X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv-serier


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 02/08-03 15:33, rettet 03/08-03 19:00 
Ja, hvilken serier ser i?

Eller så hvis de er sluttet eller noget.

Jeg ser/så: Buffy, Angel, The Simpsons, Pokémon ;), Aftenvagten, Banjo´s likørstue, Torsdag i 2´ren,South Park, Fast Lane, Smallville, Langt fra Las Vegas, Stand-up.dk og 24 timer.

Sikkert også flere men jeg kan ikke lige komme på den lige nu, men det kommer nok når i begynder at skrive hvad ... Se hele indlægget
Sælg mig en Xbox =)
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Svar
SaftenSaftenSkrevet 19/10-08 15:57 
Ved godt den bliver nævnt på forrige side, men vil alligevel slå på tromme for Arrested Development. Den er sammen med Trailer Park Boys noget af det mest originale og morsomme jeg har set i nyere tid. Der er desværre kun 3 sæsoner, da folk tilsyneladende ikke har smag:P Men skuespillerne og karaktererne er helt igennem geniale og forfatterne har virkelig fået skabt en genial og fuldkommen skør handling.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
silverstarsilverstarSkrevet 19/10-08 16:25 
Herold>
Og hvad fanden laver Shirley Manson i den serie?

Enig, hende havde jeg glemt/fortrængt. Hun er en rædsom skuespiller, jeg tror de har valgt hende udelukkende fordi hun ligner en maskine :P
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 22/10-08 22:31 
Efter anbefalingerne i denne tråd er jeg også gået igang med The Wire, har indtil videre set 7 afsnit. Wow, super fed politi-serie om kampen mellem politi og narkohandlere i Baltimore's projects/slum. I modsætning til mange andre gode serier, hvor jeg har skullet se 3-4 afsnit før de fængede, så var den her et hit fra første afsnit. Tak for tippet :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
AmbyAmbySkrevet 22/10-08 22:43 
Nyd sæson 1. Det bliver aldrig så godt igen :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/10-08 22:52 
Heh, nej, sæson 2 tager er dyk med hele hovedplottet, men sæson 3 er rigtig godt tilbage på sporet... jeg glæder mig til de efterfølgende sæsoner.

Både Wire og Shield står utroligt højt på min karakterskala.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/10-08 22:56, rettet 22/10-08 22:58 
Ja, den er fantastisk! Skal snart igang med sæson 4 :)

Jeg synes de 3 sæsoner jeg har set hidtil alle er superbe. Også 2'eren, selvom der er mindre fokus på hovedplottet.
(...)
silverstarsilverstarSkrevet 10/01-09 18:28 
Så blev jeg færdig med The Wire, fantastisk serie fra ende til anden, dog er der IMO ingen tvivl om at Sæson 1 var klart den bedste.

Jeg er gået igang med The Shield Sæson 1 efter anbefalingerne i denne tråd og har set 8 afsnit indtil videre. Indtil videre har det været en positiv oplevelse, rigtig god politi-serie.

Til sidst en opfordring til at blive ved med at poste anbefalinger af gode serier i denne tråd, såvel nye som ældre serier.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/01-09 19:56 
Det er godt nok to vidt forskellige politi-serier. Men de er gode begge to. Jeg synes nu The Wire bliver bedre og bedre. Sidste sæson er måske lidt svagere end de foregående.
Jeg kan anbefale Homicide - Life on the Street (1. og 2. årgang 79,- kr pr stk hos cdon), som på flere måder er en forløber for The Wire.

Selv er jeg i gang med Bones, som er ganske fremragende, omend i en noget lettere genre (jeg er stor fan af David Boreanaz... har man først set ham danse i Angel... er der ikke noget sjovere) og før det var det første årgang af Saving Grace som også kan anbefales... Holly Hunter er nærmest... sexet nu da hun er blevet ældre :D
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/01-09 19:58 
...og nu hvor vi er ved det sjove, jeg så første afsnit af Eli Stone på tv2 forleden og det ser lovende ud. Victor Garber er med, det trækker altid op.
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 11/01-09 00:32 
er lige blevet færdig med Oz, kanon serie, syntes jeg! ku ik la vær og se videre på hver afsnit, :D endte med jeg på en dag så 8+ afsnit i streg :D.

serier jeg ser af og til bare hvis man keder sig:
Family Guy ( GENIAL Serie, Slår ALLE andre tegne-serier med flere længder )
South Park
Buttom


af serier jeg vil til og se i stor stil:

Dexter
Seinfeld har set enkelte afsnit i tv, vil dog gerne se alle afsnit nu.
LOST - fordi så mange snakker godt om den, så må jeg jo se om det blir noget for mig.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 11/01-09 18:07 
nogle der kan anbefale supernaturals?? eller the 4400??.

vil gerne starte på en ny serie som stortset,(eller er) slut.. helst en serie med gang i, og ikke soap-agtig :)
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
HeroldHeroldSkrevet 11/01-09 20:00 
4400 blev aldrig afsluttet, så du kommer nok til at sidde med en tom fornemmelse. Supernatural er vist still going strong - der kommer i hvert fald en ny sæson inden længe. Den er sådan lidt poppet, men flere af afsnittene er ganske underholdende.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 11/01-09 20:24 
er der andre serier jeg bør se.?. har stortset kun set comedy serier, og så serien Oz.

som sagt ska de bare ikke være soapy, eller star-trek ude i rummet.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
solid snakesolid snakeSkrevet 11/01-09 20:27 
Jeg synes de 4400 er en okay serie, men træls at den ikke blev afsluttet.. Har du set Dexter? Det er fed underholdning..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/01-09 20:44, rettet 11/01-09 20:45 
4400 er ikke afsluttet? Så sæson 4 ender på en cliffhanger eller hvad? Jeg har set sæson 1-3, og sæson 3 slutter faktisk helt fint og afrundet.

Dexter er sindssygt god!!! :-)
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 11/01-09 20:47 
vil helst se en serie som er afsluttet. :D ellers kan jeg ik vente til de næste afsnit kommer hehe, men ok, der er åbenbart en del derude som ikke er afsluttet.. ret træls
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/01-09 20:59, rettet 11/01-09 21:00 
Som sagt, se 4400 sæson 1-3 og glem at der findes en sæson 4 :-)

(og 4400 ER "afsluttet". Sæson 4 er den sidste, men om den ender med oplæg til en sæson 5, som aldrig kommer ved jeg som sagt ikke)
solid snakesolid snakeSkrevet 11/01-09 21:00 
Hyakotake>
4400 er ikke afsluttet? Så sæson 4 ender på en cliffhanger eller hvad? Jeg har set sæson 1-3, og sæson 3 slutter faktisk helt fint og afrundet.

Dexter er sindssygt god!!! :-)

Nej desværre de stoppede efter sæson 4, og det var lige ved at blive godt.. Så øv øv, jeg kan se på Facebook er der grupper som øsnker de skal genoptage serie igen.. Man må jo håbe det hjælper..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/01-09 21:01 
Hvor tit hjælper petitions lige præcis? :-)
solid snakesolid snakeSkrevet 11/01-09 21:02 
Næsten aldrig desværre.. :o(
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KajikaKajikaSkrevet 11/01-09 22:59 
Jericho er et passende eksempel på at de i visse tilfælde virker (selvom det er en skam at vi ikke fik en hel sæson). En lille reminder, 24 Dag7 er allerede igang, for dem som har mulighed for at se den.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 12/01-09 07:37 
tror jeg vil se supernatural, der vidst er færdig med 4. seson nu her.. men skriv endelig om jeg ska se andre. :D der må være flere rigtig gode. som hvertfald er på sin 3-4 seson.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-09 08:07 
Hvis du kunne li' Oz så er der jo Prison Break. Den handler også om et fængsel men her render de også rundt udenfor. Den synes jeg er fremragende underholdning selvom den naturligvis var bedst i sæson 1.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/01-09 11:24 
NuckingBigFuts>vil helst se en serie som er afsluttet. :D


NuckingBigFuts>
tror jeg vil se supernatural, der vidst er færdig med 4. seson nu her..

Supernatural er ikke afsluttet, så vidt jeg ved.

Supernatural "Returning series"
silverstarsilverstarSkrevet 13/02-09 21:17 
Så fik jeg set The Shield, kvalitets-serie hele vejen igennem, tak for anbefalingerne i denne tråd, de var lige i øjet.



---SPOILER---




Sidste sæson var en bittersweet oplevelse, serien er stadig super, men efterhånden som det bliver mere og mere klart at enden er nær og det nok ikke ender godt er det som at se afgrunden komme nærmere og nærmere i slowmotion uden at kunne gøre noget :/ Men super serie, selvom det bestemt ikke er en feel-good afslutning.




---SPOILER SLUT---
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
3of193of19Skrevet 14/02-09 10:18, rettet 14/02-09 10:23 
Fulgte med stor iver Pushing Daisies mens den stadig kørte, men den fik jo desværre øksen her for et par måneder siden. Bryan Fuller håber på at kunne afslutte anden sæson med nogle tegnesierier igennem DC og så slutte med en film (lidt som Dead Like Me lige har gjort). Vi må se hvad der sker. Det er en skandale en serie som PD ikke kan trække seere nok for ABC, det er nok endnu en af de bedste serier i de sidste 10 år.

Dollhouse (Joss Whedons nye serie) er lige startet i USA, glæder mig til at se første afsnit senere når jeg kommer hjem fra arbejde :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/02-09 10:36 
Det må være dyrt med sådan et oversøisk Fox-abonnement :-)
3of193of19Skrevet 14/02-09 10:54 
450kr/m men hvad gør man ikke for at få sine favoritserier før TV2 får fingeren ud :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/02-09 11:22 
Nu har jeg ikke lige læst hele tråden men jeg kan anbefale IT Crowd hvis den ikke har været nævnt før.
XiwanaXiwanaSkrevet 14/02-09 12:36 
Darkbeat>
Nu har jeg ikke lige læst hele tråden men jeg kan anbefale IT Crowd hvis den ikke har været nævnt før.

Hvis det skal være i den übernørdede genre kan jeg også varmt anbefale Big Bang Theory! Den første sæson udkom i region 2 i sidste måned.
[inspirational quote here]
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/02-09 14:40 
Big Bang Theory er alt det, som jeg havde håbet IT Crowd ville være! (IT Crowd skuffede mig utroligt meget, mens Big Bang er så tæt på en "perfekt" komedieserie man kan komme).
HeroldHeroldSkrevet 14/02-09 15:26 
Stort set enig. IT Crowd har klart sine øjeblikke, men det er lidt tørt i forhold til The Big Bang Theory, der bare strør om sig med referencer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 14/02-09 15:40, rettet 14/02-09 15:48 
Jeg eeeeelsker IT Crowd.
Den måde de bruger et helt afsnit på at sætte en fanastisk joke op til sidst er så fed at se.

Big Bang har jeg kun set de første par afsnit af, synes mere det bar præg af at grine AD nørder istedet for at grine MED dem (som i IT Crowd).

Nå, har også lige set første afsnit af Dollhouse. Den skal man nok holde øje med. Er ikke så super hooked på det endnu som jeg var efter det første afsnit af Firefly, men Buffy og Angel tog jo også lidt tid inden jeg blev fan af de serier. Håber bare FOX giver serien chancen den fortjener og ikke laver en Wonderfalls (økse efter 4 afsnit).
HeroldHeroldSkrevet 15/02-09 13:59 
Jeg har også læst mig til at de næste tre afsnit er markant bedre. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 15/02-09 15:44 
Ja, det hørte jeg også.
Synes bare piloten manglede den vittighed/poesi som dialogen i Josses serier ellers bobler med. Men jeg ser frem til de næste par afsnit.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/02-09 17:13 
Så længe Nathan Fillion ikke er med, skal den nok blive til noget :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
3of193of19Skrevet 15/02-09 21:19 
Hehe, ja. Fantastisk skuespiller, men lidt af en forbandelse over ham.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/02-09 14:40, rettet 21/02-09 14:40 
Wow, "Damages" sæson 1 er bare fed! Perfekt stigende spændingskurve, og den undgår stort set alle tænkelige "courtroom drama"-crap-klichéer!

Den er kun en "halv-sæsons" på 13 afsnit (ligesom Dexter) og der format passer rigtig godt til at få en spændende historie fortalt uden overflødigheder, som mange andre serier falder i vandet på i længden.

Damages
HulleHulleSkrevet 21/02-09 15:08 
Ville lige anbefale Battlestar Gallactica: Razor som supplement til serien. Det er en selvstændig "film" som fortæller historien om Pegasus og andet godt bagrundsviden.. Den kan købes på play.com til en 50'er.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
silverstarsilverstarSkrevet 21/02-09 19:22, rettet 21/02-09 19:22 
Hyakotake>
Wow, "Damages" sæson 1 er bare fed! Perfekt stigende spændingskurve, og den undgår stort set alle tænkelige "courtroom drama"-crap-klichéer!

Den ser spændende ud, den skal jeg vist have kigget nærmere på. Der er mange interessante navne med (Rose Byrne, namnam :) )
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HulleHulleSkrevet 22/02-09 09:45 
Ang.: Battlestar Gallactica: Razor, Glemte lige at nævne at den først bør ses efter 3. sæson, for at undgå spoilers.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SeventhSunSeventhSunSkrevet 23/02-09 16:56 
3of19>
Nå, har også lige set første afsnit af Dollhouse.

Du kunne da godt lige have nævnt, at det var Eliza Dushku, der spillede hovedrollen!
Hun var da en helt rimelig, men måske den eneste, grund til at se Tru Calling :-)


Jeg har også lige set første afsnit af True Blood sammen med kæresten. Virker lovende.
Kunstigt blod er blevet opfundet, så nu er vampyrerne kommet ud af kisten og lever blandt mennesker.
Og så kan hovedpersonen (Anna Paquin) læse tanker. Hun er ca. lige så drømme-mystisk som hun er i X-Men :-)

Bliver sendt på HBO, med tilhørende bandeord og nøgenhed, og hele vampyr-problematikken har kraftige referencer til den aktuelle ballade med homoseksuelle og deres rettigheder.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
AmbyAmbySkrevet 23/02-09 20:55 
Jeg kan bestemt anbefale "True Blood". Har set hele første season, og selvom det ikke er helt oppe at ringe på højde med "Six Feet Under", så var jeg altid underholdt. Måske fordi der på ingen måde spares på nøgne piger og sex i serien. Hvis man er til det. Og ja Anna Paquin er også med på dén liste :)

Dollhouse gav jeg også en chance i weekenden. Og jeg mener virkelig at give det en chance, for afsnit 1 er meget tung at komme igennem. Det bliver introduceret en masse, og Whedon bruger en masse krudt på at etablerer serien, hvilke nok egentlig skader starten mere end det gavner.
i Afsnit 2 kommer der dog lidt mere styr på sagerne, og den viser god potentiale.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/02-09 12:45 
IT Crowd sæson 2 fik en chance, og den er langt bedre en etteren... men stadig milevidt fra Big Bang :-)
3of193of19Skrevet 24/02-09 13:32 
SeventhSun>
3of19>
Nå, har også lige set første afsnit af Dollhouse.

Du kunne da godt lige have nævnt, at det var Eliza Dushku, der spillede hovedrollen!
Hun var da en helt rimelig, men måske den eneste, grund til at se Tru Calling :-)


Jeg har også lige set første afsnit af True Blood sammen med kæresten. Virker lovende.
Kunstigt blod er blevet opfundet, så nu er vampyrerne kommet ud af kisten og lever blandt mennesker.
Og så kan hovedpersonen (Anna Paquin) læse tanker. Hun er ca. lige så drømme-mystisk som hun er i X-Men :-)

Bliver sendt på HBO, med tilhørende bandeord og nøgenhed, og hele vampyr-problematikken har kraftige referencer til den aktuelle ballade med homoseksuelle og deres rettigheder.

For mig er det mere vigtigt at det er Joss Whedon der skriver serien end hvem der spiller med :)
Afsnit 2 var i øvrigt et godt stykke mere spændende end det første. Fedt også at se Matt Keeslar (The Middleman) igen, han er ikke så tosset.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/08-09 22:06, rettet 17/08-09 22:09 
Jeg er fornyligt gået igang med South Park igen, og det har været et blandet gensyn. De første par sæsoner er præget af det grænseoverskridende, hvadenten det er sjovt eller ej. Det bliver bedre og bedre jo længere serien når, efterhånden som karakterne får fylde, og Matt og Trey finder præcis den form, der gør serien underholdende, og anderledes. Som med så mange andre serier i samme genre, ryger der voldsomme kulturelle referencer og parodier på kendte over bordet - hvem husker ikke klassikeren hvor Cartmans hånd i form af Jennifer Lopez, vipper den rigtige J-Lo af pinden, eller afsnittet hvor musen Lemmiwinks undslipper en homoseksuel mands tarmsystem?

Intet er helligt, og det tjener serien i det senere sæsoner langt hen ad vejen. Der er mange morsomme og no-nonse observationer omkring amerikansk kultur, og det at være menneske gemt i serien.

Det bliver en anbefaling herfra.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-09 22:57 
Jeg har set alle afsnit af South Park mindst 10 gange og er selvsagt helt pjattet med det :) Jeg synes de første 4 sæsoner er klart de bedste og de 3 sidste har været en højst middelmådig oplevelse. Jeg håber det snart bliver bedre selvom en tilbagegang til sæson 1-4 ikke er realistik så håber jeg vi kommer op på niveau med sæson 5-10 igen.

Men en anbefaling herfra også selvom jeg ikke er enig i hvilke sæsoner der er bedst :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/08-09 23:05, rettet 17/08-09 23:28 
Godt at jeg ikke skrev, at man kunne springe de første to sæsoner over :)

(Det mener jeg nu egentlig heller ikke man kan, men jeg synes langt bedre om de senere sæsoner, end om de første.)

Jeg mangler for øvrigt at få set sæson 10-13, så det kan nå at tage en tur nedad!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 17/08-09 23:26 
De seneste sæsoner er klart de bedste. De er gået fra udelukkende at være teenaget toilethumor til at være toilethumor for voksne med utallige referencer til popkulturen. Gotta love it!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 17/08-09 23:30 
Ang. Dollhouse, så fik serien jo GO for sæson 2, så måske dukker den også op på tv herhjemme.
Fik Blurayen her for et par uger siden, og serien er virkelig blevet lækker. Fra afsnit 6 og frem er det nok noget af det bedste på tv for tiden og i hvert fald den bedste nye serie i år.
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig