X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Divinity: Original Sin


Svar
jaesjaesSkrevet 07/07-14 15:51, rettet 07/07-14 15:53 
Dette spil ville fortjene en tråd alene fordi Larian er nogle flinke udviklere med en dejlig transparent no bullshit-attitude (Swen Vinckes blog kan især anbefales, for et godt kig ind i spilindustrien), men heldigvis er de første meldinger ret positive.

Hvad:
Turbaseret RPG bl.a. med stor fokus på frihed, interaktivitet og co-op (skulle ligeså fint kunne spilles solo).

Hvor og hvornår:
Er ude nu til pc og Mac både digitalt og fysisk. Linux er på vej, og konsoller ganske sandsynlige.

Feature trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=Mea7Pa3rhJU

Site:
http://www.divinityoriginalsin.com/

Divinity: Original Sin
Bede-xBede-xSkrevet 07/07-14 16:55 
Jeg ville allerede have købt det, men frustrerende nok er Gog.com versionen forsinket lidt endnu :(
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 07/07-14 16:56 
Godt at høre det i det mindste kommer på GOG. Spillets hjemmeside lover DRM-frit, men indtil videre er det vist kun på Steam.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 07/07-14 16:59 
De sagde i sidste uge, at det ville komme indenfor nogle dage:

http://www.gog.com/forum/general/divinity_original_sin_on_gogcom_bstatus_updateb/page1
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 07/07-14 17:21 
Jeg kastede penge efter CEen for noget tid siden. Glæder mig.
j/k
PapandPapandSkrevet 07/07-14 19:32 
Wow! Det ser fedt ud. Specielt coop virker fantastisk.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PapandPapandSkrevet 11/07-14 14:22 
Køb det! Har efterhånden rundet 10 timer og er fuldstændig blæst væk. Skal forsøge at uddybe når jeg har spillet mere.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 12/07-14 19:37 
Så er det købt, og downloader fra steam.
Bruger man sin singleplayer char. i multiplayer, eller starter men en ny ? Og kan man gemme i multiplayer eller er man tvunget til at starte fra start hver gang ?
PapandPapandSkrevet 12/07-14 20:22 
Hosten laver begge characters, som så kan bruges i både single- og multiplayer. Den anden part joiner ved en invite. Lidt samme stil som LEGO spillene.

Der kan gemmes frit undervejs. Der kan i øvrigt også loades uden man behøver connecte igen. Hele coop oplevelsen virker utrolig gennemtænkt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 14/07-14 14:14 
Vildt godt spil... Men hold nu k... det er svært på normal. Jeg fik så mange tæsk så snart jeg bevægede mig ud af byen, og det ligegyldigt hvilken port jeg valgte. Ulve flåede mig, halve Zombies åd mine krigere uden problemer eller også gjorde en gruppe på blot 3 skeletter kål på mine sourcehunters i løbet af et snuptag. Jeg er endt med at sætte sværhedsgraden ned på easy, for blot at komme op i lvl.
SumezSumezSkrevet 14/07-14 14:58 
Hvordan kører spillet, systemkravsmæssigt? Det ser ikke så krævende ud, men det siger jo ikke noget om hvor optimeret deres kode er - det er trodsalt en custom engine. Vil man kunne køre den på en forholdsvist fornuftig bærbar (der kører bl.a. Diablo 3 flydende), eller kræver det high-end grafikkort?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/07-14 15:22 
På Steam siger de GTX 550 ti 1GB / Radeon HD 6XXX eller højere som recommended, så det er forhåbentlig ikke helt tosset :)

Ved ikke om GOG eller Greenmangaming lister kravene, men Steam var lige lettest for mig at besøge fra mobilen (nederst på siden, før user reviews)

D:OS på Steam
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 14/07-14 15:29, rettet 14/07-14 15:29 
På Steam siger de GTX 550 ti 1GB / Radeon HD 6XXX eller højere som recommended, så det er forhåbentlig ikke helt tosset :)

Hvad betyder det på dansk? Hvordan ved jeg om mit grafikkort er "højere"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 14/07-14 15:33 
Sammenligner specs på nettet.
Ved du hvilket grafikkort du har?
Hvis ikke, hvad hedder computeren?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/07-14 15:45, rettet 14/07-14 15:47 
Alternativt er der også Systemsrequirementslab.com (tidligere canyourunit.com) man kan bruge som nemt værktøj i de fleste tilfælde. :)

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/divinity-original-sin/11952/?p=r

- det er hermed fastslået, at min Lumia 920 ikke kan køre det :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 14/07-14 16:50 
KTC>
Ved du hvilket grafikkort du har?

Hhv. Radeon HD 8550M 1GB og Mobility Radeon HD 5145
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/07-14 16:54 
FancyPants>
Alternativt er der også Systemsrequirementslab.com (tidligere canyourunit.com) man kan bruge som nemt værktøj i de fleste tilfælde. :)

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/divinity-original-sin/11952/?p=r

Der står mit grafikkort ikke møder minimumkravene, men ser man på de invidivuelle krav under grafikkort, overstiger det dem alle.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 14/07-14 18:32 
Samme her. Jeg burde lige kunne slæbe mig over minimum specs, men jeg kører det på Ultra High, fordi jeg ved jeg burde kunne det. Der er heller ingen problemer overhovedet. Jeg tænker ikke det er specielt krævende, men det er rigtig flot, og man kan se der er blevet lagt sjæl og kærlighed i det.
Go boy and support, det er det helt sikkert værd.
SumezSumezSkrevet 14/07-14 19:07 
Hvordan fungerer co-op tingen? Kan man spille hver for sig i single player, og så joine hinandens spil, eller er multiplayer spil og singleplayer spil holdt hver for sig (men evt. med samme figur/stats/gear)?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 14/07-14 21:08 
Se lidt op i tråden. Personen der joiner overtager den sekundære figur, så det er optimalt at man lige aftaler inden spilstart, hvem der vil spille som hvad.

SuperMikkel>
Vildt godt spil... Men hold nu k... det er svært på normal. Jeg fik så mange tæsk så snart jeg bevægede mig ud af byen, og det ligegyldigt hvilken port jeg valgte. Ulve flåede mig, halve Zombies åd mine krigere uden problemer eller også gjorde en gruppe på blot 3 skeletter kål på mine sourcehunters i løbet af et snuptag. Jeg er endt med at sætte sværhedsgraden ned på easy, for blot at komme op i lvl.

Ja, sværhedsgraden er høj og man bliver ikke holdt det mindste i hånden. Men, som med Dark Souls spillene, så synes jeg bare det hæver kvaliteten endnu mere. Det er ofte vi er rendt ind i noget, som vi er tvunget til at flygte fra igen, for så at komme tilbage senere med bedre udstyr eller højere level.

Efter foreløbig 25 timer, så blander det her spil sig i min top 5 over de bedste spil udgivet de sidste 5 år. Det er klart bedst i sin genre.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
jaesjaesSkrevet 15/09-14 22:23, rettet 15/09-14 22:27 
Der er kommet en ny, ret stor opdatering i dag (og en del mindre patches tidligere):
https://www.kickstarter.com/projects/larianstudios/divinity-original-sin/posts/982419

De største nyheder/forbedringer i den nye opdatering er to nye 'companions' og forbedringer til dialogsystemet i co-op.

Så vidt jeg ved, så er der "kun" to companions i det originale spil. De øvrige folk man kunne få med i sit party var 'hirelings' uden personlighed. Nu er der så kommet to ny valgfrie personer i spillet med personlighed.
SumezSumezSkrevet 15/09-14 22:55 
Tiltrængt med forbedringer i dialogsystemet. Den del ødelægger fuldstændig co-op.

Jeg spillede iøvrigt færdig sammen med kæresten for nogle uger siden. Udmærket spil med nogle rigtig gode idéer, og et superstort potentiale der desværre ikke er udnyttet så godt som det kunne værre, ikke mindst pga. alle de ufattelige små dumheder i interfacet, der næsten når at gå udover det ellers supergodt designede og originale kampsystem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 15/05-15 12:24 
Enhanced Edition på vej, også til konsol:

https://www.kickstarter.com/projects/larianstudios/divinity-original-sin/posts/1229909
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PapandPapandSkrevet 15/05-15 13:26 
Gratis til dem der allerede har købt det pc. Det kunne From Software lære lidt af!

Enhanced Edition virker i øvrigt som en god ide. Vi havde især problemer med balancen, hvor de første mange timer havde enorm høj sværhedsgrad, hvorefter det hele blev legende let. Som Sumez skriver, så har spillet masser af potentiale som ikke bliver udnyttet optimalt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
FancyPantsFancyPantsSkrevet 15/05-15 16:51 
Jeg krydser fingre for, at de class/skill ændringer kommer til at gøre rogue og ranger spilbare.

Min faste co-op buddy og jeg startede ud med rogue og knight, med ranger og wizard som companions.
Da vi var døde det samme sted 5+ gange, så vi ingen anden udvej end at starte forfra med en ikke-rogue.

Med witch+knight (jeg var fint tilfreds med 2-hand slashysmashy i første omgang) og wizard+knight som companions, var kampene pludselig sjove frem for frustrerende.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/03-16 03:07, rettet 23/03-16 03:11 
Har lige koebt det til PS4 og det er noget naert det perfekte RPG, specielt med det perfekt integrerede split screen. Der kunne Diablo laere noget.

Eneste anke er, at weapon-crafting ikke er helt saa dybt, som det kunne vaere (Ingen gems etc.), men ellers topklasse! Jeg haaber, det saelger som bare pokker! Mere af det!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/04-18 04:15 
Saa kommer 2'eren til Xbox og PS4!

Sikke efter efteraar:

August: Divinity 2
September: Shadow of the Tomb Raider
Oktober: Red Dead Redemption 2

EG
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 06/04-18 10:32 
September: Dragon Quest XI
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/06-18 01:26 
Man kan koebe Divinity II nu paa Xbox Live og faa mulighed for at spille det foerste omraade indtil launch (Xbox Game Preview). Der er vist ogsaa en demo udgave, der giver 3 timers spilletid gratis.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/06-18 02:29, rettet 06/06-18 02:30 
Original Sin II er et af de bedste spil, jeg nogensinde har spillet.

Det er nemt at gaa til, men helt uendelig dybt og med en af de bedste splitscreen implementeringer - ever - og spillet er om muligt endnu bedre i local coop. Efter min mening har vi her et aegte 10/10 spil.

Jeg kan slet, slet ikke vente paa den fulde version. Det virker ikke som om spillet er saa hypet herinde?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 06/06-18 09:06 
Jeg glæder mig helt vildt til konsolversionerne. Elskede 1'eren, så var ret ærgret over den oprindelige udmelding om at det kun kom til PC
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/06-18 12:16, rettet 26/06-18 12:42 
Bare lige en heads-up om, at konsolversionen ikke indeholder Game Master mode:

Console differences

We didn't make any significant graphical, UI, gameplay or story changes for the PS4 or Xbox One but the one thing we didn't manage to port to console is the Game Master mode. This will come as a disappointment to some of you but will probably be no surprise to those who've played with it. The number of menus present in Game Master mode and the speed with which a GM needs to be react to the antics of a party made it impossible to make a port that would be fun to play with. All other online modes are available however and playing in split-screen with two controllers is a blast! We've also included a new hot-seat arena mode which is loads of fun!

https://www.kickstarter.com/projects/larianstudios/divinity-original-sin-2/posts/2207876

EDIT: Min kommentar er vedr. 2'eren.
Soren47Soren47Skrevet 26/06-18 12:26 
Vil virkelig gerne få spillet 1'ern til PS4. Nogen der har set det til ok billige penge noget sted?
SumezSumezSkrevet 26/06-18 13:10 
Nej, det er faktisk dyrere nu de fleste steder end det har været før, så du skal nok være heldig at finde et brugt eksemplar.
Men hvis du er ok med digital, så er det på tilbud på PSN til 99kr lige nu.
https://store.playstation.com/en-dk/product/EP4133-CUSA02762_00-DIVINITYPS4BUNDL
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 26/06-18 13:23 
Ja, kan også se det har været ret billigt på CDON fx. De har bare ikke flere på lager.
Tak! Det er jeg egentlig ikke, men det er så billigt, at jeg overvejer det alligevel :b
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/06-18 06:45, rettet 27/06-18 06:45 
100 kr er altsaa ingenting for det spil. Det er ca. 1 krone per times first class underholdning!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 27/06-18 09:07 
Ja, 100kr ville være en rigtig god pris, men det er desværre svært at finde til mindre end 250+ i fysisk udgave.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig