X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

lmporterfaringer?


Svar
ResizeResizeSkrevet 10/11-17 18:10, rettet 11/11-17 01:00 
Efter at jeg ca. 8 år tilbage brændte nallerne mht. US / JP køb, hvor PEST DK nakkede 2 af 3 små pakker for derved, at kræve løsesummer, er mine følehorn på vej ud igen. Mit spørgsmål er om i folks har nogle tips til forsendelsesmetoder som ikke vækker blodhunden i posten ??

Pakkerne indholdte kun gamle spil, hvor man endda kunne læse deres årstal (1981 -86). Post DK
mente dog, at det drejede sig om helt nye udgivelser, så min klage blev skudt i sænk !!
Er det kun mig der har brændt nallerne ???
QQSkrevet 10/11-17 19:33, rettet 10/11-17 19:34 
Inden du får sagt alt for meget grimt om Postvæsenet, vil jeg blot minde om, at skattelovgivningen ikke skelner mellem brugte og nye varer. Du skal betale told uanset. Jeg kan godt synge med på sangen om Post Danmarks latterlige gebyr for opkrævningen, men tolden skal du altså betale. Så kan man være heldig at slippe igennem uset, men jeg går ikke ud fra, at du spørger om hjælp til at snyde i SKAT.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
ResizeResizeSkrevet 10/11-17 23:45, rettet 11/11-17 01:00 
Nope - ingen snydetips !!!!
Spørgsmålet handler om. hvorvidt der er andre gængse måder pakker evt. kan sendes på (måske som gave), så det
kan gå igennem uden problemer med ekstra gebyr osv. ?


PS: Mit indlæg var nok virker lidt harsk i det, men fik flashback :/
WehnerWehnerSkrevet 11/11-17 01:20 
Du kan købe for under DKK 80,- ad gangen. Så er det under bagatelgrænsen.

Hos visse sælgere på eBay kan man nu ordne told/moms ved køb, så man slipper for PostNords dummebøde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/11-17 01:21 
Q>
Jeg kan godt synge med på sangen om Post Danmarks latterlige gebyr for opkrævningen

Min største bøf med det gebyr er sgu godt nok, at man på ingen måde selv kan vælge om man vil betale det eller ej.

Jeg aner ikke hvordan FedEx kører tingene i dag, men da jeg for ~10 års tid siden fik en stor pakke sendt med luftpost fra USA, kontaktede FedEx mig, og gav mig valget mellem at klare fortoldning selv, eller betale dem for det.
Kan ikke huske det præcise beløb de opkrævede, men det var væsentligt lavere end hvad PostDanmark/PostNord tager sig betalt for samme opgave.... Og det endda efter at pakken havde rejst små 4500 kilometer på kun tre dage.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 11/11-17 09:28 
Resize>
Nope - ingen snydetips !!!!
Spørgsmålet handler om. hvorvidt der er andre gængse måder pakker evt. kan sendes på (måske som gave), så det
kan gå igennem uden problemer med ekstra gebyr osv. ?

:D?
Spiller nu: Animal Soccer World
ResizeResizeSkrevet 11/11-17 10:26, rettet 11/11-17 10:29 
m1chelsen>
:D?

Ser at folk herinde importere fra JP/US, og tænkte at det måtte blive alt for dyrt. Så måske var der forhandlere som
sendte fra fks.EU eller andre lovlige metoder, der gjorde det hele billigere :D
--Skrevet 11/11-17 10:38, rettet 11/11-17 10:50 
Jeg fandt det blot morsomt, at du skriver "ingen snydetips" og omtaler at sende "som gave" umiddelbart efter hinanden :P

Men spændende debat, som formentlig kan føre til dialog vedr. dilemmaer, hvor den enkeltes moral og "retsfølelse" bliver holdt op imod lovgivning, lidt i stil med når man drøfter emner som emulering af retrospil, DR Licens, at gå over for rødt lys, når der ingen andre er i nærheden, osv.
Spiller nu: Animal Soccer World
ResizeResizeSkrevet 11/11-17 10:52, rettet 11/11-17 11:07 
Hehe - k :D

Det kommer af, at jeg mener at havde hørt om, at man på lovligt vis kunne sende ting som gaver, og derved slippe for en del bøvl/gebyr. Nok mig der husker forkert !!!!!!
JmogJmogSkrevet 11/11-17 11:11 
Lovlig og lovlig. Du vil ikke blive retsforfulgt for det, men du beder jo reelt afsender om at lyve. Det ville være det samme, hvis du bad dem angive en falsk værdi.
slk486slk486Skrevet 11/11-17 11:18 
Det er blevet mere udbredt at forskellige internationale butikker og services tilbyder forhåndsbetaling, hvor man så *kun* skal betale moms og evt. told. Personlig forsøger jeg at finde en, der tilbyder det, hvis jeg skal importere noget.
j/k
WonderboyWonderboySkrevet 11/11-17 11:58, rettet 11/11-17 12:00 
Der er jo denne man kan bruge.
Har ikke prøvet det selv så kender ikke så meget til det.

Link...
I love monster land
ResizeResizeSkrevet 11/11-17 21:33, rettet 11/11-17 21:34 
Lovlig og lovlig. Du vil ikke blive retsforfulgt for det, men du beder jo reelt afsender om at lyve. Det ville være det samme, hvis du bad dem angive en falsk værdi.

Nu bliver der jo ikke snakket om at fuske med regneskaber eller få sendt en Ford Mustang som postkort.
Det handler om udgået produkter i meget små mængder som ikke er konkurrenceforvridende eftersom de
ikke er at finde i handel mere.!!

Produkter som stadigvæk er aktive på markedet, er dog et helt andet emne. Men ja - kan være en gråzone :-)
WonderboyWonderboySkrevet 11/11-17 21:41 
Tror desværre at der er lige meget om det er brugt eller nyt eller gammelt eller nyt eller udgået, de tager importafgift og told på det hele, og DKK 80,- ad gangen. Så er det under bagatelgrænsen er jo incl fragt.
I love monster land
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/11-17 22:05 
Det er så PostNord der står for at være grådige på den front. :)

Sakset fra Skat.dk:
Moms: Du skal betale dansk moms, hvis du køber varer for mere end 80 kr. før fragt. Momsen beregnes af både varens pris, fragten og tolden. Du skal altid betale moms af spiritus, vin, øl, tobaksvarer (fx cigaretter), parfume og eau de toilette, uanset hvor meget du køber.

Told: Du skal betale told, hvis du køber varer for mere end 1.150 kr. før fragt. Tolden beregnes af både varens pris og fragten. Du skal altid betale told af spiritus, vin, øl, tobaksvarer (fx cigaretter), parfume og eau de toilette, uanset hvor meget du køber.

Særlige afgifter (punktafgifter): Du skal betale særlige afgifter af blandt andet spiritus, vin, øl, tobaksvarer (fx cigaretter), slik, dæk, engangsservice og mineralolier.

Gebyr: Transportøren vil ofte opkræve gebyr i forbindelse med toldbehandlingen. SKAT har ikke noget med dette gebyr at gøre.

Men PostNord er jo selvfølgelig så snu, at de baserer det på varens pris inkl. fragt, også når der reelt skal betales 0 kroner i moms, fordi varens pris før fragt er under 80 kroner, men render over 80 når den lægges oveni.
... Og voila, så koster en vare pludselig over det dobbelte, fordi PostNord må følge egne retningslinjer <3

"Dummebøde", som Wehner kaldte det, er et meget passende udtryk.



SKAT har også en fin beregner, hvis man skulle være i tvivl om hvad det bør koste at hente en vare hjem fra et ikke-EU land:
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2234815
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig