kan godt lide deres snak om flow i styringen, det minder mig meget om de nye Rayman-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-19 10:55 
Jeps, eller DKC spillene.

Man kan forresten blive ramt to gange, ikke en som jeg skrev tidligere. Efter man rammes mister man Laylee (igen lidt som i DKC spillene) og de evner hun tilfører.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 17/06-19 12:29, rettet 17/06-19 12:37 
Mere gameplay fra startområderne:

https://youtu.be/eX1w0xSPnDg

Forhåbentlig kører platformsbanerne (eller optimalt det hele, da skiftet ellers kan blive træls) 60fps i nogle af versionerne og så feel good som Wises musik er, er det ikke meningen trailer musikken skal køre i alle scenerne i det færdige spil, så det bliver selvfølgelig skiftet ud. Og det er næsten færdigt, ifølge et nyt interview med Playtonic, hvor de snakker om udfordringerne med Kickstarter, livet som indieudvikler, frygten for sammenligninger med Tropical Freeze og meget andet:

The Impossible Lair is due this year and Price let slip that the game is already about to enter certification. So it's nearly ready.

https://www.gamesindustry.biz/articles/2019-06-08-playtonic-we-are-never-using-the-term-spiritual-successor-again

De får også nævnt at Yooka Laylee har rundet en million solgte kopier.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 17/06-19 12:39 
Det bliver svært at måle sig med Tropical Freeze, hvis musikken er det sidste de indsætter. :)

Det spil steg adskillige niveauer alene på baggrund af den måde banerne virkelig føltes som om de var fuldstændig bygget op omrkring Wise's fantastiske soundtrack.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/07-19 12:52 
60fps på Switch bekræftet :P

https://twitter.com/PlaytonicGames/status/1153666953665503234
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 24/07-19 16:02 
Det kunne klæde Playtonic at give backerne af det første spil en kopi eller kode til det nye spil, for hvis de ikke gider at lave det DLC de lovede til det første spil, var det da det mindste de kunne gøre...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 26/07-19 19:28 
Et par nye videoer der forsøger at vise, hvordan banerne forandrer sig, når man ændrer ting i overworld'en:

https://youtu.be/8dyenJYZU6o

https://youtu.be/lPLVxCy_Kf8

Sumez>
60fps på Switch bekræftet :P

Cool. Så bliver det digitalt på Steam og fysisk på Switch (hvis det da får fysisk udgivelse, men mon ikke..) for mit vedkommende. På Twitter siger de Q4 mht. udgivelse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-19 00:37, rettet 24/08-19 00:42 
Digital Foundry har spillet One X versionen og virker glade for det:

https://youtu.be/aw80iKeX_5g

Ser ret nemt ud at udnytte det, at man kan snuppe Laylee hurtigt igen, når man bliver ramt, lidt ligesom når Sonic mister sine ringe.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 03/10-19 20:26 
Så er der anmeldelser og spillet udkommer i starten af næste uge:

https://www.metacritic.com/game/playstation-4/yooka-laylee-and-the-impossible-lair
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 03/10-19 22:10 
Wow, imponerende. Især i forhold til hvor lunkne anmelderne var overfor det ellers fantastiske først Yooka-Laylee
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/10-19 08:12 
Kameraet var for mange et stort ankepunkt i det første spil, det problem har dette spil jo næppe :)

Jeg ser frem til at prøve det.
SumezSumezSkrevet 04/10-19 12:00 
Kameraet blev så heldigvis fikset i en opdatering, jeg gik også hurtigt ind og ændrede det, og havde ingen problemer efterfølgende.

det problem har dette spil jo næppe :)

Medmindre det tager efter Donkey Kong Country 1 :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/10-19 16:47 
Giant Bomb Quick-Look

https://youtu.be/sLKTD080DPk
Bede-xBede-xSkrevet 09/10-19 19:25, rettet 09/10-19 19:27 
Lyder til at det kører godt i alle udgaver, dog med lidt ekstra loadetid på Switch og en Pro udgave der kun er 1080p:

https://youtu.be/yihbcvEcD-s
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RaGeRaGeSkrevet 10/10-19 00:16 
1080p på ps4 pro er under al kritik.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
BeanoBeanoSkrevet 10/10-19 08:54 
Ja det giver ingen mening at opløsningen og performance er den samme som på PS4 vanilla - slapt :/

Men det spiller ganske udmærket :)
SumezSumezSkrevet 10/10-19 09:03 
Er 1080 nu for lidt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 10/10-19 10:17, rettet 10/10-19 10:26 
Mon ikke det ender med at blive patched, selv om de giver et lidt mere forsigtigt svar i videoen? Det kører i hvert fald godt på alle formater, hvilket må være det vigtigste. Har åbenbart været en god ide at starte med Switch og sikre sig, at det fungerer der først og det er uden det synes at været gået ud over det visuelle udtryk. De får virkelig meget ud af relativt simple assets og især lyssætningen gør det betydeligt mere attraktivt, end det første spil. Kun pagie bonus banerne falder i gennem ved at se lidt for billige ud.

Er kun 2-3 timer inde og kan rigtig godt li' det, men trods mange lighedspunkter, er det et væsentligt anderledes spil end Tropical Freeze og der benyttes et helt andet flow i banerne med flere stop og segregerede forhindringer. Overworld'en hjælper det også med at skille sig ud. Har lidt svært ved at vænne mig til, hvilken kontrol stick der skal benyttes. Foretrækker D-pad i banerne, på nær under vandet og analog stick i overworld'en. Det har teknisk fuld analog kontrol alle steder, så det har måske været tanken, at det burde være det primære, men det vil mit hoved og fingre ikke.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 10/10-19 10:48 
Ja det ville være nice hvis de boostede Pro opløsningen via en patch, burde være en mulighed, selv via Unity - de skal dog have ros for at prioritere framerate højest.

Kontrollen er ganske god - jeg spiller også med d-pad i banerne og analog i overworld.
SumezSumezSkrevet 10/12-19 13:41, rettet 10/12-19 13:45 
Er et godt stykke inde i spillet allerede efter jeg kun startede i går.

Jeg endte med at spille det meste af aftenen, så det må jo nok gøre noget rigtigt, da jeg havde svært ved at lægge det fra mig. Men hvis jeg skal være sådan helt og holdent objektiv, så er det et meget ubemærkelsesværdigt "over middel" platformsspil med en masse grundlæggende issues i form af uopfindsomme eller decideret ringe designvalg og en styring der virker en anelse uhåndterbar og relativt utilregnelig (regn med at ethvert in-air angreb er en 70/30 gamble).

Puzzles/hemmeligheder i selve banerne er næsten alle baseret på de samme få gentagende koncepter, og et meget tilbagevendende koncept er at vente med at dræbe fjender eller ødelægge kasser før man har tjekket om de kan bruges til at nå et skjult område. I det hele taget er det meget nemt at låse sig selv ude fra en af disse, og den eneste måde at nå dem efterfølgende er at spille hele den (ofte meget lange bane) helt forfra fra starten, med risiko for at man laver samme fejl igen.

Generelt svinger spillet ret vildt mellem "meget nemt" og "unfair", og er meget afhængig af udenadslære. Spillet er ikke bange for at angribe dig med ting der kommer off-screen uden mulighed for at forudse dem. Til gengæld er der heller ingen konsekvens af at misse, da man har uendeligt mange liv, og der altid er et checkpoint et par sekunder længere tilbage på banen.
For at skrue konsekvenserne lidt op, spillede jeg nogle baner igennem med den tonic der fjerner alle checkpoints på en bane pånær ét. Det gør det meget mere spændende, og især når man mister Laylee lærer man lynhurtigt at holde tungen lige i munden. Men med flere baner hvor jeg følte at jeg ikke havde en chance for at sikre mig imod pludselige insta-deaths, blev det lynhurtigt trægt, især når man hele tiden skal gentage de samme små hemmeligheder og mini quill udfordringer undervejs, der ikke er svære, men bare ekstra arbejde. Og banerne er som nævnt meget lange! Deres største kvalitet er nok at de trods alt bibeholder den hyggelige og kreative stemning fra storebroderen.

Den adventure-agtige overworld er ret sjov, og nok i virkeligheden den primære årsag til at jeg har haft svært ved at lægge spillet fra mig. Det er også her Playtonic's utrætteligt spydige, britiske humor virkelig får lov til at udspille sig. Men samtidig får gensynet med alle figurerne fra det originale spil mig til at savne dettes meget mere gennemførte worldbuilding.

Jeg sætter dog stadig pris på at Playtonic sætter tid af til disse mindre, billigere, og langt hurtigere projekter, som giver dem mulighed for at sprede sig lidt mere ud. Men på niveau med det første Yooka-Laylee er det på ingen måder. Jeg vil også mene at hvis man er i humør til et spil af denne type, men endnu ikke har stiftet bekendtskab med det fortræffelige Tropical Freeze, så skyder man nok sig selv i foden ved at starte her i stedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig