X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Far Cry Primal


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-15 01:04 
Det ser ud til at der er endnu et Far Cry på vej, da Ubisoft kører et stream der lover snarlig annoncering. Ifølge Kotaku kommer det til at foregå under en af istiderne og hedder Far Cry Primal:

http://kotaku.com/the-next-far-cry-will-go-to-the-ice-age-1734775898?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Twitter&utm_source=Kotaku_Twitter&utm_medium=Socialflow

Skulle det vise sig at være forkert, må en moderator meget gerne ændre overskriften til hvad ellers navnet bliver.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 06/10-15 07:56 
Mammutter er DLC... bare vent :D
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/10-15 08:26 
Håber, man spiller som Carl-Mar.
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 06/10-15 08:26 
Det vil være instant-buy :)
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-15 08:29 
Hehe. Jeg er faktisk tændt på settingen, som ved siden at benytte nye våben og omgivelser, har den fordel at der umuligt kan være tårne, man skal kravle op i for at unlocke gentagende spildtidsopgaver. De kan vel pokker ikke proppe tårne ind i nogen af istiderne?

(Jaja, jeg ved godt det bare bliver klipper og træer i stedet for..)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 06/10-15 08:35, rettet 06/10-15 08:36 
Eller huler man skal udforske i stedet :D
WehnerWehnerSkrevet 06/10-15 10:16, rettet 06/10-15 10:16 
Jeg er også ret klar på at prøve den setting. Lyder lidt frisk.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 06/10-15 18:06 
Trailer:
http://youtu.be/iJ4AMuJ_Ieg

Ser slet ikke skidt ud :)

Udkommer d. 23 feb 2016.
JmogJmogSkrevet 06/10-15 18:11 
Jeg er klar!
WehnerWehnerSkrevet 06/10-15 18:36 
Nu har jeg holdt pause siden Black Flag, så mon ikke jeg er ved at være klar igen, når Ubisoft Game: Hulebjørnens Klan udkommer?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-15 22:46, rettet 06/10-15 23:04 
Deres tanker om spillet:

https://youtu.be/Tt_50igBCKc

Jeg synes det lyder spændende, men bliver skuffet, hvis det ender med tårne for at unlocke mappen, overtag fort/baser/centraler for at sænke fjendtlig aktivitet i et område, find 300 kister, saml 50 breve sammen osv.

Det ville give så lidt mening i den setting.

(Var glad for Hulebjørnens Klan, de første tre, da jeg var lille, men ved ikke om de tåler en voksen gennemlæsning. I alle fald en fascinerende setting)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 06/10-15 23:25 
saml 50 breve sammen osv.

Den del kan jeg godt garantere dig, at du ikke bliver belemret med. ^_^
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-15 23:39, rettet 06/10-15 23:47 
Det ville jeg vente med at påstå, til det er helt klarlagt. Selvfølgelig ikke breve i traditionel forstand, da det foregår før kileskriftens udbredelse, men surrogat aktiviteter som hulemalerier eller mystiske symboler på samme måde som tårne bliver til radiotårne/høje træer/tavler/centraler/balloner, alt efter hvilken model de skal passe ind i?

Som i "find 50 hulemalerier"..

Jeg ville slet ikke se det over dem. Vi snakker trods alt om et firma, der har genbrugt sammem formel 20+ gange (måske mere, er stoppet med at tælle) siden 2007.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-15 23:47 
Det kan du være helt sikker på. Du kan også være sikker på at spillet bliver mindst to gange længere end det kan bære, pga. gentagelser i missionerne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-15 23:54 
Og er det tilfældet er jeg ude. Settingen burde virke som katalysator for en genopfindelse af serien.

Er klar over at mine forventninger er naive :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-15 00:05, rettet 07/10-15 00:33 
Jeg har det på samme måde. Jeg venter og ser tiden an :)

...

EDIT2: Det var alligevel en fantastisk "edit" jeg fik lavet til så kort et indlæg... :O Og super off-topic kunne man mene. Lad mig i stedet omformulere, og sige at for mit vedkommende så venter jeg tit og ser tiden an, når det gælder store openworld-titler. Hvis de stadig virker interessante efter en tid, så køber jeg dem. Hvis ikke, så er det nok fordi der er kommet et alternativ i mellemtiden der er mere interessant :)

Sådan, så kan tråden fortsætte med at handle om Far Cry 5 og ikke min holdning til hvert enkelt openworld-spil udgivet de sidste år :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/10-15 00:09 
Bede-x>
Det ville jeg vente med at påstå, til det er helt klarlagt. Selvfølgelig ikke breve i traditionel forstand...

Få lige styr på dine "facts"! Klart dokumenteret de havde postkasser, hvad skulle de ellers bruges til? Reklamer?

Far Cry Primal

;)
Bede-xBede-xSkrevet 04/12-15 04:34, rettet 04/12-15 05:26 
Første trailer: http://youtu.be/do3CPQ-Sw4E

EDIT: Længere gameplay walkthrough (efter sigende, har ikke set det endnu): http://youtu.be/CfU_up3Spos
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 22/02-16 13:48, rettet 22/02-16 14:16 
Der er kommet anmeldelser og det ser ikke så tosset ud:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1188047

EDIT: Det mest positive ved de anmeldelser jeg har læst, er at det ikke bare føles som Far Cry 3 om igen og at settingens stilskifte gør det lettere at acceptere de sædvanlige Ubisoft gøremål (eller er det AAA gøremål efterhånden..). Bla. Sterlings anmeldelse fokuserer på det og kalder det seriens bedste udspil:

http://www.thejimquisition.com/2016/02/far-cry-primal-review/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 22/02-16 18:43 
Jeg glæder mig endnu mere nu. Men jeg venter måske stadig til det kommer lidt på tilbud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-16 20:35 
Jeff Gerstmann er ikke så begejstret og kalder spillet for kedeligt og for langt, allerede efter 7-8 timers spil.
Det passer meget godt med den traditionelle Ubisoft-formel, så jeg styrer i en stor bue uden om :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 22/02-16 20:41 
Otte gode timer i den setting er da ikke værst :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OdinOdinSkrevet 22/02-16 20:45, rettet 22/02-16 20:46 
Wehner>
Otte gode timer i den setting er da ikke værst :)

Mellem hænderne på Jeff Gerstmann, mener du? Nej, bestemt ikke. Mmmmmmmm.
WehnerWehnerSkrevet 22/02-16 20:50 
Hehe :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 22/02-16 21:11, rettet 22/02-16 21:13 
Konsolkongen>
Jeff Gerstmann er ikke så begejstret og kalder spillet for kedeligt og for langt, allerede efter 7-8 timers spil.
Det passer meget godt med den traditionelle Ubisoft-formel, så jeg styrer i en stor bue uden om :)

Det et jo altid frygten med den her form for spil. Sterlings perspektiv er lidt anderledes. Han hader Ubisofts fabriksspil og har kritiseret dem utallige gange. Det ligegyldige reskin af Far Cry 3 de kaldte Far Cry 4 fik også en passende 6.5 karakter hos ham, mens han virker ret begejstret for det her til trods for han indrømmer det indeholder alle dårligdommene.

Håber de er til at udholde for settingens skyld. Min tålmodighed er ikke voldsomt stor oven på Rise of the Tomb Raider, så lang snor får Primal ikke..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/02-16 00:02 
Mon ikke Tomb Raider er et langt bedre spil trods alt? :)

Primal er glemt allerede om et halvt år når de har annonceret og vist gameplay fra Far Cry 5.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 23/02-16 00:03 
Det kommer vel an på, om Far Cry 5 har en (mere) interessant setting. Jeg kan vel ikke være den eneste, der spiller Ubi pga. deres settings.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 23/02-16 01:40, rettet 23/02-16 01:45 
For alt det kritik jeg giver dem, skal de selvfølgelig også have ros når de fortjener det og lige netop setting er noget af det de kan. Selv de gange hvor jeg ikke kan udstå spillene, glæder jeg mig alligevel altid til at se, hvordan de laver verdenen og omgivelserne. Det er for mig en af de største værdier i Ubisofts moderne spil.

I Primals tilfælde er det også settingen kombineret med det tvang til design skift den burde tilføre skabelonen, når de ikke kan bruge moderne teknologi. Caveman FPS FTW :)

Konsolkongen>
Mon ikke Tomb Raider er et langt bedre spil trods alt? :)

Måske. Det har da i hvert fald halvvejs taget Ubisoft formelen til sig med en øgelse af ligegyldigt opsamlingsskrammel, sat sammen med en vanlig Tomb Raider historie og typisk AAA design (XP, hunting, crafting, eagle sense, sekundær valuta og dertil hørende optional game mode, in-game reklamer osv.). Bortset fra den åbne verden ville jeg ikke være overrasket, hvis de to spil var utrolig ens på de fleste punkter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 23/02-16 02:02 
Bede-x>
Det ligegyldige reskin af Far Cry 3 de kaldte Far Cry 4 fik også en passende 6.5 karakter hos ham,

Whoa, whoa, whoa! Hårde ord om et spil der omend i lille målestok var bedre end treeren på stort set alle områder. Kombinationen af skurkens monologer og brevene fra forældrene var ikke bare en bedre historie, det var en fremragende historie i sig selv.

Våben var sjovere
Wingsuit var sjovere
Grafik markant flottere
Større variation i landskab, hvilket gjorde udforskning sjovere
Minihelikopter!
De skabte et ægte dilemma mht hvilken af de to faktioner i oprørsbevægelsen man skulle holde med.
Radio DJ'en var ret god

Og selvom skurken igen er en megalomanisk og samtidigt tragisk karakter, så er han dødgodt skrevet og perfekt spillet. At finde de sidste breve, der fortæller hvad der skete i fortiden mellem ham og hovedpersonens forældre er noget af det mest motiverede jeg har været mht collectables i et openworld-spil.

Afvis ikke Far Cry 4 fordi det er mere af det samme. Det er stadig det bedste af de to.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/02-16 09:52 
Bede-x>
I Primals tilfælde er det også settingen kombineret med det tvang til design skift den burde tilføre skabelonen, når de ikke kan bruge moderne teknologi. Caveman FPS FTW :)

Det var også hvad jeg håbede på. Men jvf Jeff Gerstmanns udtalelser i hans Quick look lader det ikke til at være tilfældet. Det lyder som om det igen lider af de samme Ubisoft-sygdomme og bliver ensformigt og kedeligt. Det er nok for mig til at vide at jeg bare skal bruge mine penge andre steder :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 23/02-16 12:44, rettet 23/02-16 13:06 
Jmog (lidt hastigt skrevet svar. Håber tankerne går i gennem): Far Cry 4 er et tydeligt resultat af at have haft en succes og så ville gentage den ved at tage det oprindelige og blot tilføje "mere" uden omtanke for, hvordan det passer ind i det originale design.

Tag fx minihelikopteren som du med udråbstegn fremhæver som en forbedring, hvor jeg ser den som en (næsten uforenlig) skillevæg mellem ren open world og det klassiske lineære design. I Far Cry 3 er Assassin Creed tårnene opbygget med stigende sværhedsgrad, hvor meningen er, at det i starten skal være let at bestige et tårn hvorefter placeringen, layoutet og de eventuelt omgivende fjender ændres til det sværere, som spillet skrider frem, således de til sidst nærmest fremstår som små puzzles, hvor man ikke er helt sikker på, hvorledes man når toppen. Omgivelserne skal nærstuderes før man finder den korrekte måde at løse problemet på. Klassisk lineært design.

Da Far Cry 4s tilgangsvinkel bare er Far Cry 3 + mere, vælger man at bibeholde det gamle og dumper nu minihelikopteren ind i designet. De beholder det lineære, men giver spiller en mulighed for at flyve direkte til toppen, hvilket efterlader spillet med et problem:

1) De kan tillade spilleren at lande/hoppe ud direkte på toppen af tårnet, men det vil fuldstændigt underminere det klassiske lineære design tårnene er baserede på.

2) De kan opfinde "wobbly fysik" der gør det svært for spilleren at stå fast på tårnenes top, selv om det ikke er svært at stå fast andre steder i lignende højder/overflader, men det vil underminere verdens troværdighed.

Ingen af delene er gode løsninger. At de så yderligere har flere problemer med usynlige vægge andre steder med minihelikopteren, da de for at opretholde og bare lidt støtte det integrerede lineære design, må opfinde barrierer som usynlige lofts- og sidevægge for at helikopteren ikke presser sig ind i områder, den ikke må være for tidligt, siger med al tydelighed, at den ikke er tilpasset designet. Far Cry 3 er langt fra perfekt på området (prøv fx at forsøge at presse dig ind i Hoyts compound før tid..), men stadig bedre end forsættelsen. Det minihelikopteren passer godt med er at søle verden ind i ikoner og en forøgelse af den typiske Ubisoft collectathon. Ikke en fordel i min bog.

Ingen af historierne siger mig noget. Det ene havde dog en så karateristisk psykopatisk skurk, at det eneste logiske valg var at tilpasse markedsføringen omkring det og i sidste ende tildele ham box coveret. Da Far Cry 4 er Far Cry 3 + mere var deres løsning nu at lave en endnu mere psykopatisk skurk, men man kan ikke bare gøre, hvad man gjorde sidst og ligge x til. Som ofte med gentagelser af den slags ender de med at udvande og fortynde formelen. Er faktisk overrasket over at Primals marketing IKKE har fokuseret på en psykotisk skurk, for oven på de sidste spil kunne man have fået indtrykket af, at det nu var en vedblivende serie gimmick..

Jeg er heller ikke enig i verden er mere varieret (tolket som mindeværdig i den her sammenhæng). Der er stadig mange lokationer jeg kan huske fra treren, som det store krater, at dykke ned på bunden af et blåt hul, Citras tempel osv. I fireren husker jeg mest Mins fort og de overnaturlige sekvenser, men det sidste føles forceret og som et forsøg på at overgå treren på samme præmisser. Det samme gælder missionstyperne hvor treren i serie perspektiv havde en overraskende variation (cannabis markederne, gudemonster kampen, infiltreringsmissionen osv) og det er altsammen fint at de vælger at gentage alle typerne i forsættelsen, men der skal mere til i anden omgang. Man kan ikke bare fx tilføje flere fjolle missioner, fordi folk blev overrasket over dem i det første.

Mht. grafikken gik jeg fra PC udgaven af treren til PS4 udgaven af fireren og der var tale om tilbagegang. Det er klart at treren på mange måder var for ambitiøst et spil for last gen maskinerne, så sammenlignede man dem med next gen udgaverne, er forskellen til at føle på.

Jeg vil gi' dig radioværten, men er ellers ikke enig. Det ene spil definerede - ud fra Assassin's Creeds model - skabelonen for seriens moderne udtryk. Det andet gentog den uden omtanke og hensyntagen til hvilken indvirkning det ville have. Det er dog vigtigt at understrege, at hvor det kan virke som om jeg maler kæmpe forskelle op og ned, så mener jeg faktisk kun der er en karakter på P:R skalaen i mellem dem. De har begge alvorlige fejl som burde udbedres, men FC3 slipper lidt lettere fra dem af ovenstående årsager og især fordi det kom først.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 23/02-16 13:00 
Kongen: Har fået læst Gerstmanns anmeldelse og jeg kommer virkelig til at hade det her, gør jeg ikke? :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/02-16 16:18 
Jeg har ikke fået læst hans anmeldelse endnu, men jo sådan som du har det med den slags spil, tror jeg ikke du kan spille det uden at kedsomheden trænger på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/02-16 23:53 
Markedsføringsmæssigt er det begyndt at blive uhyggeligt. Der var engang hvor YouTubere var hobby entusiaster ligesom os andre, men efterhånden er de blevet opsnappet af PR firmaer så de kan bruge deres indflydelse til at lave virale videoer om spil. Engang troede alle at IGN og Gamespot var de mest korrupte og deres reviewscores var købte, men der er intet der er så letkøbt som almindelige mennesker og det er også i højere grad YouTubere og Twitch streamere der efterhånden får adgang til spil før pressen.

Her er et par eksempler på det for Far Cry Primal


http://youtu.be/FftzV0zX8Rw
http://youtu.be/ICvRmN9A8RQ
http://youtu.be/1CWZZZ0-3UU

Reaction videos er også absolut cancer.
SumezSumezSkrevet 25/02-16 08:00 
Jeg ved ikke om det er folk jeg burde kende til, men er du vimmer det er superklamt det der.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 27/02-16 15:31 
Der er 15 % rabat på PS Store. Ikke nok til mig :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-16 23:10 
Konsolkongen>
Jeg har ikke fået læst hans anmeldelse endnu, men jo sådan som du har det med den slags spil, tror jeg ikke du kan spille det uden at kedsomheden trænger på :)

Ja, det holder jeg ikke til det her. Er røget på den digitale hylde igen. Det er efterhånden svært at forsøge at tilgå Ubisofts spil med en neutral objektiv indstilling. Orker ikke at danne meninger om deres spil længere, når der bliver gjort så lidt for at differentiere dem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-16 23:11, rettet 02/03-16 23:11 
Tak for tilbagemeldingen i hvert fald. Selvom jeg ikke havde købt spillet, så må jeg indrømme at videoer fik det til at se en smule interessant ud. Godt at vide at det ikke var tilfældet, så der slet ikke er nogen tvivl fra min side længere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 02/03-16 23:14 
Jeg Køber det, når det ryger under 200. Og med lave forventninger. Men jeg har dog holdt Ubi-pause siden Black Flag på 360, må det være, så jeg er nok klar til en tur igen.

Er der udkigsposter, Bede? :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-16 23:19 
Ikke tårne på samme måde som i resten af deres spil, men ellers er aktiviteterne velkendte. Det sagt er der gjort mere ud af at adskille det fra de andre, end man typisk ser. Det er bare ikke nok (for mig).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 02/03-16 23:25 
Tårnene er ellers noget af det bedste ved formlen :/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 03/03-16 00:04 
Ubisoft Game: www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1193024
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 03/03-16 00:08 
Som Zelda på cartridge :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 11/07-17 23:18, rettet 12/07-17 00:10 
Bede-x>
Ja, det holder jeg ikke til det her. Er røget på den digitale hylde igen.

Var det da den første kvinde, man møder, bad dig samle urter til sit sår?

Edit: Ja ok, det er godt nok lige efter formlen. Og ikke særlig interessant. Har lånt det på biblioteket. Det kommer vist snart retur :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig