X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problemer med Safari browser?


Svar
nerosnerosSkrevet 06/02-15 15:27, rettet 06/02-15 15:28 
Jeg har igennem længere tid haft problemer med min Safari browser på Mac'en. Det sker flere gange om dagen at jeg får blank side når jeg er på nettet? Det er rent ud sagt skide irriterende :-( Jeg har prøvet at opdatere skidtet og geninstallere men det hjalp ikke.

Jeg har Firefox og Chrome men jeg vil helst bruge Safari da de fleste log-ins og kodeord plus gemte sider befinder sig sammen med mit Safari. Det er ting jeg har skrabet sammen igennem flere år, og jeg gider ikke skifte når jeg nu er blevet vandt til at bruge Safari. Det siges bare for en god ordensskyld hvis folk mener jeg skal bruge en anden browser ;-)

Det kan jo ikke passe at jeg skal få blank side flere gange om dagen? Har min Mac en virus eller hvad kan problemet skyldes? Det burde jo ikke køre så usikkert..
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 06/02-15 17:08 
Har du Adblocker installeret? Ikke nødvendigvis problemet, men du kan forsøge at deaktivere.
Har du prøvet med Admedic? Normalt løser det problemet, hvis man ser en masse reklame-faner åbne. Men måske et forsøg værd.

Jeg oplever selv en gang imellem blanke sider, når jeg forsøger at åbne Apples support sider. Typisk på Safari, men er også sket i Chrome. Troede først det var min Adblocker, men det havde ingen effekt at deaktivere den.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/02-15 01:29 
Hvis det går helt galt Søren så kan du (i hvert fald på nyere Macs) geninstallere OS X hvis du holder CMD + R nede når du booter computeren. Jeg mener endda ikke at du mister nogen programmer eller filer overhovedet, hvilket er ret crazy :)

Lidt besværligt måske, men siden Safari er del af styresystemet kan du ikke bare downloade en anden version og slette den gamle. Der findes måske et andet fix som enfen foreslår, men det her kan være en last resort :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 08/02-15 15:36, rettet 08/02-15 15:37 
Tror ikke jeg har Adblocker installeret. Må lige tjekke det senere. Jeg ved ikke om jeg tør at geninstallere mit styresystem, men det kan sikkert godt være det vil hjælpe på problemet. Jeg ved dog at jeg havde problemet også den gang jeg kørte med Lion. Nu bruger jeg Yosemite.
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 09/02-15 11:05 
Konsolkongen>
Hvis det går helt galt Søren så kan du (i hvert fald på nyere Macs) geninstallere OS X hvis du holder CMD + R nede når du booter computeren. Jeg mener endda ikke at du mister nogen programmer eller filer overhovedet, hvilket er ret crazy :)

Grunden til, at du ikke mister dine dokumenter og indstillinger, er, at installationen (når du gør det på den måde) bare geninstallerer systemfiler, og på den måde overskriver de gamle. Der bliver altså ikke slettet noget udover det. Det samme kan gøres med Windows.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/02-15 18:33 
Mit Windows kendskab er ret begrænset, så det anede jeg ikke engang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig