X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Moonstone: A hard days knight


Svar
DenverDenverSkrevet 07/04-17 09:10 
Jeg søgte lidt på nettet efter spil som jeg kunne lide at spille i 90 rene. Faldt over at det gamle Moonstone skulle være ret eftersøgt blandt samlere, og på eBay er der også et til salg for små 9000 kr, hvilket virker ret vildt for et pc spil. Jeg fandt også mit eget frem, det er i rimelig god stand æske og manual er der. Det er dog kun 3,5 diskette formatet og altså ikke også 5,25 som den der er til salg. Jeg fik heller ikke en plakat med oprindeligt. Hvad ville være en realistisk pris hvis jeg satte det til salg?

EBay annonce
slk486slk486Skrevet 07/04-17 09:13 
1500-2000 afhængig af standen, men det er så Amiga udgaven.
j/k
DenverDenverSkrevet 07/04-17 09:17 
Ok tak. Mit er til PC
SumezSumezSkrevet 07/04-17 09:20 
Det kan gøre ret stor forskel om det er PC eller Amiga-versionen. Jeg er aldrig før stødt på PC-spil der er penge værd (som det her tydeligvis er), så jeg ville nok se mig meget om før jeg sælger det. :) Jeg anede faktisk slet ikke at der fandtest en PC-udgave af spillet...

Når vi snakker samler-objekter i den her klasse, som kan nå det prisniveau, og som folk køber primært for at samle, snarere end at spille, så kan det være svært at forudse hvad man egentlig kan få, da en stor del af udfordringen er at finde en potentiel køber til at starte med.

Er der ikke nogen forums ude i verden hvor denne slags spil er i høj kurs?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 07/04-17 09:24, rettet 07/04-17 09:25 
Vidste heller ikke der var en PC udgave før for ganske nyligt.

At en tysker sætter det på ebay til 9000,- betyder da på ingen måde, at det er så mange penge værd, selvom det ikke kommer så tit til salg. Selv de virkelig eftertragtede PC titler kommer ikke i nærheden.
j/k
SumezSumezSkrevet 07/04-17 09:36 
Nej, man skal aldrig stole på buy it now priserne :) Det er bedst hvis man kan søge på solgte auktioner og finde en pris det faktisk er solgt til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 07/04-17 10:05 
Du skrev bare "som det her tydeligvis er [penge værd]" - derfor min kommentar :)
j/k
SumezSumezSkrevet 07/04-17 10:12 
Jeg erklærede mig også bare enig med dig...

Jeg tror ikke på at spillet er 9000kr værd, men det er nok heller ikke kun et par hundrede værd, når der overhovedet er nogen der tør prøve at sælge det til den pris.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 07/04-17 10:14, rettet 07/04-17 10:17 
Nej, det har du nok ret i :)

Mit gæt er 800-1500 - det er der i dyre drenge som regel ligger i PC titler - så vidt jeg har set ihvertfald.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 07/04-17 10:18 
Det er den del af brugtspilmarkedet jeg hader...

Når der går en eller anden brugtsalg-effekt igang, hvor en køber betaler en lidt-for-høj pris for noget, så tænker sælgerne "wow, kan man få SÅ meget for det..?" og så stiger værdien gradvist, uden det egentlig nødvendigvis er berettiget. For det er ikke mere sjældent end andre spil og pakken er ikke fantastisk, men samlerne holder på det og sælgerne sætter prisen for høj.

Jeg plejer at holde mig langt væk fra det show. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/04-17 10:23 
Det er problemet med eBay og de spil der er "sjældne" nok til at der højst kommer ét eksemplar til salg ad gangen. Se: Alle arkadespil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 07/04-17 10:27 
Og folk betaler typisk lidt mere fordi de tænker "ikke sikkert jeg ser det igen lige med det samme..".

Man kan jo ikke klantre sælgerne for at ville profitere så meget som muligt - det er generelt en dyr hobby.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 07/04-17 10:39 
Vil hellere spendere pengene på virkelig gode samler-spil som (endnu) ikke er fløjet med rakatfart på prisniveauet. Se f.eks. Starglider 2. Flot cover, pisse godt spil, en milepæl i Amiga vektor-spil, pakket med en novelle, plakat og soundtrack på kasettebånd (hvis man stadig har en båndoptager). Pris lidt over 100 bobs. Go figure... :-D
The medium is the message.
DenverDenverSkrevet 07/04-17 15:25 
Tak for input. Jeg samler ikke rigtig selv, vil mere sige jeg er tilbageholdende med at smide ud :-) Så jeg prøver at se hvad jeg kan få for det. Jeg havde nok luret de 9000 kr var en ret høj pris, men der er vist noget med at spillet var forbudt i Tyskland så det er et samleobjekt syd for grænsen..
spectrespectreSkrevet 07/04-17 17:59 
Damn? Findes det til PC også?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DenverDenverSkrevet 11/08-18 17:26 
Så blev det solgt, 500 dollars, og som forventet til en køber syd for grænsen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig