X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Softmod af Xbox Crystal Edition


Svar
ExceptionExceptionSkrevet 07/06-16 15:59 
Ville lige høre om nogle herinde har erfaring med at softmodde den første Xbox?
Jeg har en mint condition Crystal Edition som ikke bliver brugt til noget, som jeg tænkte kunne være sjovt at lave noget med. :)

Jeg har læst på nettet om nogle af de ting man skab bruge, og ville i den henseende høre om nogle herinde fra ligger inde med disse ting, og om vi evt. kunne finde ud af noget? :)

Dem der allerede har modded deres Xbox må gerne supplere hvad de primært bruger deres modded system til; kan jo gi' noget inspiration. :)

MVH
Martin
--Skrevet 07/06-16 16:10 
Personligt har jeg softmoddet 2 maskiner, hvilket egentlig var ganske ligetil. Du skal bruge et controller -> USB kabel, som man enten kan anskaffe via Ebay for cirka 20 kr., eller bygge selv. Jeg mener faktisk endda jeg har et nyt liggende at flyde, da jeg nåede at bygge et selv, da jeg ikke gad vente på posten :P

Herfra skal du bruge en IDE HDD, hvis du vil skifte harddisken ud med noget større, nu du er i gang. Så skal du også bruge et spil, som du kan bruge til at exploit systemet med. Her er der så vidt jeg husker en række spil som kan benyttes.

Jeg har primært brugt min til at installere mine favorit spil på, samt afvikle disse fra harddisken. Nu hvor jeg dog har RGH moddet min ene X360, bruger jeg ikke min softmoddede Xbox mere, eftersom 360´eren kan afvikle en række originale Xbox spil (dog ikke alle - nogle med glitches, andre med diverse bugs).

Skulle du få lyst til at lege med et RGH mod (Kræver du har en X360 self.) på et tidspunkt, ligger jeg inde med nogle glitchchips hvis det er, samt et HDD mount til en Slim.

RGH mod X360 Slim
Spiller nu: Animal Soccer World
ExceptionExceptionSkrevet 07/06-16 17:01 
Hvad jeg kan læse mig frem til så forekommer selve softmodded til Xboxen også ligetil. Min tanke var mere om nogle herinde lå inde med de ting som skal bruges - jeg kan forstå at det er en engangs affære - når først konsollen er modded, så skal komponenterne ikke bruges mere?

Så hvis du, eller andre ligger inde med controller+de andre ting som skal bruges, så kunne man måske finde ud af enten et symbolsk kontant beløb, eller en evt. bytte handel, også selvom kittet kun skulle være til låns. :)

Mht. RGH mod, så tror jeg lige at jeg forsøger mig med en softmod først. :D Jeg har læst din fine guide, og må sige at når det kommer ind på ting som længden af kabel på bundkort, udskiftning af kondensator osv. for at tingene virker, ja så skal man nok have lidt mere erfaring end jeg har. :)
Mes1983Mes1983Skrevet 08/06-16 19:24 
Det nemmeste er helt klart Rocky5 s softmod kit.

Det kræver kun at man overfører et savegame til xboxen mener det er til enten Splinter Cell eller 007 everything or Nothing. Det er så det sværeste, da man jo skal have selve savegamet over på xboxen men heldigvis kan man købe et kabel, hvor man kan sætte er USB stik til.
Kan fås på eBay til under 20,- (søg efter Black usb cable adapter for xbox eller lignende) er på telefonen pt, så kan ikke indsætte link ;-)

Og så skal man have fat i rocky5 softmod kit. Det består af selve softmod disken og så en ekstra disk med ekstra "lir". Disse brændes så ud på et par skiver. Mener dvd er bedst, da nogle xbox ikke er så glade for cdr.

Overfør først savegamet vha kablet og start derefter spillet; splinter Cell eller 007. Load savegamet og indsæt den brændte skive

Det er meget nemt, og rocky5 har endda lavet en guide på YouTube.

Kan også varmt anbefale hans xbmc4kids. Det spiller Max og ser rigtig godt ud, når man har fået det hele sat op. Og så er det snartsmart, hvis man har børbbørn, da det er meget simpelt at bruge.

Når du engang har fået det hele softmoddet, så kan vi snakke om at oharddisken harddisken til 1tb eller mere og dermed have masser af plads til spil mm.
Coinops er et must for retro gamere :-)

Sig endelig til hvis du har nogen spørgsmål. Så skal jeg forsøge at hjælpe.
nerosnerosSkrevet 09/06-16 16:22, rettet 09/06-16 18:10 
Jeg har lige modtaget en Crystal modded xbox med 160GB og Coinups 7. Den har system XBMC4XBOX (3.5.1)

Men jeg har et problem med at få min maskine til vise billedet frem igennem mit component kabel. Mit plasma viser billedet med helt utrolig meget flimmer og hakken og glitch værk? Min anden Xbox som også er modded har ikke noget problem med mit kabel eller tv!

Jeg har været inde og sætte min nye maskine op til 480p etc men det hjælper ikke på noget? Der er måske andre ting jeg skal ind og rette til da det er en PAL maskine også?
Bashful Neophyte
ExceptionExceptionSkrevet 09/06-16 18:52 
Mes1983>Det nemmeste er helt klart Rocky5 s softmod kit. Det kræver kun at man overfører et savegame til xboxen mener det er til enten Splinter Cell eller 007 everything or Nothing. Det er så det sværeste, da man jo skal have selve savegamet over på xboxen men heldigvis kan man købe et kabel, hvor man kan sætte er USB stik til. Kan fås på eBay til under 20,- (søg efter Black usb cable adapter for xbox eller lignende) er på telefonen pt, så kan ikke indsætte link ;-)Og så skal man have fat i rocky5 softmod kit. Det består af selve softmod disken og så en ekstra disk med ekstra "lir". Disse brændes så ud på et par skiver. Mener dvd er bedst, da nogle xbox ikke er så glade for cdr. Overfør først savegamet vha kablet og start derefter spillet; splinter Cell eller 007. Load savegamet og indsæt den brændte skiveDet er meget nemt, og rocky5 har endda lavet en guide på YouTube. Kan også varmt anbefale hans xbmc4kids. Det spiller Max og ser rigtig godt ud, når man har fået det hele sat op. Og så er det snartsmart, hvis man har børbbørn, da det er meget simpelt at bruge. Når du engang har fået det hele softmoddet, så kan vi snakke om at oharddisken harddisken til 1tb eller mere og dermed have masser af plads til spil mm. Coinops er et must for retro gamere :-)Sig endelig til hvis du har nogen spørgsmål. Så skal jeg forsøge at hjælpe.

Hej Mes1983 og tak for din gennemgående forklaring. :)

Jeg er rimelig klar på selve proceduren iht. modding af Xboxen. Min "hurdle" er imidlertid at jeg skal have skaffet selve kittet; spil, kabel etc. Det kan højst sandsynligt skaffes på eBay, men vil foretrække at handle med brugere herinde. :)
ExceptionExceptionSkrevet 09/06-16 18:58 
neros>Jeg har lige modtaget en Crystal modded xbox med 160GB og Coinups 7. Den har system XBMC4XBOX (3.5.1)Men jeg har et problem med at få min maskine til vise billedet frem igennem mit component kabel. Mit plasma viser billedet med helt utrolig meget flimmer og hakken og glitch værk? Min anden Xbox som også er modded har ikke noget problem med mit kabel eller tv! Jeg har været inde og sætte min nye maskine op til 480p etc men det hjælper ikke på noget? Der er måske andre ting jeg skal ind og rette til da det er en PAL maskine også?

Skulle begge maskiner være identiske (mod, emulatorer etc.), er din Crystal edition måske defekt mht. video-output? Som du selv siger, så skal du måske ændre noget opsætning iht. PAL, enten i XBMC, eller CoinOPS?
nerosnerosSkrevet 09/06-16 20:14, rettet 09/06-16 20:15 
Altså ham fyren jeg købte den fra på ebay er ham her:
http://www.wp.joelhorne.co.uk/shop/console/beast-mode-crystal-xbox/

Det tog ham 2 uger at lave den og sætte det hele sammen. Så jeg går stærkt ud fra at personen har lavet det ordenligt men der kan selvfølgelig godt være gået noget galt undervejs?

Har prøvet at skrive til ham men han har ikke skrivet tilbage endnu.

Den anden sorte Xbox jeg har køre med et andet system som vist kaldes xecuter2 chip.

Jeg vil prøve i aften om jeg kan hitte ud af det. Jeg ved dog at man skal ind i Xbox'ens dashboard og ændre den til widescreen og 480p etc på min sorte xbox. Kan ikke helt finde ud af om det også er en mulighed med min nye Crystal Xbox?

XBMC er nyt for mig og det kender jeg ikke endnu så godt.
Bashful Neophyte
Mes1983Mes1983Skrevet 09/06-16 20:34 
Neros tjek evt om du ikke har et program installeret det hedder region mode switcher eller lignende. Kan være den er sat til ntsc eller pal. Mener kun man kan sætte den til 480p hvis den kører i ntsc.

Exception: jeg har måske et ekstra spil liggende. Ellers kan jeg godt skaffe det, og så kan vi altid finde ud af noget bagefter. Alternativt kommer jeg fra 6600 Vejen, så kan være du er i nærheden...
nerosnerosSkrevet 09/06-16 23:05 
Jeg har været inde i Enigma tror jeg det hedder og sætte den til ntsc men det hjælper ikke? :-(

Det er altså underligt...Jeg må finde ud af at komme helt ind i xbox'ens oprindelige dashboard og ændre det der, men jeg ved ikke hvordan hulen man gør dette?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/06-16 23:31, rettet 09/06-16 23:31 
Der er en fil browser i XBMC. Gå ind på C-drevet og tryk på en fil der hedder "msdash.xbe". Det mener jeg den hedder i hvert fald. Filer der ender på .xbe er executables på Xbox, altså programmer du kan køre. For spil hedder disse altid(?) default.xbe.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 10/06-16 00:31 
neros>Altså ham fyren jeg købte den fra på ebay er ham her:http://www.wp.joelhorne.co.uk/shop/console/beast-mode-crystal-xbox/Det tog ham 2 uger at lave den og sætte det hele sammen. Så jeg går stærkt ud fra at personen har lavet det ordenligt men der kan selvfølgelig godt være gået noget galt undervejs?Har prøvet at skrive til ham men han har ikke skrivet tilbage endnu.Den anden sorte Xbox jeg har køre med et andet system som vist kaldes xecuter2 chip.Jeg vil prøve i aften om jeg kan hitte ud af det. Jeg ved dog at man skal ind i Xbox'ens dashboard og ændre den til widescreen og 480p etc på min sorte xbox. Kan ikke helt finde ud af om det også er en mulighed med min nye Crystal Xbox?XBMC er nyt for mig og det kender jeg ikke endnu så godt.

Ja, så ville det være mærkeligt hvis maskinen skulle fejle noget rent HW-mæssigt, da han forekommer ok prof til det han laver - hans side ser ihvertfald ok legit ud.
Jeg håber meget på at du løser problemet, og evt. lige gir et klimt herinde, da jeg også er nysgerrig iht. hvad det kan være. :)

PS. Det virker som en fed handel du har lavet. :)
ExceptionExceptionSkrevet 10/06-16 00:36 
Mes1983>Neros tjek evt om du ikke har et program installeret det hedder region mode switcher eller lignende. Kan være den er sat til ntsc eller pal. Mener kun man kan sætte den til 480p hvis den kører i ntsc. Exception: jeg har måske et ekstra spil liggende. Ellers kan jeg godt skaffe det, og så kan vi altid finde ud af noget bagefter. Alternativt kommer jeg fra 6600 Vejen, så kan være du er i nærheden...

Det lyder super, kunne det lade sig gøre. :)
Jeg bor i Silkeborg området, så vi er da begge landfast med Rom/det skulle nok kunne lade sig gøre :D
KTCKTCSkrevet 10/06-16 12:36 
Kontroller eventuelt, om din launcher er indstillet til automatisk at skifte region. Det kunne godt forklare problemstillingen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 10/06-16 13:24, rettet 10/06-16 13:25 
Jeg mener at den er sat til det ja KTC. Altså automatisk! Er det forkert?Ellers er jeg nu ret sikker på at jeg skal have et nyt kabel. Endten et officielt MS et eller Monster.

Det skal jeg nok Exception ;-) og tak!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-16 14:38, rettet 10/06-16 14:44 
Kablet burde være ligemeget når det virker på din anden maskine.

Edit: Er det i alle spil at grafikken går i ged, eller er det kun nogle enkelte? Xbox 1.6 havde en skod video encoder der gjorde at visse titler (mange af Sega's) gav helt ødelagt billede i 480p.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 10/06-16 15:03 
Ja men jeg havde jo et problem med min anden maskine og det helt samme kabel som jeg så har fået et nyt af. Faktisk ligner det der sker nu med min nye xbox fuldstændig samme problem stilling.

Det er med alt, sort skærm eller glitch flimmer! :-( Ham jeg købte den af siger han bygger dem selv udelukkende med component opbygning.
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 10/06-16 20:27 
neros>
Jeg mener at den er sat til det ja KTC. Altså automatisk! Er det forkert?
Ja, det tænker jeg umiddelbart. Hvis nu launcheren skifter til pal eller pal60, så kan det jo sagtens være, at den ikke vil smide component signal ud korrekt, da det normalt kræver ntsc...
Jeg ville prøve at indstille den til altid at køre ntsc for at se om det gør nogen forskel.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 10/06-16 21:14, rettet 10/06-16 21:47 
OK det prøver jeg lige tak for input KTC :-)

Edit: Det hjalp ikke :-(

Jeg er fuldstændig sikker på det er mit kina kabel og mit tv der ikke kan finde ud af at samarbejde. Det kan jo ikke være rigtigt det her!
Bashful Neophyte
Mes1983Mes1983Skrevet 10/06-16 22:29 
Lyder mærkeligt, at det virker på din anden xbox..

Har du prøvet med et alm composit-kabel (rød, hvid, gul)?
nerosnerosSkrevet 10/06-16 23:03 
Jaja altså scart RGB og alt andet virker, men jeg kan ikke få min nye Crystal Xbox til at virke med mit Component kabel :-(

Det er skide mærkeligt det her jeg fatter ikke en meter af det?

Jeg må bruge udelukkelses metoden og prøve med et nyt og bedre Component kabel end det jeg har. Jeg har desværre også en lille mistanke til at mit LG plasma tv kan være synderen..
Bashful Neophyte
ExceptionExceptionSkrevet 10/06-16 23:19, rettet 10/06-16 23:29 
Nu kaster jeg bare lige noget ud her....Men kan det være at det du prøver at afvikle ikke understøtter 480 Progressive Scan over component. Sætter jeg min Dreamcast til via VGA, så skal selve spillet også være understøttet, ellers sker der nada, kunne det være noget af det samme?

Kan dette måske hjælpe dig Neros?
http://atariage.com/forums/topic/222418-original-xbox-component-cable-problem/
slk486slk486Skrevet 10/06-16 23:25 
Det er grundlæggende ikke et problem på Xboxen.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-16 23:55 
Kun med 1.6 Xboxe (som crystal er svjh) hvor video encoderen er noget lort, og hvor nogle spil ikke virker i 480p. Men jeg kunne ikke forestille mig at det er et problem i XBMC. Det lyder dog for underligt at det skulle være kablet, hvis det samme virker i en anden maskine :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 11/06-16 08:19, rettet 11/06-16 08:20 
Ham gutten skriver det her:

"It has already been setup for NTSC as standard as i build all my xboxs on my component cable.

In XBMC, go to settings, systems settings, video output, then click on the enable 480p button. It has already been enabled for 720p.

I always recommend buying with a monster component cable or a genuine Microsoft component cable. Those are the two that have always worked for me."

Han er pro ham som laver det og tror ikke på han har solgt mig en maskine som ikke kan vise 480p.

Konsolkongen det samme kabel virkede jo heller ikke på min gamle xbox for noget tid siden husker du det? Jeg købte det samme som ny igen og så virkede det. Jeg tror det kabel er noget ringe Kina møg :-(

Iøvrigt har jeg skrevet det før men gør det lige igen. XBMC og ALT både spil og menu selve billedet er sort som kul med engang imellem voldsomme glitches og grønt flimmer. Altså der er intet som virker med mit component kabel desværre.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-16 11:09 
Component kabler virker på samme måde på den originale Xbox. Hvis dit kabel virker på din anden maskine og det ikke virker på den nye, så lyder det som om der er dårlig forbindelse i maskinens AV-out port. Har du prøvet at lirke lidt med stikket i maskinen mens den er tændt?

Det er dog ikke umuligt at et bedre kabel vil have bedre forbindelse og dermed løse problemet, men om det er Monster, originalt MS eller noget Kina værk, ændrer ikke på hvordan det virker.

Hvis din maskine er en crystal, så er der en chance for at du har en 1.6 maskine. I så fald kan den ikke spille alle spil i 480p som de andre maskiner kan. Heriblandt Panzer Dragoon Orta og GunValkyrie:
http://nickgibson.org/480p-panzer-dragoon-orta-and-gunvalkyrie-on-a-1-6-xbox/

Her en video af en der viser problemet:
http://nickgibson.org/480p-panzer-dragoon-orta-and-gunvalkyrie-on-a-1-6-xbox/

Der findes som du kan se, et besværligt fix til at få Panzer Dragoon til at virke, men ellers er der så vidt jeg kunne læse mig til, folk der har modificeret launcher-filerne til spillene så de virker fint alligevel. Men det er altså kun muligt hvis du afvikler spillene fra harddisk.

Min crystal var oprindeligt en 1.6, men jeg byttede indmaden ud med en 1.4 da jeg ikke orkede dette problem. 1.6 boardet blev slagtet til fordel for flere RAM på mit 1.4 board :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 11/06-16 14:25, rettet 11/06-16 14:26 
Som jeg har skrevet tidligere Konsolkongen er det ikke på kun visse spil jeg ikke får billedet frem med - Det er på alt! Kablet sidder enormt stramt i maskinerne også. Jeg har også haft flimmer på min gamle sorte xbox engang imellem men ikke noget der ødelagde det for mig men det irriterede mig.

Igen når sælger siger han selv har opbygget maskinen med component og ikke selv har oplevet problemer der han lavede den, og tilmed bruger et andet kabel end mit er der større change for at mit kabel er noget møg. Hvorfor virker det hos ham og ikke jeg?

Iøvrigt mistænker jeg også mit plasma da jeg f.eks også har underlige glitches og flimmer engang imellem med min Mega Drive!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-16 17:01 
Yes... jeg siger det jo netop bare for at gøre dig opmærksom på at hvis du har fået en 1.6 maskine så vil du opleve disse problemer på nævnte spil. Det har intet med hverken sælgeren eller kablet at gøre, det er et problem med alle 1.6 maskiner.

Det er da sikkert kablet du bruger der er noget lort så.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 11/06-16 17:38, rettet 11/06-16 17:50 
Ja du har helt ret :-) Lidt ærgeligt med de to spil bare jeg havde vist det da jeg købte den.

Æv med det hele jeg må se om et nyt og bedre kabel skulle kunne fixe det selvom det siges at der ikke er så meget forskel på de component kabler. Når nu sælger siger at alt virkede inden han sendte den har jeg svært ved at tro der skulle være gået noget galt under transporten.

Ellers må maskinen til doktor :-(

Regner med at kunne få den testet imorgen på et andet tv så kan jeg ihvertfald finde ud af om mit eget tv er noget skidt ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-16 20:15 
Jeg håber det er kablet :)

Hvis du installerer de problemfyldte spil på maskinens harddisk og kører dem den vej fra, vil jeg tro at du kan finde patchede default.xbe filer til de fleste titler, så de virker i 480p alligevel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 12/06-16 20:03, rettet 12/06-16 20:03 
Jeg testede det idag hos T.L.O og der var der billede men det så hæsligt ud og meget grynet og striber der røg op og ned på billedet.

Min konklusion må være at kablet er noget møg. Så jeg vil forsøge at finde et nyt og bedre kvalitets kabel. Så håber jeg det er det og ikke at maskinen har en brist.

To be continued...

;-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig