X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Importopkrævning fra Amazon i England


Svar
DunwichDunwichSkrevet 29/04-19 16:40 
Jeg fik en importopkrævning fra Postnord i dag, på en forsendelse jeg har købt og betalt via Amazon UK.

Postnord vil have 194 kr, fordi den er sendt via Schweiz. Altså Amazon's warehouse i Schweiz - som jeg ved, at mange af mine tidligere forsendelser også er blevet sendt fra, og helt uden problemer.

Så forsendelser sendt indenfor EU og betalt på Amazon i England, er nu at betegne som toldforsendelser?

Har kontaktet Amazon's kundeservice, og de har lagt sig fladt ned, og har refunderet mig opkrævningsomkostningerne på 194 kr, samt det oprindelige beløb jeg betalte i porto (ca 5 pund), så det er fint nok for mig. Men havde aldrig troet jeg skulle til at blive importopkrævet for en vare, jeg har købt og betalt for, indenfor EU. Den var sgu ny.
millenniummillenniumSkrevet 29/04-19 17:25 
Det MÅ da være en fejl. PostNord er jo én stor fejltagelse.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 29/04-19 17:57 
Schweiz er ikke med i EU.

Omend jeg nu aldrig har haft problemer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 30/04-19 10:58 
Men hvad siger loven om det? Varen er købt og betalt i et EU land.
slk486slk486Skrevet 30/04-19 11:06, rettet 30/04-19 11:09 
Det er dit eget ansvar at checke, hvor varen sendes fra. Det samme gælder hundredevis af sælgere (på Amazon) og sites, hvor varen ultimativt faktisk sendes fra Kina, eller Hong-Kong mv.
Man kan argumentere for, at det er enormt dårlig service, dog :)

Du skriver pakken er sendt fra Amazon's warehouse i Schweiz, men er du sikker på det ikke er en marketplace sælger, der er lokaliseret der?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/04-19 11:15 
Jeg har også været ved at gå i den fælde et par gange på Amazon UK/EU. Alt for nemt at overse at det er en anden sælger end Amazon og at væren sendes fra et ikke-EU land.
DunwichDunwichSkrevet 30/04-19 11:28 
Det ER Amazon selv som solgte den og sendte den: "Sold by: Amazon EU S.a.r.L." som der også står i ordren.

Dispatch mailen bekræftede også, at det var dem selv som sendte den.

Jeg har fået pengene retur fra Amazon, vedr importopkrævningen, men skriver alligevel til Post Nord omkring dette.

Til sidst ender det jo med, at man fandme ikke kan købe noget i UK længere, fordi man som kunde ingen anelse har om, hvor og hvilket warehouse Amazon sender fra. Man kan jo ikke vælge, at de IKKE sender fra Schweiz feks.
BeanoBeanoSkrevet 30/04-19 13:01 
Ja det er underligt :/
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/04-19 13:26 
Jeg har købt en del Magic-kort fra Schweiz uden problemer. Hele UK-delen er/bliver det kaotiske tror jeg.
Home is where the hardware is..
ElgenElgenSkrevet 30/04-19 13:58 
Dunwich>
Til sidst ender det jo med, at man fandme ikke kan købe noget i UK længere, fordi man som kunde ingen anelse har om, hvor og hvilket warehouse Amazon sender fra. Man kan jo ikke vælge, at de IKKE sender fra Schweiz feks.

Når/hvis Brexit går igennem, vil det alligevel ikke gøre nogen forskel om det sendes fra UK eller Schweiz };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/04-19 18:42 
Jeg mener Schweiz er med i vores told-union, så er du sikker på det?
Home is where the hardware is..
silverstarsilverstarSkrevet 01/05-19 00:17 
Jeg har også købt sager fra Schweiz og fået dummebøder fra PostNord (samme gælder for Norge). Det er rigtigt at der eksisterer en særaftale mell EU og disse lande, men så vidt jeg kan se slipper man kun for told, ikke moms og PostNords fortoldingsgebyr.

Udklip:
"EU har gensidige toldaftaler med lande og områder der står uden for EU, såsom Norge, Grønland, Island, Schweiz, Liechtenstein og Tyrkiet. En gensidig aftale betyder i dette tilfælde, at tolden er nedsat begge veje."

og:
"Selv om toldsatsen er nul, skal varen stadig toldbehandles, hvis varens pris er over minimumsgrænsen. De gældende grænseværdier kan findes på Skat's hjemmeside. Varen er stadig momspligtig og afregning af momsen sker via Skat's elektroniske toldsystem. Desuden kan der være tale om andre afgifter, fx registreringsafgift (motorkøretøjer) eller punktafgift (fx øl og vin)."

Kilde wikipedia
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DunwichDunwichSkrevet 18/05-19 08:56, rettet 18/05-19 09:44 
En enlig svale var det ikke:

https://forum.recordere.dk/advarsel-ved-kb-hos-amazon_topic158277.html

http://dahf.dk/viewtopic.php?f=10&t=46903&start=15
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig