X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilke spil spiller jeres ... kærester/hustru?


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/01-15 22:08, rettet 25/01-15 22:08 
Ingen tvivl om at jeg (og sønnen) indtager podiet for husstandens største forbrug af spil, selvom jeg gerne ville ønske at det var en mere delt fornøjelse i forholdet (eller rettere sagt: hvem ville ikke have en gaming girl?)

Men gennem tiden er der alligevel spil der opslugte min bedre halvdel i perioder. Jeg har tænkt om der er nogle fællestræk? Hvad trigger hendes spilmani?

De spil som har opslugt hende (big time) er:

Mario 64
SSX og SSX Tricky
Bust-a-Move (GBA)
Mario Kart 64
Luigi's Mansion

Hvad spiller/har spillet jeres bedre halvdel?
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 25/01-15 22:23 
Wordfeud...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 25/01-15 22:30 
Meeh :-/
The medium is the message.
Trydie76Trydie76Skrevet 25/01-15 22:43 
Fruitline, på mobilen.....forstå ikke det sjove i det spil men hun kan vis underholde sigselv flere timer daglig med den
Soren47Soren47Skrevet 26/01-15 00:12 
Jeg har da fået hende med på Minecraft, Rayman Legends og så Castle Crashers her for nyligt. :)
Alene spiller hun kun ting som er puzzle-agtige, fx Pullblox World.

Jeg tror bare det kommer an på hvad man er vokset op med i sit barndomshjem. Hvis man aldrig rigtigt har spillet spil i sin barndom, eller kun få, tror jeg der skal meget til for at man rigtigt kan leve sig ind i RPGer fx :)
millenniummillenniumSkrevet 26/01-15 07:18, rettet 26/01-15 08:59 
Både, og. Fruen har ikke vokset op med spil, men vi besøgte for længe siden nogle venner som havde en N64 med Mario. Kort tid efter købte hun sin egen N64 på DBA.
Så flyttede jeg ind med min PS2, og efter en 8timers vagt kom jeg hjem til en kæreste som havde spillet SSX Tricky i otte timer :)

EDIT: Omvendt tror jeg at nutidens marked har tabt mange af "hendes type" forbrugere grundet overkomplicerede, lange, ambitiøse spil med alt for mange knapper på controlleren. Det kræver for meget af spilleren. SSX på PS3 var i hvert fald skudt helt ved siden af på så mange områder: Ingen humor, ingen charme, ingen pick-up-and-play appel og alt for "koldt".
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 26/01-15 09:22 
Soren47>
Jeg tror bare det kommer an på hvad man er vokset op med i sit barndomshjem. Hvis man aldrig rigtigt har spillet spil i sin barndom, eller kun få, tror jeg der skal meget til for at man rigtigt kan leve sig ind i RPGer fx :)

Jeg tror du har helt ret. :) Jo mere forskelligt man har spillet, jo mere tror jeg også man kan åbne sig for nye typer spil, men der er da også moderne genrer som jeg selv tænder helt af på, fordi det alligevel ligger så langt fra noget jeg har spillet som barn.

Mit bedre halvdel er klart mest til typisk vestlige RPG-spil som Dragon Age, Skyrim, Amalur, osv., med plads til en lille smule JRPG i form af Infinite Undiscovery, Star Ocean og Lost Odyssey. Helt generelt er exp, sværd, og drager alt sammen noget der tæller opad, så vidt jeg kan gennemskue. Jeg ser hende ikke som typen der er specielt interesseret i computerspil, men det er alligevel nok til at hun selv skulle have en Xbox (vi bor hver for sig), og sine egne eksemplarer af alle ovennævnte spil efter at have spillet mine.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 26/01-15 09:49 
Haha..Ingen her ;-)
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 26/01-15 10:24 
PvZ, Farm Ville, Alle de der serveringsspil på iPad, eller hvad nu den spiltype hedder. Og Wordfeud.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
DarklynoonDarklynoonSkrevet 26/01-15 11:07 
jeg skal flere år tilbage for at finde et spil som har gjort at konen har optaget pladsen foran tvet, nemlig super monkey ball på gamecube, dog kan nintendoland/wii sport samle store og små i familen uden problemer. og lærer den mindste at spille mariokart på et tidspunkt så kunne hun nok også blive fanget af det
Mortal Kombat the mother of all fighting games
millenniummillenniumSkrevet 26/01-15 11:13, rettet 26/01-15 11:15 
Næsten synd. Tænk på alle de gode spil hun går glip af (eller fra hendes synsvinkel: Alle de tv-serier manden går glip af)

:-D

Fruen havde lige lidt momentum fornyligt med DeBlob 2, fordi det aktiverede hendes indretningsintuition så hun malede alle huse samme farve.
The medium is the message.
Captain NCaptain NSkrevet 07/02-15 19:58 
Mig og kæresten har en ret identisk smag. Ved hun har været i fuld gang med Hatsune Miku her på det sidste, hvilket nok er et af de spil som hun er lidt mere ind til end mig ^^;
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/02-15 19:00 
Skyrim, Borderlands, Diablo 3, Tomb Raider.
Dem med couch coop er mest populære.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
millenniummillenniumSkrevet 10/02-15 22:17 
Shiiit :-D
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig