X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy XII: The Zodiac Age (ps4 remake)


Svar
dRxLdRxLSkrevet 15/11-18 11:45, rettet 15/11-18 11:46 
Jeg lånte det på biblioteket for nogle uger siden og blev lidt for grebet af det (det var jo meningen at jeg skulle lave voksenting også).

Sjovt at da jeg søgte på spillet herinde, kunne jeg se at havde været interesseret i de nye koncepter inden det udkom, men kom altså først rigtig til at prøve det nu, og det er måske meget godt =)
( link: http://www.playright.dk/forum/emne/10660-final-fantasy-xii#top )

Jeg bemærkede også at nogle *host*RJK*host* store FF fans ikke var helt tilfredse. Jeg er imidlertid rigtig glad for det.
(se her: http://www.playright.dk/forum/emne/25760-dom-over-ffxii#top )

Jeg kan godt se at Zodiac job systemet må være en forbedring i fhld til det simplere jobsystem RJK beskrev i sin dom over spillet.

Dog kan jeg slet ikke jeg kan ikke genkende at magi skulle være blevet værdiløs ifhldt. fysiske angreb. I Zodiac Age har man, så vidt jeg har forstået, mulighed for at købe alle gambits til en rimelig penge fra begyndelsen, så jeg kan indstille mine kastere til kun at angribe fjender der er følsomme overfor bestemte elementer/typer angreb og ellers være heal bots. Derudover styrer jeg hvordan de buffer og debuffer. Dette fungerer rigtig godt for mig og er sjovt at spille (især på 4x hastighed i områder med overvejende popcorn fjender).

Mht. jobsystemet har jeg valgt at lade mine 6 spilbare figurer dække alle 12 zodiacs så jeg ikke har gentagelser (ved ikke om man kan?) og det betyder at jeg har nogle figurerer der føles meget distinkte, og hvor jeg bliver nødt til at skifte ind og ud efter hvad situationen kræver.

Mht. historien vil jeg selvfølgelig gerne have mere politik og endnu mindre melodrama, men det er til at holde ud ;)

Jeg må også sige at jeg synes at de har fået meget grafik ud af de oprindelige assets på en PS4. Nogle af karakter-figurerne er efter sigende opdaterede, men de oprindelige teksturer bruges med noget filtering og bump-layers bruges til at få dem til at se væsentligt bedre og detaljerede ud:

Digital Foundry har lavet en video om det:
https://www.youtube.com/watch?v=BCZ2OGOBdLQ&feature=youtu.be&t=404

Jeg er også vild med at PS4 Pro, på OS niveau, har en feature hvor 4K indhold vises som 2X2 supersamplet 1080p. I det her spil bliver det til polygonkanter man kan skære sig på.

Er der mon nogen af jer andre der først blev skuffet over den oprindelige udgivelse til PS2 men som har fået et bedre samlet indtryk af spillet efter at have spillet Zodiac Age igennem?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 15/11-18 12:13 
Jeg bemærkede også at nogle *host*RJK*host* store FF fans ikke var helt tilfredse. Jeg er imidlertid rigtig glad for det.

FF12 og 13 er de to eneste spil i serien jeg aldrig har spillet færdigt.
Jeg tror på at FF12 er godt, men det er også ufatteligt tørt, og jeg synes det er svært at trække sig igennem det. Det er nok det tidspunkt hvor jeg officielt faldt af på Final Fantasy-serien.

Jeg har købt Zodiac Age for at give spillet et nyt forsøg, men jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til at tage kampen op. Har allerede haft alt for mange JRPG'er på mit bord i år (for første gang i ret lang tid egentlig)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig