X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS Vita er awesome-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 13/11-17 21:06 
Den dukker op igen og igen herhjemme som trolden i æsken. Måske en af de mest misforståede og undervurderede handheld konsoller: PS Vita. Selv efter et par års forbrug, og i perioder så lange pauser at datoen måtte indstilles når jeg tændte den igen, så brænder Vitaen stadig herhjemme som en perfekt slow burner indenfor sin egen niche.

Nintendo Switch "opdagede" behovet for... Se hele indlægget
The medium is the message.
82 emne(r).
1 2 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 13/11-17 21:06 
Den dukker op igen og igen herhjemme som trolden i æsken. Måske en af de mest misforståede og undervurderede handheld konsoller: PS Vita. Selv efter et par års forbrug, og i perioder så lange pauser at datoen måtte indstilles når jeg tændte den igen, så brænder Vitaen stadig herhjemme som en perfekt slow burner indenfor sin egen niche.

Nintendo Switch "opdagede" behovet for at kunne veksle sømløst mellem stationær og mobil gaming, men forinden havde Vita fat i samme fordel med de fåtallige cross-buy titler som syncede progressionen mellem PS4 og Vita. Ærgerligt at Sony ikke var lidt mere skarpe og udnyttede potentialet da muligheden var der. (Day of the Tentacle, Sky Force Anniversary).

Imens har PS Vita boltret sig indenfor et marked af særegene og eksklusive JAP titler, så som RPG og Rhythm. I stedet for at sigte bredt og lave mobile versioner af de store AAA UbiSoft spil, sigtede den smalt men loyalt og udviklede en linje af PS Vita only spil der oser af unik coolness.

Og så bruger den enten download eller cartidges. Cartridges er cool.

Min PSP ruster, men PS Vita ånder stadig. Selvom der ikke bliver spillet intenst på den, og selvom de store AAA titler forbigår den, så spå jeg en uventet lang levetid for Sonys misforståede perle.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 13/11-17 21:13 
og i perioder så lange pauser at datoen måtte indstilles når jeg tændte den igen

Dvs. mere end tre timer? :O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 13/11-17 21:17, rettet 14/11-17 12:23 
Ved ikke hvor længe, men ja - den har virkelig en mærkelig evne til at glemme alt hvis man ikke tænder den ofte nok. :D Til gengæld er dens sleep mode pænt awesome. Eller dvs. hvor hurtigt den vågner igen.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 13/11-17 21:19, rettet 13/11-17 21:20 
Ja, jeg synes den sluger ufatteligt meget strøm selv når den er helt slukket. Og så skal man gerne have sat den til opladeren i timevis før den overhovedet tillader at man tænder den igen. Tror altid at min er gået i stykker når jeg hiver fat i den igen. :P

Men enig i at det er en fantastisk maskine, så det er dejligt at den har fået life support via sjove japanske budgetudgivelser og indie-titler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-17 21:58 
Sådan er min slet ikke. Den kan ligge i månedsvis slukket, og så stadig have strøm på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 13/11-17 22:58 
Har ikke oplevet omtalte strømproblemer på min, ud over at den skal tilsluttes i nogle minutter (hvis den er gået helt død), inden den kan startes.

Jeg bruger også min en hel del i perioder og synes det er en fantastisk maskine!
Spiller nu: Animal Soccer World
millenniummillenniumSkrevet 14/11-17 09:03 
Synes egentlig at både 3DS og NDS suger mere strøm i sleep mode end Vita, men jeg har ikke ligefrem taget tid på det.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 14/11-17 09:12, rettet 14/11-17 09:13 
Min Vita sluger mere strøm når den er slukket end min 3DS gør når den er klappet sammen. :P
Sidstnævnte kan nemt ligge i et par uger eller mere uden at den røde lampe begynder at lyse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-17 09:17 
Sumez dit elektronik er underligt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 14/11-17 09:23 
Total elektronisk twilight zone :D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 14/11-17 09:24 
Nej, det er bare Sony :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
vyssenvyssenSkrevet 14/11-17 21:55 
Hvad er værd at spille? Min har sovet i skabet længe synes jeg.
JmogJmogSkrevet 14/11-17 23:47 
millennium>
Synes egentlig at både 3DS og NDS suger mere strøm i sleep mode end Vita, men jeg har ikke ligefrem taget tid på det.

Det er hundrede procent rigtigt. Sumez oplevelser er en undtagelse. Den generelle tendens blandt ejere af de tre maskiner er det samme som dig (og mig også for den sags skyld). Min 3DS kan måske klare en uge i sleep inden batteriet løber tør. Vita holder snildt en måned.
millenniummillenniumSkrevet 15/11-17 08:48 
vyssen>
Hvad er værd at spille? Min har sovet i skabet længe synes jeg.

Har du PS+ abonnement? Der er ofte nogle gode gratis PS4/Vita download-spil. F.eks. har der været Super Meat Boy, Day of the Tentacle, Type:Rider. Der er også Fez og Hotline Miami. Gode spil til quick games.

Ellers kan man dykke ned i det store udvalg af Jap titler, hvis man har smag for det. Også Dragon's Crown.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 15/11-17 16:24, rettet 15/11-17 18:14 
Zen Pinball er lidt af en perle til PS Vita. I modsætning til konkurrenten The Pinball Arcade, så er Vita versionen ikke en grafisk kraftigt nedbarberet udgave af PS4 spillet. Det ser hammergodt ud, kører 60fps og man føler ikke man er gået på kompromis. Oveni det, så er Pinball et af de typer spil, hvor det mindste controllerlag virkeligt kan mærkes. Det betyder at Vita mærkbart faktisk er den mest responsive måde at spille pinball-spil på.

Og så er Pinball med sine korte, koncentrerede gameplay sessions også bare utroligt velegnet til håndholdt gaming.
millenniummillenniumSkrevet 15/11-17 20:34 
Enig. Jeg har Star Wars pinball, har haft det i lang tid og spiller det stadig. Det er også en PS3/PSVita cross buy titel.

Det var egentlig en fryd at forbinde sin Vita til PSN kontoen, kigge i download-listen og opdage hvor mange titler som bare ventede på en plads i hukommelseskortet.

Dog synes jeg ikke Uncharted og Gravity Rush er gode Vita spil. Det er fede spil men absolut ikke egnet til den lille skærm grundet den svækkede immersive oplevelse.
The medium is the message.
vyssenvyssenSkrevet 15/11-17 21:20 
Jeg voldspillede Super Meat Boy. Enig i at det er et must. Rogue legacy holdt også. Jeg ville egentlig bare lure om der for alvor var kommet noget nyt og spændende. Måske jeg skulle tjekke noget af alt det japanske ud... Pinball genren har jeg aldrig tjekket på konsol. Måske det var umagen værd. Til de af jer som aldrig fik spillet Patapon på psp, så bør i klart få det spillet på Vita.
BeanoBeanoSkrevet 15/11-17 21:32 
TxK er et af de bedste spil på maskinen imo :D
FancyPantsFancyPantsSkrevet 15/11-17 21:44 
Jeg har egentlig ofte overvejet, om jeg skulle finde mig en Vita.

Vil man kunne spille PS3/PSP crossplay titler på en Vita, eller kræver det at jeg så også smider penge efter en PSP?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 15/11-17 22:12 
Findes der cross-play PSP titler?
millenniummillenniumSkrevet 15/11-17 23:07, rettet 15/11-17 23:07 
Der findes i hvert fald en serie af “PSP Essentials” til Vita, herunder Patapon.

Pa-ta-pa-ta-pa-ta-pon... :P

Koster dog 59kr.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 15/11-17 23:44 
Beano>
Findes der cross-play PSP titler?

Mindes at Final Fantasy 7 stod som PS3/PSP, da jeg i tidernes morgen købte det på PSN.
Det er muligt, at jeg husker forkert :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 15/11-17 23:54 
Ja, jeg mener da at samtlige PS1-titler på PSN var/er PS3/PSP "cross-buy"? Og vist også nogle af de der "PS Minis" de udgav i starten af maskinens livstid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/11-17 00:42 
^ nemlig :)

Og så er mit spørgsmål, om de vil kunne afvikles på en Vita.
Det vil i hvert fald give mig yderligere grund til, at få fundet en pæn Vita imens de stadig kan findes.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 16/11-17 07:29 
Sumez>
Ja, jeg mener da at samtlige PS1-titler på PSN var/er PS3/PSP "cross-buy"? Og vist også nogle af de der "PS Minis" de udgav i starten af maskinens livstid.

Han skrev cross-play, cross-buy er noget andet ;)
JmogJmogSkrevet 16/11-17 07:50 
FancyPants>
^ nemlig :)

Og så er mit spørgsmål, om de vil kunne afvikles på en Vita.
Det vil i hvert fald give mig yderligere grund til, at få fundet en pæn Vita imens de stadig kan findes.

Minis og PS1-spillene virker fint på Vita.
millenniummillenniumSkrevet 16/11-17 08:46 
Den eneste grænse er pengepungen. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 16/11-17 09:12 
Beano>
Han skrev cross-play, cross-buy er noget andet ;)

Okay, Sony's uintuitive udtryk at ret svære at finde ud af. Jeg er ikke helt sikker på hvad forskellen er, eller hvorvidt den virkelig har nogen betydning. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/11-17 09:21, rettet 16/11-17 09:22 
Det er forskellige koncepter, så det har naturligvis betydning ;)

Cross-PLAY gør man man spille imod/med andre spillere på tværs af platforme
Cross-BUY gør at man får spillet til flere platforme når man køber det til een platform.
Cross-SAVE gør man kan dele spillets save data på tværs af platforme via deres sky.

Cross-Buy og Cross-Save er det mest udbredte på PS3, PS4 og PSVita.
slk486slk486Skrevet 16/11-17 09:24 
Man kunne næsten argumentere for at betydningen lå i ORDET ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 16/11-17 09:29, rettet 16/11-17 09:39 
Ok, min reaktion var nu også på FancyPants' besked. Jeg er ikke helt sikker på hvordan det giver mening at spille Final Fantasy 7 mod folk på andre platforme.
Så er det vel heller ikke forkert at alle PS1-titlerne er crossbuy, eller?


Anyway, så mener jeg at PSP-udgaven af Monster Hunter 3rd kunne spilles sammen med folk der kører PS3-udgaven, hvis det besvarer dit spørgsmål.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/11-17 09:33 
Ja alle PS1 titler er cross-buy over PS3/PSP/Vita hvis de er supporteret - men ved ikke om det var hvad han mente? :D
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/11-17 11:11 
Jeg har muligvis været lidt uld-i-mund, så. Det beklager jeg! :o

Jmog fik vist svaret på den. :)

@Beano
Jeps. Det var lige præcis hvorvidt de spil der står til at være PS3/PSP inde på PS Store, også vil kunne afvikles på en Vita.

Brugte FF7 som eksempel, fordi det er et af de spil jeg sådan lige kan huske at jeg ejer på PSN. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 16/11-17 11:17 
Ok så er jeg med :D

Du kan se på PSN store hvilke platforme spillene kan spilles på... FF7 (PS1 Classic) står til PS3, PSP og PS Vita, og du skal ikke betale igen for at spille det på PS Vita hvis du købte det til din PS3/PSP ;)
https://store.playstation.com/en-dk/product/EP0082-NPEF00069_00-GFINALFANT000001
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/11-17 11:21 
Fornemt!

Jeg siger tak... Så må jeg se hvornår jeg får kigget efter en Vita.
Der var lige en fjols i en Ford Transit ladvogn her i morges, der syntes at min tid og energi hellere skal bruges på at få arrangeret udskiftning af fronten på min bil. :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 16/11-17 14:11 
Det kan kraftigt anbefales, at downloade spillene på PS3 og så overføre til Vita. Vitas downloadhastighed er absurd dårlig.
millenniummillenniumSkrevet 17/11-17 23:38 
Købt: LBP Marvel Super Heroes Edition, fundet brugt i Gamestop for 79kr. Det er et godt tidspunkt at samle Vita-spil for lommepengene.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 18/11-17 10:38 
Er Marvel indholdet en DLC kode eller på kortet? Uanset er det et rigtigt fint spil :D
--Skrevet 18/11-17 12:02 
Det er på kortet. Marvel udgaven har desuden andet cover og label på selve kortet, end den normale udgave.
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 18/11-17 12:11 
Fedt ;)
SumezSumezSkrevet 23/11-17 13:27, rettet 23/11-17 13:27 
Det er for vildt hvordan Vita bliver ved med at blive understøttet på de særeste måder.

Romancing SaGa 2 kom, uden de store fanfarer, på engelsk til mobiltelefoner sidste år, efter kun 23 års ventetid. Nu kommer der så åbenbart også en engelsksproget udgave til Vita'en inden årets udgang:
https://gematsu.com/2017/11/romancing-saga-2-ps-vita-consoles-launches-december-west
Der går vist rygter om en udgave af 3'eren også.

I mellemtiden er Seiken Densetsu 3 eller Live-A-Live endnu ikke officielt oversat. Square Enix's prioriteringer vil for altid være besynderlige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/11-17 13:33 
Ej, hvor cool! :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 23/11-17 22:29 
Jeg fik Velocity EX: Critical Mass Edition ind af døren. (Ved godt at det på et tidspunkt var gratis for PS+, men fysisk udgave er superior).

Kan godt lide konceptet og fungerer eminent til PS Vita platformen. Der skal helt klart samles nogle Vita perler i 2018.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 05/12-17 09:31 
Hvis man søger efter "PS Vita hidden gems" kommer der rigeligt med titler, så min jævne interesse for Rhythm games fik mig til at bestille Superbeat Xonic. Cool spil med lækker japansk popkultur.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 07/12-17 22:25 
Ja, det er et super godt spil :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 08/12-17 07:16 
Overraskende godt. Er blevet lidt hooked. Nemt lige at tage en runde med de korte, energiske numre.
Passer perfekt til Vita formatet, pga skærmens placering ift knapper. Eneste “problem” er at det er kun tommelfinger-styret. Mine tommelfingre har ikke lige så god musikalsk timing som pegefingrene. :D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 08/12-17 10:37 
They will be :D
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 08/12-17 15:32 
Sumez>
Romancing SaGa 2 kom, uden de store fanfarer, på engelsk til mobiltelefoner sidste år, efter kun 23 års ventetid. Nu kommer der så åbenbart også en engelsksproget udgave til Vita'en inden årets udgang:
https://gematsu.com/2017/11/romancing-saga-2-ps-vita-consoles-launches-december-west

Med “other consoles” menes PS4/PC/Switch/XO. Udkommer næste uge:

https://www.resetera.com/threads/romancing-saga-2-remaster-out-worldwide-on-dec-15-for-ps4-switch-win10-steam-xb-vita.10169/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 09/12-17 16:52 
Faktisk lidt irriterende at mange af de gode Vita spil har været solgt i Limited Run. Især hvis man som mig godt kan lide de fysiske udgaver. Der er et par perler som kun kan findes på GreedBay
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 09/12-17 17:02 
Hvorfor ikke købe dem direkte fra Limited Run når de sættes til salg? Deres priser plejer at være rimelig fair hvis man undgår limited udgaver.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
82 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig