X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fix AV-porten på en MegaDrive 2


Svar
SumezSumezSkrevet 10/05-16 10:39 
AV-udgangen på min MegaDrive 2 er desværre ved at blive rimelig sløj. Jeg husker tilbage i 90'erne at næsten alle jeg kendte med sådan en maskine havde problemer med det, og nu er det også ramt mig. Men af en eller anden grund kan jeg ikke rigtig Google mig til nogen fornuftige måder at fikse det?

Problemet er sådan se bare at forbindelsen i stikket er virkelig dårlig, og jeg skal vrikke i kablet indtil billedet bliver ordentligt (typisk er problemet at der mangler en af farverne i RGB signalet), og hvis konsollen efterfølgende får bare et mikroskobisk ryk, ryger det igen. Er der noget forholdsvist overkommeligt jeg kan gøre for at komme problemet til livs, eller skal hele stikket udskiftes? :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 10/05-16 11:07 
Sikker på det ikke er kablet?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-16 11:19 
Hvis det ikke kan løses med alm. kontaktspray så skal hele stikket udskiftes.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 10/05-16 11:29 
Hvis jeg ikke har kontaktspray, er det så holdbart bare at smøre noget Isopropyl udover hanstikket og køre det ind og ud nogle gange? Ellers må jeg forbi T Hansen på vej hjem og investere.

slk486>
Sikker på det ikke er kablet?

Ikke 100. Har brugt kablet på min Genesis 3 uden problemer, men den bruger jo så heller ikke de pins som har problemet på min MD2, så ved nærmere eftertanke kunne det sagtens være kablet. Problemet er i hvert fald 100% i enten han- eller hun-DIN-stikket.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Mes1983Mes1983Skrevet 10/05-16 11:56, rettet 10/05-16 11:56 
Det kunne vel også være selve connectorens forbindelse til bundkortet... Det var det der var galt med min strømstiks connector. Lodningerne var simpelthen blevet dårlige og skulle lige genloddes
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig