X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mad Max


Svar
SumezSumezSkrevet 23/04-15 16:02 
Kunne blive godt.. kunne blive metervare. Svært at se lige nu, selvom spillet ser flot ud.

Det lugter temmelig meget af den der "triple-A feature checklist" som så mange spil følger nu om dage, Shadow of Mordor, osv.

Open world, check.
Crafting, check.
Batman kampsystem, check.
Opgradering af baser, check.
osv.

Vil næsten være overrasket hvis der ikke er noget stealth eller parkour. :)


https://www.youtube.com/watch?v=PKRGvSi5xXk
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-15 17:00 
Du glemmer pre-order bonus :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/04-15 17:14 
Jeg er mega klar!
Det er nogen gange rart at gå ind til et spil hvor man 100% ved hvad det er for noget uden at det skal være alt muligt nyt hver gang. Det er af samme grund vi alle sammen spiller retro spil, jo :)
SumezSumezSkrevet 23/04-15 18:18 
Det er heller ikke nødvendigvis en dårlig ting. Det største problem jeg ser i den slags spil er dog IMO ikke mangel på noget nyskabende, men snarere at de laver alt for MANGE ting på én gang, i stedet for at holde fokus.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 23/04-15 19:41, rettet 23/04-15 19:43 
Well, jeg er enig i, at spillet virker for omfattende, men det med checklisten synes jeg er skud forbi.

Open world, crafting og basebygning er vel naturlige ting at have med i et Mad Max-spil, og vel mere fjollet at udelade de elementer, blot fordi andre spil har dem med. Og så kommer det også an på måden det gøres på IMO - at crafte en bil ud fra dele er temmelig anderledes end at smede våben eller samle urter til en potion i et RPG (og potentielt meget sjovere). Kampsystemet er vel også ok og logisk i et Mad Max-spil.

Så længe de holder sig fra kravleri og stealth i større stil, og indtil videre tyder det på det, synes jeg spillets elementer virker logiske og interessante.

Men det er naturligvis et faresignal, når et spil vil så mange (omfattende) ting - tænker også på car combat-delen. I "gamle dage" kunne der laves et helt spil med det koncept.

Shadow of Mordor er netop hyldet for, på trods af meget lån, at tilbyde relativt friskt gameplay via Nemesis ;)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/04-15 20:10 
Så længe "car combat" bliver flere dele Interstate 76/86, Redline og Rage, og færre dele Wheelman. ó_Ò

Jeg glæder mig også til at se hvordan det ender ud... Pr. definition frygter jeg naturligvis endnu et film-spil ala Superman Returns, Iron Man, Transformers etc. Uanset hvad en trailer lover... Heldigvis har vi lov at håbe, at det alligevel kan ende med et anstændigt spil.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 24/04-15 17:12 
Positivt overrasket over videoen - ser ret fedt ud, specielt car-combat, men som sumez skriver, det kan gå begge veje ;)
SumezSumezSkrevet 10/07-15 15:55 
En video der kort giver nogle eksempler på hvordan vehicle combat fungerer.
Det ser umiddelbart sjovere ud end Arkham Knight :)

http://www.youtube.com/watch?v=yfVKQOX-K7A
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/08-15 13:41 
Ny trailer...

https://www.youtube.com/watch?v=jaS8lVRCNfM
XiwanaXiwanaSkrevet 04/08-15 13:45 
Det ser herligt ud!
Ventetiden kan passende forsødes med de skønne Mad Max-custom maps, som en række ihærdige fans har skabt i Far Cry 4:
https://www.youtube.com/watch?v=S4ACgUpfzdg
[inspirational quote here]
Bede-xBede-xSkrevet 06/08-15 22:21, rettet 06/08-15 22:21 
14 minutters gameplay:

https://youtu.be/k5whLyyccqU

Ser ud til at følge skabelonen for, hvordan et spil af den her type ser ud nu om stunder, helt ned til detaljer som at man skal kravle op i tårn.. luftballoner for at åbne for ting på kortet. Omvendt ser det ud til at være sjovt at tulle rundt i, så i sidste ende bliver kvaliteten nok et spørgsmål om, hvor mange gange man gentage det samme gøremål igen og igen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
XiwanaXiwanaSkrevet 06/08-15 22:29 
Det er udviklet af svensken, så helt galt kan det ikke være. Det minder en hel del om Shadow of Mordor (sjovt nok også udgivet af Warner Bros). Jeg er frisk 'to the max'.
[inspirational quote here]
Bede-xBede-xSkrevet 06/08-15 22:35 
Det skal også nok få chancen hos mig, om ikke andet så efter det er blevet patched. Er trods alt ret glad for Just Cause spillene og håber Avalanche genfinder legeglæden i MM :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 07/08-15 08:10 
Det var ikke lige gået op for mig at det var Just Cause folkene der stod bag det. Det var en behagelig overraskelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/08-15 09:55 
70 min gameplay

https://www.youtube.com/watch?v=CSeudN-hpgk
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/08-15 20:37, rettet 26/08-15 20:39 
PlayStation fortsætter deres samarbejde med WB i Mad Max.
Der kommer nogen PS4 tidseksklusive ting:
https://youtu.be/k7z1amR5QEo
BeanoBeanoSkrevet 27/08-15 17:11, rettet 27/08-15 17:12 
Muligvis det mest ligegyldige eksklusiv indhold jeg kan huske, men det er jo kun godt for forbrugerne ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/08-15 17:16 
Ja absolut. Jeg hørte i en video at de dér hood ornaments dog har nogen stat bonuser, men det er nok ikke noget essentielt hvis det er eksklusivt.
Bede-xBede-xSkrevet 01/09-15 03:06 
Bedømt på åbningsområderne virker det her ufatteligt veloptimeret. Jeg har ikke en eneste afvigelse fra 60fps indtil videre (i7 4770/GTX 980) og kan se folk på Gaf ramme stabile 60fps med alt makset ud på selv over tre år gamle grafikkort (GTX 680). Kan selvfølgelig ikke sige om det pludselig går i stykker om et par timer, men førstehåndsindtrykket er super godt på PC. Teknisk i hvert fald, selve spillet virker som open world the game.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 01/09-15 09:24 
Anede ikke at det var udkommet allerede!

Anmelderne er pt. lidt blandede: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/mad-max
De vælger jeg næsten at se som en mere positiv ting end et spil som f.eks. Shadow of Mordor, der blev rost til skyerne, men i virkeligheden er så strømlignet og stereotypt at det bliver kedeligt efter et par timer. Håber på at Max har lidt mere kant og personlighed, som ville klæde ham. :) Hvad er din vurdering, BeDex?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 01/09-15 09:51 
Førstehåndsindtrykket er meget det samme som Shadow of Mordor. Det var jeg virkelig begejstret for de første måske fem timer og synes derefter det endte ud med for mange gentagelser, som det typisk ses i genren. Er for tidligt at bedømme om det også gælder Max, men det virker til at følge samme opskrift. Skal nok skrive lidt mere, når jeg er kommet længere ind i det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 04/09-15 01:37, rettet 04/09-15 06:55 
Yep, det her begynder allerede at blive ret kedeligt. Er grundlæggende Mordor/Ass Creed/Watch_Dogs i et andet skin. På plus siden er det ret let at finde ud af, om det er et spil man bør investere i. Holder man af opskriften med et kæmpe kort med endeløse gentagende opgaver og kunne man tænke sig at opleve det i Mad Max universet, rammer det helt perfekt. Ligesom Fallout er der tale om en velrealiseret ødemark med mange gode detaljer som fx vejreffekterne med sand storme og støvhvirveler. Bil duellerne er sjove og nærkampsystemet er ren Batman, så snart man har vænnet sig til, at man ikke på samme måde har mulighed for at afbryde en igangværende bevægelse for at blokere og lært at ens rækkevidde er kortere. Det betyder at det er rigtig sjovt i begyndelsen, men når gøremålene allerede inden for få timer begynder at gentage sig selv, fornemmer man hurtigt at glæden ikke varer ved. Gentagelserne forværres også af de utallige random encounters, der vedbliver med at forstyrre en og forlænger hvad der i forvejen er en langtrukken repetitiv affære. Spillet vil helst ikke lade en være i fred, med mindre man bruger LANG tid på at sænke trusselsniveauet i et område.

Har været helt bugfrit indtil videre og Avalanche fortjener stor ros for, hvor godt det er optimeret:

Mad Max

Det er bare ikke nok til at holde festen kørende. 5/10 er mit nuværende indtryk og tvivler på det ændrer sig, men jeg har da tænkt mig at følge det til dørs :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/09-15 08:05 
Tak, det var egentlig præcis hvad jeg havde regnet med :)

Det er vel egentlig bare et endnu mere ensformigt Batman Arkham Knight, sat i ødemarken?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 04/09-15 09:17 
Jeg skal stadig spillet det, men svært ved at løsrive mig fra TPP :D
slk486slk486Skrevet 04/09-15 10:39 
Jeg er nok bare dømt til purgatory, når jeg har større interesse i at spille Mad Max end TPP :D
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/09-15 15:35 
Dinki-Di!
Jeg hygger mig med spillet... Men nu er jeg også så tilpas stor en sucker for biler, at jeg nyder lige så stille at opgradere min Magnum Opus, og efterhånden få hentet fjendens biltyper hjem til nærmeste stronghold :D

Purgatory er dejlig lunt, så du er velkommen hernede!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/09-15 19:24 
Bare jeg vidste hvad TPP var :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BankyBankySkrevet 04/09-15 19:34 
The Phantom Pain?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/09-15 19:35, rettet 04/09-15 19:36 
Ah ja. Ph som f-lyd :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 05/09-15 05:23, rettet 05/09-15 05:30 
Konsolkongen>
Det er vel egentlig bare et endnu mere ensformigt Batman Arkham Knight, sat i ødemarken?

Præcis. Det eneste jeg bedre kan li' i Max er bilen, hvor man ikke sidder og føler at den fylder for meget. Alt andet er bedre i Batman.

FancyPants>
Jeg hygger mig med spillet...

Det er der helt sikkert mange der gør. Som type sælger de godt og anmeldelserne ligge også ofte i den gode ende, så det er bestemt ikke tilfældigt at mange AAA spil går i den retning i dag. Jeg holder også af meget af moment-til-moment gameplayet og det gjorde jeg for så vidt også i Mordor. For mig bliver det bare for meget, når jeg for gud ved hvilken gang, skal ud at lave det samme gøremål igen og så frustrerer det mig, hvor ens spillene er. Havde jeg ikke vist bedre, ville man sagtens kunne bilde mig ind, at det her var endnu et udspil i Ubisoft Game serien. At det så tilfældigvis er fra Warner, hvor det også minder om deres andre spilserier, gør det ikke bedre..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/09-15 06:26 
Jeg tror helt sikkert, at "OMFG ENDELIG ET MAD MAX SPIL!!!" faktoren spiller meget ind hos de fleste, mig selv inklusiv. Er dog enig i, at det bestemt ikke er en 10/10 titel.

Kampsystemet fungerer, som du også nævner, på samme måde som både Arkham serien og Shadow of Mordor.
Det er efterhånden velprøvet, og det fungerer, så intet nyt der. Dog har jeg indtil videre sluppet fuldstændig for stealth elementer (eller at finde et latterligt dumt gemmested som i Shadow of Mordor), så det er kun et plus for mit vedkommende.

Car mechanics er jeg også ganske tosset med. Der er bare noget særligt tilfredsstillende over de forskellige måder man kan skille sig af med fjendernes biler på.
SPOILER-TEKST:
Men næste gang, så kan hunden fandme få lov at køre Chums buggy, imens jeg sidder på ladet og bjæffer ad landminer!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Bede-xBede-xSkrevet 08/09-15 21:59, rettet 08/09-15 22:46 
Så blev jeg færdig med det. Endte faktisk med at holde lidt mere af det i den sidste trediedel, end jeg gjorde midtvejs. Nogen af historie lokationerne er veludførte og så er Chumbucket fed :)
Et par bemærkninger:

- De forsøger sig enkelte steder med horror, men det giver så lidt mening, når man har implementeret et Batman kampsystem, hvor helten er tæt på uovervindelig.

- Der har været en del klager over tutorials i de senere år og det her er endnu et til listen. Ligegyldigt hvor langt man kommer op i spillet, vedbliver det med at forklare ting, før man overhovedet har haft muligheden for at tænke over noget selv. Det gælder både mekaniske som plot relaterede ting.

- Max har verdens mest skvattede hop, som man selv efter 50+ timers spil stadig ikke begriber er med i spillet. Der er andre problemer med styringen (opsætningen og at man skal holde knappen inde, for at interagere), men man vænner sig til dem.

- Sgu ærgeligt at de drukner det hele i gentagelser og langsommelighed. Historien hænger kun lige på den allermest løse actionfilms-agtige måde sammen, men der er så mange ting i settingen og de enkelte spilscener, der er værd at holde af, velkendte som de så end er.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/09-15 22:08 
Lyder som et bargain bin køb :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 08/09-15 22:11, rettet 08/09-15 22:19 
Jeps, især hvis man er til settingen og ikke har noget problem med, at der går Ubisoft i den. Ellers skal man være varsom..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/07-20 00:14, rettet 12/07-20 00:15 
Rise from your gwaaaave!

Jeg købte spillet for et par år siden, da det var på tilbud, og brugte faktisk en god portion timer på det (Steam siger 63). Det var fint underholdende, og spillet har mange kvaliteter som giver indtryk af, at Avalanche virkelig forsøgte på at lave at fedt spil, men på mystisk vis havde håndbremsen trukket. Der er virkelig bare nul replay value at komme efter.

Jeg har set en del videoer på YouTube på det seneste, der dykker ind i historien bag filmene, og blandt forslagene kom også denne her, der indeholder en personlig analyse af spillet:

https://www.youtube.com/watch?v=o0g5hvx1lwA

Den forklarer ret tydeligt de følelser, jeg havde, efter jeg stoppede med at spille det. Jeg ved godt, at det ikke er forfærdeligt originalt at pege fingre af EA, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor kick ass spillet kunne have være, hvis Avalanche havde lavet det i samarbejde med George Miller i stedet for at blive trukket rundt i manegen af Electronic "Dødens Pølse" Arts :/
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-20 11:47, rettet 12/07-20 11:51 
EA? Det er da Warner Bros der har udgivet det.

Ikke at de er et hak bedre end EA... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/07-20 17:29 
Du har ret! Fik det vist blandet sammen med det spil, det blev lagt på hylden tidligere i historien :D
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig