X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNES Classic fra Nintendo


Svar
WehnerWehnerSkrevet 26/06-17 18:37 
Så blev den annonceret . og Star Fox 2 er med.

The Super Nintendo Entertainment System: Super NES Classic Edition has the same look and feel of the original system – only smaller – and comes pre-loaded with 21 incredible games:

Contra III: The Alien Wars™
Donkey Kong Country™
EarthBound™
Final Fantasy III
F-ZERO™
Kirby™ S... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
397 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-17 18:01, rettet 29/09-17 18:03 
Sumez>
Konsolkongen>
Fuck Wall jumping i Super Metroid >_<

Det er ikke meningen at wall jumping skal være intuitivt. Det er en skjult evne, og når man kan det, kan tage virkelig mange genveje i spillet, og springe flere bosser og hele områder over. Den gode nyhed er er så snart man gennemskuer tricket, så er det faktisk virkelig nemt at gøre konsekvent.

Konsolkongen>
Fuck quick sand også :p

Husker godt at kontrollen var dårlig, men hold da op noget frustrerende pis :O

Det er nok et af spillets svageste sider IMO. Hvis man havner i et område med vand eller kviksand inden man finder gravity suit (som er virkelig godt gemt), kan man blive virkelig irriteret på at prøve at navigere i de områder. Heldigvis behøver man ikke at spille tid i nogen af de former for terræn inden man får den.

Problemet er jo at i begge tilfælde bliver man låst fuldstændig inde. I tilfældet med walljump har de endda været så flinke at lave et save point i området, så du er tvunget til at wall jumpe dig væk derfra. Nej jeg er fuldstændig uenig med dig, det er ikke nemt at gøre konsekvent selv når man har luret hvordan det gøres. Det er dårligt design at vinduet for at gøre det korrekt er så frame perfect. Især på SNES mini når emulations- og displaylag er en faktor.

Mht quicksandet så havde du fuldstændig ret. Det var mit problem at jeg ikke havde fundet gravity suit. Her var eneste løsning at slukke og tænde spillet igen. Heldigvis var der ikke et savepoint der fanget mig her :)

Det virker så frustrerende når man bliver fanget af quicksandet, eller fjender der grapper én. Det er slet ikke intuitivt hvordan man slipper fri, det virker tværtimod fuldstændig random.

EDIT: Jeg prøver at ringe til Gamestop på mandag. Jeg vil fandeme også have den til 799 når jeg bestilte dagen efter annoncering, og der tydeligvis er flere af jer der har fået den til den lovede pris :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 29/09-17 18:25 
Gamestop Fisketorvet her. 1200kr
DarkenDarkenSkrevet 29/09-17 19:18 
Jeg blev også røvrendt i Waves Hundige >_<
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ResizeResizeSkrevet 29/09-17 23:48, rettet 29/09-17 23:49 
Gamestop Helsingør 1200kr
NaieraNaieraSkrevet 30/09-17 03:56 
Jeg har bestilt Bahamut Lagoon :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 30/09-17 19:53, rettet 30/09-17 19:53 
Det er mange år siden jeg sidst spillede Super Metroid. Det er godt nok stadig et pænt spil. Stilen holder 100%.

Og hold da op hvor skal jeg have fat i et forlængerkabel til controlleren. Det er helt til grin.

Positiv overraskelse: Jeg havde glemt at købe en USB AC-adapter med til maskinen, men det viste sig min receiver fint leverer nok strøm over sin USB-port.
NaieraNaieraSkrevet 30/09-17 21:04 
8Bitdo kommer med nogle trådløse controllere.

Til december...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 30/09-17 21:16 
Gider ikke flere ting med batterier. En forlængerledning er fint til mig.
NaieraNaieraSkrevet 30/09-17 21:58 
De her vil dog have indbyggede batterier. Hvis den fungerer ordentligt skal jeg i hvert fald have en, medmindre jeg har spillet Chrono Trigger, Bahamut Lagoon OG Earthbound til den tid :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 01/10-17 07:38 
Så fik man en ny mail fra Webhallen (på svensk). De undskylder at jeg modtog den første mail, for jeg kan alligevel ikke modtage min på releasedagen. Men ikke noget om prisændring af min ordre. :-/ Farce!
The medium is the message.
quadquadSkrevet 01/10-17 08:42 
Samme. Heldigvis bestilte jeg hos El Corte Ingles, selvom de ikke kunne garantere levering. De afsendte den 29. til 85 euro med fragt. Tror faktisk også at mine bedsteforældre der er i Spanien nu, købte to i den lokale Expert i går. Så på trods af to annullerede ordre, er jeg alligevel endt med en i overskud.
SumezSumezSkrevet 01/10-17 11:42, rettet 01/10-17 11:44 
millennium>
Så fik man en ny mail fra Webhallen (på svensk). De undskylder at jeg modtog den første mail, for jeg kan alligevel ikke modtage min på releasedagen. Men ikke noget om prisændring af min ordre. :-/ Farce!

Mon ikke der er omkring 100% sikkerhed for at alle har fået den mail :P

Er det iøvrigt bare mig, eller lader det til at butikkerne egentlig har haft ganske nemt med at opfylde folks ordrer? Jeg har endnu ikke hørt noget om folk der har haft vanvittigt svært ved at få fat i en, det værste har været de kunstigt opskruede priser, som butikkerne selv har stået for denne gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 01/10-17 12:16 
Ja, det ser ud til løftet om at producere markant flere er blevet holdt. Og det endda selvom de denne gang skulle producere tre forskellige.

Jeg forudbestilte vist min et par uger efter det var muligt og fik den alligevel på udgivelsesdagen. Det havde jeg ikke troet.
WehnerWehnerSkrevet 01/10-17 14:34 
Er der egentlig nogle af jer, der har købt den amerikanske eller japanske?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 01/10-17 22:01 
Jmog>
Gamestop Fisketorvet her. 1200kr

Sig til dem at flere har fået den billigere. Så får du sikker lidt penge tilbage. Gjorde jeg da de satte den udgave af Xbone jeg har havde købt, ned 14 dage efter.
JmogJmogSkrevet 01/10-17 22:19 
Det her er jo lidt noget andet. Plus, de angav faktisk 1200kr som prisen da jeg forudbestilte den. Dem der har solgt den til 800kr har med garanti kun gjort det til dem der havde den pris stående på deres forudbestillingskvittering.
slk486slk486Skrevet 02/10-17 09:27, rettet 02/10-17 09:31 
Det er på ingen måde for at gnubbe salt i såret, men syntes det var lidt twisted, at mens "alle" i danmark har skulle betale +700 mere end preordered, fik jeg en mail fra Amazon om at jeg fik £10 tilbage i prisgaranti. Man, vi er blevet taget i r*ven herhjemme!
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/10-17 13:08 
Jeg har hverken hørt buh eller bæh fra Webhallen andet end den mail de sendte mig for noget tid siden om at der ville være én til mig til releasedagen... Så nu har jeg lige skrevet til dem for at hører hvornår det er i Sverige :P

Anyway, så dette knaldtilbud i en facebook gruppe

SNES Classic fra Nintendo
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10-17 13:43 
Jeg har prøvet at ringe til GamesTop flere gange, for at bede om at få 400kr refunderet. Men de har åbenbart glemt et tænde for deres support-linje, hvor telefonsvareren tilmed siger at de har åbent mandag-fredag fra 9 til 17.

Det virker ikke særlig seriøst :/ Jeg har i stedet skrevet til dem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 02/10-17 16:58 
Sidst jeg skulle havde nogen penge retur for dem, der hjalp det da jeg skrev på deres Farcebook side.
Så vågnede de op. ^^;
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10-17 19:10 
Jeg har ikke facebook :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 02/10-17 19:14 
Ser heller ikke ud til har en dansk facebook side?
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 03/10-17 13:49 
Hvis det er Game Stop vi snakker om så jo. Hvis det er Games Top. Så er jeg lost :D
WonderboyWonderboySkrevet 03/10-17 14:47 
https://www.facebook.com/GameStopDenmark
I love monster land
GreaseballGreaseballSkrevet 03/10-17 15:54 
Tak Wonderboy. Jeg kan ikke få FB links til at opføre sig ordenligt fra en mobil enhed ^^;
slk486slk486Skrevet 03/10-17 19:33 
Vildt nok jeg slet ikke kunne finde den :D
j/k
DunwichDunwichSkrevet 04/10-17 12:13 
Gamestops danske FB side, er da ultra nem at slå op og finde.
slk486slk486Skrevet 04/10-17 13:39, rettet 04/10-17 13:40 
Jeg får den slet ikke op, når jeg søger på "gamestop danmark" eller "game stop danmark" i fb. Jeg kunne så have gået via deres site, men det tænkte jeg ikke på.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 04/10-17 20:53 
Digital Foundry analyserer maskinen:

https://www.youtube.com/watch?v=nOObbaqOaUQ
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 06/10-17 09:46 
Jeg er meget tålmodigt afventende - Webhallen kan ikke rigtigt finde ud af det, åbenbart, men jeg gider ikke et gaderæs for at skaffe en miniSNES et andet sted fra. Tror ikke den hype og kollektiv galskab der var omkring miniNES gentager sig. Det skal de grådige, danske butikker nok lige opdage. Derefter vil scalpers også opdage det og brænde inde med den på DBA.
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/10-17 15:51, rettet 06/10-17 16:01 
Jeg har skrevet til Webballen og de havde ikke afsendt min forudbestilling på 675 kr da den nu koster mere hos dem og pengene på magisk vis ikke er dukket op da DIBS forhindre firmaer i at lænse vores Dankort, så du skal enten skrive til dem for at få dem til at efterfakturere resten af beløbet, ellers er det nok nemmere at afbestille den og købe den i Bilka eller Føtex istedet.

Her var svaret jeg fik fra dem:

Hej igen,

Tyckte det var konstigt att det inte skickats ut än och det är för att vi fått in för låg betalning ifrån dibs och måste lägga om din beställning så pengarna inte dras via dibs utan att den skickas mot faktura omgående istället. Vi får nämligen inte korrigera dibs i efterhand.

Jeg syntes det var lidt strengt at de startede med at kalde mig tyk og så ellers bare lave så mange tastefejl så man dårligt kan læse hvad der står, men jeg TROR at det er dét de skriver, ihvertfald :D
DarkenDarkenSkrevet 06/10-17 15:59 
Eller den billige hos Coolshop, til kun 1699 (kun få tilbage!!!)

>_<

Coolshop
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 06/10-17 16:30 
Jeg er et kæmpe stort spørgsmål i det her? Hvad i helvede sker der :O
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-17 18:59, rettet 06/10-17 19:01 
Jeg fik 400kr retur fra GamesTop i dag :)

Deres forklaring er at butikkerne havde fået en liste over kunder der havde bestilt imens prisen var 799,-, og som skulle have den til dén pris. Jeg blev dog ikke klar over om det var noget sker skete automatisk, eller om kunderne selv skulle nævne prisforskellen?

Jeg var ikke på den liste, og chefen dernede sagde at han også synes det var underligt at jeg ikke stod på den, da jeg var den allerførste i butikken for at bestille. Altså dagen efter annonceringen af maskinen.

Jeg tænker at dem der er på listen kun er dem der har bestilt via deres hjemmeside, men det er kun et gæt.

Hvis I andre havde bestilt imens prisen var 799,- og gerne vil have de 400 tilbage, så prøv først at sende gamestop en email på: denhelp@gamestop.com da det skal godkendes oppefra.

Jeg ved ikke om butikkerne har mulighed for at slå op hvornår I bestilte, det skal selvfølgelig kunne dokumenteres. Jeg havde kvitteringen med fra bestillingen, samt købskvitteringen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 06/10-17 19:26, rettet 06/10-17 19:33 
Det lyder godt :-) og super godt.
I love monster land
DarkenDarkenSkrevet 06/10-17 23:58 
Åh tak. Det prøver jeg når jeg kommer hjem
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-17 00:14 
Jeg krydser fingre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkenDarkenSkrevet 07/10-17 02:41, rettet 07/10-17 02:44 
Det "sjove" er at jeg husker godt de hev en liste frem, men der var en masse overstregninger så jeg troede de andre var afbestillinger pga prisstigningen... hmn, når jeg har skrevet til dem og håber på det bedste.

Hvis jeg så også kan få pengene retur fra mit fejlet solbrille køb (i arrrgh tråden) hvor jeg har lavet en indsigelse til banken, da firmaet stoppede med at svarer på mails, efter jeg bad om en adresse som jeg kunne sende retur til, sååååå tegner det sig til en god måned :)

Jeg har været en del bitter over det med prisen på snes minien, for jeg synes tit jeg er uheldig med sådanne ting (og alt andet).. sidste år fik jeg ikke købt en nes mini fordi vi havde mulighed for at købe den igennem arbejdet, op til 10 stk i alt (igennem en firma kunde), nu kommer chancen heldigvis igen til sommer :)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 07/10-17 14:52 
Er det ikke oplagt at mistænke Webhallen for unfair play? For at undgå support og dårlig feedback fra dem som havde forudbestilt til 699kr, skriver de bare at den er forsinket på ubestemt tid, og så sender til dem som har bestilt til den høje pris.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/10-17 17:09 
Det er ret tydeligt. Jeg er heller ikke sikker på om det er helt lovligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 08/10-17 03:23, rettet 08/10-17 03:26 
Så' der Chrono Trigger og Bahamut Lagoon (på vej fra Japan for $18 shipped :D) på SNESC ;)

Husk, at vi på P:R selvfølgelig ikke støtter nogen form for pirateri, så alle de spil vi spiller på SNESC er selvfølgelig nogle vi ejer lovlige eksemplarer af :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/10-17 03:26, rettet 08/10-17 11:44 
Jeg forstår ikke hvad du snakker om :)

Edit: Naiera havde ikke skrevet sidste del af sit indlæg da jeg spurgte.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 08/10-17 03:28 
:(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/10-17 04:55 
Naiera>
Husk, at vi på P:R selvfølgelig ikke støtter nogen form for pirateri, så alle de spil vi spiller på SNESC er selvfølgelig nogle vi ejer lovlige eksemplarer af :)

Det skulle Nintendo havde tænkt på før de udsendte en piratmaskine med 20+1 (ikke 21, 20+1) piratkopier af deres egne licenserede spil! :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 08/10-17 10:57 
Konsolkongen>
Jeg forstår ikke hvad du snakker om :)

Han lægger ROM’er ind på den. Den er blevet cracked.

Hvad jeg ikke forstår er at han har fundet SNES-udgaver af de spil til den pris.
WehnerWehnerSkrevet 08/10-17 11:05 
Det tog ikke lang tid - men det er vel også delvist fordi, den er magen til NES'en. Så skal jeg lige finde ud af, hvordan jeg får Super Street Fighter II, for det var min klare favoritudgave, selvom/fordi det var lidt langsomt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/10-17 11:41 
Der er vidst ikke rigtig nogen måde man kan “støtte” pirateri på med NES og SNES mini. Alt ligger nemt tilgængeligt på nettet, så uanset hvad man har samvittighed til er der heldigvis ikke nogen der tjener penge på det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 08/10-17 12:31 
Jmog>
Hvad jeg ikke forstår er at han har fundet SNES-udgaver af de spil til den pris.

Det er sgu da kun Bahamut Lagoon til den pris :p

Chrono Trigger har jeg haft i samlingen i snart 15 år :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
--Skrevet 08/10-17 14:01 
Grunden til at man smider den forholdsvis store sum penge for denne i modsætning til en Pi, er vel at den er "Original Nintendo"

Hvis man alligevel ønsker at fylde den op med downloadede roms, er der så nogen fidus ved den ift at afvikle det via en Pi? Nu ved jeg ikke de konkrete specs på den, men man kan vel ligefrem risikere, at en Pi byder på mere, hvis man alligevel vil lege pirat :D?
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/10-17 14:04 
http://thehardtimes.net/harddrive/spend-80-snes-classic-can-install-emulators-raspberry-pi-never-shut-fuck/

:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
397 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig