X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch


Svar
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at have en mere strømlinj... Se hele indlægget


Link...
1'573 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 03/03-17 13:48, rettet 03/03-17 13:48 
Ved ikke om det er nyt, men jeg skulle oprettet en Nintendo Account for at købe på Switch eShop, det er forskelligt fra Nintendo Network ID som jeg ikke kunne bruge direkte. Men man kan efterfølgende linke dem sammen.
BeanoBeanoSkrevet 03/03-17 14:07 
Jmog>
Pro controlleren er lækker, men hvis man (med rette) er skræmt af prisen, så ligger de to joycons sat i grip faktisk rigtig godt i hænderne. Absolut brugbart. D-Pad og større ABXY-knapper er dog bestemt ikke at kimse af.

Enig, den er lækker og solid build-kvalitet ;)
la0sla0sSkrevet 03/03-17 14:21 
slk486>
Den japanske fysiske release af I am Setsuna til Switch er åbenbart "completely in english". Import coming this way :)

Er playasia?
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 03/03-17 14:26 
3of19>
Hmm, ja det er da underligt. Startede 3DS også på den måde? Der kom senere mulighed for at kopiere saves til SD kort.

Mener de har sagt at Cloud saves er en del af deres onlinetjeneste når den starter "rigtigt" i slutningen af året.
JmogJmogSkrevet 03/03-17 14:31 
slk486>
kun betaler til Xbox Live for at have cloud storage, kan jeg sige: Det er fandme dumt! :(

Jeg kan faktisk godt tilgå mine cloud saves selvom jeg ikke har været Gold-medlem i flere år. Det er måske kun upload der kræver Gold?
slk486slk486Skrevet 03/03-17 14:35, rettet 03/03-17 14:37 
Ok, det har jeg ikke forsøgt :)

What happens to my game saves if my Xbox Live Gold subscription expires?

Nothing. While you can't save games saves to the cloud with a Free membership, you can move saved games from the cloud to a local storage device regardless of your membership or subscription type (Free or Gold). For information on how to move content from a Cloud Saved Games storage device to a local storage device, see Copy, move, or delete Xbox saved games, profiles, and avatar items.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-17 15:11 
Nogen der gider måle diameteren på "D-pad"-knapperne, samt afstanden fra toppen af øverste knap til bunden af nederste knap?

Jeg køber først en maskine i næste måned, men det kunne være rart at se om jeg har et D-pad der kan tilpasses, så jeg ikke nødvendigvis behøver købe en Pro-controller sammen med maskinen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 03/03-17 18:24 
Coolshop har sendt mig Zelda, men ingen Switch. Fedt... Jeg forstår at man kan løbe tør for maskiner, men når man lover at levere til launch, så kunne man da som minimum forvente en besked om, at de alligevel ikke kan levere, og hvornår man så kan forvente maskinen. Men nej, ikke ét ord...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-17 20:12 
Mega træls :( Kan godt forstå frustrationen ved ikke at vide hvornår du så kan forvente levering :/

Jeg kan i øvrigt bekræfte at Switch-spillene smager rigtig grimt hvis man slikker på dem. Så behøver I ikke...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/03-17 20:14 
Konsolkongen>
Nogen der gider måle diameteren på "D-pad"-knapperne, samt afstanden fra toppen af øverste knap til bunden af nederste knap?

Ca. 22mm fra top til bund og høre til venstre venstre, diameter på knapperne er ca . 7 mm. Målene gælder begge joycons. Målt med målebånd da jeg ikke lige har bedre ved hånden men bør passe nogenlunde :)
NaieraNaieraSkrevet 03/03-17 20:16 
Konsolkongen>
Jeg kan i øvrigt bekræfte at Switch-spillene smager rigtig grimt hvis man slikker på dem. Så behøver I ikke...

Det er godt du kan finde ud af de allervigtigste ting :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-17 20:17, rettet 03/03-17 20:19 
Super tusind tak! :) Jeg ser om jeg kan finde en donor-controller og måske mose D-padder derfra overi en joycon.

Naiera> Køber først maskinen næste måned, men hentede Zelda LE i dag. Noget skulle jeg prøve :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/03-17 20:33 
Bonus-info: Til sammenligning er tallene hhv. 31mm og 10mm på Pro controller knapperne. D-pad er 22mm høj/bred :D

SPOILER-TEKST:
...og den smager ikke af noget...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-17 20:44 
Haha :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 03/03-17 21:49 
Ang. Smagen af game cards, så har Nintendo valgt at putte noget stads på dem der minder ondet "neglelak" man kan få for at lade være med at bide negle.
Ideen er at det kan forhindre små børn at sluge game cards. Super smart egentlig. :)

Gik igang med Zelda, og jeg kan bekræfte at den svage sender i venstre Joy-Com er MEGA irriterende.
Tilbagekaldelse niveau.
Sidder blot tre meter fra maskinen og hvis jeg ikke gør mig umage at undgå at få venstre Joy-Com tæt på kroppen er der bøvl konstant. Det er bare ikke godt nok. Ved ikke hvordan Nintendo tester deres hardware nutildags at de synes under to meter er almindelig use-case i TV-Mode, eller mindre end én meter når man spiller NES classic aner jeg ikke.
HankyHankySkrevet 03/03-17 22:06 
Jeg har spillet Zelda et par timer og sidder 2-3 meter fra TV'et og det er ikke noget jeg har oplevet endnu. Måske er jeg bare heldig :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 03/03-17 22:15, rettet 03/03-17 22:16 
@3af19: Det lyder skidt :(
Jeg sad tidligere og eksperimenterede med det samme - ca. 3m fra konsollen og havde både højre og venstre joycon bag ryggen (og fyldig vom) uden det gav udfald i kalibretingstesten (findes under Settings). Prøvede efterfølgende kort en test ved ca. 5m (foran kroppen) hvor det også virkede, men der var udfald når de blev holdt bag ryggen. Skal teste mere i morgen men umiddelbart ikke en katastrofe her.
Har du opdateret konsollen med seneste firmware?
RaGeRaGeSkrevet 03/03-17 23:03 
Fejlen med joy-con udfald skulle være rettet via en opdatering.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
3of193of19Skrevet 03/03-17 23:43 
Havde hentet patchen inden jeg gik igang med Zelda. Må se om der er en yderligere patch.
GameXplain havde stadig problemer.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/03-17 00:55, rettet 04/03-17 00:56 
Glemte Nintendo at vedlægge en reel manual eller "quick setup" i kassen???

Eller regner de mon med, at hele Switch-"Transformers"-konceptet er så enkelt, at en trykt manual er overflødig?!

Jeg ved godt, der er en lille "Important Information" vedlagt, men det kræver jo en lup at afkode den :/

Fandt uden at tjekke manual ud af at kombinere tingene, men fatter hat af, hvor længe Joy-Connerne skal oplades...

Men til gengæld faldt jeg over en sjov lille ting her:

Nintendo Switch

https://www.nintendo.co.uk/Support/Nintendo-Switch/FAQ/After-touching-a-Nintendo-Switch-game-card-my-hand-has-a-strange-bitter-taste-Could-this-be-harmful-/After-touching-a-Nintendo-Switch-game-card-my-hand-has-a-strange-bitter-taste-Could-this-be-harmful--1204008.html

WTF. :D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/03-17 01:00 
...kan se Konsolkongen har bekræftet "smagen" ;P
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/03-17 01:07, rettet 04/03-17 01:08 
3of19>
Sidder blot tre meter fra maskinen og hvis jeg ikke gør mig umage at undgå at få venstre Joy-Com tæt på kroppen er der bøvl konstant. Det er bare ikke godt nok. Ved ikke hvordan Nintendo tester deres hardware nutildags at de synes under to meter er almindelig use-case i TV-Mode, eller mindre end én meter når man spiller NES classic aner jeg ikke.

Det er da en shitty førstegangsoplevelse, jeg helst vil undgå for ikke at få en "dårlig smag i munden" (uden at slikke på game cards!). Jeg rykkede forleden en sofa tættere på skærmen efter opmåling til optimal stereo fra gulvhøjttalere. Der er ca 170 cm til Switch fra siddeposition - kan ikke forestille mig det giver udfald med Joy-Connere...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/03-17 01:15, rettet 04/03-17 01:15 
Konsolkongen>
så jeg ikke nødvendigvis behøver købe en Pro-controller sammen med maskinen :)

Droppede den pga ridicule høj pris på 700 kr (trods lokal Expert kun havde bestilt en enkelt Switch og en enkelt Pro-controller hjem).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/03-17 01:24, rettet 04/03-17 01:25 
Måtte helt til Amerika for at finde officiel info om følgende...

It takes approximately 3 ½ hours to fully charge the Joy-Con controllers.

https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/22361/p/897/c/715

Ingen hurtigopladning i de her tider??? Hvad er verden kommet til...The Future Is Now...og så alligevel ikke:/

(Lidt negativ har man vel lov at være, efter først at få sat strøm til det hele for 30 min siden)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/03-17 01:34, rettet 04/03-17 01:35 
Og hvad er det her for noget misvisende noget...

Nintendo Switch

Joy'erne oplades vel også, når Switch sidder i selve docken? Ich bin forvirret :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HankyHankySkrevet 04/03-17 02:20 
Dock'en er jo samtidig bare en forlænger til din charger. I princippet kan du også bare sætte ledningen fra PSU'en direkte i Switch'en :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/03-17 02:28, rettet 04/03-17 02:31 
Tror den er sivet ind nu: Joy'erne oplades også, når de er sat på Switch i docken - plus når Switch er i slumretilstand, uanset om Switch er docket eller ej (i det tilfælde suger Joy'erne - noget af - den eksisterende batterikapacitet ud af Switch, svjhf).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DunwichDunwichSkrevet 04/03-17 08:31, rettet 04/03-17 09:01 
Jeg glæder mig til at se Skyrim på Switch. Når den ikke kan køre det ene openworld spil ordentligt, så er jeg lidt spændt på at se det andet.

Har i øvrigt hørt, at Switch vil komme til at understøtte Gamecube spil, og hvis dét sker, så skal jeg ha' en Switch. Vel at mærke, hvis man kan købe de Gamecube spil i Eshoppen, som jeg vil have.
JmogJmogSkrevet 04/03-17 12:16, rettet 04/03-17 15:17 
Egentlig kan den jo sagtens køre Zelda ordentligt. Det virker fint i dens egen opløsning. De var bare for ambitiøse, da de satte spillet til at rendere 900p.

Docken bekymrer mig i øvrigt. Der er to hårde stykker plastik nede i docken, som er det som reelt holder Switchen fast. Højere oppe end dem, så er der luft mellem skærm og dock-side. De to stykker hård plast passer PRÆCIST med, at de flankerer siderne af skærmarealet. Med andre ord, hvis man ikke sætter Switchen i dock perfekt centreret, så risikerer man at den hårde plast og skærmarealet gnider op ad hinanden. Det er rent faktisk umuligt at undgå, at den glossy sorte kant rundt om skærmen kommer til det.

Skærmen er i øvrigt plastik og ikke glas, så den er mere modtagelig overfor ridser end den gennemsnitlige smartphone. Jeg begriber ikke at de to "klemmer" ikke er beklædt med noget skærmvenligt materiale.

Hvis i har børn, så sørg endelig for at det ikke bliver dem der sætter Switchen i dock.
HankyHankySkrevet 04/03-17 12:42 
Screenprotector :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
quadquadSkrevet 04/03-17 13:40 
Lige kommet tilbage fra en ven med to børn, som allerede har fået ridser ned langs den side. Han tager det nu ikke så tungt, der er også makrel i den ene joy-con! Det er vilkårene med små børn.

Lækkert stykke hardware i øvrigt, som er milevidt foran Wii U Gamepad, men ser nu stadig rent legetøjs-plastic-agtigt ud. Docken er jeg i hvert fald ikke imponeret over.

Mega skuffende med det ringe signal i venstre joy-con, jeg kunne ikke sidde i hans sofa med benene oppe og joy-con hvilene i skøddet.

Zelda kørte ikke så meget bedre i docken end for mig på Wii U, i hvert fald ikke nok til at jeg bemærkede forskellen uden direkte sammenligning.

Alt i alt er jeg imponeret over alt andet end prisen. Satser på at der kommer en Switch uden skærm, bare en lille kasse til TV'et, med en pro controller. ALT for stor til at jeg nogensinde ville tage den med mig alligevel, men går Nintendo tilbage til spil uden gimmicks, er jeg på uanset hvad.
slk486slk486Skrevet 04/03-17 14:06, rettet 04/03-17 14:25 
Mega skuffende med det ringe signal i venstre joy-con, jeg kunne ikke sidde i hans sofa med benene oppe og joy-con hvilene i skøddet.

Det er virkelig en ubegribelig fejl - samme med ridser i skærmen, som virker til at være ret udbredt :/

Hanky>
Screenprotector :)

Burde da ikke være nødvendigt for at docke den ;)

Venter med at købe, til der kommer en Switch hardware update, tror jeg. Gad vide om docked mode tvinger til at køre titler i højere opløsning, eller om det kommer an på output setting? Hvis man nu sætter den til at outputte 720p, kører det så mere stabilt i Zelda feks - ligesom i handheld mode?
j/k
JmogJmogSkrevet 04/03-17 15:17 
Godt spørgsmål. PS3 fungerede på den måde, men siden da har renderingsopløsning været låst og system setting har kun påvirket scaleren.

Så jeg gætter på den renderer i hvad udviklerne har sat den til.
JmogJmogSkrevet 04/03-17 15:37 
For folk der er allergiske overfor screenprotectors er det her egentlig en rimelig elegant løsning på dockproblemet:
http://m.imgur.com/a/ZZ6ZU

Tror jeg prøver at finde sådan nogen. Tåbeligt at de gentager situationen fra launch 3DS'en dog.
SumezSumezSkrevet 04/03-17 18:14 
Jeg ville nok have brugt nogen i sort :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 04/03-17 18:44 
Nogen der ved hvor man typidk køber sådan nogen henne. Byggemarked? Elektronikforretning?

In other news: Nintendo har meldt ud angående Joycon sync problemet:
http://www.eurogamer.net/articles/2017-03-04-nintendo-gives-switch-joy-con-wireless-connectivity-advice-warns-of-nearby-fish-tanks

Kort fortalt, så giver de akvarier, møbler, kabler og hvad du ellers har af elektronik skylden.
BeanoBeanoSkrevet 04/03-17 18:52 
Hvis man har vand i knæet, jord i hovedet og is i maven - hvordan holdes controlleren så bedst?
RJKRJKSkrevet 04/03-17 18:56 
Jmog>
Nogen der ved hvor man typidk køber sådan nogen henne. Byggemarked? Elektronikforretning?

Bauhaus og Harald Nyborg har dem i hvert fald.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 04/03-17 19:25 
Ja dem finder man i de fleste store bygge- og supermarkeder. Man kan nok være opmærksom og købe nogle som er tynde så de ikke nemt skubbes af. Selv går jeg bare efter en skærmbeskytter ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/03-17 19:36 
Beano>
Hvis man har vand i knæet, jord i hovedet og is i maven - hvordan holdes controlleren så bedst?

Nintendo Switch
NaieraNaieraSkrevet 04/03-17 21:09 
Føtex i Storcenter Nord har sådan nogle filtpuder, i en rodebutik af et display, til en tier for tiden. Mon ikke også andre har sådan en opstilling?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 04/03-17 21:10 
Sumez>
Jeg ville nok have brugt nogen i sort :)

Os' den farve jeg købte nogle i for nogle uger siden ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/03-17 00:26, rettet 05/03-17 00:30 
Fik et par kalibreringsfejl i systemindstillinger på kun den venstre joy, inden der kom en OK-besked (placerede begge på et "kaffebord" ca 1.5 m fra Switch - går ud fra det er relateret til, hvad andre oplever mht ringere signal på venstre joy?).

Jmog>
For folk der er allergiske overfor screenprotectors er det her egentlig en rimelig elegant løsning på dockproblemet:
http://m.imgur.com/a/ZZ6ZU

Tror jeg prøver at finde sådan nogen. Tåbeligt at de gentager situationen fra launch 3DS'en dog.

Har selv filtpuder, der ligner præcis dem (Jem & Fix).

(Men ville også foretrække sort til formålet)

Noget andet ikke specielt alsidigt (sikkert nævnt i Zelda-tråden):

Savner mulighed for at ændre sprog for både tekst og tale in-game :( Det burde da være muligt, når der nu kan ændres sprog via systemmenuen, som ændrer det in-game også :(

Men er ikke 3of19, så ville foretrække engelsk tekst sammen med japansk tale :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
JmogJmogSkrevet 05/03-17 10:05 
Kender jeg ham ret ville han foretrække præcist det samme.
SumezSumezSkrevet 05/03-17 10:46 
RJK>
Bauhaus og Harald Nyborg har dem i hvert fald.

Og Rema, Føtex, osv. Alle større forretninger med non-food :)
Og selvfølgelig Ikea.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 05/03-17 10:52 
Herligt. Ser om jeg kan finde nogle sorte i eftermiddag, når jeg er hjemme igen.

Ærgerligt at Nintendo laver sådan en design-bommert. Det havde været så sindssygt nemt (og billigt) at undgå. Til den pris docken koster løst, havde jeg forventet blødt materiale på indersiden.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/03-17 21:59, rettet 07/03-17 21:59 
Swicth vs ps4
Multi-platform , dragon quest heros.

Ser ud til at swicth køre med ps3 version. Med dårliger FPS. (I dock mod)

https://youtube.com/watch?v=cbRA1mCbrac
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
OlimarOlimarSkrevet 08/03-17 05:35 
Det fandme en lækker lille maskine, fortryder ikke mit køb. Var overrasket over hvor lille maskinen egentlig er. Den er blevet brugt flittigt også på pendler turen til og fra arbejde :)
BeanoBeanoSkrevet 11/03-17 10:54 
Mit bud på padding af dock indersiden for at beskytte bl.a. skærmen. Jeg havde noget 3M tekstil tape liggende som har en blød overside - det sidder godt fast (indtil videre) men stadig nemt at fjerne uden limrester som man godt kan få problemer med mht. filtpuder.

Nintendo Switch Nintendo Switch
Nintendo Switch Nintendo Switch

Jeg har fået skærmbeskytter på min enhed så dette er ikke absolut nødvendigt, men enheden dockes mere skånsomt nu :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-17 11:46 
Ang screenprotectors, så findes der heldigvis i tempered glass, som både er mere holdbart og nemmere at sætte på. Det vil helt sikkert også være mere modstandsdygtigt overfor ridser så padding af docken ikke er nødvendigt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'573 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig