X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dansk computerspil fundet og udgivet efter 20 år i glemsel


Svar
varmtvandvarmtvandSkrevet 14/04-17 10:05, rettet 15/04-17 13:12 
Det er mig en stor ære og glæde at kunne presentere jer for spillet "Pila"; en 20 år gammel dansk spil perle, som jeg nu har fået fornøjelsen af at være med til at udgive.

For 1,5 år siden kom de to venner Kasper Kabell Kristensen og Jon Auring Grimm ned i butikken og viste mig deres spil "Pila" som de havde lavet for 20 år siden, men aldrig fået udgivet.
Jeg prøvede Pila og kunne med det samme se, at det var et super godt spil, der ligger på højde med andre store danske spilklassikere fra 80-90erne som "Kaptajn Kaper i Kattegat, Battle Squadron og Jungledyret Hugo. Så jeg blev svært begejstret. Det svarer jo nærmest til, at man finder et VHS bånd med en Dogme film fra 1997 ingen kendte til.

Vi besluttede derfor at samarbejde om at få denne glemte spilskat publiseret.

Det er os en stor ære at selveste Mr. Stegelmann, vil være den første til at fortælle Danmark om "Pila".
Det gjorde han i et indslag lørdag d. 8 April. Se videoen på Troldspejlets Facebook side.

Spillet har verdenspremiere d. 29 April 2017  på"Retro Spel Mässan" i Gøteborg.

Digitale kopier kan købes fra d. 29 april på:

https://remedium.itch.io/pila

Hvis du vil se "Pila" og høre mere om historien bag det så se denne lille dokumentar:

 https://youtu.be/c0-Yv2HqCNE

Vores officielle "Pila" side:
 http://rubenogbobby.squarespace.com/pila-the-game

Det vil glæde os meget, hvis i vil hjælpe os med udbredelsen af "Pila" ved at dele nyheden rundt omkring jer:)
Hvis i kender nogen pressefolk eller andre medier der kunne have interesse, så må i meget gerne tippe/tagge dem. Så så mange som muligt kan komme til at stifte bekendskab med dette fantastiske spil.

Kærlig Hilsen Bobby
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
jaesjaesSkrevet 14/04-17 12:35, rettet 14/04-17 12:39 
Fed historie, og spillet virker ret sjovt :)

Jeg vil sende et tip til Rock, Paper, Shotgun i løbet af weekenden, da spillet og historien virker som lige dem.

Hvis I ikke allerede har gjort det, vil jeg foreslå, at I udsender en regulær pressemeddelelse til så mange sites, I kan komme i tanke om. Jeg vil gerne give feedback på den, hvis der er brug for det, da jeg har skrevet et par stykker.
Per SPer SSkrevet 14/04-17 12:37, rettet 14/04-17 12:46 
Meget fint initiativ. Spillet ser faktisk mere interessant ud, gameplay-mæssigt, end så meget andet nymodens bras.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
varmtvandvarmtvandSkrevet 14/04-17 13:33 
Fedt. Tak:)
Lyder dejligt Jaes. Vi har brug for alt den hjælp vi kan få.
Hvis i har gode ideer til hvilke sider/mennesker der ville være gode at skrive til må i endelig skrive...
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
jaesjaesSkrevet 16/04-17 20:47, rettet 16/04-17 21:40 
RPS har ingen tip-funktion kan jeg se - kombineret med at de ikke er så mange personer, og at de har skrevet lidt løse retningslinjer til udviklere, så tror jeg I får mest ud af at sende dem en pressemeddelelse med en fængende overskrift i mailen, og evt. med preview-/review-kode, som jeg af gode grunde alligevel ikke kan sende dem.

Læs evt. mere her: https://www.rockpapershotgun.com/hey-prs-and-developers/

Udover sites, blogs og streamingkanaler, der har med pc- og Mac-spil at gøre, vil jeg foreslå at I også sender til ditto der har med Amiga at gøre. Alexa kan måske være en hjælp til at finde de mest populære: www.alexa.com.

En tommelfingerregel kunne være at sende til mindst 100 medier, da det ikke er unormalt, at kun et par procent skriver om éns spil.
varmtvandvarmtvandSkrevet 17/04-17 21:14 
Jeg har sendt en pb til dig Jaes med en pressemeddelse jeg har lavet. Hvis du vil give noget feedback:)
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
jaesjaesSkrevet 18/04-17 21:09 
Jeg har lige skimmet det, og vil gerne kigge mere på det, men kan først i morgen. Vi kan lige fortsætte på pb.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig