X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nvidia Shield


Svar
nerosnerosSkrevet 22/03-16 08:23, rettet 22/03-16 09:29 
Hvad mener og synes i om Nvidia Shield, dens muligheder og fremtid? Personligt ville jeg normalt fra vælge den her slags på trods af at den ødelægger lidt den fysiske gaming kultur, men når det så er sagt så kan jeg alligevel godt se mulighederne i det. Den virker kraftig og kan en masse ting som faktisk ikke er så ringe.Jeg ved ikke måske er jeg på vej over på the Dark Side :-(

https://shield.nvidia.com/game-stream
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-16 09:08 
Ouya 2 som jeg ser det. Der er intet på shield som jeg finder interessant at spille :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/03-16 09:33, rettet 22/03-16 09:34 
Nu har jeg ikke spillet så meget af alt det nye endnu, så for mig er der måske nok en del ;-) Men der er jo ikke noget som ikke findes på PS4 og XBOX One endnu. Noget som jeg kunne ønske mig var ældre eller nye PC spil som ikke findes andre steder. F.eks ville Crimzon Clover være ret så lækkert.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/03-16 09:37, rettet 22/03-16 09:38 
@neros: Se denne tråd:http://www.playright.dk/forum/emne/34920-nvidia-shield---first-impressionsKøbte min SHIELD TV som erstatning for Apple TV og er super glad for den - godt produkt - men anvender den mest som media afspiller, Netflix, chrome/googlecast og til lidt retro gaming (C64) som fungerer strålende. Controlleren er overraskende god, solid og lavt input-lag. Jeg har overhovedet ikke prøvet PC game-streaming men skulle fungere godt hører jeg. Kan ikke anbefale at købe den til seriøs gaming, med mindre PC game-streaming er noget som virkeligt appellerer, det er trods alt blot en (hurtig) Android enhed med enkelte titler optimeret til den.
nerosnerosSkrevet 22/03-16 10:03, rettet 22/03-16 10:06 
Sorry så ikke jeres tråd men ved ikke om vi skal fortsætte her eller i den anden tråd? Nu har den jo været på markedet et stykke tid ;-)

Jeg ville jo nok helt sikkert bruge den som medie afspiller - Netflix, HBO og youtube i stuen osv men helt sikkert, faktisk meget sikkert på retro gaming. Den understøtter også en del andre USB controllers som f.eks Saturn og den slags.

Er systemet kompatibel med steam?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/03-16 10:26, rettet 22/03-16 18:16 
Understøtter USB controllers men pr app basis så vidt jeg ved. Ingen Steam support, dette er Android så Google Play Store. Ingen dedikeret HBO app endnu, men streams kan startes fra HBO app på smart phones og tablets via Chromecast. HBO streaming er dog ikke acceptabel, men det er et generelt problem.
nerosnerosSkrevet 22/03-16 11:22 
Aha ok godt så :-)

Hvad med USB stick hvis man f.eks har et par børnefilm etc som dvdrips?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/03-16 11:27 
Ja sagtens. Du kan installere Kodi på maskinen og streame film og musik fra servers eller læse fra USB kilder ;)
nerosnerosSkrevet 22/03-16 11:57 
Great!! :D
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 22/03-16 18:15 
Ærgeligt med HBO :-(
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 09/06-16 15:51 
Med en kommende opdatering kan Shield nu bruges som Plex Media Server. Det gør den igen værd at overveje imod en Atv4.

Plex Blog
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RaGeRaGeSkrevet 09/06-16 16:07 
Hvad skal man med plex når man kan bruge kodi?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
BeanoBeanoSkrevet 09/06-16 16:18 
Også min tanke :D
OdinOdinSkrevet 09/06-16 16:49, rettet 09/06-16 16:57 
Plex har serverside aggregering og lagring af metadata og billeder, så hvis man har mange klienter i huset giver det mening. Med KODI bliver det hurtigt røvtræls at hver eneste klient skal trawle det samme indhold igennem ved opstart.
En anden fordel ved Plex er hvis nogle af klienterne i hytten har begrænsinger i forhold til afspilning af visse formater. Her kan KODI ikke stille noget op, mens Plex Media Server i stedet kan lave automatisk transcoding on the fly. Med en nogenlunde fornuftig upstream i huset kan man også browse og streame sit indhold via et nydeligt web-interface uanset hvor i verden man befinder sig.
Jeg både elsker og foretrækker KODIs interface, men Plex har bestemt sine styrker.
BeanoBeanoSkrevet 09/06-16 16:51 
Enig, KODI kører ikke så godt på min iPad ;)
AmbyAmbySkrevet 09/06-16 16:53 
RaGe>
Hvad skal man med plex når man kan bruge kodi?

- Camera Upload fra mobilenheder til Plex
- Offline sync til mobileenheder
- Cloud Sync af film/serier
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
OdinOdinSkrevet 09/06-16 16:56, rettet 09/06-16 16:57 
Beano>
Enig, KODI kører ikke så godt på min iPad ;)

Det var også grunden til at jeg installerede det på min server i første omgang. Min iPad 2 kunne ikke afspille ret meget. Plex Media Server løste problemet ved at tilbyde automatisk transcoding af det indhold iPad 2'en ikke gad spise. Det samme på min første telefon og husalteret, der allerede havde en Plex app
RaGeRaGeSkrevet 09/06-16 19:12, rettet 09/06-16 19:12 
Amby>
RaGe>
Hvad skal man med plex når man kan bruge kodi?

- Camera Upload fra mobilenheder til Plex
- Offline sync til mobileenheder
- Cloud Sync af film/serier

Interessant, så blev jeg da lidt klogere :) Kan man streame "raw" video direkte eller bliver det stadig transcoded? Dedt er 100 år siden jeg har prøvet Plex, så der er nok sket en del siden.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
OdinOdinSkrevet 09/06-16 19:19, rettet 09/06-16 19:23 
Jeg ved ikke hvad du mener med "raw", men som udgangspunkt streamer serveren dine video- og audiofiler uændret. Det er kun hvis din enhed ikke kan afspille en givent format at serveren transcoder, og du har fuld kontrol over hvilken kvalitet det foregår i. Det ændrer du bare i serverens indstillinger. I tilfælde hvor din klient ikke forstår et specifikt containerformat, men ellers sagtens ville kunne dekode indholdet af containeren, remuxer Plex typisk bare automatisk når der bliver afspillet (med andre ord: Ingen kvalitetsændring i indholdet).
For at imødekomme en lavere båndbredde kan du også indstille den til at transcode dit indhold on-the-fly når du afspiller video fra serveren udenfor dit hjemmenetværk. F.eks. via en sløj 3G eller 4G-forbindelse.
AmbyAmbySkrevet 12/07-16 14:06 
De er med i Prime tilbudet, så man kan købe den med 16GB til omkring 1000 kr.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 12/07-16 15:36 
Prime?
AmbyAmbySkrevet 12/07-16 18:58 
Amazon Prime medlemskab.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 12/07-16 19:41 
Got it ;)
AmbyAmbySkrevet 13/07-16 07:20 
De første 30 dage er gratis, som man kan godt benytte den kampagne de har lige nu.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig