X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Horizon: Zero Dawn


Reply
SumezSumezSkrevet 06/06-16 20:30 
Der er kommet en ny trailer frem til spillet i forbindelse med E3, så nu burde vi vel snart have en tråd om det. :) Jeg synes stadig det ser virkelig fedt ud, trods den håbløse titel der gør det ekstremt svært overhovedet at huske hvad det hedder. :P

Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
232 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 > »

Reply
GreaseballGreaseballSkrevet 10/04-17 12:21 
Jeg syns jeg savner en fysisk manual som forklare hvad de forskellige ting gør. Sidder tit og under mig over hvad er det nu den blå og den gule flaske gør. Plus er der mere end en stor robot modstander så sker det tit at jeg bliver løbet over af den ene mens jeg har fokus på den anden. Så taber man lige 75% healt og før man får rullet frem til ens healt potion(fordi hun kun kan holder 2 healt planter eller lign.) så bliver man ramt igen og Game Over. Kan også være det bare er mig der ikke er god til det system de har lavet.

Kan godt lide spillet og den stemning det har. Men tror aldrig jeg kommer til at klare mange af de små side quest mission som de ligger ud. Modsat The Witcher som jeg elskede at klare små side missions i. Så virker det her som de går for at være lette i starten til bare at kaste en ind i en fæstning med 20 tyveknægte og en boss der er 20 levels højere end en selv(føles sådan). Lige den mission der valgte jeg at smutte ud igen og lod dem beholde gislet.
quadquadSkrevet 10/04-17 21:28, rettet 10/04-17 21:30 
Der er en log over maskiner og deres svagheder i spillet, men en fysisk manual havde selvfølgelig altid været at foretrække. Spillet belønner den dygtige spiller, men ikke den ihærdige spiller. Det er et RPG mere af navn end af system. For at købe bedre våben kræver det kills, og den store moderator er coils, der dropper fra kills. Jeg har læst at mange i starten bare render fra alt der gør ondt, mens jeg valgte at bruge 20 minutter på at dræbe en SPOILER-TEKST:
stormbird

, det gav mig så også to coils jeg brugte resten af spillet.

Levels betyder intet, så hvis du i begyndelsen af spillet døjer med sidequests, er det formentlig din indgangsvinkel der er forkert. Ren Rambo er muligt, men bliver man nemt overvældet, er en smule stealth kombineret med traps i en indsnævring, en taktik der faktisk kan bruges hele spillet igennem.


Flotte og næsten spoilerfri gifs fra spillet
GreaseballGreaseballSkrevet 11/04-17 09:18 
Hurtigt spørgsmål, hvad gør coils i spillet?
Havde en okay god playtrough igår af nogen missioner. Det virker godt med den mere stealthy tilgang. Men bliver man set så er fanden løs.
BeanoBeanoSkrevet 11/04-17 10:17 
Coils påvirker stats på våben og udrustning. Jeg vil anbefale at købe "tinkerer" skill så man kan demontere coils så de kan genbruges når man finder bedre.
quadquadSkrevet 11/04-17 12:11 
Sammen med større herbal pouch, er det spillets eneste reelle belønning for at level up.

Når man har dræbt x antal af en robot, får de i øvrigt mere armor. Så ingen grund til at grinde de små dyr, hellere forsøge sig med de større, der giver loot der kan byttes til bedre våben, udover coils.
GreaseballGreaseballSkrevet 11/04-17 14:13 
Beano>
Coils påvirker stats på våben og udrustning. Jeg vil anbefale at købe "tinkerer" skill så man kan demontere coils så de kan genbruges når man finder bedre.

Ah det er coils. Ja de bliver brugt flittigt. Tak for info venner. :)
JmogJmogSkrevet 11/04-17 14:43 
Hedder de ikke bare mods i spillet?
BeanoBeanoSkrevet 11/04-17 15:06 
Nej :)
quadquadSkrevet 23/05-17 22:35 
Min kone har netop set Nausicaä of the Valley of the Wind og det slog hende hvor meget historien mindede om de brudstykker jeg havde fortalt om Horizon Zero Dawn. Nu har jeg undersøgt sagen og forfatteren til historien i Horizon, John R. Gonzalez (Fallout: NV, Horizon Zero Dawn) har udtalt at han har fundet inspiration fra både Nausicaä og Princess Mononoke.

Lighederne med mange-serien skulle være endnu større, så hvis der går et par Miyazaki-fans rundt som ikke har spillet Horizon endnu, tror jeg at I vil nyde kunne den ellers fantastiske historie i endnu større grad.
NaieraNaieraSkrevet 24/05-17 02:24 
Manga-serie? Hvad for en manga-serie?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 24/05-17 07:16 
Wiki.


Wiki
JmogJmogSkrevet 24/05-17 07:47, rettet 24/05-17 07:49 
Filmen er god men mangaen er meterlængder bedre. Filmen er næmest en fjerdedel af mangaens historie. Handlingen, slutningen, karakterer - det hele er markant anderledes.

Miyazaki ved også virkelig hvad han laver. Det føles som om man læser den bedste og mest omfattende Ghibli-film.
quadquadSkrevet 24/05-17 08:27 
Nu bliver jeg da nysgerrig, er det til at få fingrene i den manga i Danmark?
millenniummillenniumSkrevet 24/05-17 08:40 
Jeg har lige taget hul på spillet - lånt på biblioteket - men kan godt se, at det skal købes snarrest muligt. Det spil vil æde SÅ meget af min fritid, og måske have en dårlig indflydelse på ægteskabet.

Så kan jeg da bare blive gift med Aloy. :P
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 24/05-17 20:33, rettet 24/05-17 20:40 
quad>
Nu bliver jeg da nysgerrig, er det til at få fingrene i den manga i Danmark?

https://www.faraos.dk/comics/manga/m-n-o/nausicaa/item/9781591164081

Der er syv bind til 104kr stykket eller alle syv samlet for 595kr.

Der er også en version med to hardcover bind i boks på Amazon til 45 pund:
https://www.amazon.co.uk/dp/1421550644/ref=cm_sw_r_cp_api_clDjzb2XY1MHE

Jeg har selv en udgave i fire bind, men det ser ikke ud til den sælges længere.
NaieraNaieraSkrevet 24/05-17 20:59 
Det må være den store der jeg så i den der tegneserieforretning i Jægergårdsgade i Aarhus.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 08/07-17 00:58 
Der er kommet en patch, som tilføjer en ny sværhedsgrad og New Game+, hvilket er fedt, da jeg har gennemført og fundet alt i spillet, men jeg drages stadig af at jagte et par thunderjaws, for at se om de kunne ske at droppe nogle fede mods.
Faktisk startede jeg et nyt spil på den hidtil højeste sværhedsgrad, men efter den nye patch er kommet, er dette droppet og jeg render nu rundt med alle mine upgrades og nogle fjender, som er mærkbart mere bidske, hvilket er fedt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
quadquadSkrevet 07/11-17 19:39 
Første og eneste DLC er netop udkommet, Frozen Wilds. Gode anmeldelser. Mid-to-endgame sværhedsgrad. Udbygger hovedhistorien, men fortsætter den ikke.

Jeg prøver at holde mig spoiler-fri indtil jeg har tid. Hvis nogen har prøvet at spille med endgame character, må I gerne melde tilbage hvordan sværhedsgraden er. Frygter lidt at det bliver for nemt med endgame armor, men samtidig har jeg slet ikke tid til en komplet gennemspilning igen.
WehnerWehnerSkrevet 07/11-17 21:03 
Jeg vil også gerne høre input angående om man kan spille Frozen Wilds samtidig/sideløbende med hovedspillet og på den måde få er større verden. Eller om det reelt set bliver to separate spil uanset.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 20/12-17 18:27 
Stadig ingen, der har spillet udvidelsen?

Overvejer det som julespil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 20/12-17 18:45 
Jeg er først lige gået i gang med grundspillet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 20/12-17 21:49 
Wehner>
Stadig ingen, der har spillet udvidelsen?

Overvejer det som julespil.

Det er mere oplagt at spille det samtidig med hovedhistorien og udvide verden på den måde. Sværhedsgraden er dog nærmere en fortsættelse af endgame, så spiller du allerede hovedhistorien på højeste sværhedsgrad og stadig ikke har optimalt gear, vil du i hvert fald blive udfordret.

Glimrende DLC, der igen bliver undervurderet. Jeg har netop spillet Far Cry 3, Assassins Creed (flere forskellige) og Shadow of War, som er de spil Horizon oftest bliver beskyldt for bare at være en kopi af. Kvalitetsforskellene er kun blevet større med Frozen Wilds. Gameplaymæssigt er det milevidt foran alt andet i genren og historiemæssigt vil jeg ud fra bedste objektive vurderingsevne mene at man virkelig skal hade sci-fi for ikke klart at foretrække Horizon.
WehnerWehnerSkrevet 20/12-17 22:03 
Uhh, det lyder godt. Jeg er slet ikke gået i gang, men spiller normalt den type spil på næstsværeste sværhedsgrad.

Må hellere købe udvidelsen med det samme.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
quadquadSkrevet 20/12-17 22:48, rettet 20/12-17 22:49 
Horizon: Zero Dawn

Fra den nye noclip dokumentar. Ligner meget samme koncept som Mario 64, hvor gameplayet blev bygget op omkring noget simpelt, men fantastisk tilfredsstillende.


GIF
WehnerWehnerSkrevet 23/12-17 22:00 
Uhhh, det tegner godt som julespil. Selvom der er noget overlap mellem det her og Far Cry: Primal, så er HZD bare vedkommende fra starten.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 28/12-17 13:38 
18 timer inde.

Jeg synes, det er vildt godt. Det er klart, at spillet er en slags "best of" de seneste års AAA-strømninger, så man har prøvet det meste før især i Assassin's Creed, men blandet med den meget mere åbne verden, der især låner fra Skyrim og Witcher 3, så synes jeg alligevel, at spillet formår at være sit eget. Og uanset om man er enig eller uenig i det, så er det svært at komme udenom, at de fleste elementer er meget veludførte. Naturligvis grafikken, der allerede er rost meget, men lydsiden er også fremragende. Især maskinernes lyde er noget af det mest skræmmende, jeg har oplevet i spil. Specielt når det er nat.

Det er et af de spil, hvor man har lyst til at tage alle quests på en gang :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 05/01-18 23:19 
The Frozen Wilds DLC er sat ned til 99,- kroner lige nu, hvilket umiddelbart virker som en fornuftig pris :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/01-18 23:45 
Jeg fik endelig købt det i tirsdags, som mit første PS4 spil - og skulle "bare lige prøve" det sidste nat... Pludselig var der gået 6-7 timer. :D

Min eneste bøf med spillet, er at man ikke kan disable det der Nintendo Wii gimmick fis, hvor controllerens højtaler absolut skal stå for en del af spillets lyd. Dels når man aktiverer Aloys focus, og når man spænder en sharpshooter bow (lagde dog ikke engang mærke til, om det også er der ved den almindelige bue).
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
quadquadSkrevet 05/01-18 23:48 
Jeg skruede helt ned for controllerens lyd i OS settings et sted.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/01-18 00:13, rettet 06/01-18 00:14 
Har overvejet at gøre det samme.
Men det havde nu været rart med muligheden for at gøre det i selve spillet, så lyden kører via tv/højtalere i stedet.

Ved at det kan slåes fra i PS4 versionen af GTA 5, som eksempel. :)


Edit: Men det er så utrolig lille en irritation, at det bestemt ikke er game-breaking for mig.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 06/01-18 10:18 
Vidste sket ikke det var understøttet i HZD - slog det fra på konsollen i 2013 :D
millenniummillenniumSkrevet 06/01-18 10:59 
Jeg har lige et par andre spil som skal afsluttes, så køber jeg HZD. Lånte det på bibl sidste år, og kunne hurtigt fornemme hvor meget det ville dominere min fritid. :D
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 15/01-18 01:15 
Jeg må sige, at jeg er virkelig grebet. I dag har jeg faktisk rundet 60 timer, og der er stadig masser tilbage. Bl.a. har jeg kun snuset til dlc'en, og jeg har heller ikke prioriteret hovedhistorien, selvom den er virkelig god. Settingen er helt, helt fantastisk, og jeg lytter grundigt til hver eneste historiebid. I forhold til dagens fokus på robotteknologi, virker scenariet heller ikke helt så urealistisk, som det havde gjort for 15 år siden.

Rent personligt så ved mange herinde også, at jeg har sukket efter en anden type postapokalysme (alternativt: aldrig mere postapokalysme), og det er sådan set det, vi har at gøre med her.

Det er i øvrigt det første spil, hvor jeg fokuserer på stealth hvor end jeg kan, så på den måde føles det også ekstra frisk for mig. Det hænger bl.a. sammen med, at selvom der er levels i spillet, så bliver man aldrig absurd stærk. Maskinerne bliver ved med at være farlige. Jeg har som level 30 i dag clearet et level 12-område, og jeg døde to gange undervejs. Man skal passe på...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
EltanEltanSkrevet 15/01-18 06:42 
Hvilken sværhedsgrad spiller du på? Men ellers uden at ville røbe for meget så bliver det en del nemmere efter du har været i "bunkeren"...
Men selv efter det får du det svært i dlc'en..
WehnerWehnerSkrevet 15/01-18 11:34 
Jeg spiller på hard.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 24/01-18 23:16 
Ja, der sker noget, der potentielt drastisk kan ændre hele ens spillestil. Heldigvis først sent for mig pga. den måde, jeg spiller denne type spil på, hvor jeg virkelig sidequester igennem.

Men her ca. 90 timer inde, må jeg sige, at jeg virkelig godt gad have været en flue på væggen, den dag de gik i gang med HZD på Ubisofts kontor. Spillet tager jo en genre, der nærmest er blevet synonym med Ubi på godt, men i særdeleshed på ondt, og puster fuldstændig frisk liv i denne AAA subgenre. Ville være interessant at se, hvordan de har oplevet det hos Ubi at det, der hos dem er blevet ren samlebåndsproduktion, pludselig bliver overgået elegant på alle punkter af en konkurrent. Det må da give lidt stof til eftertanke - og HZD har vel også solgt noget bedre end de seneste skabelonspil fra Ubi, eller tager jeg fejl her?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/01-18 23:41, rettet 24/01-18 23:43 
?
Det er ikke ubi, men Guerrilla Games :) (killzone)
Og udgivet af sony
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
WehnerWehnerSkrevet 24/01-18 23:45 
Prøv at læse mit indlæg igen :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 25/01-18 07:53 
HZD holder i hvert fald et højt prisniveau et godt stykke efter release. Det er i hvert fald et sundt tegn på økonomisk succes. :)
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/01-18 08:04 
Wehner>
Men her ca. 90 timer inde, må jeg sige, at jeg virkelig godt gad have været en flue på væggen, den dag de gik i gang med HZD på Ubisofts kontor.

Tror det er sidste del af den sætning der forvirrer. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 25/01-18 08:19 
Ja, den er vel ikke forkert som sådan, men jeg skulle også læse den mellem 4 og 82 gange før jeg forstod den.

Wehner>
Men her ca. 90 timer inde, må jeg sige, at jeg virkelig godt gad have været en flue på væggen på Ubisofts kontor, den dag Guerilla gik i gang med HZD

Fixed :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/01-18 08:22 
Eller...

Wehner>
Men her ca. 90 timer inde, må jeg sige, at jeg virkelig godt gad have været en flue på væggen, den dag de gik i gang med at spille HZD på Ubisofts kontor.

:D
JmogJmogSkrevet 25/01-18 08:48 
Wehner>
- og HZD har vel også solgt noget bedre end de seneste skabelonspil fra Ubi, eller tager jeg fejl her?

Jeg er næsten helt sikker, uden at have tallene, på at du tager fejl. Assassin’s Creed og Far Cry-spillene sælger fremragende og er multiplatform. Horizon har sikkert solgt fremragende, for et spil på én platform.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-18 09:50 
Jeg har også hørt mange der foretrækker Ass Creed Origins over Horizon. Så jeg tror ikke at Ubisoft sover med åbne øjne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/01-18 10:16 
Ja, jeg er faldet helt af på Asscreed, men jeg har nærmest ikke hørt andet end godt om Origins.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/01-18 10:53 
HZD er et bedre spil end ACO imo men jeg kan også varm anbefale at give ACO en chance. Det spiller noget anderledes end tidlige titler i serien og en smuk og interessant verden at gå på opdagelse i.
millenniummillenniumSkrevet 25/01-18 11:25 
Jeg gider simpelthen ikke ride på kamel gennem en ørken :D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 25/01-18 12:26 
Der sker ting i ørkenen når man er tørstig! :)
millenniummillenniumSkrevet 25/01-18 13:02 
Kan man modde sin kamel til en Mustang GT?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/01-18 13:03 
Horizon: Zero Dawn
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
232 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me