X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Netflixmaskine-anbefaling


Svar
JmogJmogSkrevet 18/08-17 23:28 
Hej allesammen

Jeg skal have fundet et device som er så brugervenligt som muligt til at afspille Netflix på mine bedsteforældres TV. Kravene er at det skal være lille, køre over wifi, have ultrabrugervenligt interface og så må fjernbetjeningen gerne være nem at bruge.

Min første tanke var det jeg selv bruger - en Apple TV 4. Jeg tror dog at touch fjernbetjeningen vil være et stort problem. Knapper er en nødvendighed. En Apple TV 3 ville være bedre, men dens fjernbetjening og måden man trykker på knapperne kunne også godt blive et problem.

Hvordan er usability på Chromecast stick og er fjernbetjeningen nem at bruge? Andet anbefalelsesværdigt? Jo flere funktioner jo værre. Det skal være så simpelt, låst og begrænset som muligt. Og stabilt.
KTCKTCSkrevet 19/08-17 01:21, rettet 19/08-17 01:23 
Chromecast kan ikke benyttes via en traditionel fjernbetjening. Man skal finde det man vil se på en side eller app, og så caste det til Chromecast.
Der er HDMI-CEC, hvilket giver mulighed for at sætte på pause, og ikke så meget andet, så man kommer nok ikke uden om touch eller computer, når man skal se Netflix på en Chromecast.

Vi bruger Chromecast hele tiden, men vi har både mobiler og tablets, som vi ikke har noget problem med at bruge til at betjene den.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/08-17 03:53 
Chromecast er fantastisk. Man sætter sig ud over det dér med at have en ekstra device hvor man skal downloade og opdatere apps løbene eller fumle rundt med en fjernbetjening. Du moser den bare i en HDMI port og så gør du ellers alt fra telefonen, hvad enten det handler om at caste Netflix, Youtube, Spotify, Viaplay, HBO, DR, Plex eller andet... Det hele styres via de individuelle apps fra telefonen.
NaieraNaieraSkrevet 19/08-17 04:03 
Chromecast er noget hø. Casting/AirPlaying er principielt mega irriterende at rode med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 19/08-17 06:50, rettet 19/08-17 07:33 
@Jmog: Man kan sagtens anvende en alm. IR Apple remote med ATV4 så man slipper for den skrækkelige touch remote. Nogle medie apps er dog ret buggy på ATV4, bl.a. HBO og DR, men Netflix er ok.
SHIELD tv kører bedre, hurtigt og stabilt men ATV4's hovedskærm er renere og mindre der kan forvirre. Netflix fungerer ens med ATV4 når det først er startet.

EDIT: Hvis de har 4K tv, eller planer om det, understøtter SHIELD tv det allerede. Ellers vent på ATV5.
ElgenElgenSkrevet 19/08-17 07:54, rettet 19/08-17 07:57 
Vi bruger en Wii (den originale)
- billig (brugt)
- nem at betjene (bogstavelig talt point and click)
- lille
- wifi
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 19/08-17 08:18 
og... SD :)
ElgenElgenSkrevet 19/08-17 08:26, rettet 19/08-17 08:29 
Sorry, jeg missede åbenbart kravet om HD i det oprindelige oplæg... næ hov det står der jo faktisk slet ikke...

Jeg tænke at da der nu specifikt blev skrevet bedsteforældre, kunne de være at de delte min kærlighed for rigtige fjernsyn frem for disse grimme, nymodens flade tingester... };-P

EDIT: Jeg bruger RGB-SCART på et CRT og det giver et überlækkert billede };-P

EDIT^2: Stranger Things bør ikke ses på andet end CRT, og der en ny sæson på vej };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 19/08-17 08:29 
Nej men HD-krav tager jeg som en selvfølgelighed i 2017 ;)
ElgenElgenSkrevet 19/08-17 08:46, rettet 19/08-17 08:50 
Og jeg har i mange år taget SCART-stik på tv'er og ting man sætter til tv'er og jack-stik på mobiltelefoner som en selvfølge. Men det ser ud til at tiden er ved at løbe fra mig... PIS!

Jeg ville så virkelig gerne have en ChromeCarsten, men det er jo ikke rigtig muligt for mig at bruge den }:-/

EDIT: Er der egentlig mulighed for (RGB-) SCART på et ÆbleTV?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 19/08-17 08:55 
Ikke direkte, den har kun HDMI ud.
ElgenElgenSkrevet 19/08-17 09:00 
PIS! }:-/
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/08-17 11:30, rettet 19/08-17 11:34 
Altså, man kan altid købe en HDMI til Composite switch og smide en Chromecast i. Der er ingen indstillinger som kan vise andet end widescreen i den... men så kan man bruge sit CRT som en TV pejs til Jul, som jeg f.eks. gjorde. Der er ganske udmærkede 10-timers pejse videoer på YouTube man kan Karstne til den :)

Netflixmaskine-anbefaling
JmogJmogSkrevet 19/08-17 14:13 
Ah, jeg troede Chromecast også kunne have apps på. Casting er udelukket, da de ikke har smartphones. Selv hvis de havde ville det stadig være udelukket.

Hmm, ATV 3 er måske stadig bedste bud.
BeanoBeanoSkrevet 19/08-17 14:26, rettet 19/08-17 14:27 
Chromecast Ultra dimsen kan vist godt have apps...

https://www.google.com/intl/da_dk/chromecast/tv/#?discover%23products

Selv har jeg ikke prøvet det, kun Shield TV som også fungerer som en fortræffelig Chromecast enhed.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/08-17 14:41 
Naiera>
Chromecast er noget hø. Casting/AirPlaying er principielt mega irriterende at rode med.

Hvilke problemer har du haft med det? Det har lidt den Apple ting hvor det kræver meget specifikke apps, men til gengæld virker det bare.
BeanoBeanoSkrevet 19/08-17 14:45 
Jeg har også kun gode ting at sige om Chromecast ift. AirPlay - meget mere stabilt og konceptet med at modtageren overtager streamet, fungerer max.
JmogJmogSkrevet 19/08-17 14:58 
Beano>
Chromecast Ultra dimsen kan vist godt have apps...

https://www.google.com/intl/da_dk/chromecast/tv/#?discover%23products

Selv har jeg ikke prøvet det, kun Shield TV som også fungerer som en fortræffelig Chromecast enhed.

Hmm, der skal du stadig bruge smartdevice som fjernbetjening.
BeanoBeanoSkrevet 19/08-17 15:08 
Hvis det fungerer som Shield Netflix, så spiller det godt. Man kan f.eks. kontrollere afspilning og browse Netflix fra f.eks. iPad mens det afspilles på tv'et, selv om filmen ikke er startet via Chromecast.
JmogJmogSkrevet 19/08-17 15:12, rettet 19/08-17 15:13 
De har meget svært ved at styre touch (87 år gamle) og hvis de skal smide 1500 efter Shield plus et par tusind for en tablet, så kunne de lige så godt købe nyt TV. Alene det at skulle huske at bruge en cast-knap i appen er dealbreaker.
BeanoBeanoSkrevet 19/08-17 15:19, rettet 19/08-17 15:20 
Helt enig, det var også bare for at nævne mulighederne ifm. Netflix og Chromecast ;)

Jeg har selv nogle gamle teknologi-uvante nisser som forældre, og jo simplere, jo bedre. Er man ligeglad med Apple's gamle UI, er den gamle ATV3 et rigtigt god bud da den er simpel til Netflix og bare virker. Kan sikkert findes billigt. Jeg gav min gamle ATV3 til min søster, og hun er kisteglad for den til Netflix.
dchangdchangSkrevet 19/08-17 15:50 
Amazon Fire Tv Stick, super smart og med en lækker fjernbetjening til. Kræver bare at man køber den i Tyskland eller England. Til gengæld koster den kun 300 kr.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 19/08-17 15:58 
Jeg ville egentlig have anbefalet et Roku stick, men de er sgu lidt for sløve i optrækket. Hvis man kan få fat i sådan en ildpind der, så tror jeg vi er noget tættere på målet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 19/08-17 16:01 
Fire TV Stick sælges for helt ned til omkring 120,- på eBay, selvfølgelig fra Kina. Er det hælervarer, kopier, eller hvad? :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 19/08-17 16:07 
Fire stick, den havde jeg helt glemt eksisterede. Godt bud! Den kigger jeg lige på.
JmogJmogSkrevet 19/08-17 16:19 
dchang>
Amazon Fire Tv Stick, super smart og med en lækker fjernbetjening til. Kræver bare at man køber den i Tyskland eller England. Til gengæld koster den kun 300 kr.

Amazon vil dælme ikke sende den til Danmark. Det var dog tåbeligt. Gad vide hvorfor.
NaieraNaieraSkrevet 19/08-17 16:22 
Fordi den understøttes ikke officielt i Danmark. Ligesom alt deres andet Fire-halløj. Man må have fat i nogen der kan bestille for en, eller prøve en af de billige kinesere på eBay ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/08-17 17:23 
Jeg vil også stemme for Amazon Fire TV, om end på grund af Gary Busey reklamerne :D

https://youtu.be/OE4MrFx2XCs
JmogJmogSkrevet 19/08-17 18:09 
Naiera>
Fordi den understøttes ikke officielt i Danmark. Ligesom alt deres andet Fire-halløj. Man må have fat i nogen der kan bestille for en, eller prøve en af de billige kinesere på eBay ;)

Man undrer sig bare, for så længe de ikke siger man kan få danske streamingtjenester på den, så burde alt være godt. Netflix og Amazon Video er jo begge tilgængelige her.
dchangdchangSkrevet 25/08-17 11:00 
Danske streamingtjenester kører uden problemer, dansk sprog går man selvfølgelig glip af. Men ja åndssvagt at de ikke sender til Danmark, da jeg var i Berlin sidst gik jeg bare i Saturn og hev et par stykker fra hylden.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 04/09-17 13:23 
Unblock Us blokerer igen for Netflix, så jeg har bestilt sådan en ildpind, som jeg vil bruge hovedsageligt som Hulu-afspiller. Man kan dog også side-loade VPN, så det kan være, at den kan blive brugt til mange andre, sjove ting.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 04/09-17 15:23 
Hvor har du bestilt den henne?
NaieraNaieraSkrevet 04/09-17 15:29 
Igennem en kammerat i USA. Jeg kan sagtens bede ham bestille en mere; han skal alligevel sende mig noget Kickstarter senere på måneden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 04/09-17 18:48 
Tak for tilbuddet, men det var blot nysgerrighed. Mit næste skridt er at finde en aften, hvor jeg tager forbi dem med min egen ATV 4 og tester, om de kan finde ud af fjernbetjeningen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig