X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Diagnose på syg Xbox


Svar
Per SPer SSkrevet 26/01-15 05:58, rettet 26/01-15 06:13 
Min gamle originale Xbox konsol hoster lidt, men jeg mangler flere forslag til hvad den evt. kunne fejle.

1. Den skal tilsluttes strøm for at starte op. Hvilket den så gør af sig selv, og den slukker ikke ved tryk på power-knappen. Kun afbrydelse ved fjernelse af strømkabel virker.

2. Alle andre funktioner som afspilning af spil, indstillinger i menusystem osv. virker helt uden bøvl.

2. Den larmer ikke (mere end normalt) og blæser osv. fungerer upåklageligt.

3. Hvis nogen vil sælge mig et originalt RGB scart stk, så har jeg oprettet en købsannonce herinde.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 27/01-15 18:29 
Slet ingen forslag?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/01-15 20:17 
Jeg ville gerne hjælpe. Aner dog intet om Xbox.

Men jeg vil da umiddelbart gætte på, at det enten er selv power-knappen, der er defekt, eller at det er den del af elektronikken, som skal registrere et tryk, der er gået i røv.
AV Intelligent Terminal
Per SPer SSkrevet 27/01-15 21:46, rettet 27/01-15 23:23 
Tror heller ikke det er noget vildt avanceret. Danny herinde fra, som bor i forholdsvis nærhed af mig, kigger på den ved lejlighed. Ellers skal den nok bare have et dask med en hammer. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 27/01-15 21:55, rettet 27/01-15 21:55 
Du kan prøve at give Danny et dask med en hammer. Så kan han blive motiveret til at fixe konsollen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Mes1983Mes1983Skrevet 27/01-15 22:10 
Er bange for, at det er mere kompliceret end bare en defekt startknap. Jeg har haft en, der opførte sig præcis ligesom du beskriver.

Det er højst sandsynligt dårlige traces (kan ikke lige komme på, hvad de hedder på dansk), printbaner, måske?

På nogle af de gamle xboxe, nedbryder de ganske enkelt. Du kan være heldig, at se det, hvis du åbner konsollen og ser på yderkanten af bundkortet. Mener det er under bunden nær powerknappen. Og så følge de tre -fire små traces mod højre, de sidder yderst på printpladen.

Mener jeg fandt et par sider, hvor andre forklarer problemet. Kan selvfølgelig ikke finde dem nu. Men prøv at Google noget a la Xbox bad trace repair.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig