X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anbefaling af high-end gamer PC


Svar
JmogJmogSkrevet 03/04-16 11:27 
Jeg går og overvejer at springe ud på den dybe ende og bestille en HTC Vive. Det vil så kræve at jeg også køber en gaming PC. De specs jeg umiddelbart kan se er mest fornuftige at gå efter ender på en pris på 14.000-15.000kr, men jeg har ikke haft en gamer PC i snart 20 år, så jeg vil lige høre om der er noget jeg har overset. Nedenfor er et eksempel på specs jeg overvejer, men hvordan ser det ud... Se hele indlægget
128 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-17 10:35 
DisplayPort er et digitalt signal, ligesom HDMI. Så der findes ikke passive VGA-adaptere, de er alle sammen aktive, ellers vil det ikke virke.

Den du linker til er i øvrigt HDMI til VGA. Ikke DisplayPort.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/09-17 10:43 
"Display port is digital. It's not affected by other ports being there. Works the same on all parts.
They no longer out native analog ports on the cards, but signals can always be converted.

Jeg ville bare fortælle jer at det altså sagtens kan lade sig gøre at tilslutte min skærm med det grafikkort

Det er jo de samme ting vi har skrevet ;)

Alle signaler kan konverteres, men du kan ikke bare bruge en DVI-VGA dongle, som man kunne før i tiden, fordi signalet skal konverteres fra digitalt til analog.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-17 11:06 
Ja, men nu spørger han specifikt pga. et underligt råd han har set på nettet og det svarer jeg på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 23/09-17 11:52 
Sorry er helt med nu blev bare forvirret ;-)

Tak for hjælpen!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 23/09-17 18:46 
Så fik jeg købt den MSI Nightblade X2-253EU og en display port til VGA! Det hele rocker for vildt :D
Bashful Neophyte
RaGeRaGeSkrevet 24/09-17 13:05 
Lækker pc, har selv et lignende setup :) Dog lidt trist at ram hastighederne ikke er lidt hurtigere da minimum frames bliver forbedret med hurtigere ram i diverse spil.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-17 13:12 
Er det ikke primært hvis CPU’en er en kæmpe flaskehals at man vil se største forbedring ved hurtigere RAM?
Spiller nu: Phantasy Star IV
la0sla0sSkrevet 24/09-17 13:39 
Jo
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 25/09-17 09:30, rettet 25/09-17 11:34 
Hvilken tråd skal der bruges hvis jeg skal have anbefalet en skærm til mit nye setup? Jeg får sku ondt i hovedet af at bruge den FW900 skærm på den Night Blade PC er jeg bange for :-(

Eller også finde ud af hvilken resolution der passer øjnene best.
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/09-17 10:50, rettet 25/09-17 10:51 
Er det her ikke en meget passende tråd? :)

Jeg har ikke lige fulgt markedet på det sidste, så jeg ved ikke om Asus fortsat ligger omkring toppen på monitorfronten.
Det vigtigste er vist, at skærmen har G-sync og er på 144hz.
Edit: og ordentlig refresh rate, naturligvis


Og tillykke med bæstet!
Med de priser i dag, så går jeg sgu også og overvejer, om jeg overhovedet gider byg-selv næste gang. :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 25/09-17 10:53, rettet 25/09-17 10:58 
Det er så dejligt at slippe for besvære med selv at finde dele, der spiller godt sammen, og efterlade QA til nogle andre :)

144hz ER refresh rate :p Men lav respons tid, ja. Jeg vil påstå at stort set alle PC TFT skærme har lav nok responstid, spørgsmålet er bare hvor god deres overdrive (og lign) er. OLED er vel stadig bedst, men ikke så udbredt.

G-Sync og 120+ er godt nok.
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/09-17 11:17 
Til mit forsvar sidder jeg i sofaen og småkoger, efter 7 træge nattevagter i streg!
Men du fangede hvad jeg mente, og det er vigtigst. :P


Sidst jeg browsede skærme, var 144hz allerede mere udbredt end 120hz
- ellers havde jeg selvfølgelig bare nævnt 120 :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 25/09-17 11:38 
@Neros

Gå efter følgende specs:

-HZ: 120 eller over
-Gsync: Med dit grafikkort vil du kunne outputte samme refreshrate/hz som den framerate spillet kører i. Pludseligt dyk eller stigning i framerate? Skærmen følger med og du undgår dermed tearing for evigt og kan altid køre med unlocked framerate. Da det er en fladskærm, så er 30hz lige så behageligt at kigge på som 144hz (mht "blinkning"/hovedpine).
-Opløsning: Det er fristende at gå efter en 4k skærm, men de kan være dyre og du vil ikke kunne maxxe alle grafiske settings ud ret tit. Jeg vil anbefale en 27" på 2540x1440. Det er sweetspottet mht høj opløsning men ikke så høj, at du ikke vil kunne køre alle spil i 60fps+.
-Mærker: Acer, Asus, BenQ.
nerosnerosSkrevet 25/09-17 12:01, rettet 25/09-17 12:01 
FancyPants>
Og tillykke med bæstet!
Med de priser i dag, så går jeg sgu også og overvejer, om jeg overhovedet gider byg-selv næste gang. :D

Ja det er sku en lækker maskine jeg har købt! :D Det hele startede med at jeg bare skulle have en lille PC til retro spil osv, men så tog fanden ved mig og pludselig har jeg et monster nede i kælderen! Jeg er fuldstændig vild med den, og havde aldrig troet jeg skulle være PC ejer ;-)

Ok ser lige på det i skriver med hensyn til skærme. Mit største problem er nok jeg faktisk ikke har råd til det lige pt.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 25/09-17 20:44 
Kan det passe jeg ikke kan komme højere op i resolution med min FW900 monitor end 1280-1024. Det er det som anbefaledes i skærm-menu'en?
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 25/09-17 22:17 
Altså skærmindstillingerne i Windows? Lyder underligt. Hvilken kombination af kabel og adapter endte du med at bruge?
nerosnerosSkrevet 25/09-17 22:34, rettet 25/09-17 22:35 
Yes til skærmindstillingerne i Windows jeg kan ikke komme højere op end 1280-1024.

Tjah jeg købte en display port til VGA i Elgiganten?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/09-17 22:48, rettet 25/09-17 22:48 
Hvad jeg lige kunne finde så er det nok Windows der ikke forstår Displayport til VGA-adapteren korrekt. Prøv at se om du kan sætte en anden opløsning igennem Nvidia control panel (jeg tror ikke det gør en forskel).

Her er hvad jeg fandt:
https://forums.geforce.com/default/topic/626643/wrong-resolution-on-displayport-gt-vga-adapter/?offset=5

Lad være med at downgrade grafikdrivere jvf det link, det er ældgammelt!

Det lader til at nogen har lavet et program så du kan forcere brugerdefinerede opløsninger i Windows. Det virker måske, men læs ordentligt op på hvordan det fungerer, ellers ender du nok uden billede overhovedet:
https://www.monitortests.com/forum/Thread-Custom-Resolution-Utility-CRU
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/09-17 22:50 
Kan være en begrænsning i adapteren. To spørgsmål:
-Hvilken opdateringsfrekvens (hz) har du sat grafikkortet til at outputte i skærmindstillingerne? Prøv at sætte den ned til 60hz, hvis den står højere. Efter du gemmer indstillingerne, kan du så vælge en højere opløsning?
-Kan du heller ikke gå højere i spil, hvor der er valg af opløsning i options?
nerosnerosSkrevet 26/09-17 07:21, rettet 26/09-17 07:22 
Hmm ok jeg tør simpelthen ikke rode rundt med grafik kortet og drivere, så vil lige prøve det du skriver Jmog. Jeg må lige tjekke op på det med hvad hz er sat til med grafikkortet men mener der kun står 60hz og man ikke kan rykke rundt med det.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 26/09-17 16:35 
Nå efter at have set lidt på det er jeg kommet frem til at man kan oprette en brugerdefineret opløsning hvor man selv kan sætte resolution i NVIDIA Kontrolpanel men jeg er usikker på om det kan ødelægge noget? Der kom en warning frem da jeg gik ind i menuen omkring dette!

Jeg kan ikke gøre det du henviser til Jmog :-(
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 26/09-17 18:09 
Hmm, hvis der allerede står 60hz, så lugter det af at adapteren bare ikke kan gå højere. Skodadapter. Jeg ville returnere den. Du burde ikke kunne ødelægge noget med en brugerdefineret opløsning, højst give sort skærm. Bare sørg for at definere en opløsning/hz som du ved skærmen bør kunne æde.

Alternativ til du får råd til en ny skærm: Har du et TV?
nerosnerosSkrevet 26/09-17 19:59 
Ok yes har et tv men det bruges af familien så det er et no go :-)

Så må jeg købe en ny adapter hvis det er muligt at finde en der er bedre.

Max res for min skærm er vist:
1920x1200, 85Hz
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 26/09-17 21:14 
Jeg har tidligere presset CRT skærme til højere opløsninger og refreshrate, er de var lavet til. De døde efter et stykke tid, så det kan altså godt gå galt.
Din skærm bør dog kunne klare op til 2304 x 1440 ved 80 Hz, så vidt jeg kan se på google, så går du ikke over det, bør det være ok.

Jeg tror dog også din adapter er banditten, hvis det ikke funker.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 27/09-17 15:47, rettet 27/09-17 15:48 
Prøvede at tvinge skærmen højere op i går men uden held. Mit system eller kabel vil ikke acceptere det :-(

Så nu prøver jeg at købe en ny og billigere Kina adapter for at se om det vil ændre noget?
Bashful Neophyte
amnesiaamnesiaSkrevet 28/09-17 14:07 
Nu når du bor 'i nabolaget' kan du også gøre brug af undertegnedes kabelogadapterslashtechogsager-hoarding-udlåns-service, hvor jeg kan byde på diverse HDMI/VGA/DVI/DP sager - hvis du vil prøve lidt forskelligt af :-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
nerosnerosSkrevet 28/09-17 15:29 
Hahaha! Ok det vil jeg lige skrive bag øret så. Tak amnesia ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 30/09-17 14:47 
Nu købte jeg lige Warhammer Total War 2 på Steam og her kan jeg faktisk godt gå højere op i resolution (1920x1200) sjovt nok så det er da en god ting :-) Venter stadig på at få mit andet kabel ind af døren.
Bashful Neophyte
128 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig