X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nex Machina fra Housemarque


Svar
BeanoBeanoSkrevet 04/05-17 09:25 
Tråd om Housemarque's lovende twin-stick shooter som udkommer i d. 23 maj på PS4. kr 149,- eller kr 119,20 hvis man er PS+ medlem.

Jeg er 100% på :D

Ny gameplay video med interview:
https://www.youtube.com/watch?v=LlE8QkfAVnA

Trailer fra PSX 2016:
https://www.youtube.com/watch?v=0T6Vj4lAOF4

PSN Store link:
https://store.playstation.com/#!/en-dk/games/nex-machina/cid=EP2604-CUSA05595_00-NEXMACHINAPREBEU
Bede-xBede-xSkrevet 04/05-17 11:00 
Kommer også på Steam:

http://store.steampowered.com/app/404540/Nex_Machina/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 04/05-17 11:05 
Nå det overså jeg, kan tråden flyttes til multiplat?
RaGeRaGeSkrevet 04/05-17 11:21 
Ingen konkret udgivelsesdato til steam udgaven :(
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Bede-xBede-xSkrevet 04/05-17 12:02 
De sagde at de gik efter sommer på Rockpapershotgun. Digital Foundry havde for nyligt et kig på en meget tidlig PC udgave: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-nex-machina-pc-first-look
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RaGeRaGeSkrevet 04/05-17 12:09 
Jeg er sådan set fint tilfreds med det overhovedet kommer til steam, så må jeg bare væbne mig med til ekstra tålmodighed.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 12/05-17 16:50 
Udsat til 20/6.
BeanoBeanoSkrevet 13/05-17 08:21 
Æv :/
BeanoBeanoSkrevet 19/05-17 16:22 
Lokal co-op annonceret...

https://blog.eu.playstation.com/2017/05/19/housemarques-twin-stick-arcade-shooter-nex-machina-confirms-co-op-release-date/
Bede-xBede-xSkrevet 27/05-17 14:16 
Jmog>
Udsat til 20/6.

Eller fremrykket til 20/6 for Steam udgavens vedkommende, der nu udkommer samtidigt:

http://gematsu.com/2017/05/nex-machina-launches-june-20-adds-local-co-op
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 20/06-17 00:45 
Så er min PS4 igang med at hente det. 1,89GB fylder det. Får desværre først prøvet det i aften.

Vildt at vi får to nye spil fra Housemarque i løbet af et par måneder. Matterfall er lige i hælene på Nex Machina og ser lige så sjovt ud.
BeanoBeanoSkrevet 20/06-17 08:12 
Jeg har spillet det en halv times tid og det er meget lovende. Umiddelbart ret svært og tydeligvis designet til man lærer de enkelte baners tricks og fælder, og ikke kun fjenderne.
spectrespectreSkrevet 20/06-17 09:27 
Får godt nok fine anmeldelser. En enkelt på 7.5 og en masse 8,9 og 9.5. Ligger pt. på 89 på metacritic.

Det ser vildt fedt ud.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 20/06-17 11:47 
Ikke en genre jeg nogensinde ville stole på karakterer fra mainstream-medier i :P

Glæder mig til at se hvad "eksperterne" siger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/06-17 12:13 
Man kan også bare købe det selv og danne sin egen mening - tydeligvis ikke et dårligt spil hvis man er til HM's stil :D
JmogJmogSkrevet 20/06-17 22:01 
Donlan fra Eurogamer er pænt begejstret. Han mener det er Housemarques bedste spil:
http://www.eurogamer.net/articles/2017-06-20-nex-machina-review

Det er satme høj ros.
SumezSumezSkrevet 21/06-17 01:17 
For the record, så er der indtil videre ingen af Housemarques spil, der har sagt mig noget, det her ser milevidt bedre ud på alle områder.
Den eneste åbenlyse mangel er den kluntede, rodede grafik, der ikke passer særlig godt til denne type gameplay.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/06-17 08:11 
Åh, ja så er dette nok heller ikke noget for dig da det i høj grad føles som et HM spil.
DunwichDunwichSkrevet 21/06-17 09:47 
Sumez>
Den eneste åbenlyse mangel er den kluntede, rodede grafik, der ikke passer særlig godt til denne type gameplay.

Hvad mener du?

Jeg har ikke noget problem med at se hvad der foregår, i de gameplay videoer jeg har set, og "kluntet" og "rodet", er heller ikke de ord, der først falder mig ind, vedr grafikken.
fumfumSkrevet 21/06-17 11:22 
I like it. Men jeg har ikke forstået score systemet, endnu. Men det kommer nok.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
JmogJmogSkrevet 22/06-17 23:54 
Man kan tydeligt mærke at det er lavet af de samme som lavede Resogun. Der er dog en fed variation i at man tit bliver kastet ind i situationer hvor perspektivet skifter uden at det går ud over gameplayet.

Pisseflot, men der er næsten for meget der foregår på skærmen samtidigt. Jeg er død flere gange hvor jeg ikke så hvad der ramte mig. Det er dog en mindre detalje for gameplayet holder 100%.

Nogen der har fundet ud af hvad kriteriet er for hvornår man skifter mellem de forskellige plateuer? Det er hverken at samle alle humans op eller dræbe alle fjender. Overgangene bliver jeg aldrig træt af at se.
fumfumSkrevet 23/06-17 08:55 
Og skyd alt for at finde de skjulte ting. Det er fedt.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 26/06-17 11:14 
Beano>
Åh, ja så er dette nok heller ikke noget for dig da det i høj grad føles som et HM spil.

Jeg tror jeg venter med at svare i dybden på den her til jeg har prøvet spillet, men som jeg ser det, ligner det et spil som i langt større grad er designet med gameplay i baghovedet, hvor deres tidligere shooters primært har været mere "sandbox"-agtige, og næsten udelukkende lænet sig op af de mekanikker der definerer spillet (ikke at det nødvendigvis er en dårlig ting). Som sagt vil jeg dog gerne spille spillet før jeg kommer med en reel konklusion.

Dunwich>
Hvad mener du?

Jeg har ikke noget problem med at se hvad der foregår, i de gameplay videoer jeg har set, og "kluntet" og "rodet", er heller ikke de ord, der først falder mig ind, vedr grafikken.

Virkelig? Der er partikeleffekter og hvad-ved-jeg over det hele. Alene det vinklede kamera (heldigvis kun -meget- mildt) og 3D-modeller er to ting der typisk kan gå ud over evnen til hurtigt og præcist at bedømme skudmønstre og præcise hitboxes osv. - ting der er essentielle i en ornli' hardcore shooter, og det er ikke fordi det slet ikke fungerer når de ting bliver gjort lidt mere obskure, men det er en underligt arbitrær udfordring der ikke behøver at være der. Jeg tror ikke det er så slemt i det her spil som det ser ud fra videoer, for jeg har ikke hørt mange klage over det ud fra et gameplay-mæssigt synspunkt, men jeg -har- set flere folk ønske muligheden for at slå effekterne fra alene fordi det bliver trættende at se på i længden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/08-17 14:33 
Spillet er på tilbud på PSN nu, 30% nedsat.

104kr er stadig i overkanten for en digital-titel for mig, men ved ikke om jeg tør vente på en fysisk udgave, selvom vi var heldige med Matterfall. Er under alle omstændigheder rimelig spændt på at prøve spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/08-17 15:04 
Også for mig, men at det er Robotron 2017 gør det virkelig svært, at lade være :(
j/k
SumezSumezSkrevet 17/08-17 15:32 
Tror også jeg køber det. Men fik Matterfall i går, kan ikke spille dem begge på samme tid :3
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/08-17 23:33 
Nej, men jeg er ikke i tvivl om at Nex Machina er det bedre af de to :)
j/k
SumezSumezSkrevet 18/08-17 07:51 
Det er jeg ikke i tvivl om, men Matterfall kom som fysisk disc til 150,- det kan Nex Machina ikke slå :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/08-17 09:13 
Nej, heller ikke for mit vedkommende.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/10-17 17:44, rettet 20/10-17 17:45 
Spillet udkommer fysisk... via Limited Run :/

Bestilling d. 10. nov.

https://twitter.com/limitedrungames/status/921394370489790464
SumezSumezSkrevet 20/10-17 17:53 
Jeg vidste jeg skulle have ventet >_>
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/10-17 08:39 
Glad for jeg stemte med pungen og intuitionen :D
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/10-17 08:58 
Kun 4500 eksemplarer produceres. De er alle væk på under et minut når det gælder SÅ populær en titel. Mange bliver skuffede.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/10-17 09:00 
Der er også 3000 CE'er, så i alt 7500.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/10-17 09:00 
Jeg tror ikke det gør den store forskel. Wonderboy havde også en CE :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/10-17 09:02 
Jeg tror ikke Nex Machina er helt så eftertraktet, men det er stadig et af deres højere profil spil. Nogle gange har jeg altså følelsen af de slet ikke har en finger på pulsen med antallet af eksemplarer, men de har nok tal...
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 01/11-17 13:29, rettet 01/11-17 13:31 
Arcade gaming er dødt, tid til multiplayer:

However despite critical success and numerous awards, our games just haven’t sold in significant numbers. While some of them have reached a massive audience due to free game offerings across various digital sales channels, this unfortunately doesn’t help pay for development, which gets costly for high production quality. We are extremely grateful to our fans and partners, who have enabled us to work on awesome games like Super Stardust HD and Outland. For your unfailing love and support we thank you from the bottom of our hearts.

But now it’s time to move on to new genres. Lackluster sales of Nex Machina have led us to the thinking that it is time to bring our longstanding commitment to the arcade genre to an end. While this genre will always hold a special place in our hearts, the industry is moving more toward multiplayer experiences with strong, robust communities, and it’s time for Housemarque to move forward with the industry. Hence Nex Machina and Matterfall will be the last of their kind coming out of our studio.

http://www.housemarque.com/arcade-is-dead/

Cuphead har dog solgt næsten en million på Steam + hvem ved hvor meget på Xbox/Win Store, så helt dødt er det heldigvis ikke (omend det så havde en kæmpe publisher i ryggen).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 01/11-17 13:51 
Det er godt nok sørgelig læsning.
SumezSumezSkrevet 01/11-17 13:52, rettet 01/11-17 14:04 
Cuphead har desværre ikke solgt på baggrund af sit gameplay - at det så har vist sig at gøre et fornuftigt job i det hensyn er til gengæld en kæmpe bonus, som jeg også er inde på i den pågældende tråd. Ikke er jeg tør være særlig forhåbningsfuld, men hvis det spil kan få bare 20-30 nye mennesker til at værdsætte run'n'gun genren som helhed, så er det stadig en sejr.

Nex Machina er omvendt - det har henvendt sig til folk der er fans af gameplayet, men har ikke haft nogen mulighed for at promovere sig udover det element, og er hånden på hjertet også temmelig kedeligt rent grafisk. Ærgerligt at det har medført at Housemarque har måttet kaste håndklædet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 01/11-17 13:59 
Hvor ærgerligt :(
SumezSumezSkrevet 10/11-17 16:01 
Så er første batch i gang fra LRG!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/11-17 16:37, rettet 10/11-17 16:38 
Nuppede coll. ed. alligevel, La-Mulana std. ed. var udsolgt inden for 2 min. så den sparede jeg :/
slk486slk486Skrevet 10/11-17 18:17 
Sprang CE over denne gang - de er sgu for flimsy.
j/k
SumezSumezSkrevet 10/11-17 18:21 
Det gjorde jeg også..... jeg tog vinylen i stedet :)

Der bliver sat flere til salg til midnat, hvis man missede enten NM eller Mulana.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 10/11-17 18:23 
Ah ja, vinylen glemte jeg da lige igen.
j/k
SumezSumezSkrevet 13/11-17 12:15, rettet 13/11-17 13:44 
Med al den fokus spillet har fået på det sidste, fik jeg endelig sat lidt tid til siden til at spille det.

Som alle andre har sagt, så er det et rigtig godt spil, hvor banedesignet er super gennemtænkt, og alting fungerer. Scoresystemet har ikke særlig meget dybde, men på det niveau jeg spiller pt. gør det ingen forskel. Det kræver alligevel så meget perfektion at der nok altid vil være pæn forskel på topscorerne.

Det ærgrer mig lidt, at et tabt liv gør så stor en forskel som det gør, da alt ligger i multiplieren, der falder drastisk når det sker. At samle humans, og gerne i comboer, bør være den primære kilde til point - men mis en enkelt og det æder måske 5% af din samlede score i værste tilfælde. Bliv ramt én gang, og du kan vinke forvel til omkring 50% af din potentielle score, alt efter hvornår det sker.
EDIT: Ovenstående var baseret primært på min erfaring med "arena" mode. Har læst lidt i dybden mht, scoring i spillet (det er overraskende svært at finde reelt brugbare guides), og ser ud til at i forhold til hvor højt multiplieren kan gå i et fuldt spil over alle 6 verdener, er straffen for et dødsfald relativt lille. Jeg tror også jeg har både misforstået og undervurderet combo-systemet, der er meget mere centralt for scoren end jeg havde forstået det som.

Helt generelt er det eneste problem jeg har med spillet dog i grafikken, som jeg har været lidt inde på allerede. Jeg hørte for nyligt at der arbejder 50+ fastansatte hos Housemarque, så der er ikke noget at sige til at de skulle have solgt en del før deres investering kan betale sig, men det undrer mig virkelig hvorfor så stor et team skal til for at lave et spil i denne størrelsesorden. Er det den visuelle produktionsværdi de fokuserer på? For i så fald synes jeg det er lidt spildt. Spillet er teknisk flot, men generisk og kedeligt at se på. Når udviklerne beklager at spillet ikke har solgt mere, så tror jeg en stor del af den manglende opmærksomhed skyldes at spillet er ekstremt ligegyldigt at se på - se som kontrast et spil som Cuphead der er øjeblikkeligt genkendeligt, og som, uanset hvordan det spiller, formår at sprede sig viralt alene på bagrrund af dets charmerende udtryk, og selvom det er utopisk at stile efter noget på det niveau, er det alligevel en forspildt chance, at Nex Machina ikke har gjort mere for at adskille sig visuelt.

Når først man har spillet er det dog irelevant, men når det kommer til gameplay, må jeg indrømme at grafikken også her kommer lidt i vejen. Det er ikke overfloden af partikeleffekter der irriterer, som jeg ellers havde ventet - præcisionen er lige i øjet, og jeg synes jeg får præcis det feedback jeg har behov for, når det kommer undvigelse af fjender og skud. Men jeg tror at stort set hver eneste gang jeg har mistet et liv til en "det var ikke min skyld!"-situation, har det skyldtes at jeg er vadet ind i en forhindring mens jeg bevæger mig langs kanten af banen i forsøget på guide fjenderne efter en bestemt sti mens jeg undviger dem. Den slags forhindringer kan være meget svære at se pga. den både unødvendigt detaljerede og også generelt mørke baggrund. Alt det vigtige i spillet (skud, fjender, powerups) lyser op, og er fornuftigt farvekodet, men nogle gange kommer de ting man ikke kan se til at have ret stor betydning for gameplayet, og der er den eneste holdbare løsning at kende banerne ind og ud.

Det bringer mig også til det næste, realtivt milde, kritikpunkt - det store omfang spillet læner sig opad at man skal lære hvor alle de skjulte ting findes, i særdeleshed hemmelige baner og "secret humans".
Jeg har lidt et had/kærlighed-forhold til konceptet, da det er sjovt at gå efter de ting, men mit hoved bliver hurtigt fyldt op med informationer, og med de mange baner der er i spillet, kan det være virkelig anstregnende at skulle huske på alle de skjulte bonusser undervejs. Jeg har haft det meget sjovere ved at spille spillets "single world" eller "arena" udfordringer (jeg er pt. ikke helt sikker på hvad forskellen er på dem??), da det er korterere spil hvor man i større grad kan fokusere på at spille fejlfrit, og samle alt op undervejs.

Alt i alt ikke noget voldsomt mindeværdigt spil, men absolut en 100% habil shooter som jeg synes alle fans af genren bør samle op for at støtte op om det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 13/11-17 13:58, rettet 13/11-17 13:59 
De havde jo flere projekter kørende samtidigt (Matterfall), så det er nok der resten af teamet har været ;)

Jeg forventer Robotron igennem et Housemarque filter og hvis jeg bare får det, bliver det årets spil for mig. Om det er lige så fængende og kan overtage titlen som den bedste twinstick shooter, er jeg spændt på.
j/k
SumezSumezSkrevet 13/11-17 14:30 
Jeg forventer Robotron igennem et Housemarque filter og hvis jeg bare får det, bliver det årets spil for mig

Det er det, 100%
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig